IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Auteur:
Topic : Daar waar MetalTuupLimburg zijn collectie toont ( Whisky, Whiskey, Bourbon Topic) Vorige pagina | Volgende pagina
Silence
Usericon van Silence
Posted 07-06-2013 14:08 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2013 13:59 schreef MetalTuupLimburg het volgende:
Ardbeg Ardbog (2x)
Toevallig in Holten? man uit de slijterij vertelde enthousiast over iemand die zijn laatste 2 opkocht.


MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 07-06-2013 16:35 by MetalTuupLimburg Wijzig reactieProfiel van MetalTuupLimburgQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/KayMeertens

quote:
Op 7 juni 2013 14:08 schreef Silence het volgende:
Toevallig in Holten? man uit de slijterij vertelde enthousiast over iemand die zijn laatste 2 opkocht.

Nee, in Nijmegen en in Maastricht. Ben benieuwd of er binnenkort weer voorraden beschikbaar komen of dat er echt zo weinig van zijn, ik heb het vermoeden dat er met opzet schaarste gecreeerd wordt.


Silence
Usericon van Silence
Posted 07-06-2013 17:04 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Diezelfde man vertelde dat de inkopers bij Gall en Gall zelf mocht kiezen hoeveel flessen ze wilde. Hij was de enige in omtrek van 50 km die ze uberhaupt besteld had.

[Dit bericht is gewijzigd door Silence op 07-06-2013 17:05]


MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 23-06-2013 13:06 by MetalTuupLimburg Wijzig reactieProfiel van MetalTuupLimburgQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/KayMeertens

Onlangs verhuisd en de zolder is inmiddels ingericht:




Silence
Usericon van Silence
Posted 23-06-2013 13:12 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht



Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 23-06-2013 13:17 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Duchtig!
'kBen mijn 'collectie' aan het afbouwen. Was op zijn max. een fles of vijftig. Maar ik kom er tegenwoordig zelden aantoe om met vrienden wat te proeven of (zelf) een paar glazen te consumeren. En zodra ze open zijn, worden ze er met het verstrijken van de tijd toch niet beter op.
Ook merk ik dat mijn smaak wat aan het veranderen, verwijven is. Van zo straf, turf, zilt en rokerig mogelijk, naar meer zoete en kruidige nuances.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 23-06-2013 13:21 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

Gasten, je moet dat spul opdrinken, niet er naar staan kijken...


Ja hoor...


spectre
Usericon van spectre
Posted 23-06-2013 13:46 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ik wil Kvelgeest best helpen met afbouwen


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 23-06-2013 13:47 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2013 13:17 schreef Kvelgeest het volgende:
Duchtig!
'kBen mijn 'collectie' aan het afbouwen. Was op zijn max. een fles of vijftig. Maar ik kom er tegenwoordig zelden aantoe om met vrienden wat te proeven of (zelf) een paar glazen te consumeren. En zodra ze open zijn, worden ze er met het verstrijken van de tijd toch niet beter op.
Ook merk ik dat mijn smaak wat aan het veranderen, verwijven is. Van zo straf, turf, zilt en rokerig mogelijk, naar meer zoete en kruidige nuances.




Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 23-06-2013 21:29 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

quote:
Op 23 februari 2013 14:10 schreef Metalhead22 het volgende:




O man, wat is 'ie lekker


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Silence
Usericon van Silence
Posted 23-06-2013 21:34 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2013 13:46 schreef spectre het volgende:
Ik wil Kvelgeest best helpen met afbouwen


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 23-06-2013 21:35 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Mooie verzameling. Maar ik snap niet helemaal waarom je voor duizenden euro's sterke drank in je huis zou slepen. Nu snap ik verzamelaars eigenlijk nooit (of het nu om postzegels, fietsen of om zeldzaam vinyl gaat) dus misschien is dat het.

Maar als ik een fles whisky koop heb ik vooralsnog de intentie om dat ding te drinken. Weliswaar mondjesmaat en gedurende meerdere maanden/jaren, maar toch: drinken.

Vreemd.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 24-06-2013 12:37 by MetalTuupLimburg Wijzig reactieProfiel van MetalTuupLimburgQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/KayMeertens

Dat is bij mij ook de intentie hoor, bijna de helft is open. Ik zie het zelf ook niet als een verzameling, ik hoef namelijk niets compleet te hebben en wat leeg is gaat weg. Wellicht dat ik enkele flessen die echt een idiote stijging in marktprijs hebben meegemaakt sinds ik ze kocht nog bewust dicht laat, maar dat is het dan ook.

[Dit bericht is gewijzigd door MetalTuupLimburg op 24-06-2013 12:39]


blackstar666
Usericon van blackstar666
Posted 24-06-2013 22:18 by blackstar666 Wijzig reactieProfiel van blackstar666Quote dit bericht

maar je moet toch wel redelijk veel zuipen om dat allemaal een beetje weg te zetten. 17 standaardglazen komen uit een fles, met 50 flessen open, zeg op de helft , heb je 25 * 17 = 425 consumpties. Doe je dat in een jaar moet je 3x per week 3 glazen drinken. Klopt dat wat?




Silence
Usericon van Silence
Posted 24-06-2013 22:20 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Als wij iets meer geld hadden zou dat hier makkelijk gered worden. Zeker als er af en toe een bekende een drankje meedrinkt.


MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 25-06-2013 8:46 by MetalTuupLimburg Wijzig reactieProfiel van MetalTuupLimburgQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/KayMeertens

quote:
Op 24 juni 2013 22:18 schreef blackstar666 het volgende:
maar je moet toch wel redelijk veel zuipen om dat allemaal een beetje weg te zetten. 17 standaardglazen komen uit een fles, met 50 flessen open, zeg op de helft , heb je 25 * 17 = 425 consumpties. Doe je dat in een jaar moet je 3x per week 3 glazen drinken. Klopt dat wat?



Dat laatste zit er niet ver naast denk ik, 4 keer per week twee glaasjes komt in de buurt. De rest van de aannames klopt alleen niet. Een standaard dram volgens mij 25 ml, dus gaan er 28 of 40 glazen uit een fles, afhankelijk van de grootte. Ik heb 85 van de 187 flessen open staan, dus dan denk ik inderdaad niet dat ik die allemaal binnen een jaar leeg krijg. Maar zolang het merendeel daarvan op 95% vol zit kan dat geen kwaad, pas als in alle 85 nog maar 200 ml zou zitten, zou ik me zorgen moeten maken over de kwaliteit. Nu heb ik gewoon steeds en stuk of 3 vergevorderde flessen waar ik het meest van drink, met af en toe iets anders waar ik dan net zin in heb tussendoor.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 25-06-2013 12:08 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Als je verder weinig tot niet drinkt, is negen glazen whiskey per week ook echt niet (te) veel.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 25-06-2013 14:22 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Minder dan twee consumpties per dag...

Gave serie sowieso, deze over whisky:



MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 03-07-2013 12:01 by MetalTuupLimburg Wijzig reactieProfiel van MetalTuupLimburgQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/KayMeertens

Toch nog wat essentiële toevoegingen (vond ik zelf):

Aberlour A'Bunadh batch 44
Bunnahabhain 1997 - 2013 Signatory
GlenDronach Octarine
Kilkerran Work In Progress IV
Kilkerran Work In Progress V Sherry Wood
Laphroaig Cairdeas Port Wood Edition


Silence
Usericon van Silence
Posted 06-07-2013 13:27 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht



Deze gekregen van lieve vrienden. Iemand ervaring mee? Ben erg benieuwd, binnenkort met zijn allen open maken dus ik moet nog even geduld hebben.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 06-07-2013 13:51 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Ben benieuwd.

Hier vorige week nog wat ingeslagen, 2e voor de halve prijs was een mooie actie!

Glenlivet 15 y.o. French Oak Reserve (oude bekende hier)
Aberlour 10 y.o (lekker zacht, mooi spul)
Dalwhinnie 15 y.o. (blijft een favoriet)
The Balvenie 12 y.o. Double wood (mwoah)
Bowmore 15 y.o. (leuk, niet bijzonder, maar wel lekker)
Tomintoul 14 y.o. (mwoah, matig tot redelijk, ik zou hem voor de volle prijs niet kopen)
Tomintoul 10 y.o. (minder dan mwoah, vlakke, platte whisky, niets an)
Smokey Joe (goed spul, kwaliteit is beter dan de naam / prijs / verpakking doet vermoeden)

En straks bestel ik nog even 2 Bruichladdich Peat bij drankdozijn.nl, 1 voor mee naar Metaldays, en 1 voor thuis.

(Wil die Bruichladdich Peat ook even proeven naast de Bruichladdich Port Charlotte: The Peat Project, ben benieuwd)


Boeiender


MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 08-07-2013 11:22 by MetalTuupLimburg Wijzig reactieProfiel van MetalTuupLimburgQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/KayMeertens

quote:
Op 6 juli 2013 13:27 schreef Silence het volgende:


Deze gekregen van lieve vrienden. Iemand ervaring mee? Ben erg benieuwd, binnenkort met zijn allen open maken dus ik moet nog even geduld hebben.

De 19 en 25 zijn allebei prima whisky's. Met deze cask strength ben ik niet bekend, maar de naam klinkt natuurlijk al veelbelovend Port Askaig is een 'zijproject' van Caol Ila, dus sowieso prima spul.

[Dit bericht is gewijzigd door MetalTuupLimburg op 08-07-2013 11:33]


scotfan
Usericon van scotfan
Posted 08-07-2013 19:51 by scotfan Wijzig reactieProfiel van scotfanQuote dit berichthttp://www.facebook.com/garsecgmetal

Deze ff binnengehaald.



gitarist/vocalist Garsecg *** DJ Crusher @ www.metalmessiahrecords.com


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 09-07-2013 10:57 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Twijfel of ik die nieuwe Highland Park Loki, de 2e uit de Valhalla serie, zal bestellen.

Helaas de zelfde fles en houder, alleen met andere inhoud. Ik had gehoopt op een nieuwe gave vormgeving.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Disgusting-noise
Usericon van Disgusting-noise
Posted 14-07-2013 5:03 by Disgusting-noise Wijzig reactieProfiel van Disgusting-noiseQuote dit bericht

Deze avond een collega thuis afgezet en die nodigde me meteen binnen om wat whiskey te degusteren. De volgende flessen hebben de revue gepasseerd: Aberlour 10 years/Aberlour a'bundadh/Bowmore legend & een fles Isle of Jura waarvan ik niet precies weet welke het is. Etiket kan ik niet direct terugvinden op internet ook.

De Aberlour a'bundadh was heel rijk aan smaak maar was voor mijn beleving met z'n 63 graden toch te sterk. 10 years was zachter op de tong maar natuurlijk van een lagere orde dan de a'bundadh. Mijn favoriet was zeker de fles Isle of Jura, mild maar toch vol van smaak. Zou ik me zeker ook zelf durven aanschaffen.

Als afsluiter nog een glaasje van de Bowmore legend (zoals hierboven staat). Als je enkel die whiskey drinkt zal die ongetwijfeld voldoen. Maar na die drie andere flessen was het echt opvallend hoe weinig diepgang er in die whiskey zat.


Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen