IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : Deafheaven (US, black metal / post-rock) Vorige pagina | Volgende pagina
M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 22-09-2011 23:00 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ik wil maar even zeggen idd, geweldige plaat. Die komt hoog in het jaarlijstje (waarschijnlijk op nr. 2, nr. 1 is natuurlijk voor HELL!).


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 23-09-2011 15:12 by GrindMaster Wijzig reactieProfiel van GrindMasterQuote dit bericht

quote:
Op 26 maart 2011 3:56 schreef Argh het volgende:
de rest = shoegaze


Huh? Leg uit?


Why doesn't my music get me all the chicks?


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 29-09-2011 0:35 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 22 september 2011 23:00 schreef M. het volgende:
Ik wil maar even zeggen idd, geweldige plaat. Die komt hoog in het jaarlijstje (waarschijnlijk op nr. 2, nr. 1 is natuurlijk voor HELL!).
Serieus?!?
Dit is toch zeikerig jankspul alla Alcest e.a?


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 29-09-2011 0:45 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

Zeikerig en jankerig is het zeker niet. Wel sfeervol.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 29-09-2011 1:21 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Deze shit kwam uit op Deathwish toch? If so, dan moet ik dit in huis halen.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 29-09-2011 1:31 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Idd op Deathwish Inc.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 29-09-2011 1:37 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Morgen downloaden


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 29-09-2011 18:43 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Dat maakt ook wel dat ik het eens ga beluisteren. Deathwish komt vaak met interessante bands op de proppen.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


markvandemaat
Usericon van markvandemaat
Posted 14-12-2011 9:05 by markvandemaat Wijzig reactieProfiel van markvandemaatQuote dit bericht

Knekelhuisdisco presents:

17th of February @ Winston Kingdom - Amsterdam.

Deafheaven from San Francisco, USA, will be headlining this night. The band caused quite a stir in the international blogosphere with their absolutely intense album Roads to Judah (Deathwish Inc.) and will end up in a lot of year-end lists. Think: fiercely heavy, yet intensely gorgeous mixing elements from black metal, shoegaze and postrock played with hardcore punk fury. Imagine My Bloody Valentine and Explosions In The Sky members deciding to make an album after listening to Darkthrone’s Transilvanian Hunger. It ended up 22nd at Pitchfork’s best-of metal list of 2011 and mentioned: “if they toured with Liturgy, web boards would implode”. See for yourself.

Hierophant from Italy accompanies Deafheaven on this tour. Their sound is black, slow, ferocious doomy crustpunk and they will crush your skull.

Local anti-heroes Fire Walk With Us will definitely start the evening with a bang. Come early, the party starts at 19:30 hours.

€10,- entrance (you can order tickets online at: http://www.winston.nl/club/party-booking )

Facebook: http://www.facebook.com/events/261638260559062/

Deafheaven:http://deafheavens.bandcamp.com
Hierophant: http://www.facebook.com/HIEROPHANTKVLT
Fire Walk With Us: http://firewalkwithus.bandcamp.com/



Silence
Usericon van Silence
Posted 14-12-2011 9:09 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Deafheaven wil ik wel eens zien, jammer dat 't in A'dam is. Eens zien hoe we tegen die tijd qua geld/tijd uitkomen.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 14-12-2011 12:41 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Wat doet Darkthrone op die flyer?


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 17-10-2012 15:45 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Hier komt 'ie: verdomme, wat is deze band geniaal. Het kwartje lijkt eindelijk gevallen te zijn. Zowel de demo, de 7" (duh) en de full-length trek ik heel erg goed. Kippenvel!


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 17-10-2012 15:47 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

Dat mensen hier nog naar luisteren.
Tijd voor een nieuwe hype. Blackcore ofzo.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 17-10-2012 15:55 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2012 15:47 schreef Sisyphos het volgende:
Tijd voor een nieuwe hype. Blackcore ofzo.

Kvelertak, Night Hag, Abigail Williams, The Secret, Teen Cthulhu en zelfs Kickback (alles vanaf de eeuwwisseling). Ofzo.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-10-2012 15:56 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2012 15:55 schreef BenKnuckles het volgende:
Kvelertak, Night Hag, Abigail Williams, The Secret, Teen Cthulhu en zelfs Kickback (alles vanaf de eeuwwisseling). Ofzo.

Graag niet Kvelertak in hetzelfde rijtje als The Secret zetten, dank u.


I wish I was a butterfly


Retardo
Vet Ziek
Usericon van Retardo
Posted 17-10-2012 15:58 by Retardo Wijzig reactieProfiel van RetardoQuote dit berichthttp://ortegaband.bandcamp.com/ | http://sufferingquota.bandcamp.com/

:')



Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 17-10-2012 15:58 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2012 15:55 schreef BenKnuckles het volgende:
Kvelertak, Night Hag, Abigail Williams, The Secret, Teen Cthulhu en zelfs Kickback (alles vanaf de eeuwwisseling). Ofzo.

Kvelertak ja? Als ik aan een term als blackcore denk dan lijkt me een band als Celeste eerder op z'n plaats.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 17-10-2012 15:59 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2012 15:56 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Graag niet Kvelertak in hetzelfde rijtje als The Secret zetten, dank u.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 17-10-2012 16:00 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2012 15:56 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Graag niet Kvelertak in hetzelfde rijtje als The Secret zetten, dank u.

Alle vijf de bands die ik noemde zijn totaal verschillend van elkaar en ik geef alles dat ik goed vind het achtervoegsel -core. Blackcore ftw.

Bestaat die term eigenlijk wel?

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 17-10-2012 16:00]


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-10-2012 16:04 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2012 16:00 schreef BenKnuckles het volgende:
Alle vijf de bands die ik noemde zijn totaal verschillend van elkaar en ik geef alles dat ik goed vind het achtervoegsel -core. Blackcore ftw.

Bestaat die term eigenlijk wel?

Vast wel, wil niet zeggen dat het ergens op slaat Gezien de hoeveelheid core bij dat soort bands nogal wisselt is "hipster-black" misschien een betere term

Maar goed, ik vind Kvelertak toch wel fundamenteel anders klinken dan iets als Deafheaven (of the Secret), lijkt me niet handig om dat allemaal op een hoop te vegen. Kvelertak is bijzonder catchy 'n roll, met een vleugje black geluid. Erg blij. Die andere bands zijn dat duidelijk niet.
quote:
Op 17 oktober 2012 15:58 schreef Sisyphos het volgende:
Kvelertak ja? Als ik aan een term als blackcore denk dan lijkt me een band als Celeste eerder op z'n plaats.

Indeed.
quote:
Op 17 oktober 2012 15:47 schreef Sisyphos het volgende:
Dat mensen hier nog naar luisteren.
Tijd voor een nieuwe hype. Blackcore ofzo.

Voor wat de nieuwe hype wordt kunnen we toch gewoon afwachten wat Abigail Williams gaat doen?

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 17-10-2012 16:06]


I wish I was a butterfly


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 17-10-2012 16:08 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Ik denk dat je de dingen weer veel te serieus neemt, Assie Al die bands hebben gewoon iets -core-achtig en iets black-achtig, maar zijn inderdaad niet op één grote hoop te gooien. Anders zou je Kickback wel heel erg kleineren.

En Deafheaven heeft niets met hardcore (of weetikveelwelkecore) te maken, behalve het label dan.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-10-2012 16:10 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2012 16:08 schreef BenKnuckles het volgende:
Ik denk dat je de dingen weer veel te serieus neemt, Assie

ಠ_ಠ Hipster-black is serious business!
quote:
Al die bands hebben gewoon iets -core-achtig en iets black-achtig, maar zijn inderdaad niet op één grote hoop te gooien. Anders zou je Kickback wel heel erg kleineren.

Kvelertak teveel ophemelen vooral
quote:
En Deafheaven heeft niets met hardcore (of weetikveelwelkecore) te maken, behalve het label dan.

Beetje opgefoktheid van hardcore zou je erin kunnen vinden, maar het is inderdaad niet echt significant ofzo.


I wish I was a butterfly


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 17-10-2012 16:44 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 17 oktober 2012 15:56 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Graag niet Kvelertak in hetzelfde rijtje als The Secret zetten, dank u.
Ik snap'm eigenlijk wel. Hoewel Kvelertak natuurlijk de BenKnuckleKiddyTak is.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-10-2012 16:49 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2012 16:44 schreef Kvelgeest het volgende:
Ik snap'm eigenlijk wel. Hoewel Kvelertak natuurlijk de BenKnuckleKiddyTak is.

In de zin dat het een mengsel is van o.a. black en hardcore, jaoh. Maar Kvelertak is blij, The Secret niet; fundamenteel anders.


I wish I was a butterfly


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 17-10-2012 16:54 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Kvelertak nooit aandacht gegeven. Zeer overbodige rommel voor tienners zonder uitgekristalliseerde smaak.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen