IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 37 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37
Auteur:
Topic : Televisieseries deel II Vorige pagina
White Tree
Usericon van White Tree
Posted 02-05-2017 22:43 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

quote:
Op 2 mei 2017 9:39 schreef williamblake het volgende:
.............

volgende serie die ik gepland heb: the night manager beginnen (spionage drama met Hugh Laurie als the bad guy).

Die vond ik erg goed

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-05-2017 21:41 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

NW: Prins Bernhard, schavuit van Oranje. Die Daan Schuurmans kan toch verdomd goed en geloofwaardig acteren. Er zitten wel wat historische onjuistheden in de serie, maar dat maakt voor het verhaal en de geloofwaardigheid m.i weinig uit.

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

williamblake
Usericon van williamblake
Posted 03-06-2017 12:50 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

The night manager was zeer genietbaar. Vooral Hugh Laurie was geniaal. Nu aan American crime begonnen. Realistische benadering van de impact van een misdaad op alle betrokken families (slachtoffers, daders). Leuk om Timothy Hutton nog eens aan het werk te zien.

Natural Disaster
Rule #6
Usericon van Natural Disaster
Posted 11-06-2017 13:40 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit bericht

Iemand zich al aan American Gods gewaagd?

Op 12 augustus 2016 15:14 schreef Onweerwolf het volgende: Blijft mooi, dit soort Internethelden die denken alles wel even te weten naar aanleiding van een paar posts op een forum. :')

White Tree
Usericon van White Tree
Posted 11-06-2017 20:56 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

Maakte vorige week kennis met The Strain tijdens het zappen: veel beter dan de reclames op Fox deze vermoeden

Nadeel: ben halverwege seizoen 3 ingestapt, maar is best vermakelijk

Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-06-2017 21:26 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 11 juni 2017 13:40 schreef Natural Disaster het volgende:
Iemand zich al aan American Gods gewaagd?

Ja, vette shit. Is al even geleden dat ik het boek gelezen heb, maar ik vind het een goede match qua sfeer en gevoel. In mijn herinnering wordt de hoofdpersoon in het boek voortdurend overvallen door het gebeurde, en gaat hij daar (meestal) redelijk stoïcijns mee om. Het gebeurde is over het algemeen diep bovennatuurlijk wat onder een Americana-jasje verteld wordt, met de nodige uitspattingen van geweld en seks die uiteindelijk toch niet echt beeldbepalend zijn: het is al met al een redelijk rustig, uitgesponnen verhaal. Het gebeurde voelt allemaal ontzettend vanzelfsprekend, simpelweg omdat het zo goed wordt neergezet allemaal. Dat vertaalt zich allemaal direct naar de serie, wat mij betreft.

Voor de serie gaat er natuurlijk wel nog een stukje update naar nu overheen, en wordt het visueel en dus gestyleerder. Daar komen ze ook prima mee weg, die vertaling, en het visuele aspect zelf is simpelweg te gek. Acteurs helemaal prima. Je moet er qua flow wel goed inkomen/inzitten, het 'actuele' verhaal is al vrij uitgesponnen en (ten opzichte van hoe bovennatuurlijk sommige dingen zijn) vaak wat 'onderkoeld' gebracht. De vignettes met achtergrond/voorgeschiedenis nemen ook een prominente plek in, waarmee de serie nog wat meer afwijkt van een 'normale' flow. Wat mij betreft komen ze er prima mee weg, in ieder geval.
quote:
Op 11 juni 2017 20:56 schreef White Tree het volgende:
Maakte vorige week kennis met The Strain tijdens het zappen: veel beter dan de reclames op Fox deze vermoeden

Nadeel: ben halverwege seizoen 3 ingestapt, maar is best vermakelijk

The Strain is mooie pulp. Net genoeg narratieve onderlaag en extreem toffe elementen om de stomme elementen voor te vergeven. Zelfde als voor de boeken, al hebben die iets minder stomme elementen. In een ander, beter, universum hadden Guillermo del Toro en Chuch Hogan (die de boeken geschreven hebben) wat meer direct aan de serie geschreven/geregisseerd.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 11-06-2017 21:36]

Quis moderabat ipsos moderatores? || Death Squad

Natural Disaster
Rule #6
Usericon van Natural Disaster
Posted 11-06-2017 22:00 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit bericht

Thanks.

Op 12 augustus 2016 15:14 schreef Onweerwolf het volgende: Blijft mooi, dit soort Internethelden die denken alles wel even te weten naar aanleiding van een paar posts op een forum. :')

Dit topic is 37 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com