IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : Liturgy (NYBM) Vorige pagina | Volgende pagina
bokaj
Usericon van bokaj
Posted 05-04-2011 21:29 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 23 maart 2011 15:22 schreef Helvete het volgende:
Beetje jammer van de slechte productie op Renihilation.
Wat is er slecht aan dan?


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 05-04-2011 22:05 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Op 5 april 2011 21:29 schreef bokaj het volgende:
Wat is er slecht aan dan?
Het geluid van de gitaar en de bekkens vind ik irritant. Van mij hoeft het echt niet helder hoor, maar dat geluid ligt mij niet. De nieuwe is qua geluid in ieder geval beter. Verder weet ik niet zo wat ik er van moet vinden.


Inverted Church
Usericon van Inverted Church
Posted 05-04-2011 22:07 by Inverted Church Wijzig reactieProfiel van Inverted ChurchQuote dit berichthttp://terzijdehorde.blogspot.com

Ik vind het allemaal net te lang. Goede nummers, goede productie idd, maar het transcendentale/bezwerende zit de nummers meer in de weg dan dat het ze beter maakt. Nog een paar keer draaien voor het definitieve oordeel, maar nog niet onverdeeld siked.



bokaj
Usericon van bokaj
Posted 05-04-2011 22:16 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 5 april 2011 22:05 schreef Helvete het volgende:
Het geluid van de gitaar en de bekkens vind ik irritant. Van mij hoeft het echt niet helder hoor, maar dat geluid ligt mij niet. De nieuwe is qua geluid in ieder geval beter. Verder weet ik niet zo wat ik er van moet vinden.
Ok. Ik vind dat op het randje van de pijngrens schelle geluid wel wat hebben. Het is wel black metal natuurlijk dus hoeft het van mij niet voor iedereen toegankelijk/mooi te zijn.

@ Inverted Church: Dat gaat over de nieuwe? Ik begin nu wel te vrezen. Straks zelf even luisteren.


Inverted Church
Usericon van Inverted Church
Posted 05-04-2011 22:56 by Inverted Church Wijzig reactieProfiel van Inverted ChurchQuote dit berichthttp://terzijdehorde.blogspot.com

Ja, de nieuwe. Renihilation vond ik geweldig, ondanks dat ik de gemaakte kritische noten snap!

[Dit bericht is gewijzigd door Inverted Church op 05-04-2011 22:56]



bokaj
Usericon van bokaj
Posted 05-04-2011 22:58 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Ik vond Renihilation ook geweldig. Helvete is kritisch.

edit: Ha, jij edit.

[Dit bericht is gewijzigd door bokaj op 05-04-2011 22:59]


Inverted Church
Usericon van Inverted Church
Posted 06-04-2011 6:42 by Inverted Church Wijzig reactieProfiel van Inverted ChurchQuote dit berichthttp://terzijdehorde.blogspot.com

Ik post en denk "ja maar, dat was jij helemaal niet..."



Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 06-04-2011 9:19 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

ik heb een beetje lullig gedaan over deze band, ik denk dat ik alsnog ff cdtje ga scoren.

Gewoon voor in de cd kast, dan kunnen mijn vrienden aan mij vragen wat voor muziek het is.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 06-04-2011 13:07 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 5 april 2011 21:29 schreef bokaj het volgende:
Wat is er slecht aan dan?
Niets.
Het is ongepolijst; dat schijnt tegenwoordig bij black metal niet meer te mogen. Het moet allemaal, relatief, clean en strak als DSO of WitTR of fag als WoD of Shining.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 06-04-2011 13:10 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Liturgy wil toch nog niet echt doordringen bij me. Mist ergens iets.


I wish I was a butterfly


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 06-04-2011 14:36 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

ben de neiuwe nu aan het checken///


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 06-04-2011 15:43 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Nieuwe klikt wel beter, maar ik vind hem wat slordig in elkaar gezet. En de vocalen blijven matig.

Dat verhaal van die zanger in Hideous Gnosis vind ik nog wel aardig interessant trouwens. Op een paar momenten slaat hij aardig de spijker op de kop. Wat ik echter niet snap dat hij bijvoorbeeld dit zegt (waarbij Hyperborean de 'oude' black metal is, en Transcendental de 'nieuwe' black metal.):

"Transcendental Black Metal is the reanimation of the form of
black metal with a new soul, a soul full of chaos, frenzy and
ecstasy. A specifically American joyful clamor which is also a
tremor. Or maybe it is the opposite act: a peeling away of the
husk of convention, the dead skin of clichés and a fresh
exploration of the living soul of black metal, with the aim to
reactivate its purest essence and produce something that grows
from it but does not resemble its earlier incarnations because it
is built from the ground up in a different time and place. Built in
America. An America that has never existed and may never
exist. The America that represents the apocalyptic humanism of
William Blake. The America celebrated by Aaron Copeland’s
Appalachian Spring or Ornette Coleman’s Skies of America.

This America is a metaphor for pure unrestricted creativity, the
courageous exercise of will and the joyful experience of the
continuity of existence. A celebration of the hybrid and of
creative evolution."

Voor mij is er al (veel) black metal die juíst een viering is en begrijp ik niet hoe hij op het idee komt dat zij de eersten zouden zijn die zoiets bedacht hebben en/of doen. Dat idee en het feit dat ze (nog) niet echt heel goed zijn maakt het hele gebeuren rond deze band pretentieus.

Wat ik dan wel scherp vond is dat hij hier Amerika aanhaalt. Precies de band die door mijn hoofd spookte bij het lezen van wat Transcendental Black Metal zou moeten zijn is het Amerikaanse Woe. Die laten uit de ellende en het verdriet van hun Quietly, Undramatically op de een of andere manier toch een hoopvolle wilskrachtige en levenslustige sfeer doorklinken. Alsof de dood keihard in het gezicht uitgelachen wordt en zij hun leven uit zijn klauwen trekken. Dat hoor ik Liturgy echt niet doen.


I wish I was a butterfly


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 06-04-2011 15:56 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

wat lult die gast over coleman. Dat slaat nergens op...of ik begrijp het gewoon niet.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 06-04-2011 16:06 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

quote:
Op 6 april 2011 15:56 schreef Black Jew het volgende:
wat lult die gast over coleman. Dat slaat nergens op...of ik begrijp het gewoon niet.



te snel gereageerd. Kwartje viel later.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 13-04-2011 4:29 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 6 april 2011 13:07 schreef kwelgeest het volgende:
Niets.
Het is ongepolijst; dat schijnt tegenwoordig bij black metal niet meer te mogen. Het moet allemaal, relatief, clean en strak als DSO of WitTR of fag als WoD of Shining.
Iek hou van deze man, hij is een mooie man,


quote:
Op 6 april 2011 13:10 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Liturgy wil toch nog niet echt doordringen bij me. Mist ergens iets.
Jij mist zelf iets, een kwartje of zo !


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 13-04-2011 9:32 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2011 4:29 schreef bokaj het volgende:
Jij mist zelf iets, een kwartje of zo !

Dat sowieso. Mis wel meer.


I wish I was a butterfly


GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 13-04-2011 11:42 by GrindMaster Wijzig reactieProfiel van GrindMasterQuote dit bericht

"And so so so, like, part of, part of the composing of Liturgy is sort of, in this like kind of sonata form vibe almost, you know, of sort of like making sure it kind of starts somewhere and then like creates like this huge rapture'ish amount of momentum, which comes from romanticism, which does have a natural connection to Black Metal 'though it's not always acknowledged."

Makes perfect sense.

[Dit bericht is gewijzigd door GrindMaster op 13-04-2011 11:42]


Why doesn't my music get me all the chicks?


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 13-04-2011 19:56 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

We gaan het zien zaterdag vind Aesthetics wel erg vet!


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 24-04-2011 18:40 by KHPLF Wijzig reactieProfiel van KHPLFQuote dit bericht

Wat klinkt die nieuwe gaar blij.

Ocrilim op speed, Krallice op xtc.

Jammer van die zang erdoor.

[Dit bericht is gewijzigd door KHPLF op 24-04-2011 20:31]


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 27-04-2011 15:10 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Nou hat0rrs, beluister die nieuwe eens. De productie is beduidend beter. En live staat het als een huis.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


spectre
Usericon van spectre
Posted 27-04-2011 15:32 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ok


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 04-05-2011 17:46 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Bespreking op nu.nl is dat ook hipster?

quote:
Liturgy – Aesthethica
Uitgegeven: 11 april 2011 18:29
Laatst gewijzigd: 11 april 2011 18:29

Mocht je niet al over de naam van de plaat gestruikeld zijn, dan doe je het wel over de chaotisch ratelende drums waarmee het gevuld is. Liturgy’s mengsel van black-metal, postcore en no wave is duidelijk niet voor iedereen, maar de liefhebber van compromisloos en extatisch klankgeweld zal het zeker weten te waarderen.

Het tegendraadse intro van het openingsnummer voorspelt al veel vreemds. Als vervolgens de herrie losbarst, klinkt die alsof een stel doorgewinterde postcoremuzikanten onder invloed van geestverruimende middelen besloten hebben black-metal te gaan spelen.

De herkomst van de band lijkt deze luisterbevinding te ondersteunen. Liturgy komt namelijk niet uit Bergen in Noorwegen, maar uit Brooklyn, New York. In feite gebruikt de band stilistische kenmerken van het black-metalgenre (hoge gitaarmuren, hypersnelle drums, rammelende bas en krijsende zang) om een soortgelijke spirituele stemming op te roepen.

Die krijgt in de handen van de Amerikanen echter vaak een extatisch jubelend karakter, dat Noors zwart metaal vreemd is. De omgekeerde en rechtopstaande kruizen die op de hoesprent dicht naast elkaar staan, harmoniëren dan ook mooi met hun muzikale streven naar “een bruiloft van licht en duister”.

Intrigerend

Daarvoor gebruikt men naast uitheemse metalen klanken ook overstuurde (gitaar)geluiden à la Glenn Branca, minimalistische intermezzo’s (Helix Skull) en acapella gezang (Glass Earth) – of simpelweg een korte stilte.

De lo-fi-uitvoering van dit alles garandeert tenslotte nogmaals dat dit album zich niet in massale belangstelling zal hoeven verheugen. De avontuurlijke muziekfanaat met een voorkeur voor felle geluidserupties heeft er echter een intrigerend album bij.
© NU.nl/Wouter de Waal
Lo-fi, hehehe.

edit: Wouter de Waal deedt een belletje bij mij rinkelen, ik denk dat het dezelfde is als van 3voor12roadburn.

[Dit bericht is gewijzigd door bokaj op 04-05-2011 18:19]


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 04-05-2011 19:12 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2011 17:46 schreef bokaj het volgende:
Bespreking op nu.nl is dat ook hipster?

Nee, maar de bespreking an sich wel een beetje. Iets teveel nagepraat wat de band zelf zegt

Ga hem toch nog maar een keer luisteren.


I wish I was a butterfly


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 04-05-2011 19:14 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2011 19:12 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ga hem toch nog maar een keer luisteren.
Nog niet heel aandachtig beluistert, maar op het eerste gehoor ie'ie beter dan het debuut.

En dat was al gaaf.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 04-05-2011 19:15 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Hij is inderdaad beter dan het debuut. Verder zeg ik niks


I wish I was a butterfly


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen