IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Televisieseries deel II Vorige pagina | Volgende pagina
White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 02-05-2017 22:43 by White Tree Profiel van White Treehttp://www.audiovisueelontwerp.nl

quote:
Op 2 mei 2017 9:39 schreef williamblake het volgende:
.............

volgende serie die ik gepland heb: the night manager beginnen (spionage drama met Hugh Laurie als the bad guy).


Die vond ik erg goed



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-05-2017 21:41 by bastianus Profiel van bastianus

NW: Prins Bernhard, schavuit van Oranje. Die Daan Schuurmans kan toch verdomd goed en geloofwaardig acteren. Er zitten wel wat historische onjuistheden in de serie, maar dat maakt voor het verhaal en de geloofwaardigheid m.i weinig uit.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 03-06-2017 12:50 by williamblake Profiel van williamblake

The night manager was zeer genietbaar. Vooral Hugh Laurie was geniaal. Nu aan American crime begonnen. Realistische benadering van de impact van een misdaad op alle betrokken families (slachtoffers, daders). Leuk om Timothy Hutton nog eens aan het werk te zien.



Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 11-06-2017 13:40 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Iemand zich al aan American Gods gewaagd?


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 11-06-2017 20:56 by White Tree Profiel van White Treehttp://www.audiovisueelontwerp.nl

Maakte vorige week kennis met The Strain tijdens het zappen: veel beter dan de reclames op Fox deze vermoeden

Nadeel: ben halverwege seizoen 3 ingestapt, maar is best vermakelijk



Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-06-2017 21:26 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 11 juni 2017 13:40 schreef Natural Disaster het volgende:
Iemand zich al aan American Gods gewaagd?

Ja, vette shit. Is al even geleden dat ik het boek gelezen heb, maar ik vind het een goede match qua sfeer en gevoel. In mijn herinnering wordt de hoofdpersoon in het boek voortdurend overvallen door het gebeurde, en gaat hij daar (meestal) redelijk stoïcijns mee om. Het gebeurde is over het algemeen diep bovennatuurlijk wat onder een Americana-jasje verteld wordt, met de nodige uitspattingen van geweld en seks die uiteindelijk toch niet echt beeldbepalend zijn: het is al met al een redelijk rustig, uitgesponnen verhaal. Het gebeurde voelt allemaal ontzettend vanzelfsprekend, simpelweg omdat het zo goed wordt neergezet allemaal. Dat vertaalt zich allemaal direct naar de serie, wat mij betreft.

Voor de serie gaat er natuurlijk wel nog een stukje update naar nu overheen, en wordt het visueel en dus gestyleerder. Daar komen ze ook prima mee weg, die vertaling, en het visuele aspect zelf is simpelweg te gek. Acteurs helemaal prima. Je moet er qua flow wel goed inkomen/inzitten, het 'actuele' verhaal is al vrij uitgesponnen en (ten opzichte van hoe bovennatuurlijk sommige dingen zijn) vaak wat 'onderkoeld' gebracht. De vignettes met achtergrond/voorgeschiedenis nemen ook een prominente plek in, waarmee de serie nog wat meer afwijkt van een 'normale' flow. Wat mij betreft komen ze er prima mee weg, in ieder geval.
quote:
Op 11 juni 2017 20:56 schreef White Tree het volgende:
Maakte vorige week kennis met The Strain tijdens het zappen: veel beter dan de reclames op Fox deze vermoeden

Nadeel: ben halverwege seizoen 3 ingestapt, maar is best vermakelijk

The Strain is mooie pulp. Net genoeg narratieve onderlaag en extreem toffe elementen om de stomme elementen voor te vergeven. Zelfde als voor de boeken, al hebben die iets minder stomme elementen. In een ander, beter, universum hadden Guillermo del Toro en Chuch Hogan (die de boeken geschreven hebben) wat meer direct aan de serie geschreven/geregisseerd.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 11-06-2017 21:36]


Quis moderabat ipsos moderatores?


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 11-06-2017 22:00 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Thanks.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 03-07-2017 15:26 by williamblake Profiel van williamblake

Dat nieuwe miniseizoen van Prison break bekeken. Wat een ramp... Na aflevering 1 al goesting om af te haken en het eigenlijk enkel afgekeken for old time's sake. Hopen dat het nu Dead & buried blijft.



Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 18-07-2017 8:56 by Mark Z Profiel van Mark Z

quote:
Op 3 juli 2017 15:26 schreef williamblake het volgende:
Dat nieuwe miniseizoen van Prison break bekeken. Wat een ramp... Na aflevering 1 al goesting om af te haken en het eigenlijk enkel afgekeken for old time's sake. Hopen dat het nu Dead & buried blijft.


Ik hield het na aflevering 4 echt voor gezien..

Gister GoT gekeken, dankzij Ziggo gewoon de aflevering moeten downloaden. Dacht de eerste 5 sec even dat ik een oude aflevering aan het kijken was..


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 18-07-2017 11:52 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Ik vond het een goeie episode, zelfs ondanks de cameo van een welbepaald Engels zangcreatuur.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 18-07-2017 12:31 by Mark Z Profiel van Mark Z

quote:
Op 18 juli 2017 11:52 schreef PandroidJack het volgende:
Ik vond het een goeie episode, zelfs ondanks de cameo van een welbepaald Engels zangcreatuur.


Ik had geen idee wie dat was, dus ik stoorde me er ook niet aan.


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 18-07-2017 14:11 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher

Ed deed het prima. Niks mis mee.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Vonn.Esch
Usericon van Vonn.Esch
Posted 18-07-2017 21:25 by Vonn.Esch Profiel van Vonn.Esch

3e seizoen Fargo was weer smullen.


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 19-07-2017 10:32 by williamblake Profiel van williamblake

Fargo binnenkort eens aan beginnen. Nu bezig met Secrets & lies. Middelmatige copycat van The killing, maar net goed genoeg om te blijven kijken. Ook leuk om Juliette Lewis nog eens aan het werk te zien.



spectre
Usericon van spectre
Posted 19-07-2017 10:59 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 18 juli 2017 21:25 schreef Vonn.Esch het volgende:
3e seizoen Fargo was weer smullen.




Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 19-07-2017 19:41 by MetalJan Profiel van MetalJan

quote:
Op 18 juli 2017 21:25 schreef Vonn.Esch het volgende:
3e seizoen Fargo was weer smullen.


Heb me ook prima vermaakt


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 01-08-2017 8:59 by Mark Z Profiel van Mark Z

Tjonge het tempo ligt wel bijzonder hoog nu in GoT. Je kan merken dat ze nu maar 7 afleveringen hebben. Waar het bijvoorbeeld eerst een halve seizoen koste om van noord naar zuid te gaan, is het nu in een halve aflevering gepiept.


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-08-2017 9:04 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

DVD van Serie Homicide - Life on the Streets gevonden in de Media Markt

jippie!!!


signature


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 01-08-2017 9:49 by williamblake Profiel van williamblake

Ken het niet, maar ziet er wel interessant uit. Hoe is het opgebouwd? Lange doorlopende verhalen of 'monster of the week' concept?



PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 02-08-2017 9:02 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

quote:
Op 1 augustus 2017 8:59 schreef Mark Z het volgende:
Tjonge het tempo ligt wel bijzonder hoog nu in GoT. Je kan merken dat ze nu maar 7 afleveringen hebben. Waar het bijvoorbeeld eerst een halve seizoen koste om van noord naar zuid te gaan, is het nu in een halve aflevering gepiept.


Ik heb nu, aan het begin van elke week, een leuke traditie: eerste de nieuwste episode van GOT, dan die van Twin Peaks. Het verschil in tempo zou niet groter kunnen zijn. In GOT gaan ze er inderdaad erg snel door (ik mis tot nu toe wel de obligatoire wreedheden), terwijl Twin Peaks aan een tergend traag tempo aan je voorbijtrekt. Wat zeker ook z'n charme heeft, met die typische, weirde Lynch-elementen, van bizarre, ongemakkelijke stiltes en scènes waarvan je je afvraagt wat er in hemelsnaam het nut van is. Maar ik kan die 'slow-television' wel appreciëren. Alleen hoop ik dat er uiteindelijk toch een soort van coherent geheel gaat uit voortvloeien.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 23-08-2017 11:29 by williamblake Profiel van williamblake

The leftovers afgerond. Eerste seizoen is echt wel sterk. Mix van mysterie en zwaarmoedigheid werkt perfect. Goeie soundtrack: zowel de originele soundtrack als de songs (Slayer ) en degelijke cast (met Liv Tyler als bonus). Je merkt trouwens wel dat het één van de hoofdwriters van Lost is die achter de serie zit: regelmatig zelfde structuur (focus op één karakter in een aflevering) en ook qua feel beantwoordt het bij momenten ook aan Lost, zij het dat het gewaagder en stouter is (want voor HBO). Tweede seizoen is dan nieuw source material dat verder bouwt op het boek waar het eerste seizoen op gebaseerd was. Is nog wel degelijk. Derde seizoen viel me wat tegen. Te vergezocht en ik mis de zwaarmoedigheid die ingeruild is voor bizarre toestanden.



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 23-08-2017 11:34 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

Ik kan je wel volgen, maar heb goed genoten van alle seizoenen. Wel blij dat het voorbij is. Zit ook al weken met Take On Me in mijn hoofd.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 23-08-2017 15:54 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Ondertussen absolute topseizoenen van zowel Game of Thrones als Twin Peaks


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 23-08-2017 19:13 by williamblake Profiel van williamblake

quote:
Op 23 augustus 2017 11:34 schreef BenKnuckles het volgende:
Ik kan je wel volgen, maar heb goed genoten van alle seizoenen. Wel blij dat het voorbij is. Zit ook al weken met Take On Me in mijn hoofd.


Ik vooral met Where is my mind. De Wu-Tang en Perfect Strangers connecties waren ook nog wel leuk.



PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 30-08-2017 15:15 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Erg genietbare finale van Game of Thrones, spijtig dat het nu weer een hele tijd wachten is.
Gelukkig is er nog Twin Peaks, dat nu ook opeens een versnelling hoger lijkt te zijn geschakeld (mocht ook wel). Sluit tegenwoordig altijd met goede muziek af, nu met Eddie Vedder.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen