IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : "Irak zal hard vechten tegen de VS" Vorige pagina | Volgende pagina
Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 31-12-2002 17:16 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 31 december 2002 17:15 schreef Dunne_Hein het volgende:
Kom op mensen, vechten we niet mee tegen 'de as van het kwaad'?
Als 3e partij tegen het midden oosten en tegen amerika vechten?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 31-12-2002 17:17 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 31 december 2002 17:16 schreef Misanthrope het volgende:
Als 3e partij tegen het midden oosten en tegen amerika vechten?

Ja tegen alle religies ofzo..


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Bonnie
YEAH
Usericon van Bonnie
Posted 31-12-2002 17:18 by Bonnie Wijzig reactieProfiel van BonnieQuote dit bericht

quote:
Op 31 december 2002 17:17 schreef mislyd het volgende:
Ja tegen alle religies ofzo..


yeah




Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 31-12-2002 17:18 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 31 december 2002 17:17 schreef mislyd het volgende:
Ja tegen alle religies ofzo..
We kunnen ons er veel beter buiten houden en als de oorlog dan voorbij is degene die gewonnen heeft, maar ernstig verzwakt is eventjes afmaken.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 31-12-2002 17:18 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 31 december 2002 17:15 schreef gummibeer het volgende:
Ik blijf dan gewoon thuis.

*BOEM*!!!!!!(&@#))&&

weg Gummibeer.

Maar je moet niet zo lichtzinnig praten over oorlog.
Oorlog is niet leuk.
Economie omlaag, weinig voedsel, minder welvaart, verlies van vrienden/familie.

Maarja als alleen Amerika en terroristen gaan vechten, maakt het me niks uit!


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 31-12-2002 18:04 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

Maarja als alleen Amerika en terroristen gaan vechten, maakt het me niks uit!

Als dat zo zou zijn dan maakte ik me ook niet druk, maar het zit anders.

Legers vechten al 62 jaar niet meer tegen elkaar of tegen 'terroristen' legers zijn er voor het moorden van elkaars bevolking.

Gisteren switchte ik de tv aan en daar was ene Rob Kamphuus of iets dergelijks een geflipte meneer aan het interviewen die op een gegeven moment uit de doeken deed hoe de V.S. tekeer is gegaan in Panama vlak voor de tweede golfoorlog in 1991. Panama is een klein landje waar toen een evil dictator huisde genaamd Noriega en die drugs handelde (onder supervisie van de C.I.A. trouwens) en door Bush senior consequent met Hitler werd vergeleken op dezelfde wijze als nu Saddam H.

Laten we even buiten beschouwing dat de V.S. de meest weerzinwekkende nazi's gered heeft van het tribunaal en ze naar Zuid-Amerika gesmokkeld heeft waar de C.I.A. weer voordeel deed met de opgedane ervaringen in marteltechnieken van de nazi's en de nazi's hiervoor rijkelijk beloonde. Ik zal hier op dit moment maar niet verder over uitweiden, anders komen we straks nog op de connecties tussen George H.W. Bush, Klaus Barbie, Noriega en de cocainehandel.

De man had meegedaan met de V.S. invasiemacht in Panama en beschreef zo goed en zo kwaad als dat ging hoe dat in zijn werk is gegaan. De V.S. tanks zei hij reden gewoon over de Panamese kinderen heen. Ongewapende burgers werden rucksichtloos geexecuteerd, vrouwen en kinderen neergemaaid en dat is inderdaad hoe het gegaan is.

In Bagdad gooide een F-111 een penetrerende bom in een schuilkelder waarvan de V.S. precies wist dat het geen militaire toepassingen had. Dat is achteraf ook toegegeven. Professionele hulpverleners die wel wat gewend zijn in oorlogsgebieden stonden er bij over te geven. Die hele golfoorlog was eigenlijk gewoon een laffe slachting. In Afghanistan heeft de V.S. doelbewust een voedselopslag/overslag in een rode kruis gebouw opgeblazen. "Collateral damage" beweerden de Amerikanen. Er stond een enorm rood kruis op het dak en er was in de wijde omtrek geen enkel ander (militair) doel, sterker er was geeneens een gebouw. Het doel was proberen honger te creeren en daardoor onderlinge gevechten te stimuleren.

Het bombardement op de trouwpartij is wel bekend. Amerikaanse piloten krijgen speed toegediend in pillen met een bepaalde eufemistische naam die mij even niet wil dagen op dit moment en sommigen raken daar dan vervolgens ook verslaafd aan.

Het beoordelingsvermogen wordt natuurlijk dan wel op de proef gesteld. Ik weet trouwens niet of dat hier speelde, maar er blijkt wel uit de het verantwoordelijkheidsbesef bij de leiding niet bijster groot is.

Ik denk en het blijkt uit alle informatie die maar beschikbaar is dat dit verantwoordelijkheidsbesef en ethiek niet veel veranderd is sinds Truman op 6 augustus 1945 zei: "It's the atomic bomb. It is the greatest thing in history" en ze vervolgens liet gooien op Hiroshima en Nagasaki, waar in beide gevallen geen enkel militair doel mee gediend was en ook niet nodig was voor een snelle beeindiging van de oorlog zoals sommigen deze schandelijke agressie (term Bush inzake inval in Koeweit van Irak, ook trouwens een V.S. plot) proberen recht te praten.

Laat ik maar weer ophouden anders wordt het te lang en kunnen mensen hun aandacht er niet bij houden.


Freduk
Usericon van Freduk
Posted 31-12-2002 18:07 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

quote:
Op 2 oktober 2002 18:45 schreef Neige het volgende:
Waarom post je dan , nu ja...


Ik vind dat eigenlijk wel een goede opmerking. Voor mijn part maken die amerikanen en irakezen elkaar in grote getallen af zolang IK er maar geen last van heb maw: er niet genuket wordt, geen olieblokkades etc. Dat er eventueel nederlanders naartoe gestuurd worden kan me ook geen bal schelen, ze zitten niet in ons leger om koffie te drinken maar om voor de belangen van ons land op te komen.


Follow the freezing moon...


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 31-12-2002 18:14 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

[quote]Op 31 december 2002 18:04 schreef Oebe het volgende:
blabla [quote] Ik geloof niet dat Amerika dit allemaal gedaan heeft, er waren volgens mij geeneens Amerikaanse tanks in Panama tijdens die oorlog. De CIA is wel een schofterige organisatie, maar Amerika kan het niet tegenover andere landen maken om zo oorlog te voeren. In Japan hebben ze die atoombommen gegooid omdat anders de oorlog echt veel langer zou duren en er veel meer slachtoffers zouden vallen. Japan had vele eilandjes waar ze ook tot de laatste man voor vochten, dit kostte bij elk eilandje weer duizenden mensenlevens.

[Dit bericht is gewijzigd door Misanthrope op 31-12-2002 18:15]


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 31-12-2002 18:19 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Bradley's, APC's met een 25mm op het dak, toch een "soort van" tank.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 31-12-2002 18:24 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

quote:
Op 31 december 2002 18:04 schreef Oebe het volgende:
een lang bla verhaal.


Heel zielig allemaal hoor. Maar daarom noemen ze het ook oorlog


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Freduk
Usericon van Freduk
Posted 31-12-2002 18:29 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

quote:
Op 31 december 2002 18:14 schreef Misanthrope het volgende:
Op 31 december 2002 18:04 schreef Oebe het volgende:
blabla Ik geloof niet dat Amerika dit allemaal gedaan heeft, er waren volgens mij geeneens Amerikaanse tanks in Panama tijdens die oorlog. De CIA is wel een schofterige organisatie, maar Amerika kan het niet tegenover andere landen maken om zo oorlog te voeren. In Japan hebben ze die atoombommen gegooid omdat anders de oorlog echt veel langer zou duren en er veel meer slachtoffers zouden vallen. Japan had vele eilandjes waar ze ook tot de laatste man voor vochten, dit kostte bij elk eilandje weer duizenden mensenlevens.


Dat is natuurlijk maar een manier van rechtpraten van de amerikanen. Ik neem aan dat je de documentaire hierover gezien hebt op discovery en daar je oordeel op baseerd? De eilandjes gaven zich in werkelijkheid vrij makkelijk over, alleen de bevolking vanop de eilanden pleegden vaak "zelfmoord" volgens de amerikanen. Of dat waar is weet ik niet, de haat van de amerikanen was toen nl. wel erg groot, wat ook voor hen het een waar feest maakte om in 2 klappen 2800000 jappen (hee dat rijmt) af te maken.


Follow the freezing moon...


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 31-12-2002 18:30 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 31 december 2002 18:29 schreef Freduk het volgende:
Dat is natuurlijk maar een manier van rechtpraten van de amerikanen. Ik neem aan dat je de documentaire hierover gezien hebt op discovery en daar je oordeel op baseerd? De eilandjes gaven zich in werkelijkheid vrij makkelijk over, alleen de bevolking vanop de eilanden pleegden vaak "zelfmoord" volgens de amerikanen. Of dat waar is weet ik niet, de haat van de amerikanen was toen nl. wel erg groot, wat ook voor hen het een waar feest maakte om in 2 klappen 2800000 jappen (hee dat rijmt) af te maken.
En jij baseert je op de verhalen van 1 man


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 31-12-2002 18:31 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

Ik dacht dat ze die atoombommen hadden gegooid als pressiemiddel in de opkomende machtsstrijd tussen usa-rusland


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Freduk
Usericon van Freduk
Posted 31-12-2002 18:32 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

quote:
Op 31 december 2002 18:30 schreef Misanthrope het volgende:
En jij baseert je op de verhalen van 1 man


nee ik trek die juist in twijfel


Follow the freezing moon...


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 31-12-2002 18:35 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 31 december 2002 18:32 schreef Freduk het volgende:
nee ik trek die juist in twijfel
Ik ook, maar dat wil niet zeggen dat de Amerikanen alles fout doen. Ook al zouden ze die bom onnodig hebben gegooid, ze waren in oorlog met dat volk en misschien wilden ze zelfs die 'paar slachtoffers' bij zichzelf besparen. Ik weet niet of je weet hoe grof de Jappen tegenover de Amerikanen waren, zonder waarschuwing van te voren Pearl Harbor aanvallen met als gevolg duizenden doden, het slecht behandelen van krijgsgevangenen enz....


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 31-12-2002 18:45 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

Ik geloof niet dat Amerika dit allemaal gedaan heeft, er waren volgens mij geeneens Amerikaanse tanks in Panama tijdens die oorlog.

Gelukkig voor jou, als iemand die klaarblijkelijk niet veel leest is er een video waar het allemaal opstaat.

http://www.webslingerz.com/eclauset/mediasouth/project/panama/

Er waren wel degelijk tanks, helicopters, gunships de hele zwik.

Alles wat ik gezegd heb meen ik en er is omstandig bewijs voor. En ik doe mijn best me hier heel erg in te houden, want wat ik over de V.S. (niet over gewone Amerikanen, die zijn over het algemeen net zo onwetend als jij) denk is niet zo gemakkelijk te filmen.


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 31-12-2002 18:51 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

De aanval op Pearl Harbor was vantevoren bekend bij Roosevelt en enkele insiders. De auteur Stinnett heeft dat in zijn boek beschreven waar hij, ik meen ongeveer 15 jaar onderzoek voor heeft gepleegd en de documenten heeft vrijgekregen via de Freedom of Information Act.

Admiraal William D. Leahy heeft al vlak na de oorlog toegegeven dat de Japanners naar wegen zochten om zich over te geven en dat het gooien met de atoombommen voor dat doel overbodig waren.

Het was pure intimidatie-politiek richting het rode gevaar.

Er is momenteel geen serieus historicus meer te vinden die hier nog een rookgordijn probeert over op te trekken.


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 31-12-2002 19:05 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

Op de site van de Independent Intitute zijn er verschillende artikelen, interviews en een presentatie te lezen over het boek van Stinnett. (Day Of Deceit)

Begin is het gemakkelijkst via deze link:

http://www.independent.org/tii/news/020311Cirignano.html

Wil je wat weten over de nazi - C.I.A.- cocaineconnectie dan is Whiteout van Cockburn en St.Clair een mooi boek. Als je wilt weten van de Ratline, operatie Paperclip en hoe het Vaticaan en een Kroatische nazipriester nazi's als Klaus Barbie smokkelde naar Zuid-Amerika dan kun je dit lezen in Unholy Trinity. Als je wat wilt weten van hoe de misdaadfamilie Bush hierin past dan kun je hier beginnen met het boek The Immaculate Deception van Russel S. Bowen. Enzovoort enzovoort.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 31-12-2002 19:22 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 31 december 2002 18:04 schreef Oebe het volgende:

Laat ik maar weer ophouden anders wordt het te lang en kunnen mensen hun aandacht er niet bij houden.


Nee joh, ga vooral door! Zeer interessant.

Ik ben overigens van mening dat de VS vooral Irak aanvalt omdat ze dan een gunstige uitganspositie hebben voor Iran aan te vallen. Ik kan het nergens op baseren maar dat denk ik. En ze paaien Turkije door een deel van Irak aan hen te geven (of in ieder geval sterk door Turkije te laten beinvloeden, aan de Koerden zal wel niet veel gevraagd worden). En als ze eenmaal ook de macht in Iran in handen hebben zijn ze de absolute baas in het olierijke midden-oosten.
(het leger van Arabië stelt toch niks voor??)


Gwath
Usericon van Gwath
Posted 31-12-2002 19:28 by Gwath Wijzig reactieProfiel van GwathQuote dit bericht

Meer over een onderzoek naar Pearl Harbor. Sommige sites (zoals deze) verzamelen nog wel informatie die een ander licht op sommige historische zaken doet schijnen, ik denk dat de 'echte' serieuze onderzoekers in de U.S.A als snel door anti-patriotism en anti-haat lobbies wordt tegengewerkt.

Dit soort aanslagen zijn 'handig' voor een land wat de publieke opinie niet achter zich heeft om op oorlogspad te gaan. Het zou me ook niet verbazen als er binnenkort zogenaamd van Iraakse zijde een 'provocatie' komt die de nodige slachtoffers eist. Ik hoop dat de Nederlandse regering zo slim is hier niet in te trappen en dus niet mee te doen.

Over de atoombom op Hiroshima en Nagasaki: deze kan natuurlijk ook gegooid zijn om de effectieviteit van hun nieuwe speelgoed te testen, beide steden waren namelijk nog niet gebombardeerd met normale bommen, itt andere steden en dus een geschikt proefkonijn..


The only measure of reality is nature. When people defy nature, whether through technology, insane religions, or misguided ideologies, they only increase the eventual suffering that will inevitably result. - Jesus


Freduk
Usericon van Freduk
Posted 31-12-2002 21:16 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

quote:
Op 31 december 2002 18:35 schreef Misanthrope het volgende:
Ik ook, maar dat wil niet zeggen dat de Amerikanen alles fout doen. duizenden doden, het slecht behandelen van krijgsgevangenen enz....


Dat zeg ik ook niet, ik ben het er gewoon niet mee eens hoe ze via propaganda hun acties humanitairer willen doen overkomen. De aanval met die atomen was idd vooral om het nieuwe speelgoed te testen, niet om levens te redden. Ik betwijfel echter of het nodig was om er 2 te gooien, omdat de eerste de effectiviteit al weergaf en de jappen al op de knieen wierp(weet alleen niet waar ik dat opgevangen heb en of het waar is)

Kortom de huichelaarij bevalt me niet. Voor de rest heb ik het niet tegen amerikanen ofzo, en ook dat ze de nuke uit de kast trokken sta ik 100% achter.


Follow the freezing moon...


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 01-01-2003 16:53 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 31 december 2002 18:24 schreef Dunne_Hein het volgende:
Heel zielig allemaal hoor. Maar daarom noemen ze het ook oorlog
Ik snap dat het voeren van oorlog niet een gezellige aangelegenheid is, maar er gelden/golden toch wel zekere codes binnen de oorlogvoering. En dan heb ik het niet over de Nederlandse aanstellerrij die erop neerkomt dat we het domweg niet meer accepteren dat er dodelijke slachtoffers vallen bij een militaire operatie. Noem me maar een hippie, maar ik geloof gewoon niet in het gezegde "all is fair in love and war."


Touché, pussycat!


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 02-01-2003 23:15 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

Expected US Casualties from War
A commentary by Dr. Doug Rokke
Former U.S. Army’s DU team health physicist
Former U.S. Army’s DU Project Director

Gulf War Casualties Commentary

The upcoming battle Gulf War III will result in casualties that include:

- killed in action
- wounded in action
- killed in accidents
- additional casualties that do not show up until after the completion of hostilities.

During the Gulf War between 1990 and 1991 the United States military incurred: 467 individuals wounded in action, 148 killed in battle, and 145 killed in other than battle (i.e. accidents). Therefore, the total number of US Gulf War casualties was 760 at the time of redeployment.

The United States Department of Veterans Affairs' Veterans Benefit Administration Office of Performance Analysis and Integrity Data and Information Services Gulf War Veterans Information System report that was just published (May 2002) states that as of May 2002: 696,778 individuals had served during the Gulf War with 572,833 individuals now eligible for Department of Veterans Affairs benefits to include lifetime medical care, financial compensation, and a lifetime pension.

The difference of 123,945 individuals includes Desert Storm veterans who are still on active duty, who already received a disability rating directly from the military, and those who are ineligible for benefits for various reasons.

As of May 2002, 206,861 veterans had filed claims for benefits based on service-connected injuries and illnesses caused by Gulf War combat related duties. Department of Veterans Affairs officials have processed 183,249 claims for medical care, compensation, and pension, determining that for 159,238 veterans their injuries and illnesses are service connected, caused by Gulf War exposures and injuries. Consequently they have been awarded lifetime medical care, compensation, and pensions based on the extent of their medical problems.

The VA still has claims from 23,612 individuals pending while they have denied benefits to 24,011 veterans.

Since the cessation of Gulf War hostilities in 1991, an additinoal 8013 veterans have died from service connected injuries and exposures incurred during operation Desert Shield and Operation Desert Storm.

The implications of this official report are staggering. As of May 2002, the Gulf War casualties include 8306 veterans dead and 159705 veterans injured or ill as a consequence of wartime service to our nation. The official May 2002 Department of Veteran Affairs report classifies 168011 individuals as "disabled veterans". That reflects a staggering casualty rate of 29.3% for combat related duties between 1990 and 1991.

We still know that many sick veterans have not submitted claims. We also know that some veterans have received disability benefits directly from the military. Thus the actual casualty rate from combat during 1990-1991 is probably higher than the 29.3% rate the new VA report verifies. However, combat activities did not stop in 1991. Therefore, since August 1991 a cumulative total of 1,127,458 individuals have been deployed to the Gulf with 851480 veterans now eligible for veterans benefits.

Consequently the VA officially recognizes in the May 2002 report that a total of 262,586 individuals are "disabled veterans" due to duty in the Gulf and that 10,617 veterans have died of combat related injuries or illnesses since the initiation of the Gulf War during August 1990. That gives us a verified casualty rate of 30.8%. If we are to initiate Gulf War II we had better be ready for the possible casualties.

Conclusion: Given that: a) our medical support system is ineffective, b) our personal protective equipment to defend against possible use of weapons of mass destruction are defective, c) combat readiness is questionable, and d) a verified Iraqi threat has not been proven, the citizens ad leaders of our nation would be crazy to authorize a preemptive attack against Iraq.

Maar ondanks het feit dat in Irak, de Balkan en Afghanistan steeds toenemend kinderen met malformaties worden geboren, net zoals van veteranen en dat kankergevallen, met name leukemie bij kinderen een onvoorstelbare vlucht nemen, en er verschillende strijdmiddelen zijn gebruikt, behalve een consequente factor: verarmd uranium, is de cover-up zo formidabel en compleet dat de aandacht er nog steeds van kan worden weggeleid. Nederland is een van die landen die hard meewerken aan de internationale cover-up van de gevolgen van het gebruik van verarmd uranium in militaire toepassingen. Onafhankelijke onderzoekers worden hier zelfs bedreigd. Ondertussen brengen door de overheid betaalde "onderzoekers" er-is-niets-aan-de-hand rapporten uit die of nergens op gebaseerd zijn of niet stroken met de verifieerbare feiten. Het is een bekend fenomeen uit de tabaksindustrie, de farmacie en dat zelfs standaardpraktijk is voor een adviesbureau X die ingeschakeld wordt voor de aanleg van de duizendste rotonde in gemeente Y dat ze praten naar de mond die hen voedt en anders kan X op zoek naar werk buiten Y.

Dus

Veteranen Golfoorlog dreigen met aanklacht
Gepubliceerd op dinsdag 24 december 2002 18:41

Washington (ANP) - Meer dan 3000 veteranen uit de Golfoorlog bereiden een aanklacht voor tegen ruim vijftig chemische bedrijven in Europa. Zij lijden aan het zogeheten Golfoorlogsyndroom. Volgens hen hebben de bedrijven het bewind van Hussein geholpen chemische wapens te maken.
De veteranen maken gebruik van een lijst die Irak onlangs aan de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties heeft overhandigd. Ze hebben daaruit 56 ondernemingen geselecteerd die het Iraakse regime materiaal en stoffen hebben verkocht die nodig zijn om saringas, mosterdgas en andere chemische wapens te fabriceren. Op de lijst staan drie Nederlandse bedrijven, waaronder het niet meer bestaande kbs Holland bv. Verder komen er onder meer negentien Duitse, twee Britse en vier Zwitserse ondernemingen op voor.

De twee andere Nederlandse bedrijven op de lijst zijn, volgens de Duitse krant Tageszeitung, Melchemie bv uit Arnhem en Delft Instruments, dat in februari 1991 in opspraak kwam door de levering van nachtkijkers aan Irak. Het bedrijf trof uiteindelijk een schikking met de Amerikaanse overheid en betaalde een boete van 2,5 miljoen euro.

Gary Pitts, advocaat van de veteranen, zegt dat de aanklacht tegen de bedrijven waarschijnlijk binnen drie maanden in Groot-Brittannië wordt ingediend. ,,Wat wij in wezen zeggen is dat Saddam Hussein mensen met gifgas doodde, een schending van het internationaal recht. Deze bedrijven hebben hem de kans gegeven om zo te handelen'', aldus Pitts.

Ik ben zeer benieuwd wat daar uitkomt. Ik sta er ook 100% achter. Laat ze maar mooi druk op elkaar uitoefenen dat geboefte van de wapenindustrie.

http://seattlepi.nwsource.com/national/95178_du12.shtml


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 02-01-2003 23:31 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

Oh ja, gifgas en het internationaal recht. Er is zoveel te zeggen over het Halabja verhaal en het transparante gebruik ervan voor propagandadoeleinden door de prominenten van de VS-UK coalitie, maar eigenlijk ook overal elders dat ik daar op dit moment maar niet op inga. De hypocrisie is hemeltergend! Maar dit artikel moet niemand worden onthouden. Iedereen heeft gezien hoeveel de Russen gaven om de gegijzelden in dat theater. De mentaliteit is nog niet veel veranderd sinds het Rode Leger zo mogelijk nog meer hun best deden elkaar te vermoorden dan dat de nazi's er aan te pas kwamen. Maar hoe zit het in het land dat ons Grote Voorbeeld is van hoe het moet:

America's Saddam?
by JACK WHEELER
In light of Janet Reno's concession of defeat in Florida's primary elections, and as an addendum to Chris Ruddy and Carl Limbacher's current best seller, "Catastrophe," America needs to remember the horrific evil perpetrated by then-Attorney General Reno in the first months of the Clinton presidency.
In March of 1993, I was the keynote speaker at a conference of business and civic leaders held in Indianapolis. One of those attending was a federal judge named Joe (it's best not to mention his last name). He seemed a nice, decent fellow who not once hinted that (as I had been informed by the organizer of the conference) he was on the short list of candidates to be the new director of the FBI. The current FBI director, William Sessions, had announced his attention to resign as soon as the recently inaugurated Bill Clinton found a replacement.
Joe and I sat together at lunch and the conversation was pleasant ? until someone at the table brought up Waco.
The ATF had assaulted the Davidian church complex a month earlier and the standoff was ensuing, with the final holocaust a month away. When I asked Joe what he thought of what was going on at Waco, his entire demeanor and body language changed, his face turned purple with rage, and he announced: "I'll tell you what the FBI should do. Those people [the Davidians] killed federal agents. We should go in there and kill every last one of them."
Someone responded, "There are children in there, Joe." Joe brushed the comment aside with a wave of his hand. "You don't understand. No one can get away with killing federal agents. They all deserve to be killed in return."
Joe was passed over in favor of Louis Freeh, but he exemplified the mindset not just of the FBI but also of so many in law enforcement in general. As anyone who has made the mistake of arguing with a police officer giving them a traffic ticket understands, the most heinous crime anyone can commit, more evil and depraved than child molestation, is Contempt of Cop.
You know the joke: A conservative is a liberal who's been mugged; a liberal is a conservative who's been arrested. Smart-mouth a cop and you're asking for a world of grief. Fight back and defend yourself from police action, no matter what the action is, and your life is in danger.
This is what happened at Waco. The Davidians tried to defend themselves from an armed ATF raid, set up as a pure publicity stunt to better argue for increased funding. That the raid had a flimsy pretext and was botched was irrelevant to the federal law enforcement community, however. No matter how and why, federal agents were killed and revenge had to be taken. The FBI man in charge of the siege and final death raid of April 19, Richard Rogers, thought exactly like Joe.
It is important to grasp that what happened in Waco was no accident, that the Davidians were killed on purpose in an act of revenge by the American government. And it is important to know just how they were killed, that the method of their killing was as grisly and evil as anything perpetrated by Saddam Hussein.
On the morning of April 19, 1993, the FBI smashed holes into the Davidian church complex and began pumping in a chemical warfare agent known as CS (o-chlorobenzylidenemalononitrile). It is a solid in the form of white crystals. The FBI dissolved the CS powder in an organic solvent so they could liquid spray it into the buildings.
A lot of attention has been paid to the horror of CS, but not much on the solvent. It's called methylene chloride, MC. Ever bought paint remover and noticed the label warning to use it "only in a well-ventilated area"? That's because it contains MC.
The effects of MC are exactly the same as those of chloroform if you use twice as much of it. When a person breathes MC (or chloroform at half the concentration) vapor he or she first becomes irritable. Second, they lose their coordination and judgment, while their vision becomes blurred. Third, they become paranoid and hyper-excitable. Fourth, they experience auditory and visual hallucinations. Fifth, they lapse into muscular paralysis and unconsciousness.
It is this fifth stage that caused surgeons to use chloroform as the first anesthetic in the 19th century. But doctors switched to ether because of uncontrollable behavior of the patients going through the first four stages ? and because of a last sixth stage. If you use only about two times as much chloroform as it takes to render someone unconscious, the patient suffers respiratory paralysis, stops breathing, and dies. It is the same with MC.
The FBI cut off the electricity to the Davidians and knew all they had
for light were kerosene lamps. Yet they sprayed into their buildings hundreds of pounds of methylene chloride, which makes people stumble around like they're drunk, with no coordination, with blurry vision, hallucinating and excitable: a guarantee that kerosene lamps would be knocked over and fires started.
In the presence of fire, MC vapor decomposes into hydrogen chloride, which has the same effect on any moisture-laden area of the body as sulfur mustard gas used in World War I: excruciating searing pain in the eyes, the mucous lining of the nose, and the lungs.
Remember that the FBI used MC as a solvent to dissolve CS crystals. It turns out that when CS is burned, it produces hydrogen cyanide, the same gas used to execute prisoners on Death Row.
During the Iran-Iraq war, Saddam Hussein discovered the most lethal chemical warfare agent was a combination of sulfur mustard gas with hydrogen cyanide, which he used in artillery shells to slaughter thousands of Iranians. It was in effect this same combination that the FBI used to slaughter 87 men, women and children in Waco.
The question is: Who authorized the CS/MC combination? CS is not normally dissolved into a solution. Who knew about MC and could order it to be a solvent for CS? Sit down, folks, and hold on tight: Janet Reno has a Bachelor of Science Degree in Chemistry from Cornell University. Cornell has a very good chemistry department. MC is used as an organic solvent for many experiments. There is no question Reno would be very familiar with it, and was informed of its dangers by her professors. Janet Reno is America's Saddam Hussein.
Congressman Bob Barr, R-Ga., has a coroner's photograph taken of one of the Davidian victims entitled "Doe #57." It is of a little girl around 5 or 6 years old, her charred body burned beyond recognition and twisted in the ghastly rictus contortion typical of subjection to hydrogen cyanide.
There are few more monstrous crimes against humanity than torturing children to death in screaming pain, poison-gassing them to death on purpose. That the perpetrator of this crime wasn't tried and executed for mass homicide, but was instead lionized by the media, served out her term of office, and came close to being elected as the Democrat nominee for the governor of Florida says something very dark about human nature.
The slaughter of American citizens by their government at Waco was dismissed by many Americans, because the people killed were "just cultists" ? like Germans who excused Nazi pogroms because the people killed were "just Jews." As America comes to grips with the danger and evil of Saddam Hussein and gets ready to extinguish it, America also needs to come to grips with the evil it condoned at Waco.
America condoned a vast amount of depravity during the Clinton years. Yet the depravity of Waco was the worst of all. Unless expunged through public revulsion of Janet Reno, it will remain an ineradicable stain on America's soul.
(C)copyright 2002
Dr. Jack Wheeler and the Freedom Research Foundation


Metal
Usericon van Metal
Posted 13-02-2003 13:27 by Metal Wijzig reactieProfiel van MetalQuote dit bericht



After war comes peace, therefor war is good (Scatterbrain)


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen