IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Doodvonnis om groepsverkrachting Vorige pagina | Volgende pagina
suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 02-09-2002 8:49 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

On topic!


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 02-09-2002 9:05 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2002 20:45 schreef Slechtheid het volgende:
Weer zo'n dom topik.
Iedereen zal in grote lijnen hetzelfde zeggen.


Vind je het een dom topic: hou dan gewoon je klep dicht en lees het niet...


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 02-09-2002 14:26 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2002 16:08 schreef Killing Zoe het volgende:
In Pakistan zijn 6 mannen ter dood veroordeeld nadat ze eigen rechter hadden gespeeld en vanwege een familievete met z'n allen bij wijze van vonnis een meisje dat weigerde te verkassen naar een andere stam verkracht hadden. Ik vind dit best een frappante gebeurtenis, in een Islamitisch land. Want daar is meestal de vrouw de schuldige. Gaat men eindelijk ook voor vrouwenrechten opkomen, of ging het hier om het veroordelen van het recht in eigen hand nemen?


Sorry, heel vervelend voor dat vrouwtje maar, geen enkel mens heeft het recht over het leven van 'n ander mens te beschikken ook een rechter niet, dus levens lang opsluiten, maar niet ter dood veroordelen.


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 02-09-2002 14:32 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

wat is het verschil ?



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 02-09-2002 14:37 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2002 14:32 schreef Azagthoth het volgende:
wat is het verschil ?
De ene straf is sneller afgelopen dan de andere straf.


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 02-09-2002 14:37 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2002 14:32 schreef Azagthoth het volgende:
wat is het verschil ?


Geen azagthoth, daar heb je gelijk in, er beslist dan nog steeds het ene mens over het andere, maar het is kiezen tussen 2 kwaden, en dan vind ik het beperken (door opsluiting) van iemands leven het mindere kwaad.

[Dit bericht is gewijzigd door Dargull op 02-09-2002 15:00]


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 02-09-2002 14:52 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2002 14:26 schreef Dargull het volgende:
Sorry, heel vervelend voor dat vrouwtje maar, geen enkel mens heeft het recht over het leven van 'n ander mens te beschikken ook een rechter niet, dus levens lang opsluiten, maar niet ter dood veroordelen.


De eerste in dit topic met een redelijke mening. Ik vind de rest van de meningen eng om te lezen.

Iemand begaat een vreselijk misdrijf en word ter dood veroordeeld in een land waar dat nog gebeurd. En meteen gaan hier goedkeurende stemmen op. Sterker nog, er zijn diverse voorstellen, voor middeleeuwse barbarij in de vorm van vreselijke folteringen.

Nu kan dat wel allemaal een grapje zijn, maar het zit me wel dwars. Het heeft ons hier jaren gekost, om een beetje een humaan straffensysteem op te stellen. Nu kun je rustig discussieren over de effectiviteit van dit strafsysteem (graag zelfs!), maar het idee, dat de meerderheid van de nederlanders zo de doodstraf weer wil ingevoerd zien, beangstigd mij...

Staat zelfs de mens die zichzelf beschaafd noemt, zo dicht bij barbarij? Is de beschaving inderdaad een dunne schil en schuilt het beest daarachter? Ik ben bang dat het de waarheid is en dat we steeds de confrontatie aan moeten gaan.


Dear dirty delightful old drunken old days


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 02-09-2002 15:03 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2002 16:08 schreef Killing Zoe het volgende:
In Pakistan zijn 6 mannen ter dood veroordeeld nadat ze eigen rechter hadden gespeeld en vanwege een familievete met z'n allen bij wijze van vonnis een meisje dat weigerde te verkassen naar een andere stam verkracht hadden. (...)


Ik ben tegen de doodstraf, tegen eigen rechter spelen en tegen al die onzin omtrent de eer van de familie redden (leidt vaak ook tot eigen rechter spelen).

Conclusie: Ik keur alles af wat in dit stukje beschreven staat.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


SQT
Usericon van SQT
Posted 02-09-2002 15:07 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 2 september 2002 14:37 schreef Dargull het volgende:
Geen azagthoth, daar heb je gelijk in, er beslist dan nog steeds het ene mens over het andere, maar het is kiezen tussen 2 kwaden, en dan vind ik het beperken (door opsluiting) van iemands leven het mindere kwaad.


Mij lijkt levenslang erger dan de doodstraf, omdat je bij levenslang geen echte toekomst meer hebt, je hebt helemaal niks meer om naartoe te leven. Doodstraf vind ik inderdaad ook niks. Lul eraf (of een andere vreselijke straf) lijkt mij het beste in dit geval: je bent keihard gestraft plus je hebt nog wel een toekomst, hoewel die toch weer redelijk gereduceerd is..


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 02-09-2002 15:12 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2002 15:07 schreef SQT het volgende:
Mij lijkt levenslang erger dan de doodstraf, omdat je bij levenslang geen echte toekomst meer hebt, je hebt helemaal niks meer om naartoe te leven. Doodstraf vind ik inderdaad ook niks. Lul eraf (of een andere vreselijke straf) lijkt mij het beste in dit geval: je bent keihard gestraft plus je hebt nog wel een toekomst, hoewel die toch weer redelijk gereduceerd is..


Lichaamelijke verminking hoort wat mij betreft in een museum thuis en niet in het strafrecht, en ja je bent je "toekomst" kwijt als je levenslang krijgt, maar dat hadden die mannen zich dan maar moeten bedenken toen ze dat meisje verkrachten, de doodstraf is wat mij betreft uit den boze, dat is kwaad met kwaad vergelden en dat lijdt alleen maar tot meer elende.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 02-09-2002 15:14 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2002 15:07 schreef SQT het volgende:
(...) Lul eraf (of een andere vreselijke straf) lijkt mij het beste in dit geval: je bent keihard gestraft plus je hebt nog wel een toekomst, hoewel die toch weer redelijk gereduceerd is..


Dat doet me ook gelijk weer zo middeleeuws aan. Toen werd je hand er afgehakt als je wat gestolen had.

Ik ben sowieso niet voor lijfstraffen. Net zoals we niet het recht hebben om een ander mens van het leven te beroven, hebben we naar mijn mening ook niet het recht om een ander te verminken.
In mijn optiek is opsluiting ethisch gezien de beste straf (m.a.w. de straf waarbij de uitvoerenden, de cipiers zichzelf ook nog kunnen aankijken in de spiegel), alleen dan niet in een 5-sterren gevangenis...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 02-09-2002 15:17 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

Volgens mij mag je zo'n kerels eerst superlang opsluiten en goed mishandelen en misschien daarna ter dood veroordelen.Maar alleen als ze er niet om beginnen te smeken om afgemaakt te worden omdat de pijn van de martelingn hen teveel wordt.


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 02-09-2002 15:27 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 2 september 2002 15:07 schreef SQT het volgende:
Mij lijkt levenslang erger dan de doodstraf, omdat je bij levenslang geen echte toekomst meer hebt, je hebt helemaal niks meer om naartoe te leven.
Precies, en daarom zou zo iemand juist levenslang moeten krijgen en niet de doodstraf, want dat is voor sommigen veel te veel een ontsnapping. Pijnloos een einde, dan ben je ook klaar.

En ik heb het al eerder gezegd.. met levenslang bedoel ik dus ook echt levenslang (geen vroegtijdig vrij op goed gedrag, geen gevangenuitjes) op een klein kamertje met grijze muren en water en brood. Geen TV, geen internet en al helemaal geen PS2 (en ja, daar waren gevangenen laatst serieus om aan het zeuren)! Hoogstens een paar boeken van een goedgekeurde lijst, omdat gek worden ook een vorm van ontsnapping is.

Dat geeft gelijk een mooi schrikbeeld op en wellicht bedenken (aanstaande) criminelen zich dan eindelijk een tweede keer voor ze het foute pad op gaan.


I'm not being rude. You're just insignificant.


SQT
Usericon van SQT
Posted 02-09-2002 15:43 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 2 september 2002 15:14 schreef altx het volgende:
Net zoals we niet het recht hebben om een ander mens van het leven te beroven, hebben we naar mijn mening ook niet het recht om een ander te verminken.


Bedenk je dan wel even hoe erg ze dat meisje (psychisch) verminkt hebben..
Nee dit mag je heel erg hard aanpakken, ik ben heel erg vredelievend, maar ik heb zo'n godsgruwelijke schijthekel aan mensen die het leven van andere mensen (of dieren) op een ernstige manier verkloten (daarmee bedoel ik: je mag best een geintje uithalen met mensen(let erop: niet met dieren), maar veel verder moet het niet gaan). Nee, je leven krijg je maar een keer, leef dat leven en laat anderen dat ook doen, die willen ook een fijn leven. Kom je op zo'n manier aan iemands leven dat hij of zij zich daar ongemakkelijk door voelt, nok dan of accepteer de gevolgen.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 02-09-2002 16:08 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2002 15:43 schreef SQT het volgende:
Bedenk je dan wel even hoe erg ze dat meisje (psychisch) verminkt hebben..
Nee dit mag je heel erg hard aanpakken, ik ben heel erg vredelievend, maar ik heb zo'n godsgruwelijke schijthekel aan mensen die het leven van andere mensen (of dieren) op een ernstige manier verkloten (daarmee bedoel ik: je mag best een geintje uithalen met mensen(let erop: niet met dieren), maar veel verder moet het niet gaan). Nee, je leven krijg je maar een keer, leef dat leven en laat anderen dat ook doen, die willen ook een fijn leven. Kom je op zo'n manier aan iemands leven dat hij of zij zich daar ongemakkelijk door voelt, nok dan of accepteer de gevolgen.


Maar dat leidt tot "kwaad met kwaad vergelden" (om ff een cliche te gebruiken) en op die manier ben je dan zelf niet veel beter dan degene die de oorspronkelijke misdaad begaan heeft.
Als justitie zelf al misdaden begaat (in de vorm van doodstraffen of verminkingen), terwijl zij juist het goede voorbeeld zouden moeten geven, dan is het einde zoek. Het is alleen jammer dat dit echter wel dagelijkse realiteit is.
"Goed voorbeeld doet goed volgen." En als justitie zelf dus al misdaden begaat, waarom zou jij dat dan niet doen? Waarom zij wel en jij niet?


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-09-2002 16:09 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Nee, we moeten ze naar een heropvoedingskamp sturen in Zuid-Frankrijk.

Dat helpt ...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-09-2002 16:21 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2002 14:26 schreef Dargull het volgende:
Sorry, heel vervelend voor dat vrouwtje maar, geen enkel mens heeft het recht over het leven van 'n ander mens te beschikken ook een rechter niet, dus levens lang opsluiten, maar niet ter dood veroordelen.


ik snap dit echt niet. sorry dargull, ik ben echt geen ultra rechtse bruut, maar als een dader zulke dingen bewust doet heb je het voor jezelf verpest. Die man houdt toch ook geen rekening met het slachtoffer. neem nu lui die kinderen exploiteren. Sorry, maar die mag je van mij zeer grof aanpakken. En dat is niet voor god spelen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-09-2002 16:22 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

I agree.
Al dat softe gelul van we moeten die mensen helpen werkt toch niet!
Men moet weer eens bang worden voor de gevolgen van misdaden


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-09-2002 16:26 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2002 16:22 schreef Jenje het volgende:
I agree.
Al dat softe gelul van we moeten die mensen helpen werkt toch niet!
Men moet weer eens bang worden voor de gevolgen van misdaden


Nee dat helpt inderdaad niet, anders leefden wij nu in het paradijs. en het is nog steeds zo in nederland dat rechten van misdadigers beter beschermd lijken te zij als die van de slachtoffers. Wat nou anoniemiteit. keiharde misdadigers met naam en foto in de krant (dus niet die lui die een rol drop uit de supermarkt jatten bijvoorbeeld, en verder alleen als 100% schuld is bewezen). En echt straffen!!! keihard!!


SQT
Usericon van SQT
Posted 02-09-2002 16:27 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 2 september 2002 15:07 schreef SQT het volgende:
Mij lijkt levenslang erger dan de doodstraf, omdat je bij levenslang geen echte toekomst meer hebt, je hebt helemaal niks meer om naartoe te leven.


quote:
Op 2 september 2002 15:27 schreef helmet het volgende:
Precies, en daarom zou zo iemand juist levenslang moeten krijgen en niet de doodstraf, want dat is voor sommigen veel te veel een ontsnapping.

quote:
Op 2 september 2002 15:14 schreef altx het volgende:
In mijn optiek is opsluiting ethisch gezien de beste straf (m.a.w. de straf waarbij de uitvoerenden, de cipiers zichzelf ook nog kunnen aankijken in de spiegel), alleen dan niet in een 5-sterren gevangenis...

quote:
Op 2 september 2002 16:08 schreef altx het volgende:
Maar dat leidt tot "kwaad met kwaad vergelden" (om ff een cliche te gebruiken) en op die manier ben je dan zelf niet veel beter dan degene die de oorspronkelijke misdaad begaan heeft.
Als justitie zelf al misdaden begaat (in de vorm van doodstraffen of verminkingen), terwijl zij juist het goede voorbeeld zouden moeten geven, dan is het einde zoek.

Dus jij vindt dat opsluiten geen kwaad is dan? Ik zie alles trouwens niet als kwaad, maar als straf, ookwel: gelijkstelling. Misschien heb je wel gelijk, ik denk zelfs van wel, maar, ik vind opsluiten in dit geval veel te, ja, makkelijk Ik vind niet gelijkstaan aan wat zij dat meisje hebben aangedaan. Misschien, wat ik al ergens had gelezen, is een taakstraf ivm slachtoffers hiervan een oplossing (met daarbij dan uiteraard opsluiting). hm?

[Dit bericht is gewijzigd door SQT op 02-09-2002 16:28]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-09-2002 16:28 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Stel je nou eens voor.
Jij bent de man/vrouw van een slachtoffer van bijvoorbeeld mishandeling.

Je partner is nu misschien zelfs gehandicapt, alleen omdat een paar knapen de handjes niet thuis konden houden.

En dan krijgen dat soort eikels 3 jaar gevangenisstraf, waarvan ze er maar 1 of 2 daadwerkelijk zitten!

Dan begint het bij mij van binnen al te koken hoor. Want zodra jij één van die gasten eens flink in elkaar timmert, dan kun jij de bak in. Alleen omdat justitie zijn werk niet doet!


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 02-09-2002 16:31 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2002 16:27 schreef SQT het volgende:
Dus jij vindt dat opsluiten geen kwaad is dan? Ik zie alles trouwens niet als kwaad, maar als straf, ookwel: gelijkstelling. Misschien heb je wel gelijk, ik denk zelfs van wel, maar, ik vind opsluiten in dit geval veel te, ja, makkelijk Ik vind niet gelijkstaan aan wat zij dat meisje hebben aangedaan. Misschien, wat ik al ergens had gelezen, is een taakstraf ivm slachtoffers hiervan een oplossing (met daarbij dan uiteraard opsluiting). hm?


Ik dacht wel aan kleine kamertjes met slechts een houten brits om op te liggen of zoiets. Geen ramen of zo, dus echt opgesloten. Niet die 5-sterren kamers die gevangenen op het moment krijgen.
En dan de rest van je leven de tijd hebben om je zonden te overdenken...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 02-09-2002 16:32 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Zoiets is echt om compleet knettergek van te worden, dan is de doodstraf veel genadiger...


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 02-09-2002 16:37 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2002 16:32 schreef Asherah het volgende:
Zoiets is echt om compleet knettergek van te worden, dan is de doodstraf veel genadiger...


Ja, maar ik was ook weer niet van plan om genadig te zijn naar die criminelen toe.

Maar wij mensen hebben gewoonweg niet het recht om iemand anders van het leven te beroven en/of te verminken, dus moet je een andere oplossing zoeken. Maar het moet nog wel een beetje een straf zijn. De korte gevangenisstraffen van ons rechtssysteem en de luxe hotelkamers - hmmm excuseer ik bedoel cellen - ben ik het ook totaal niet mee eens.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


SQT
Usericon van SQT
Posted 02-09-2002 16:39 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 2 september 2002 16:31 schreef altx het volgende:
Ik dacht wel aan kleine kamertjes met slechts een houten brits om op te liggen of zoiets. Geen ramen of zo, dus echt opgesloten. Niet die 5-sterren kamers die gevangenen op het moment krijgen.
En dan de rest van je leven de tijd hebben om je zonden te overdenken...

...en zelfmoord te plegen, want denk maar niet dat die gevangenen dat uithouden. Mij lijkt een taakstraf met slachtoffers van hun misdaad erbij dan beter, omdat ze anders echt niks te doen hebben. Maar dan wel met dat kleine kutkamertje, en niet van 'jij doet nuttig werk dus je krijgt een luxere kamer'.


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen