IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Auteur:
Topic : Het ''dit is de beste breakdown ooit''-topic Vorige pagina | Volgende pagina
BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 14-04-2011 0:31 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Dat idee is juist, al zou ik het anders verwoorden: het nummer bestaat enkel om de breakdown te laten horen.

Veelvoorkomend euvel, maar gelukkig zijn er ook genoeg bands die weten hoe het wel moet. En sommige breakdowns zijn gewoon zo goed dat het niet uitmaakt dat alles errond slecht is.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 17-04-2011 21:24 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Hoort hier wel thuis. Nu weten we ook ineens waar al die Duitse metalcorebands hun invloed haalden.


(0:46 en 3:26)

Disembodied mag zeker ook niet wegblijven uit dit topic. Hun albums staan bol van de breakdowns. Moshcore avant la lettre.


(opbouw vanaf 2:40)


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 17-04-2011 21:30 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 17 april 2011 21:24 schreef BenKnuckles het volgende:
Hoort hier wel thuis. Nu weten we ook ineens waar al die Duitse metalcorebands hun invloed haalden.


= Caliban, Neaera, Maroon?


quote:
Op 17 april 2011 21:24 schreef BenKnuckles het volgende:
Disembodied mag zeker ook niet wegblijven uit dit topic. Hun albums staan bol van de breakdowns. Moshcore avant la lettre.


Heb ze altijd gezien als een elitaire cult jaren '90 (van de vorige eeuw) metalcore-band.

Diablerie = groot favoriet


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 17-04-2011 21:36 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 17 april 2011 21:30 schreef iPim het volgende:
= Caliban, Neaera, Maroon?


En nog wat kleinere bands als Lower Hell en dergelijke. Volgens mij is Prayer for Cleansing één van de eerste bands die melodieuze death metal met metalcore mixte, maar ik kan verkeerd zijn.

quote:
Heb ze altijd gezien als een elitaire cult jaren '90 (van de vorige eeuw) metalcore-band.

Diablerie = groot favoriet


Haha, dat klopt wel ja, Disembodied is gewoon cult. Een beetje de hipsterband van de metalcorefans Hier is Heretic trouwens de favoriet.

Heftige liveband trouwens... (heb ze twee jaar geleden op Ieperfest aan het werk gezien)



Ben je bekend met On Broken Wings? Nog zo'n cultband.



Dat stuk vanaf 1:42


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 17-04-2011 21:42 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 17 april 2011 21:36 schreef BenKnuckles het volgende:
Hier is Heretic trouwens de favoriet.


Nee man, dat is niet meer jaren '90 van de vorige eeuw en dus niet meer cult enzo .


quote:
Op 17 april 2011 21:36 schreef BenKnuckles het volgende:
Heftige liveband trouwens... (heb ze twee jaar geleden op Ieperfest aan het werk gezien)


*stinkend jaloers*

quote:
Op 17 april 2011 21:36 schreef BenKnuckles het volgende:
Ben je bekend met On Broken Wings? Nog zo'n cultband.



Ik heb alleen ooit in een vaag grijs diepverstopt verleden naar Some Of Us May Never See The World geluisterd. Maar ik zou bij god niet meer weten hoe het precies klinkt. Ik ga het weer eensch opduiken!

Heb hier de demo van I Ate Everybody weer 'ns opstaan: BOOOOM!


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 17-04-2011 22:13 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 17 april 2011 21:36 schreef BenKnuckles het volgende:


Dat stuk vanaf 1:42



Heartless, HEARTLESS. Ow shit ik ga HARD hierop.

Nummer begint ook heerlijk vurig.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 17-04-2011 22:16 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Die band heeft tot nu toe vier albums uitgebracht en dat nummer staat op ieder album Heerlijk vette breakdown.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 17-04-2011 22:20 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 17 april 2011 22:16 schreef BenKnuckles het volgende:
Die band heeft tot nu toe vier albums uitgebracht en dat nummer staat op ieder album Heerlijk vette breakdown.


Heb eventjes playlistje gemaakt. Heb nu wat Zao, Disembodied, On Broken Wings, Earth Crisis, Merauder, Skycamefalling, 7 angels 7 plagues, Brutality Will Prevail, Shipwreck A.D. erin. Nog tips?

En btw: Ik vond Carnal Repercussions van Salt The Wound beter. Ik was niet zo'n fan van het totaalplaatje van Ares, vooral die screams kon ik niet zo veel mee.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 17-04-2011 22:29 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Verdomme ja, ZAO. Moet ik dringend ook eens degelijk beluisteren.

Verder mis je nog Strife, oude Bleeding Through (albums voor This is Love, This is Murderous), Chokehold, All Out War, Most Precious Blood, Martyr A.D., Ringworm en de demo's van Vision of Disorder.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 17-04-2011 22:37 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 17 april 2011 22:29 schreef BenKnuckles het volgende:
Verdomme ja, ZAO. Moet ik dringend ook eens degelijk beluisteren.

Verder mis je nog Strife, oude Bleeding Through (albums voor This is Love, This is Murderous), Chokehold, All Out War, Most Precious Blood, Martyr A.D., Ringworm en de demo's van Vision of Disorder.


Oeh Vision Of Disorder ken ik niet. Ken je Rorschach, Deadguy, Arkangel, Golden Bullet, Length Of Time, Liar, Unbroken (!!), Will Haven, The Blinding Light, Curl Up And Die, Starkweather, Narrows, Kiss It Goodbye?

Ik ga altijd heerlijk hard op de livenummers van Bleeding Through

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 17-04-2011 22:38]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 17-04-2011 23:18 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Vision of Disorder is een vrij unieke metalcoreband, vooral door de kermende cleane zang die er af en toe bijgegooid wordt. Maar hun eerste drie demo's, de self-titled en de plaat For the Bleeders (bevat heropgenomen demonummers) zijn echt bruut.

Liar is de enige uit dat lijstje dat ik degelijk ken, de rest moet ik echt dringend eens checken.

Ik heb het gevoel dat ik dat laatste veel te veel zeg :') Unbroken staat in ieder geval al een tijd op de mp3-spelert.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 17-04-2011 23:26 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Will Haven, Arkangel en Deadguy zijn de favorieten.

En laten we Botch en de wat oudere Converge niet vergeten

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 17-04-2011 23:27]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 17-04-2011 23:32 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Ik zou zeggen: overtuig mij met wat ontopicness


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 17-04-2011 23:37 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Converge gaat niet om breakdowns


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 17-04-2011 23:39 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Kutband.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 17-04-2011 23:47 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 17 april 2011 23:39 schreef BenKnuckles het volgende:
Kutband.





1:05 (maar eigenlijk gewoon het hele nummer)


[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 17-04-2011 23:47]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 17-04-2011 23:48 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Ik snap niet waarom jij de legendarischheid van deze band niet weet te erkennen... . Daar gaat m'n cult metalcore streak, nu ben ik weer verstrengeld in een Converge-obsessie.

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 17-04-2011 23:49]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 18-04-2011 0:00 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht



Al die hardcore troep hier. 2:40


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 18-04-2011 0:01 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

GOD GIVES HEAD IN HEAVEN


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 18-04-2011 0:06 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 17 april 2011 23:48 schreef iPim het volgende:
Ik snap niet waarom jij de legendarischheid van deze band niet weet te erkennen... . Daar gaat m'n cult metalcore streak, nu ben ik weer verstrengeld in een Converge-obsessie.


Ik ben er zeker van dat Converge enorm belangrijk was en is voor metalcore en dergelijke, maar ik trek ze zelf gewoon niet zo en jij overschat ze nog harder dan ik Emmure overschat. Daarom



Vanaf 1:20 Dat klinkt naar mijn gevoel veel meer direct dan Converge. Dat mis ik wat bij die band. Het probeert je wel aardig vast te grijpen, maar het is mij te 'omslachtig'.

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 18-04-2011 0:07]


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 18-04-2011 0:10 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2011 0:00 schreef Gemene Lepel het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=syMDP5xhCbo

Al die hardcore troep hier. 2:40
Dat moet wel lomper kunnen.

Wat voor epileptische kutmongool maakt zo'n clipje eigenlijk? Elke halve seconde in en weer uitzoomen.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 18-04-2011 0:10 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2011 0:00 schreef Gemene Lepel het volgende:


Al die hardcore troep hier. 2:40


Wauw, klinkt erg goed. *noteert*


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 18-04-2011 0:10 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2011 0:06 schreef BenKnuckles het volgende:
Ik ben er zeker van dat Converge enorm belangrijk was en is voor metalcore en dergelijke, maar ik trek ze zelf gewoon niet zo en jij overschat ze nog harder dan ik Emmure overschat. Daarom



Ja maar jij claimt nooit dat Emmure de beste band op aarde is, dus dat is oneerlijk. En daarnaast is het gewoon een feit dat Converge de beste band op aarde is. Gewoon zes albums aan pure wereldklasse.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 18-04-2011 0:11 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2011 0:10 schreef bokaj het volgende:
Wat voor epileptische kutmongool maakt zo'n clipje eigenlijk? Elke halve seconde in en weer uitzoomen.


Da's voor de actie in de tent. Rotting Christ is wel een supertoffe band. Breakdown = mwah.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 18-04-2011 0:15 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2011 0:06 schreef BenKnuckles het volgende:
Vanaf 1:20 Dat klinkt naar mijn gevoel veel meer direct dan Converge. Dat mis ik wat bij die band. Het probeert je wel aardig vast te grijpen, maar het is mij te 'omslachtig'.


Ik ontken dat nummer niet, en het bestaan van andere, hele goede, bands. Maar Converge is er niet voor de br00tality. Converge schrijft al jaren op een totaal eigenzinnige manier, waardoor ieder album anders is, en toch die Converge-touch heeft. De klasse van Converge ligt niet in het ontlokken van woede, of de hardste mosh-pit die er is. Converge voert je mee in een odyssee langs emoties die veel meer inhouden dan lomp gebeuk.

/fanboyism

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 18-04-2011 0:16]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen