IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Auteur:
Topic : Daar waar MetalTuupLimburg zijn collectie toont ( Whisky, Whiskey, Bourbon Topic) Vorige pagina | Volgende pagina
MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 15-07-2013 20:35 by MetalTuupLimburg Wijzig reactieProfiel van MetalTuupLimburgQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/KayMeertens

In de categorie 'rooie draad, verbanden!': Op de affiche van Eindhoven Metal Meeting zag ik de opvallende bandnaam Islay. Dit blijkt een Duitse death metal band te gaan die geheel gewijd is aan (I kid you not) Schotse single malt whisky.

Vorig jaar is hun debuut-CD uitgekomen met de volgende tracklist:

1. Laphroaig
2. Dalwhinnie
3. Glenkinchie
4. Oban
5. Aberlour
6. Glenfiddich
7. Bowmore
8. Bruichladdich
9. Caol Ila
10. Jura
11. Lagavulin
12. Cragganmore
13. Octomore

Een indruk:



En het klinkt ook nog best OK.


Silence
Usericon van Silence
Posted 15-07-2013 20:51 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht



Deze in huis gehaald met verjaardagsbonnen + inruil van een gekregen Glenlivet 12y (goede service, mochten zonder bonnetje ruilen).

[Dit bericht is gewijzigd door Silence op 15-07-2013 20:52]


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 15-07-2013 20:54 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 15 juli 2013 20:35 schreef MetalTuupLimburg het volgende:
In de categorie 'rooie draad, verbanden!': Op de affiche van Eindhoven Metal Meeting zag ik de opvallende bandnaam Islay. Dit blijkt een Duitse death metal band te gaan die geheel gewijd is aan (I kid you not) Schotse single malt whisky.

Vorig jaar is hun debuut-CD uitgekomen met de volgende tracklist:

1. Laphroaig
2. Dalwhinnie
3. Glenkinchie
4. Oban
5. Aberlour
6. Glenfiddich
7. Bowmore
8. Bruichladdich
9. Caol Ila
10. Jura
11. Lagavulin
12. Cragganmore
13. Octomore

Een indruk:



En het klinkt ook nog best OK.
Klinkt indd bij lange na niet zo kudt als verwacht, maar verder totaal niet interessant.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 04-08-2013 16:41 by MetalTuupLimburg Wijzig reactieProfiel van MetalTuupLimburgQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/KayMeertens

Onderweg naar Wacken een bezoekje gebracht aan Weinquelle in Hamburg:

Auchentoshan Valinch 2nd Release
Bladnoch Signatory 1993-2012
Bladnoch 22 YO Cask Strength
Dailuaine 21YO The Whisky Trail
Glen Moray C&S Dram 1992-2012 Port Cask
Glenfarclas 1993-2013
Lagavulin Distillers Edition 1995-2013 (2x)
Longrow 11 YO Rundlets & Kilderkins
Port Charlotte 10 YO
Talisker Port Ruighe


Silence
Usericon van Silence
Posted 15-08-2013 9:42 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

In Schotland zijn we natuurlijk ook op whiskytour geweest. Eerst bij Dalwhinnie; erg leuke gids en daardoor een leuke rondleiding. We hadden gekozen voor drie maal proeven, hiervoor kregen we o.a. de distillers edition te proeven; echt een meerwaarde tegenover de standaard van Dalwhinnie die ik altijd een tikje saai vond. Vooral een lange, fijne nasmaak. Op het verlanglijstje.

Daarna nog bij Tobermory op het eiland Mull geweest. Ze produceren daar twee whisky's; Tobermory (te 'lief', niet spannend, weinig nasmaak) en de Ledaig (leuke verrassing, véél peat, tikje zoetig, ook maar op het verlanglijstje gezet. Doet een beetje denken aan Bruichladdich Peat). Verschikkelijk ingestudeerde toer, wel een mooie distillery.

Als laatste bij Oban, waar we drie jaar terug ook waren. Veel veranderd en wat moderner gemaakt, blijft een leuke tour. Allemaal erg vriendelijk personeel. Daar ook de distillers edtion gehad; viel erg tegen. Scherp, korte afdronk en niet veel smaakvoller dan gewone Oban.

We wilde nog bij Glenkinchie langsgaan, omdat we toch langer in Edinburgh waren. Dat is schijnbaar onmogelijk met het openbaar vervoer, jammer.


spectre
Usericon van spectre
Posted 15-08-2013 10:02 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ledaig is idd erg lekker


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Silence
Usericon van Silence
Posted 15-08-2013 10:03 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Dit was wel de unchilled filter, die ze pas sinds een jaar of wat verkopen. De andere ken ik niet.


Silence
Usericon van Silence
Posted 27-09-2013 22:50 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Net weer een whiskyproeverij gehad. In een UK-georiënteerde meubelzaak, erg leuk. Nieuwe categorieën van de Gall en Gall waren present en moet toch concluderen dat 'zacht & mild' en 'medium & granig' me altijd tegenvallen.

Benriach Curiositas was ruimschoots de favoriet van de avond.


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 10-10-2013 21:44 by Dying Embrace Wijzig reactieProfiel van Dying EmbraceQuote dit bericht

Iemand bekend met de Bowmore Legend?

Zo ja, wat vind/vond je er van?


blackstar666
Usericon van blackstar666
Posted 11-10-2013 13:55 by blackstar666 Wijzig reactieProfiel van blackstar666Quote dit bericht

Zou ik overslaan en de 12 jaar oude nemen. Of nog beter, een andere Islay want vind Bowmore zelf (een van) de minste Islay whisky's



Silence
Usericon van Silence
Posted 11-10-2013 13:58 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Op Bowmore Darkest ( ) na, vallen de meeste Bowmore's mij ook tegen, ja.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 11-10-2013 15:37 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 15 augustus 2013 10:02 schreef spectre het volgende:
Ledaig is idd erg lekker


Ik heb op de whiskyproeverij in Eindhoven een Ledaig cask strength gekocht na die geproefd te hebben. Me like a lot yes!


Boeiender


MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 18-10-2013 17:57 by MetalTuupLimburg Wijzig reactieProfiel van MetalTuupLimburgQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/KayMeertens

De laatste tijd weer meer whisky gekocht dan goed voor me is. Daar wil ik jullie niet allemaal mee lastig vallen, maar ik wil wel een paar tips geven wat betreft de grootste 'bang-for-your-back' whisky's die ik dit jaar heb ontdekt:

GlenDronach 15 YO Revival (38 euro): Heel volle sherry met rozijnen en pure chocolade.

Classic of Islay 2013 Jack Wieber (37 euro): Turf en sherry, denk pure chocolade en espresso plus marshmallows en abrikoos. Dit lijkt veel op de Lagavulin Distillers Edition en is waarschijnlijk ook een Lagavulin.

Glenrothes 1995-2013 (44 euro): Toffee, sherry, honing, peer, melk chocolade, banaan, vanille, capucino... Niet zo'n hevige sherry als bij de twee hiervoor, maar wel heel goed in balans.

Dailuaine 1992-2013 WhiskyBroker (52 euro): Zoet en sappig met romige vanille, honing, perensap en fris gras. Niet complex maar wel heel erg lekker.

Dailuaine 1997-2012 The Ultimate (39 euro): Vrijwel het zelfde profiel als voorgaande. Scoort net een puntje minder wat mij betreft maar scheelt ook in prijs. Wel ondertussen al wat moeilijk te vinden.

Longmorn 1996-2013 The Ultimate (59 euro): Een echte sherrybom met veel gestoofd fruit. Lijkt een stuk ouder dan hij is.

Bunnahabhain 1997-2013 Signatory (44 euro): Heel veel pure chocolade. De meeste officiële Bunna's bevatten geen turf, maar deze wel.

Glenlivet Nàdurrà batch 0712U (44 euro): Lijkt eerst wat standaard met vooral appel en citrus, maar als je deze even laat staan wordt ie steeds romiger: Toffee, vanille, banaan, roomboter, boenwas en peperkoek.

Arran 12 YO Cask Strength (39 euro): Romig met toffee, banaan, vanille, melkchocolade, honing, appel, hooi, abrikoos... Best complex voor deze prijsklasse.

Benromach 2000 Port Finish (50 euro): Pure chocolade, marsepein, brownies, sinaasappel, kersen, frambozen, toffee en turf.

Benromach 2002 Cask Strength (46 euro): Verrassend fris met mout, vanille, marshmallows, hooi, citrus, witte chocolade en slagroom.

Glenfarclas 1993 (54 euro): Amandel, rode bessen, mandarijn, pruim, mocca, eiken, mout en kaarsrook. Sherry, maar niet in die mate dat je niets anders meer proeft.

Tamdhu 2004/2005 The Ultimate (45 euro): Hier zijn verschillende vaten heel rijke jonge sherried whisky van, die onderling niet veel verschillen. Denk aan caramel fudge, banaan, gestoofde peer, mocca en vanille pudding.

Dus... doe er jullie voordeel mee (verkeerde glaasje)

[Dit bericht is gewijzigd door MetalTuupLimburg op 28-10-2013 14:02]


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 18-10-2013 19:55 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Ardbog van Ardbeg... Jammer dat ik maar 1 miniflesje kon bemachtigeb. :-(


Boeiender


Silence
Usericon van Silence
Posted 18-10-2013 22:35 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Dank voor de omschrijvingen, Tuup. Volgende week weer Wilde Whisky-dagen, eens zien of er wat tussen staat.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 02-11-2013 13:25 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Ohja, nog even de Talisker 57 North en de Caol Ila Moch gescoord bij G&G.


Boeiender


scotfan
Usericon van scotfan
Posted 03-11-2013 9:45 by scotfan Wijzig reactieProfiel van scotfanQuote dit berichthttp://www.facebook.com/garsecgmetal

quote:
Op 10 oktober 2013 21:44 schreef Dying Embrace het volgende:
Iemand bekend met de Bowmore Legend?

Zo ja, wat vind/vond je er van?

Vond het wel een ok whisky. Echter niet zo bijzonder dat ik het nog een keer ophaal.
Afgelopen nacht tijdens een feestje een Glenkinchie 12y soldaat gemaakt.


gitarist/vocalist Garsecg *** DJ Crusher @ www.metalmessiahrecords.com


Silence
Usericon van Silence
Posted 03-11-2013 10:13 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

quote:
Op 2 november 2013 13:25 schreef MR. N het volgende:
Ohja, nog even de Talisker 57 North en de Caol Ila Moch gescoord bij G&G.
Ben ik beiden benieuwd aan. Wil je laten weten wat je er van vindt?


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 03-11-2013 11:58 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 3 november 2013 10:13 schreef Silence het volgende:
Ben ik beiden benieuwd aan. Wil je laten weten wat je er van vindt?
Vanavond eens aanspreken, komt goed!


Boeiender


MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 08-01-2014 17:21 by MetalTuupLimburg Wijzig reactieProfiel van MetalTuupLimburgQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/KayMeertens

In de categorie jaarlijstjes ook maar een whisky-jaarlijst wat betreft prijs-kwaliteit verhouding:

Longmorn 1996-2013 The Ultimate casks 72319 en 72323 (89, 58 euro)
Lagavulin Distillers Edition 1995-2013 (89, 60 euro)
GlenDronach 15 YO Revival (88, 38 euro)
Tamdhu 2005-2013 The Ultimate cask 347 (88, 44 euro)
Springbank 12 YO Cask Strength batch 6 & 7 (88, 45 euro)
Benromach 2000-2012 Port Finish (88, 48 euro)
Laphroaig Cask Strength batch 5 (88, 50 euro)
Dailuaine 1992-2013 Whiskybroker (88, 50 euro)
Classic of Islay 2013 Jack Wieber cask 5272 (87, 37 euro)
Laphroaig Quarter Cask (86, 32 euro)
Nikka All Malt (85, 24 euro)
Glenfarclas 105 (84, 28 euro / liter)

quote:
Op 3 november 2013 10:13 schreef Silence het volgende:
Ben ik beiden benieuwd aan. Wil je laten weten wat je er van vindt?

Ook allebei dikke aanraders! Die Talisker scoor ik 87 en de Caol Ila 85. Voor resp. 50 en 30 euro is dat heel netjes.

[Dit bericht is gewijzigd door MetalTuupLimburg op 08-01-2014 17:21]


Silence
Usericon van Silence
Posted 08-01-2014 18:03 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Heb nog een Gall en Gall bon liggen, misschien ga ik die Moch maar halen van de week. Of heb je nog een andere leuke aanrader zo rond de 30-40 euro?


spectre
Usericon van spectre
Posted 09-01-2014 10:05 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Laphroaig Quarter Cask voor slechts 36 euro's!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 09-01-2014 11:10 by MetalTuupLimburg Wijzig reactieProfiel van MetalTuupLimburgQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/KayMeertens

quote:
Op 8 januari 2014 18:03 schreef Silence het volgende:
Heb nog een Gall en Gall bon liggen, misschien ga ik die Moch maar halen van de week. Of heb je nog een andere leuke aanrader zo rond de 30-40 euro?

Ja, genoeg. Zie de 5 whisky's onder de 40 euro in bovenstaand lijstje Behalve de Classic of Islay zou je die toch ook wel bij Gall & Gall moeten kunnen vinden.

En verder:
Arran 12 YO Cask Strength batch 2
Lagavulin 16 YO
Glenmorangie Nectar d'Or
Longrow Peated
Springbank 10 YO
Aberlour 15 YO
Laphroaig Triple Wood
Port Charlotte 10 YO
BenRiach Herodotus Fumosus

Een deel hiervan zul je wel al kennen denk ik.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 15-01-2014 22:01 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl



Zit er nu aan te nippen, maar erg fijn hoor.. Fruitig, beetje zoetig maar wel stevig. Lange afdronk ook.. Erg smakelijk! En met € 24,99 bij Gall ook nog eens prima betaalbaar


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Silence
Usericon van Silence
Posted 15-01-2014 22:09 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2014 11:10 schreef MetalTuupLimburg het volgende:
Ja, genoeg. Zie de 5 whisky's onder de 40 euro in bovenstaand lijstje Behalve de Classic of Islay zou je die toch ook wel bij Gall & Gall moeten kunnen vinden.

En verder:
Arran 12 YO Cask Strength batch 2
Lagavulin 16 YO
Glenmorangie Nectar d'Or
Longrow Peated
Springbank 10 YO
Aberlour 15 YO
Laphroaig Triple Wood
Port Charlotte 10 YO
BenRiach Herodotus Fumosus

Een deel hiervan zul je wel al kennen denk ik.



Is die Triple Wood van Laphroaig heel anders? Moet zeggen dat ik zowel de standaard, de quarter cask als de 18 jaar oude erg smakelijk vind.

Staat een drietal namen tussen waar ik nog nooit van gehoord heb, zal eens wat opzoeken. Dank je wel, in ieder geval!!


Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen