IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Auteur:
Topic : Knuffeltopic! [relatietopic] Vorige pagina | Volgende pagina
XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 11-07-2012 11:18 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Grutjes, al weer bijna 4 jaar een relatie zonder noemenswaardige conflicten en / of ruzie.

Het kan dus toch.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-07-2012 11:18 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2012 11:14 schreef Jenje het volgende:
Als je het gebruikt als "verder-dan-je-neus-kijken" dan is het idd goed, maar daar heb je geen therapie voor nodig, gewoon een gezonde interesse en bereidheid om buiten je comfortzone te gaan.

Klopt, hoor! Maar sommige mensen zien dat denk ik écht niet. Dan moet therapie maar


Quis moderabat ipsos moderatores?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-07-2012 11:22 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2012 11:09 schreef Ascendant Grotesque het volgende:

Dat eerste, maar de hele serie gaat op. Die dingen die jij zoekt is je partner-in-spe evengoed naar op zoek, en heb jij echt nog niet voor elkaar. Op z'n minst moet je beiden de drive hebben dat goed te doen, maar als jij je liever op de tekortkomingen van de ander focust gaat dat gewoon niet goed komen.


ik peilde vooral naar wat je bedoelde naar mij toe. Ik vind het eigenlijk wel bedenkelijk dat je het hebt over "tekortkomingen", ik zie dat als verschillen en niet als fouten of tekortkomingen. Er is niets mis met iemand die minder passioneel is en net heel huiselijk bvb, ik zie dat ook niet als tekortkomingen.
Behoorlijk judgemental dat je me zo bekijkt en zegt eigenlijk ook wel iets over jou...


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-07-2012 11:25 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2012 11:09 schreef XXL het volgende:

Als je dat soort onzin denkt nodig te hebben kun je je beter, en vooral goedkoper, eens gaan afvragen of je wel bij elkaar past.

[/mening]



wel waar ja, maar samen "passen" is geen garantie op succes en niet samen passen is misschien enkel een bron van spanningen die je kan kanaliseren in die mate dat het net een extra waarde krijgt.
Twee mensen zijn toch nooit zodanig verschillend van elkaar dat ze totaal geen overeenkomsten hebben? Is het niet wat makkelijk om het kind met het badwater weg te gooien dan?


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-07-2012 11:37 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2012 11:22 schreef Hypnos het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel bedenkelijk dat je het hebt over "tekortkomingen", ik zie dat als verschillen en niet als fouten of tekortkomingen. Er is niets mis met iemand die minder passioneel is en net heel huiselijk bvb, ik zie dat ook niet als tekortkomingen.

Behoorlijk judgemental dat je me zo bekijkt en zegt eigenlijk ook wel iets over jou...

:') Doe niet zo sneu, man. Wel weer typisch dat je het probleem bij iemand anders legt

Jíj geeft aan dat je bepaalde eigenschappen wil zien, dus jij bent degene die iemand beoordeelt op die merites en die dus op dat vlak tekortkomingen constateert (waarom zou je er anders over komen zeuren hier). Die tekortkomingen zijn verder alleen een tekortkoming in de context die jij schept; in wat ik zeg zit verder geen algemeen waardeoordeel met betrekking tot hoe personen zijn (hoe graag jij dat er ook in wil lezen). Ik zeg slechts dat als jij zulke dingen verwacht, jij juist in de eerste plaats bij jezelf moet kijken en níet a priori je druk moet maken over anderen.

Lekker weer zaken duizend keer groter maken dan ze zijn in plaats van tot de kern van de zaak komen; veel plezier ermee


Quis moderabat ipsos moderatores?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-07-2012 11:52 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2012 11:37 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
:') Doe niet zo sneu, man. Wel weer typisch dat je het probleem bij iemand anders legt

Jíj geeft aan dat je bepaalde eigenschappen wil zien, dus jij bent degene die iemand beoordeelt op die merites en die dus op dat vlak tekortkomingen constateert (waarom zou je er anders over komen zeuren hier). Die tekortkomingen zijn verder alleen een tekortkoming in de context die jij schept; in wat ik zeg zit verder geen algemeen waardeoordeel met betrekking tot hoe personen zijn (hoe graag jij dat er ook in wil lezen). Ik zeg slechts dat als jij zulke dingen verwacht, jij juist in de eerste plaats bij jezelf moet kijken en níet a priori je druk moet maken over anderen.

Lekker weer zaken duizend keer groter maken dan ze zijn in plaats van tot de kern van de zaak komen; veel plezier ermee


ach ach kom, geef gewoon toe dat je tekortkomingen zei ipv verschillen context verandert daar geen kloten aan en woorden in mijn quote leggen nog veel minder

klopt trouwens ook totaal niet, eigenschappen beoordeel je niet, eigenschappen heb je of heb je niet. De mate dat die eigenschappen aanwezig zijn, dat is een ander verhaal.

En een waardeoordeel hang ik daar nergens aan vast; Ja super als het klikt met iemand, als het dat niet doet dan zegt dat niets over de persoon. Natuurlijk klikt het soms met iemand beter dan met iemand anders omdat er nu eenmaal factoren zijn die dat bevorderen, maar dat is mijn persoonlijk gevoel en niet vertaalbaar in één of andere universele waardemeter. Succes met dat te proberen ontkrachten

Feit dat ik "zeur" heeft meer met de gang van zaken te maken en persoonlijke gemissen. Dat is niet kwalijk te nemen naar andere personen toe.

En ja, de verantwoordelijkheid ligt bij jezelf om keuzes te maken en te zorgen dat je een partner hebt of kiest die nauw genoeg aansluit bij je eigen verlangens als je per se een partner wil. Daarvoor moet je in de eerste plaats weten wat je verlangt in iemand, in het leven en vooral voor jezelf. Uit ervaring leer je natuurlijk ook een pak zaken die je moeilijk kan beredeneren, en die ervaring doe je op ... inderdaad, met anderen. En dat daar dan conflicten uit ontstaan wanneer het niet loopt zoals voorzien, dat is ergens logisch zeker?

Maar hé, als jij vindt dat het hier puur om "tekortkomingen" gaat die ik leg bij anderen omdat ik mezelf niet ken of in de ogen wil kijken of ontwijk of het gewoon leuk vind om "anderen" de "schuld" te geven van conflicten, ga uw gang. Past wel in het plaatje eigenlijk

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 11-07-2012 11:57]


signature


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-07-2012 11:59 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik zou, als ik jou was, eerst maar eens met mezelf aan de slag. Je komt hier nu niet echt als een stabiel persoon over. Over je waarden en normen nog maar te zwijgen.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-07-2012 12:03 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2012 11:52 schreef Hypnos het volgende:
ach ach kom, geef gewoon toe dat je tekortkomingen zei ipv verschillen context verandert daar geen kloten aan en woorden in mijn quote leggen nog veel minder

Waarom zou ik dat moeten toegeven, het staat er gewoon

Het is echt moeilijk voor je, hè? Ik leg uit wat tekortkoming in deze context betekent en jij zegt "Nee, de context boeit niet, je zei toch tekortkomingen; lekker puh, je bent evil!!". Flikker toch op, man.
quote:
klopt trouwens ook totaal niet, eigenschappen beoordeel je niet, eigenschappen heb je of heb je niet. De mate dat die eigenschappen aanwezig zijn, dat is een ander verhaal.

Ja, dus? Waar de fuck heb je het over? Hoezo wordt dit opeens een meta-discussie over hoe je naar mensen kijkt? Leer toch eens niet alsmaar het onderwerp groter te maken, maar te luisteren naar wat er gezegd wordt.
quote:
En een waardeoordeel hang ik daar nergens aan vast; Ja super als het klikt met iemand, als het dat niet doet dan zegt dat niets over de persoon. Natuurlijk klikt het soms met iemand beter dan met iemand anders omdat er nu eenmaal factoren zijn die dat bevorderen, maar dat is mijn persoonlijk gevoel en niet vertaalbaar in één of andere universele waardemeter. Succes met dat te proberen ontkrachten

Ja, dus? Waar de fuck heb je het over? Ik heb helemaal NIETS over jouw eventuele waardeoordelen nav het niet-klikken gezegd. Leer toch eens niet alsmaar het onderwerp groter te maken, maar te luisteren naar wat er gezegd wordt.
quote:
Feit dat ik "zeur" heeft meer met de gang van zaken te maken en persoonlijke gemissen. Dat is niet kwalijk te nemen naar andere personen toe.

D'uh... Heb je nou eerst een uur van je eigen rondgedraai nodig om te zien wat er al direct gezegd werd?

Je zeurt dus over anderen in plaats van dat je het zelf beter probeert te doen. Daar ging het om, klaar.
quote:
En ja, de verantwoordelijkheid ligt bij jezelf om keuzes te maken en te zorgen dat je een partner hebt of kiest die nauw genoeg aansluit bij je eigen verlangens als je per se een partner wil. Daarvoor moet je in de eerste plaats weten wat je verlangt in iemand, in het leven en vooral voor jezelf. Uit ervaring leer je natuurlijk ook een pak zaken die je moeilijk kan beredeneren, en die ervaring doe je op ... inderdaad, met anderen. En dat daar dan conflicten uit ontstaan wanneer het niet loopt zoals voorzien, dat is ergens logisch zeker?

Ja.

Dus? Heb je nog meer dooddoeners?
quote:
Maar hé, als jij vind dat het hier puur om "tekortkomingen" gaat die ik leg bij anderen omdat ik mezelf niet ken of in de ogen wil kijken of ontwijk of het gewoon leuk vind om "anderen" de "schuld" te geven van conflicten, ga uw gang. Past wel in het plaatje eigenlijk

Lekker weer zaken duizend keer groter maken dan ze zijn in plaats van tot de kern van de zaak komen; veel plezier ermee

Lekker zeiken over een woordje wat gebruikt is en geen moeite willen doen te begrijpen wat er gezegd wordt


Quis moderabat ipsos moderatores?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-07-2012 12:07 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2012 11:59 schreef Jenje het volgende:
Ik zou, als ik jou was, eerst maar eens met mezelf aan de slag. Je komt hier nu niet echt als een stabiel persoon over. Over je waarden en normen nog maar te zwijgen.


ach, dat is zo selectief. Alsof de donkerste uren van de dag een totaalbeeld geven van iemand

Ik zou het inderdaad vreemd vinden moest ZM een stabiele indruk geven van mij en niet alleen van mij trouwens. Ik ga ook niet iedere gore death metal artiest of sadistische black metal muzikant beoordelen op de inhoud en vrom van zijn muziek.

ik ken mijn issues of *kuck* gevoelige kantjes, niemand staat daar los van. En daar mee omgaan lukt vrij aardig, voor mezelf. Nu nog iemand hebben die dat ook kan



[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 11-07-2012 12:07]


signature


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-07-2012 12:11 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Dus een partner moet jouw nukken maar accepteren, maar jij wilt dat niet doen bij een partner ..

Veel plezier


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-07-2012 12:11 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2012 12:07 schreef Hypnos het volgende:
ach, dat is zo selectief. Alsof de donkerste uren van de dag een totaalbeeld geven van iemand

Ik zou het inderdaad vreemd vinden moest ZM een stabiele indruk geven van mij

Als je serieus advies wil of een gesprek aan wil gaan maar het enige wat we van je kennen je labiele kant is gaat het niet opschieten, hè. Dus, wees niet zo labiel hoor of probeer gewoon niet mee te doen in dit soort topics


Quis moderabat ipsos moderatores?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-07-2012 12:12 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

zzzzz

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 14-03-2017 11:09]


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-07-2012 12:13 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Als je er niet over wil praten doe dat dan gewoon niet




Ontopic: alles goud hier Wordt bijna eng!

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 11-07-2012 12:13]


Quis moderabat ipsos moderatores?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-07-2012 12:14 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2012 12:11 schreef Jenje het volgende:
Dus een partner moet jouw nukken maar accepteren, maar jij wilt dat niet doen bij een partner ..

Veel plezier



euhm... ja!

dat zou ideaal zijn ja


maar dat is niet realistisch, dus zoek je maar iemand wiens nukken je ook kan verdragen.
en dat kan best lukken, zolang die nukken niet de boel zodanig vernukken dat het niet meer kan lukken


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-07-2012 12:16 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2012 12:11 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Als je serieus advies wil of een gesprek aan wil gaan maar het enige wat we van je kennen je labiele kant is gaat het niet opschieten, hè. Dus, wees niet zo labiel hoor of probeer gewoon niet mee te doen in dit soort topics


Ooit word je wakker uit de illusie van de virtuele wereld. Dat gaat pijn doen...

Ik ben toch niet labiel in de laatste post, is dat zo moeilijk om je mentaal flexibel op te stellen dan?


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-07-2012 12:17 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Ontopic graag.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Retardo
Vet Ziek
Usericon van Retardo
Posted 11-07-2012 12:19 by Retardo Wijzig reactieProfiel van RetardoQuote dit berichthttp://ortegaband.bandcamp.com/ | http://sufferingquota.bandcamp.com/

Heren, heren.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-07-2012 12:20 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Je hele voorkomen is labiel hier Bart, of je doet je in ieder geval labiel voor. Daarnaast ken ik je hier als iemand die vrouwen erg objectief behandeld, zie nu ook weer na de breuk met Sara, alles ligt aan haar en jou treft geen blaam.

Blijf eens een langere tijd alleen, is denk ik beter voor je.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 11-07-2012 12:28 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

+1.

Ik wilde een heel verhaal typen, maar ik geloof dat AG en Jenje alles wel gezegd hebben wat ik ook wilde zeggen.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-07-2012 12:29 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2012 12:20 schreef Jenje het volgende:
Je hele voorkomen is labiel hier Bart, of je doet je in ieder geval labiel voor. Daarnaast ken ik je hier als iemand die vrouwen erg objectief behandeld, zie nu ook weer na de breuk met Sara, alles ligt aan haar en jou treft geen blaam.

Blijf eens een langere tijd alleen, is denk ik beter voor je.


natuurlijk ben ik hier kort door de bocht. En natuurlijk lijkt het alsof ik de schuld bij andere mensen leg (soms). Frustraties heet zoiets en die uit je soms omdat je er dan vanaf bent. Uiteindelijk heeft niemand schuld aan die breuk. Dingen lopen zoals ze doen en soms beslis je dat het niet verder kan. Sarah treft helemaal geen blaam :s Feit dat ik me soms kan ergeren aan dingen ligt evenveel bij mij als bij haar, en omgekeerd zal dat ook wel zo zijn. Je gaat je partner toch niet kwalijk nemen dat hij of zij is wie hij is, het is je eigen verantwoordelijkheid om te kiezen of je er mee kunt omgaan of niet.
Als er bedrog of extreme leugens in het spel zijn, dan is dat anders (voor mij dan toch)


en onder mannen kan ik best wel plastisch doen over vrouwen, objectief alles erop en eraan. Maar de meiden die me echt kennen weten wel beter

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 11-07-2012 12:30]


signature


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-07-2012 12:33 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

90% van je posts zijn op die wijze, Bart. De andere 10% ga je je zelf verdedigen.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-07-2012 12:35 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2012 12:33 schreef Jenje het volgende:
90% van je posts zijn op die wijze, Bart. De andere 10% ga je je zelf verdedigen.


dat komt omdat er soms veel frustraties zijn

(eigen schuld, I know)

of heb je het over dat objectief zijn?

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 11-07-2012 12:38]


signature


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-07-2012 12:38 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

En vaak komen/kwamen die vanuit je relatie. Kan me veel situaties herinneren dat je dingen niet kon doen ivm je vriendin. En dat kom je dan op ZM botvieren. Nou is dat voor ZM vermakelijk, maar voor jezelf en je relatie gewoon dom.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-07-2012 12:43 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

meuh

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 14-03-2017 11:10]


signature


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 11-07-2012 13:01 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2012 12:43 schreef Hypnos het volgende:
Ja ik heb het inderdaad vrij veel gekanaliseerd naar ZM. Sommige mensen gaan een eindje lopen of gamen of weet ik veel wat, ik ging dan cynisch en sarcastisch doen op ZM. Vooral omdat nogal wat andere users dezelfde neiging hebben, dus dat trekt aan.
Constructief is dat geenszins voor je relatie, maar het haalt soms de druk wel van de ketel, net zoals sport dat bij anderen kan doen. Dom vind ik dat niet.

Eens de druk van de ketel is moet je alleen wel oog hebben om de situatie in handen te nemen... the comfort in struggle is geen gezonde situatie en uiteindelijk is druk opbouwen en aflaten ook niet iets wat je jezelf moet aan laten wennen

Je bent gewoon een wijf!!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen