IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Auteur:
Topic : Fotografie deel VI Vorige pagina | Volgende pagina
Svartekunst
Usericon van Svartekunst
Posted 29-09-2010 18:37 by Svartekunst Wijzig reactieProfiel van SvartekunstQuote dit bericht

Ik denk dat dit de goede plek is om mijn vraag te stellen. Ik ben op het moment op zoek naar een goede camera waarmee ik net iets meer kan dan met een normale compact camera. Dit "net iets meer" houdt voor mij in dat hij een hoge optische zoom heeft, en bij hoge ISO waarden niet extreem gaat ruisen. Nu heb ik mijn oog laten vallen op een spiegelreflexcamera (Canon 1000D) en een "semi" spiegelreflexcamera (Panasonic Lumix DMC-FZ38).

Welke camera zouden jullie mij aanraden, en waarom?


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 29-09-2010 18:43 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 22 september 2010 16:56 schreef Mythics het volgende:
Ik ben er vorig jaar geweest en de brug is inderdaad volledig hersteld. Er wordt vermeld dat dit met zoveel mogelijk oorspronkelijk / authentiek materiaal is gedaan maar of dat waar is, geen idee.


Klopt helemaal, op Discovery hadden ze er een aantal jaren geleden een serie over. Veel van de brokstukken zijn uit de rivier gevist, en er is van dezelfde steengroeve betrokken als vroegâh.


Boeiender


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 29-09-2010 18:56 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 29 september 2010 18:37 schreef Svartekunst het volgende:
Ik denk dat dit de goede plek is om mijn vraag te stellen. Ik ben op het moment op zoek naar een goede camera waarmee ik net iets meer kan dan met een normale compact camera. Dit "net iets meer" houdt voor mij in dat hij een hoge optische zoom heeft, en bij hoge ISO waarden niet extreem gaat ruisen. Nu heb ik mijn oog laten vallen op een spiegelreflexcamera (Canon 1000D) en een "semi" spiegelreflexcamera (Panasonic Lumix DMC-FZ38).

Welke camera zouden jullie mij aanraden, en waarom?


Ligt eraan, wil je met losse lenzen gaan werken en ben je bereid wat meer spul mee te nemen? Ik was dat niet, dus ik heb nu een Panasonic Lumix FZ38 (naar volle tevredenheid).


Svartekunst
Usericon van Svartekunst
Posted 29-09-2010 19:18 by Svartekunst Wijzig reactieProfiel van SvartekunstQuote dit bericht

quote:
Op 29 september 2010 18:56 schreef MMayo het volgende:
Ligt eraan, wil je met losse lenzen gaan werken en ben je bereid wat meer spul mee te nemen? Ik was dat niet, dus ik heb nu een Panasonic Lumix FZ38 (naar volle tevredenheid).


Ja, daar ben ik bereid toe, ja. Het gaat mij vooral om de kwaliteit van de foto's, en daar heb ik best wel wat voor over. Maakt de Lumix ook op hoge ISO standen nog ruisloze foto's?


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 29-09-2010 20:17 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 29 september 2010 19:18 schreef Svartekunst het volgende:
Ja, daar ben ik bereid toe, ja. Het gaat mij vooral om de kwaliteit van de foto's, en daar heb ik best wel wat voor over. Maakt de Lumix ook op hoge ISO standen nog ruisloze foto's?


Tsja.. even heel kort een reactie met slechts een paar feiten als antwoorden op je vragen:

1. Optische zoom: op zo'n lumix zit standaard een zoomlens met zeer veel zoom. Dat is namelijk een van de paradepaardjes van SLR-achtige camera's, veeeeel zoom en megapixels. Vaak ook een erg goede lens trouwens. Bij een echte spiegelreflex zit meestal een kitlensje met nauwelijks zoom, en kun je vervolgens extra kopen wat je wilt. Dan verschillen de prijzen, een goedkope zoomlens heb je al voor een paar honderd euro, een dure kan duizenden euro's kosten. NB: De hoeveelheid zoom die zo'n lumix heeft is nauwelijks te evenaren met een spiegelreflex zonder dat je op zijn minst nog een of twee keer de prijs van zo'n body kwijt bent.

2. Ruis: de sensoren zijn een stuk beter geworden, maar feit blijft dat compactcamera's relatief veel ruis geven, en nooit opkunnen tegen de SLR's met veel betere sensoren en minder ruis bij hoge iso waarden. Wil je veel bij low-light fotograferen en vind je het niet erg om te sjouwen met gear, dan is spiegelreflex een must.



Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 29-09-2010 22:15 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

September.. als het droog is altijd garant voor mooi licht. Vorige week wat na-mijn-werk-net-voor-het-donker panorama's geschoten in Zuilen en Overvecht (Utrecht).

















zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 29-09-2010 22:17 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net



On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Svartekunst
Usericon van Svartekunst
Posted 30-09-2010 13:37 by Svartekunst Wijzig reactieProfiel van SvartekunstQuote dit bericht

Vandaag toch maar de Panasonic gekocht. Mooi en erg compleet apparaat.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 30-09-2010 14:18 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 30 september 2010 13:37 schreef Svartekunst het volgende:
Vandaag toch maar de Panasonic gekocht. Mooi en erg compleet apparaat.


Compleet zijn ze zeker ja.. Die Lumix hoort wel een beetje bij het beste wat er op compactgebied te krijgen is (even de 4/3rds, Olympus Pen camera's en Leica's e.d. niet meegerekend). Goede lens ook, Leica als het goed is.


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 30-09-2010 14:23 by irritante klootzak Wijzig reactieProfiel van irritante klootzakQuote dit bericht

erg mooie foto;'s weer Valorian!



Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 30-09-2010 15:11 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 29 september 2010 22:15 schreef Valorian het volgende:
September.. als het droog is altijd garant voor mooi licht. Vorige week wat na-mijn-werk-net-voor-het-donker panorama's geschoten in Zuilen en Overvecht (Utrecht).








Haha die schoorsteen


Erg mooie plaatjes!


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 03-10-2010 3:11 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

@irritante klootzak / elite / zillah:

thanx .. Wil toch weer meer met fotografie gaan doen. Vanaf komende donderdag begin ik met een cursus portretfotografie, een tak waarin ik nog relatief weinig ervaring heb. Dan leer ik ook meteen om te gaan met externe flitsers en studiomogelijkheden.


pneumothorax
Usericon van pneumothorax
Posted 04-11-2010 18:19 by pneumothorax Wijzig reactieProfiel van pneumothoraxQuote dit bericht

Hoi, ik doe een beetje van



maar ook


Oh en de cirkeltjes, geen fisheye-gedoe ofzo, ik denk dat dat door een nieuwere lens op een analoge camera te zetten komt. Heb er anders ook geen verklaring voor..

[Dit bericht is gewijzigd door pneumothorax op 04-11-2010 18:22]


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-11-2010 22:51 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Is je analoge toestel soms een camera obscura? dan kun je gewoon het rondje wat groter knippen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 04-11-2010 23:50 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2010 18:19 schreef pneumothorax het volgende:


Oh en de cirkeltjes, geen fisheye-gedoe ofzo, ik denk dat dat door een nieuwere lens op een analoge camera te zetten komt. Heb er anders ook geen verklaring voor..


Ziet er inderdaad uit als een lens die er niet op hoort, wellicht een lens die speciaal voor APS-C camera's gemaakt is (EF-S (Canon), DX (Nikon), etc), die zijn eigenlijk niet geschikt voor full-frame sensoren en wellicht dus ook niet voor de analoge camera's.
Je moet er zelfs een beetje mee oppassen, bij Canon is het zelfs zo dat de voor APS-C ontworpen lenzen een achterzijde hebben die net iets verder uitsteekt, als je die op een FF camera zet (digitaal) kan bij sommige modellen de spiegel er tegenaan klappen! Hoe dat bij analoge camera's zit weet ik dan weer niet.


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 05-11-2010 0:48 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

De lens is inderdaad 'te krap' of 'te smal' waardoor de film ook de rand (en binnenkant) van de lens 'ziet'.
Maar dat kan best wel iets toevoegen aan het beeld.
De spiegel waarschuwing is iets om rekening mee te houden: zou zonde zijn.



pneumothorax
Usericon van pneumothorax
Posted 05-11-2010 10:13 by pneumothorax Wijzig reactieProfiel van pneumothoraxQuote dit bericht

Oh oké, maar hoe merk je dat dan? Het is een Nikon F5, maar ik maak al foto's met die lens sinds September.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 05-11-2010 10:56 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2010 10:13 schreef pneumothorax het volgende:
Oh oké, maar hoe merk je dat dan? Het is een Nikon F5, maar ik maak al foto's met die lens sinds September.


Ik denk als je geen echte errors krijgt (digitaal) of rare geluiden hoort het wel goed zit, allen zit je dus met die rare rand.

Elke camerafabrikant maakt tegewoordig twee type lenzen
- één speciaal voor Cropcamera's (APS-C sensor), die kunnen eigenlijk ook alleen daarop. Zet je die op een FF camera (full frame sensor) dan werkt het soms wel, soms niet, hangt van merk en type af. Er zijn bijv ook zoomlenzen die je dan wel kunt gebruiken in het ingezoomde deel, omdat je dan eigenlijk die rand 'wegzoomd' om het maar zo te zeggen.
- andere type is voor alle camera's, dus zowel voor FF als voor Cropcamera's geschikt. Deze lenzen zijn dus ook erg handig als je een digitale camera met cropsensor hebt maar overweegt om in de toekomst naar FF te gaan, dan hoef je ze immers niet te verkopen oid.





Sowieso kun je op je oude Nikon waarschijnlijk ook alle oude lenzen met dezelfde bajonet-achtige sluiting plaatsen, dus ook van voor de komst van de digitale SLR.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-01-2011 18:15 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Lange sluitertijd + busreis vanuit parijs



Die laatste is van de Moerdijkbrug.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 15-02-2011 0:18 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Heb besloten om mijn 4 weken Maleisie/Indonesie in series te verwerken. Bijgaand een stukje Urban Maleisie om mee te beginnen:















Meer zien?

http://www.flickr.com/photos/85mm/5446409548/in/set-72157625926014563/#/photos/85mm/5446409548/in/set-72157625926014563/lightbox/



Argh
Usericon van Argh
Posted 15-02-2011 0:23 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

Mooie foto's maar dat kadertje moet je gewoon weglaten


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 15-02-2011 0:26 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 15 februari 2011 0:23 schreef Argh het volgende:
Mooie foto's maar dat kadertje moet je gewoon weglaten


Bedankt voor de feedback. Ben er nog niet helemaal uit wat kadertje betreft, meestal zet ik er niets omheen. Maar wil wel ergens iets kunnen vermelden, copyright en een bijschriftje, en wil het niet over de foto heen zetten, dan worden de mogelijkheden toch al beperkter. Vond dit nog wel fraai.

Heb jij ergens voorbeelden van naar jouws inziens mooie manieren waarop een credit in/onder een foto verwerkt is zonder dat deze afbreuk doet aan het beeld?

Gaat overigens niet zozeer om de copyright, als iemand een foto wil rippen kan dat toch wel, zelfs als ik de credits er groot middenop zet zoals je soms ziet...


LLphotograph
metaLL
Usericon van LLphotograph
Posted 15-02-2011 0:42 by LLphotograph Wijzig reactieProfiel van LLphotographQuote dit berichthttp://www.LLvizion.com

Shit Vince goed bezig! Echt mooie plaatjes!!


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 15-02-2011 1:25 by flebbie Wijzig reactieProfiel van flebbieQuote dit berichthttp://www.dopedezign.nl

quote:
Op 15 februari 2011 0:26 schreef Valorian het volgende:
Bedankt voor de feedback. Ben er nog niet helemaal uit wat kadertje betreft, meestal zet ik er niets omheen. Maar wil wel ergens iets kunnen vermelden, copyright en een bijschriftje, en wil het niet over de foto heen zetten, dan worden de mogelijkheden toch al beperkter. Vond dit nog wel fraai.



nee kadertje moet weg

wel mooie fotoos


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 15-02-2011 7:55 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 15 februari 2011 0:26 schreef Valorian het volgende:
Bedankt voor de feedback. Ben er nog niet helemaal uit wat kadertje betreft, meestal zet ik er niets omheen. Maar wil wel ergens iets kunnen vermelden, copyright en een bijschriftje, en wil het niet over de foto heen zetten, dan worden de mogelijkheden toch al beperkter. Vond dit nog wel fraai.

Heb jij ergens voorbeelden van naar jouws inziens mooie manieren waarop een credit in/onder een foto verwerkt is zonder dat deze afbreuk doet aan het beeld?

Gaat overigens niet zozeer om de copyright, als iemand een foto wil rippen kan dat toch wel, zelfs als ik de credits er groot middenop zet zoals je soms ziet...


Misschien alleen een randje onderaan?

Maar weer prachtfoto's Vin, we moeten binnenkort maar eens afspreken zodat ik de rest ook kan zien.


Boeiender


Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen