IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : In wat voor auto rijd je deel 3 Vorige pagina | Volgende pagina
Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 23-07-2010 11:57 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 23 juli 2010 11:40 schreef Spirit In Black het volgende:
Alleen zijn Saabs met een redeijke km stand dan wel weer twee tot drie keer zo duur als een vergelijkbare Laguna.


Enerzijds waar, anderzijds staan Saab motoren ook wel weer bekend om het halen van enorme kilometrages.. En ze zijn bij uitstek geschikt voor LPG waardoor ze ook nog betaalbaar worden qua verbruik (op benzine is het afzien, dan kan je weer beter een laguna nemen) terwijl je wel in een luxe snelle auto zit.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 23-07-2010 12:04 by Spirit In Black Profiel van Spirit In Black

ik zou zeker voor een Saab gaan indien mogelijk, maar met LPG is het wel even zoeken naar de juiste kandidaat. Met een beetje geluk heb je een fantastische wagen, dat wel. Heb zelf ook nog gezocht, niet gevonden helaas. Rijdt nu Golf variant met 60k op teller. Laguna zou ikzelf nooit aanschaffen, mijn schoonvader had er een, heeft vaker bij de garage gestaan dan voor de deur. Octavia, Mondeo, Passat, Accord, allemaal betere kandidaten dan die Fransoos.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 23-07-2010 13:03 by Dentz Profiel van Dentz

quote:
Op 22 juli 2010 23:23 schreef Corpse Flakes het volgende:
En even wat vaseline op de schijven, anders gaan ze roesten na een regenbuitje
Nee, dat is remschijfvet.

Maar als je een beetje vet op belangrijke delen smeert scheelt je dat een hoop gedoe bij een volgende sleutelbeurt.
En geen vet op het loopvlak natuurlijk.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 23-07-2010 20:27 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 23 juli 2010 7:12 schreef Watzitjehaarleuk het volgende:
Ik ben van plan een Renault Laguna stationwagon aan te schaffen, bouwjaar vanaf ongeveer 2002, 2003. Iemand ervaring mee? Van de ene hoor ik dat ze best betrouwbaar zijn, andere vloeken erop.


Op www.autoweek.nl staan heel veel gebruikersreviews, misschien handig om even er goed voor te gaan zitten en een stuk of 10 te lezen van de modellen die je gezien hebt. Komt veel nuttige informatie in voor en als je er een aantal gelezen hebt valt het vanzelf wel op wat de knelpunten zijn.


Je moeder.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 23-07-2010 20:34 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 23 juli 2010 11:40 schreef Spirit In Black het volgende:
Alleen zijn Saabs met een redeijke km stand dan wel weer twee tot drie keer zo duur als een vergelijkbare Laguna.


In 1 week voor 1200 euro m'n Saab 9-3 uit 2001 met 160 op de tellert laten fixen. Tweemaal slijtage; eerst de compressor en daarna de toerensensor en bijbehorende bedrading; respectievelijk 800 euro (volledig nieuwe compressor) en 350 euro (nieuwe sensor en bedrading).


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 23-07-2010 20:44 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

Ik wilde je bij het verschijnen van jouw naam in dit topic net vragen hoe je nieuwe auto bevalt... Maarja, bij de aankoop van een tweedehands auto moet je altijd rekening houden met dat je op korte termijn kosten gaat krijgen.

Kom ik nog genadig weg met alleen een kleine beurt en één voor veer vervangen.

[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 23-07-2010 20:45]


Je moeder.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 23-07-2010 20:51 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Hehe, op zich is het een gave auto hoor, maar die problemen zijn wel klote. Dat van die compressor was niet zo'n drama - ik hoorde een raar geluid toen ik stilstond en that's it.

Dat van die sensor was wel enorm schrikken. Reed 130 op de Sloveense snelweg zonder vluchtstrook toen de motor er gewoon mee ophield. Op een haar na gemist door een aantal vrachtwagens en uiteindelijk succesvol naar Ljubljana gesleept. Aanvankelijk vonden ze niks, maar uiteindelijk bleek dat de toerensensor niet de juiste waarden doorgaf. Stationair draaide alles uitstekend, maar op het moment dat je ging rijden zakte de toeren vrij snel naar 0.

Vond het wel vrij eng om vandaag direct weer te gaan rijden, maar alles is prima verlopen. Het volgende onderhoud komt er wel aan; de remschijven beginnen te slijten (licht piepend geluid) en het stuur trilt enigszins als je remt bij bepaalde snelheden. Volgens G00gle is dat laatste probleem niet zo'n groot drama; iets met rubbertjes.

Nog 1600 kilometer naar huis, en ik hoop echt van harte dat dat wel goed gaat.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 23-07-2010 20:54 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 23 juli 2010 20:51 schreef WhiteRider het volgende:
Hehe, op zich is het een gave auto hoor, maar die problemen zijn wel klote. Dat van die compressor was niet zo'n drama - ik hoorde een raar geluid toen ik stilstond en that's it.

Dat van die sensor was wel enorm schrikken. Reed 130 op de Sloveense snelweg zonder vluchtstrook toen de motor er gewoon mee ophield. Op een haar na gemist door een aantal vrachtwagens en uiteindelijk succesvol naar Ljubljana gesleept. Aanvankelijk vonden ze niks, maar uiteindelijk bleek dat de toerensensor niet de juiste waarden doorgaf. Stationair draaide alles uitstekend, maar op het moment dat je ging rijden zakte de toeren vrij snel naar 0.

Vond het wel vrij eng om vandaag direct weer te gaan rijden, maar alles is prima verlopen. Het volgende onderhoud komt er wel aan; de remschijven beginnen te slijten (licht piepend geluid) en het stuur trilt enigszins als je remt bij bepaalde snelheden. Volgens G00gle is dat laatste probleem niet zo'n groot drama; iets met rubbertjes.

Nog 1600 kilometer naar huis, en ik hoop echt van harte dat dat wel goed gaat.


Dat piepen had ik ook, bleek toen wat steenslag in te zitten, kon geen kwaad. Maar remschijven vervangen is geen enorm dure klus al met al.

En dat van dat trillende stuur had ik ook maar toen bleek de trommelrem ovaal afgesleten (= complete achteras vervangen), zou al met al iets van € 2000,00 kosten toen. Uiteindelijk de auto maar verkocht. Maar ik mag aannemen dat een auto als een 9-3 geen trommelremmen achter heeft.

Maar ik blijf het wel een gave bak vinden kerel!

[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 23-07-2010 20:55]


Je moeder.


Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 23-07-2010 20:59 by Ohneschwanz Profiel van Ohneschwanz

Autogerelateerd gal: had een weekje de auto van pa en ma te leen en zou 'm vandaag terug brengen. Heb de auto normaliter aan de voorkant van het huis staan, had 'm gisteravond eens aan de zijkant gezet, voor de voordeur, tweerichtingsverkeer. Stap vanochtend de deur uit, eerste wat ik zie is een enorme kras onder het achterportier en een wieldop die aan gruzelementen ligt. Geen briefje, niets. Zo zuur. Gaat een dure bedoening worden. Niet de wieldop, maar wel het lakherstel.


Na de vakantie zelf maar eens een barrel kopen. En dan hopen dat 'ie heel blijft in deze buurt. Buurman heeft ook al eens de kont van een vrachtwagen in zijn deur gehad.

[Dit bericht is gewijzigd door Ohneschwanz op 23-07-2010 21:01]


Verrassend triviaal


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 23-07-2010 21:01 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 23 juli 2010 20:59 schreef Ohneschwanz het volgende:
Autogerelateerd gal: had een weekje de auto van pa en ma te leen en zou 'm vandaag terug brengen. Heb de auto normaliter aan de voorkant van het huis staan, had 'm gisteravond eens aan de zijkant gezet, voor de voordeur, tweerichtingsverkeer. Stap vanochtend de deur uit, eerste wat ik zie is een enorme kras onder het achterportier en een wieldop die aan gruzelementen ligt. Geen briefje, niets. Zo zuur. Gaat een dure bedoening worden. Niet de wieldop, maar wel het lakherstel.


Waarborgfonds! www.wbf.nl


Je moeder.


Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 23-07-2010 21:07 by Ohneschwanz Profiel van Ohneschwanz

Ik zal daar eens even naar kijken. En bekijken of ik genoeg bewijs rond kan krijgen (verklaringen buren over parkeerplaats auto o.i.d.).


Verrassend triviaal


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 23-07-2010 21:11 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

Altijd het proberen waard. Zit wel een eigen risico aan van € 250,00 aan maar dat is beter dan alles zelf dokken.


Je moeder.


rotor
Usericon van rotor
Posted 27-07-2010 8:49 by rotor Profiel van rotor

Gister wilde m'n auto niet starten. Hij begon te draaien, maar kreeg niet genoeg benzine. Benzinepomp gecheckt, alles gecheckt, kon er maar niet achter komen... naar de garage gesleept, idem... alles leek in orde.
Wat blijkt nou: Er zit geen herkennings-chip in m'n reservesleutel (die ik op dat moment gebruikte). Je krijgt er de deuren mee open en de motor start, maar de benzinetoevoer wordt ogenblikkelijk afgesloten.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 27-07-2010 8:52 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 27 juli 2010 8:49 schreef rotor het volgende:
Gister wilde m'n auto niet starten. Hij begon te draaien, maar kreeg niet genoeg benzine. Benzinepomp gecheckt, alles gecheckt, kon er maar niet achter komen... naar de garage gesleept, idem... alles leek in orde.
Wat blijkt nou: Er zit geen herkennings-chip in m'n reservesleutel (die ik op dat moment gebruikte). Je krijgt er de deuren mee open en de motor start, maar de benzinetoevoer wordt ogenblikkelijk afgesloten.


Zeker Frans? Toevallig Renault?


rotor
Usericon van rotor
Posted 27-07-2010 8:56 by rotor Profiel van rotor

VW Polo
De sleutel heb ik laatst bij laten maken.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 27-07-2010 9:00 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 27 juli 2010 8:56 schreef rotor het volgende:
VW Polo
De sleutel heb ik laatst bij laten maken.


Kunnen ze die chipherkenning uit laten schakelen of moet je nu een dure sleutel laten maken met chip erin?



rotor
Usericon van rotor
Posted 27-07-2010 9:34 by rotor Profiel van rotor

Het schijnt mogelijk te zijn die zgn. immobiliser uit te schakelen bij modellen tot '01. Je moet dan de ECM herprogrammeren/aanpassen. Een goede nieuwe sleutel is waarschijnlijker voordeliger.
Gelukkig heb ik nog één oorspronklijke sleutel met chip.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 27-07-2010 11:38 by Spirit In Black Profiel van Spirit In Black

quote:
Op 23 juli 2010 20:34 schreef WhiteRider het volgende:
In 1 week voor 1200 euro m'n Saab 9-3 uit 2001 met 160 op de tellert laten fixen. Tweemaal slijtage; eerst de compressor en daarna de toerensensor en bijbehorende bedrading; respectievelijk 800 euro (volledig nieuwe compressor) en 350 euro (nieuwe sensor en bedrading).


dacht dat je de 'nieuwe' 9-3 reed? Het blijft altijd de vraag hoe de vorige eigenaar met de wagen heeft gereden en of deze het onderhoud goed heeft uitgevoerd. Boekjes etc. En dan nog idd, 160k is een getal waar rondom onderhoud is te verwachten..


rotor
Usericon van rotor
Posted 27-07-2010 14:16 by rotor Profiel van rotor

quote:
Op 27 juli 2010 9:34 schreef rotor het volgende:
Het schijnt mogelijk te zijn die zgn. immobiliser uit te schakelen bij modellen tot '01. Je moet dan de ECM herprogrammeren/aanpassen. Een goede nieuwe sleutel is waarschijnlijker voordeliger.
Gelukkig heb ik nog één oorspronklijke sleutel met chip.

Ik heb het nagevraagd bij de VW garage en het uitschakelen blijkt niet te kunnen en is bovendien illegaal. Wat hi-tech beunhazen en dieven kunnen en willen weet ik niet en hoef ik ook niet te weten.
Een nieuwe sleutel met chip kost maar liefst 59,- en het programmeren van de nieuwe chip +/- 40,- Duur geintje dus.



karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 27-07-2010 21:18 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

Vind het wel meevallen, ik was voor een Peugeot 306 uit 2000 dik € 120,00 kwijt en dat was nog niet eens met die chip. Wees blij dat je die functie hebt trouwens, is juist een extra diefstalpreventie maatregel.


Je moeder.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 27-07-2010 21:46 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 27 juli 2010 11:38 schreef Spirit In Black het volgende:
dacht dat je de 'nieuwe' 9-3 reed? Het blijft altijd de vraag hoe de vorige eigenaar met de wagen heeft gereden en of deze het onderhoud goed heeft uitgevoerd. Boekjes etc. En dan nog idd, 160k is een getal waar rondom onderhoud is te verwachten..


Nee, was het maar zo'n feest.

Als klap op de vuurpijl nu weer motorpech. Deze keer andersom; geen problemen bij rijden maar stationair zakt het toerental naar 0. Gas blijven geven dus, en da's best lastig in een automaat.

Morgen wéér naar de garage in de hoop dat het daarna voorlopig ok is.


rotor
Usericon van rotor
Posted 27-07-2010 22:44 by rotor Profiel van rotor

Hoeveel heeft ie gereden?
Ik zou als ik jou was even een Haynes manual kopen, dat zal je veel ellende en geld besparen bij de kleine reparaties en 'issues'. Sowieso goed je eigen auto te kennen. http://www.elkparts.com/product_info.php?products_id=3399

Ik heb gister een nagenoeg nieuw dashboardpaneel in m'n auto gezet (bij de sloop voor 20,-), de oude was verrot door DIY-acties van de vorige eigenaar. Verder nog een nieuwe houder gekocht voor kentekenverlichting, de oude was doorgebrand.
Na de vakantie is het de hoogste tijd voor nieuwe schokdempers, de huidige zijn compleeet gaar. Balljoints zijn vrij slapjes, mss dat ik die meepak.

Ik vraag me af hoe dit soort apparaatjes werken om je wielen zelf uit te lijnen, heeft iemand hier ervaring mee of een mening over?
http://cgi.ebay.co.uk/Sealey-Magnetic-Wheel-Camber-Castor-Gauge-Tool-GA45-/120518049078?cmd=ViewItem&pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item1c0f6f7d36


rotor
Usericon van rotor
Posted 27-07-2010 22:48 by rotor Profiel van rotor

quote:
Op 27 juli 2010 21:46 schreef WhiteRider het volgende:
Morgen wéér naar de garage in de hoop dat het daarna voorlopig ok is.

160k op de teller zie ik. Zijn de schokdempers al eens vervangen? Zo niet, dan zal dat ook niet lang meer duren denk ik. Lagers idem.
etc.etc.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 27-07-2010 22:54 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Hehe, ik ben niet zo'n sleutelheld, maar dank voor de tip.

Bij Saab valt het bij deze kilometrage over het algemeen wel mee geloof ik. Even afwachten in ieder geval.


rotor
Usericon van rotor
Posted 28-07-2010 10:29 by rotor Profiel van rotor

De stereotype Saab-eigenaar rijdt ook vrij beschaafd, me dunkt. Automaat schijnt wel hopeloos te zijn qua reparaties en de "vele foefjes" waar je het eerder over had ontwijk ik als de pest, om dezelfde reden. Mooie auto trouwens, dat wel.

Het zwakke punt van m'n Polo mk4 schijnt de versnellingsbak te zijn, die haalt de 200k zelden zonder geouwehoer. De mijne zit op 186k dus ik ben alvast aan het rondkijken voor een "reserveonderdelenauto" waarvan ik de versnellingsbak vervolgens kan (laten) reviseren en overplaatsen.
Omdat het kan.



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen