IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Ildjarn Vorige pagina | Volgende pagina
JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 07-08-2003 18:06 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

quote:
Op 7 augustus 2003 18:03 schreef Heiden het volgende:
Recidivum in Obscurum, je zegt het. Was even te lui om hem erbij te pakken om de titel te lezen.


Juist, inderdaad vergelijkbaar met Ildjarn nu je het zegt. Maar na de Promo van Haat te hebben geluisterd had ik al besloten deze band niet serieus te nemen. Die Promo was wel SUPERsimpel. Met het nummer "Dood aan de Christen" als komisch hoogtepunt.


this user is dead


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 07-08-2003 18:16 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Een titel als Dood aan de Christenen getuigt inderdaad niet van een erg inventieve geest. Maar die Recidivus in Obscurum draai ik soms wel eens. Hoe ging dat nog 'es?
-Fire from below
-Fire bladiebla....
*insert Ildjarn riffje*


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


natassja
Usericon van natassja
Posted 07-08-2003 19:16 by natassja Wijzig reactieProfiel van natassjaQuote dit bericht

en als dood aan christenen vertaald word naar het noors ofzo? stuk gaver al he


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 07-08-2003 19:17 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Neh.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


natassja
Usericon van natassja
Posted 07-08-2003 19:19 by natassja Wijzig reactieProfiel van natassjaQuote dit bericht

boeit ook niet maar nederlands komt vaak niet over bedoel ik eingelijk


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-08-2003 17:55 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Heb net Ildjarn en Forest Poetry geluisterd. Zelden zulke bagger gehoord. Hij mag dan prachtige verhalen over zijn blokhutten en de natuur houden maar muziek maken kan hij niet.

Begrijp me niet verkeerd ik kan rauwe BM best waarderen maar dit gaat dus echt helemaal nergens meer over. Een soort onwijs slechte punk die zichzelf als verheven en kunst beschouwt omdat er een hele achtergrond gedachte zogenaamd achterzit.

Bagger.

Bovendien zijn die twee platen bijna hetzelfde.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 22-01-2004 20:29 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Vandaag "Hardangervidda part 2" binnen gekregen.Erg verschillend met de oudere Ildjarn maar wel erg gaaf


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


' '
Usericon van ' '
Posted 22-01-2004 21:12 by ' ' Wijzig reactieProfiel van ' 'Quote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

Hoe is ie vergeleken met Hardangarvidda (1) ?


"Natur ist Sunde, Geist ist Teufel"


Gangrad
MKP
Usericon van Gangrad
Posted 22-01-2004 23:30 by Gangrad Wijzig reactieProfiel van GangradQuote dit bericht

Ik vind Ildjarn wel gaaf, maar de laatste tijd word het erg uitgemolken. Naar mij mening in de categore zinloze releases: Son of the Northstar en Nocturnal Visions.
De lp edities zijn leuk voor de mensen die de cd's niet kunnen krijgen.
Hardangervidda's hadden van mij ook niet gehoeven, alleen Landscapes was wel genoeg geweest.


Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor


' '
Usericon van ' '
Posted 23-01-2004 3:19 by ' ' Wijzig reactieProfiel van ' 'Quote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

Hardangervidda is 100x beter dan het zeer crappy 'Landscapes'.


"Natur ist Sunde, Geist ist Teufel"


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 23-01-2004 16:17 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2004 21:12 schreef ' ' het volgende:
Hoe is ie vergeleken met Hardangarvidda (1) ?
Deel 1 ken ik nog niet maar deel 2 is zeker de moeite waard.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


' '
Usericon van ' '
Posted 24-01-2004 3:30 by ' ' Wijzig reactieProfiel van ' 'Quote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

Hmm dat is vervelend. In ieder geval vind ik deel 1 best erg goed. Mooie soundscapes, maar dan niet zo monotoon als 'Landscapes'. Echt muziek zeg maar, hehe.


"Natur ist Sunde, Geist ist Teufel"


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 24-01-2004 9:12 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Deel 2 is ook echt muziek hoewel het grootste gedeelte op een keyboard word gespeeld.Sporadisch zijn er drums en gitaren te horen.
Ik vermoed dat deel 1 en 2 in het verlengde van elkaar zullen liggen eigenlijk.Ik ga in ieder geval zeker op zoek naar deel 1

Kijk ook op www.ildjarndomain.com


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


IJzeren Hertog
Man van staal
Usericon van IJzeren Hertog
Posted 24-01-2004 9:21 by IJzeren Hertog Wijzig reactieProfiel van IJzeren HertogQuote dit bericht

Wellicht wat off topic maar ik heb nooit begrepen wat er zo "true" is om een cd op te nemen dat klinkt als een bak ruis..


Verdeel en heersch


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 24-01-2004 9:24 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

"Hardangervidda deel 2" klinkt zeker niet als een bak ruis.Het lijkt me dus eerst eens verstandig de band daadwerkelijk ook te luisteren alvorens meteen commentaar te hebben.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


IJzeren Hertog
Man van staal
Usericon van IJzeren Hertog
Posted 24-01-2004 9:28 by IJzeren Hertog Wijzig reactieProfiel van IJzeren HertogQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2004 9:24 schreef Hub de Gallier het volgende:
"Hardangervidda deel 2" klinkt zeker niet als een bak ruis.Het lijkt me dus eerst eens verstandig de band daadwerkelijk ook te luisteren alvorens meteen commentaar te hebben.


Als je goed leest heb ik het helemaal NIET over de door jou genoemde band, maar over slecht geproduceerde blackmetal in het algemeen. Ongetwijfeld zal "Hardangervidda deel 2" klinken als een klok


Verdeel en heersch


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 24-01-2004 9:42 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2004 9:28 schreef IJzeren Hertog het volgende:
Als je goed leest heb ik het helemaal NIET over de door jou genoemde band, maar over slecht geproduceerde blackmetal in het algemeen. Ongetwijfeld zal "Hardangervidda deel 2" klinken als een klok
Ok,je zegt niet letterlijk dat Ildjarn klinkt als een bak ruis maar jouw post zegt dit wel indirect.Vandaar de vermelding dat hij wel degelijk beter geproduceerde muziek heeft uitgebracht.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


IJzeren Hertog
Man van staal
Usericon van IJzeren Hertog
Posted 24-01-2004 9:51 by IJzeren Hertog Wijzig reactieProfiel van IJzeren HertogQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2004 9:42 schreef Hub de Gallier het volgende:
Ok,je zegt niet letterlijk dat Ildjarn klinkt als een bak ruis maar jouw post zegt dit wel indirect.Vandaar de vermelding dat hij wel degelijk beter geproduceerde muziek heeft uitgebracht.


Dan is het bij deze rechtgezet..al heb ik nog steeds geen antwoord op m'n vraag


Verdeel en heersch


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 24-01-2004 12:09 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2004 9:51 schreef IJzeren Hertog het volgende:
Dan is het bij deze rechtgezet..al heb ik nog steeds geen antwoord op m'n vraag
Ok dan
En het antwoord op jouw vraag dan:er is helemaal niks true aan het opnemen van muziek die klinkt als een bak ruis(hoewel sommige meer jeugdigere blackmetal fans daar anders over denken).In Ildjarn zijn geval komt dat denk ik door de "do it yourself" en punkachtergrond van hem en deze productie vind hij blijkbaar het beste passen bij zijn muziek(de punkachtige necro blackmetal muzikale kant van Ildjarn dan wel te verstaan en niet de orchestrale keyboardmuziek).


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


' '
Usericon van ' '
Posted 13-03-2004 20:53 by ' ' Wijzig reactieProfiel van ' 'Quote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

Hardangervidda Part 2 klinkt zoals verwacht wel aardig gelijkend aan het eerste deel. Wel weer relax.


"Natur ist Sunde, Geist ist Teufel"


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 14-01-2006 19:11 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Heb gisteren "Ildjarn is dead" 2CD binnen gekregen. Zoals al eerder vermeld in dit topic word het hele Ildjarn-gebeuren behoorlijk uitgemolken door Northern Heritage en eigenlijk kan deze 'nieuwe' release' daar ook onder gecatagoriseerd worden hoewel het geheel wel mooi is uitevoerd in een A5 klapdoos formaat waarin een uitklapposter de teksten bevat en de beide cd's apart in plastic insteekhoesjes zitten met beide aparte boekjes.
Voor de verzamelaar een must en voor diegenen die nog weinig van Ildjarn in huis hebben zeker een aanrader aangezien er van bijna het gehele ouvre nummers aanwezig zijn (afgezonderd van de ambient platen) inclusief niet eerder uitgebracht materiaal.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-09-2008 19:56 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Ildjarn - Nocturnal Visions binnen,

ik ken niet veel van Ildjarn behalve forest poetry, maar ik haat het niet


signature


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 19-09-2008 20:00 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 19 september 2008 19:56 schreef Hypnos het volgende:
Ildjarn - Nocturnal Visions binnen,

ik ken niet veel van Ildjarn behalve forest poetry, maar ik haat het niet


Ik had ooit Forest Poetry en Norse in mijn bezit, maar die zijn mij op onrechtmatige wijze ontnomen. Nooit helemaal te boven gekomen...


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-09-2008 20:02 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



signature


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 19-09-2008 20:03 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 19 september 2008 20:02 schreef Hypnos het volgende:



Een ex-ZM'er nog wel.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen