IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Televisie series topic Vorige pagina | Volgende pagina
Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 05-06-2013 12:20 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 5 juni 2013 11:26 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Daarbij ben je wel heel wat meer "gasten aan het volgen", dus zoveel verhaal wordt er niet afgesneden
:v

Grapjas. De enige verhaallijn die erin de tv-serie momenteel echt toe deed. De rest huppelt er maar omheen.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 05-06-2013 12:31 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 5 juni 2013 11:24 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
Na aflevering 9 van GoT ben ik geneigd de handdoek in de ring te gooien. Ben je drie-en-een-half seizoen die gasten aan het volgen, wordt dat verhaal afgesneden. Waarom heb ik het zitten kijken, dan? Beetje makkelijk.


Je hebt waarschijnlijk zitten kijken omdat je het een vermakelijke/spannende/interessante serie vindt. Als je de handdoek in de ring gooit zodra er karakters uit een serie verdwijnen, of als een programma een wending neemt die je een keer wat minder aanstaat, kun je beter ophouden met televisie kijken (of boeken lezen).

quote:
Op 5 juni 2013 12:18 schreef Kvelgeest het volgende:
Omdat je uren hebt 'verspilt' aan een verhaallijn die er nu voor het metaverhaal niet toe lijkt te doen.



Ik zie niet hoe die tijd verspild zou zijn. Je hebt bijna drie seizoenen lang van een verhaal genoten; dat is in retrospect toch niet ineens teniet gedaan? En er blijven genoeg verhaallijnen over waar dit allemaal weer consequenties voor heeft.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 05-06-2013 12:34 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Het punt is dat 'je' juist niet drie seizoenen van een verhaal hebt genoten omdat je nu minstens een seizoen je al zat te ergeren aan dat er aan dat front geen bloemetje groeide en dan wordt het zo 'afgerond'.
Ik bereid een claim voor. :v


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 05-06-2013 12:43 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

Punt is dat ik niet snap dat mensen bewust aan een verhaal beginnen waarvan ze het verloop niet in de hand hebben, om dan vervolgens te gaan lopen klagen (en dreigen, dat heb ik ook al voorbij zien komen op internet) als het verhaal niet gaat zoals ze dat graag hadden gezien.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 05-06-2013 12:47 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Ik betwijfel tenzeerste of dat echt het punt is. E. Stark ging immers ook relatief onverwacht dood en was volgens mij van velen die lieveling.
Punt is eerder dat er uren lang wordt gedreind, een sooret van spanning wordt opgebouwd/hooggehouden en dat dat alles dan met een behoorlijke anticlimax eindigt.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 05-06-2013 12:54 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

Dat ervaar ik toch heel anders, dat "dreinen -> anticlimax". Ik heb een verhaal zitten volgen wat nu ineens een drastische wending neemt, en ik zie daar het probleem ook niet in. Daarnaast vind ik het alles behalve een anticlimax, eerder het tegenovergestelde, en dit leidt ongetwijfeld weer tot volgende plotwendingen en interessante karakterontwikkelingen die anders niet tot stand hadden kunnen komen.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 05-06-2013 13:14 by Lijdend Voorwerp Profiel van Lijdend Voorwerp

Kan men nu aub ophouden met spoilen?


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 05-06-2013 13:17 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

Behalve misschien de opmerking van Jolly Roger 666 dat er een verhaallijn wordt weggesneden, staan er volgens mij verder geen spoilers hier, toch? Ik ga ze in ieder geval heel bewust uit de weg.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 05-06-2013 13:19 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Ik zie dat mijn laatste post subtieler had gekund, maar mocht je wat daar instaat nog niet weten, dan heb je de laatste dagen niet op het I-net gezeten.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 05-06-2013 13:45 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 5 juni 2013 12:47 schreef Kvelgeest het volgende:
Ik betwijfel tenzeerste of dat echt het punt is. E. Stark ging immers ook relatief onverwacht dood en was volgens mij van velen die lieveling.
Punt is eerder dat er uren lang wordt gedreind, een sooret van spanning wordt opgebouwd/hooggehouden en dat dat alles dan met een behoorlijke anticlimax eindigt.


Anticlimax? Eerder het tegenovergestelde, lijkt me. Het dreunt het punt nog eens heel goed binnen bij de kijker dat acties consequenties hebben, en dat niemand veilig is die zijn hoofd boven het maaiveld uitsteekt.

Ik denk dat het grote verschil tussen de boeken en de TV serie aangaande deze situatie is, dat ons een-na-laatste slachtoffer geen point-of-view karakter is, terwijl in de TV serie hij door veel mensen wel zo gezien wordt. Ned Stark bijvoorbeeld was wel een POV karakter, waardoor de impact van zijn dood voor lezers heel anders overkwam. Beiden een WTF momentje, maar Eddard voelde voor de lezer als een groter verlies.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 05-06-2013 13:54 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

Bij Game of thrones is maar een zorg gerechtvaardigd en dat is of George Martin het lukt de serie te eindigen voordat hij komt te overlijden.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 05-06-2013 13:56 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 5 juni 2013 13:54 schreef attila_de_hun het volgende:
Bij Game of thrones is maar een zorg gerechtvaardigd en dat is of George Martin het lukt de serie te eindigen voordat hij komt te overlijden.
Bestaan al goedgekeurde scenario's.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 05-06-2013 22:30 by M. Profiel van M.

quote:
Op 5 juni 2013 11:24 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
Na aflevering 9 van GoT ben ik geneigd de handdoek in de ring te gooien. Ben je drie-en-een-half seizoen die gasten aan het volgen, wordt dat verhaal afgesneden. Waarom heb ik het zitten kijken, dan? Beetje makkelijk.

Haha, ik herken het gevoel wel. Ik heb de boeken gelezen en toen de gebeurtenissen uit deze aflevering in het boek langskwam, heb ik het in een hoek gesmeten. Ik kon er niet van slapen! This agression will not stand, man!

Ik vind het een kracht van het verhaal. Het is geen sprookje; iedereen loopt risico, de "helden" net zo goed als ieder ander. Uiteraard is er sprake van een vreselijk onrecht en hoop ik op een verschrikkelijke wraak van één van de overlevende "good guys" (voor zover je daarvan kan spreken). Maar het kan net zo goed dat het allemaal in de soep loopt want hey, het leven is niet eerlijk, weet je.

Zeg nou zelf: een plotwending die zo'n reactie bij je oproept... dat is toch briljant?


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 06-06-2013 2:06 by Mortis Rex Profiel van Mortis Rexhttp://www.bloody-disgusting.com

Vet gaaf inderdaad dat niemand veilig is en op ieder gegeven moment bruut agfeslacht kan worden. Blijkbaar willen de meeste mensen hier gewoon een braaf sprookje zien waarbij de helden altijd weer veilig thuis komen.. voor jullie komt er eind dit jaar weer een tweede Hobbit film uit... spoiler: Bilbo overleeft die "ele merde" Geen "deus ex machina" in GoT gelukkig.. dat is pas echt makkelijk.


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 06-06-2013 7:53 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 5 juni 2013 22:30 schreef M. het volgende:

Zeg nou zelf: een plotwending die zo'n reactie bij je oproept... dat is toch briljant?

Dat is inderdaad briljant, en dat dan de "draad" gewoon wordt voorgezet maakt het allemaal nog de des beter. Ik hoop dat veel schrijvers dit gaan overnemen zodat je niet allang van te voren weet wie het gaat overleven (of alleen sterft wanneer er een belangrijke opoffering gebeurt). gewoon dood, zomaar opeens, midden in een verhaal lijn. Dat zal veel boeken veel intenser maken voor de lezer!


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 06-06-2013 9:31 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Ernstige spoilers (tot en met GoT s3e9) en shit volgen:

quote:
Op 5 juni 2013 12:47 schreef Kvelgeest het volgende:
Punt is eerder dat er uren lang wordt gedreind, een sooret van spanning wordt opgebouwd/hooggehouden en dat dat alles dan met een behoorlijke anticlimax eindigt.

Als je dat gedrein vindt dan is het inderdaad hoe dan ook irritant/loos Buiten dat, je ziet dus waarom de actie voor hem er niet meer inzit, blijft hopen (tegen beter weten in), en dan gaat het mis. Vond ik zelf erg vet gedaan, al had ik wel de ondersteuning van het boek. Wat ik persoonlijk 'mooi' aan vindt is dat Robb net als zijn vader verliest omdat hij het (politieke) spel niet voldoende snapt. En net als zijn vader maakt hij de fout om de eer uit het oog te verliezen (al deed zijn vader dat maar één keer ) en daarmee bezegelt hij zijn lot (door weer verraad van anderen op te wekken).

En er is natuurlijk een belang voor het metaverhaal. Sowieso op manieren die we nog niet weet / kunnen weten, maar überhaupt ook. Een deel van het metaverhaal is wie er uiteindelijk op de Iron Throne zit/wie degene op de Iron Throne in zijn greep heeft, na de dood van Robert waren dat de Lannisters en die zijn sindsdien bezig geweest dat verder te consolideren. Eerst Ned eraan (politiek), Renly eraan (magisch) en de Tyrells naar hun kant gehaald (politiek), Stannis verslagen (militair) en nu Robb eraan (politiek). Nu is er dus op een manier niks veranderd, gezien Robb uiteindelijk niets bereikt heeft, maar dat is dus wel winst voor de Lannisters

Vanaf hier zal het verhaal natuurlijk wat moeten draaien om het interessant te houden, omdat er op het moment op Westeros niet zoveel meer te doen zal zijn qua veldslagen. En dat zal ook gebeuren, ik wacht niet voor niks nog steeds op boek 6 en 7 En wat niet zo sterk belicht is in de serie, maar in de boeken wel is dat het gepleegde verraad door Frey tijdens de Red Wedding zéér ernstig is. De slachtoffers hadden van zijn brood en zout gegeten (al vrij snel in het begin), en daarmee 'guest right' gekregen wat een eeuwenlange bijna heilige traditie was...

Duidelijk in ieder geval dat Tywin vooralsnog de grote held van het spel (game of thrones...) is, op het moment heeft hij eigenlijk alleen het blondje in de woestijn (ver weg) en de Tyrells (politiek zeer kundig) om zich zorgen over te maken. Misschien ooit Stannis en de White Walkers, we gaan het zien!

Ik ben siked

Ernstige spoilers (tot en met s3e9) en shit hierboven.



[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 06-06-2013 9:33]


Quis moderabat ipsos moderatores?


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 06-06-2013 10:32 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 6 juni 2013 9:31 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Duidelijk in ieder geval dat Tywin vooralsnog de grote held van het spel (game of thrones...) is, op het moment heeft hij eigenlijk alleen het blondje in de woestijn (ver weg) en de Tyrells (politiek zeer kundig) om zich zorgen over te maken. Misschien ooit Stannis en de White Walkers, we gaan het zien!



Enter, stage left: the Red Viper.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 06-06-2013 13:04 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

[quote]Op 6 juni 2013 9:31 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
<font size="6" color="red">Ernstige spoilers (tot en met GoT s3e9) en shit volgen:</font>



Duidelijk in ieder geval dat Tywin vooralsnog de grote held van het spel (game of thrones...)
Ernstige spoilers (tot en met s3e9) en shit hierboven.

Je hebt het nu alleen over de tv-serie??


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 06-06-2013 13:16 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 6 juni 2013 13:04 schreef attila_de_hun het volgende:
Je hebt het nu alleen over de tv-serie??

Absoluut, ja! Tenzij ik expliciet meld dat het het over het boek gaat kun je daarvan uitgaan (in dit topic ). Oh, en met held bedoelde ik niet "meest sympathieke vent" of "good guy"

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 06-06-2013 13:17]


Quis moderabat ipsos moderatores?


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 10-06-2013 11:49 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

ben eens aan borgen begonnen. Na twee afleveringen al "hooked"!


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 10-06-2013 14:47 by mikkasscar Profiel van mikkasscar

quote:
Op 10 juni 2013 11:49 schreef attila_de_hun het volgende:
ben eens aan borgen begonnen. Na twee afleveringen al "hooked"!


yes, good stuff!


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 11-06-2013 13:35 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

Justified hier, iemand? Very american...


Dear dirty delightful old drunken old days


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 11-06-2013 13:41 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 6 juni 2013 9:31 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
<font size="6" color="red">Ernstige spoilers (tot en met GoT s3e9) en shit volgen:</font>

[...]dat het gepleegde verraad door Frey tijdens de Red Wedding zéér ernstig is. De slachtoffers hadden van zijn brood en zout gegeten (al vrij snel in het begin), en daarmee 'guest right' gekregen wat een eeuwenlange bijna heilige traditie was...


In de laatste aflevering komt dat totaal niet-subtiel naar voren.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-06-2013 13:48 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 11 juni 2013 13:41 schreef Kvelgeest het volgende:
In de laatste aflevering komt dat totaal niet-subtiel naar voren.

Mooi zo Was al weer eerder gedropt in de serie, maar dat bleef dus vrij subtiel. Wel terecht, overigens, anders werd het verloop van s3e9 wat te obvious.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 13-06-2013 8:58 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Volgens mij was het Slechtheid die onlangs postte dat CC met Futurama stopt, maar op Facebook kondigen ze nieuwe afleveringen vanaf volgend week aan (wat overeenstemt met de info. op imdb).


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen