IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Drummen [Episode 8+1: "Lekker op je velletje slaan"] Vorige pagina | Volgende pagina
Lampje
Usericon van Lampje
Posted 16-10-2019 22:47 by Lampje Profiel van Lampje

Mooie lijstjes!

Ik weet niet of ik er 10 op kan/wil noemen, er zijn immers zo verschrikkelijk veel goede drummers, maar als ik toch even een aantal moet noemen die ik echt uniek vind :
Snowy Shaw (heeft wel altijd baggergeluid IMHO)
Dave Lombardo,
Clive Burr,
Gene Hoglan,
Tony Laureano (ik weet niet waarom, maar er is iets in zijn spel dat ik lekker soepel en vloeiend vind klinken),
Mitch Mitchell,
Danny Carey
En toch ook wel Pete Sandoval erbij. Hij is weliswaar door vele drummers compleet voorbij gestreefd, toch was hij wel één van de eerste echt snelle drummers die de lat erg hoog gelegd heeft destijds. Vergelijk 'World Downfall' maar eens met alle andere platen uit die tijd. Niet normaal.

Maar er zijn talloze goede drummers tegenwoordig, de lijstjes van meer-dan-capabele drummers zou oneindig zijn.

quote:
Op 15 oktober 2019 21:28 schreef BongoBongo het volgende:
Toch was ik destijds (1993 ?) erg onder de indruk van Nicke Andersson tijdens de Entombed/Napalm Death tour die met één tom en twee floors meer uit zijn drumstel haalde dan de drummer van ND op een volledige kit met 4 hangende toms.


Heb ik toen ook gezien. In Doornroosje. Geweldige avond.
Met 1 racktom en een floortom wordt je gewoon genoodzaakt om creatiever te spelen. Daarnaast is er in de muziek van Entombed ook veel meer ruimte om creatief te spelen. En ja, Nicke Andersson is gewoon een geweldige muzikant.
Wat veel mensen niet eens in de gaten hebben, is dat hij ook, op één solo na, alle gitaarsolo's op Dismember's "Like An Everflowing Stream" heeft ingespeeld.

[Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 17-10-2019 9:41]


lampje


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 16-10-2019 23:33 by Sjon Profiel van Sjon

quote:
Op 16 oktober 2019 22:47 schreef Lampje het volgende:
Tony Laureano (ik weet niet waarom, maar er is iets in zijn spel dat ik lekker soepel en vloeiend vind klinken),



Sowieso, Tony op ITDS is vetter dan ongeveer alles van Kollias bij elkaar

[Dit bericht is gewijzigd door Sjon op 16-10-2019 23:34]


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 17-10-2019 0:58 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Verbazingwekkend dat gebrek aan fusion en jazz drummers in jullie lijstjes?

Bij mij;

Trilok Gurtu
Bobby Jarzombek
Gary Novak
Hannes Grossmann
Chad Wackerman
Brian Blade


Zoiets.


When your people matter, menstrual health matters


Dweller
Deus Nova
Usericon van Dweller
Posted 17-10-2019 9:08 by Dweller Profiel van Dwellerhttp://www.kong.nl

Okee, mixlijstje dan, in willekeurige volgorde:

David Garibaldi
Gavin Harrison
Han Bennink
Jay Bellerose
Jeff Hamilton
Jojo Mayer
Matthias Landes
Stef Broks
Terry Bozzio
Tomas Haake
Vinnie Paul

Vind het de laatste tijd ook erg leuk om naar Baard Kolstad te luisteren trouwens, maar weet nog niet of dat een blijvertje is in mijn favorietenlijstje.


Vox Clamatis in Deserto


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 17-10-2019 10:17 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 17 oktober 2019 0:58 schreef Fusion het volgende:
Verbazingwekkend dat gebrek aan fusion en jazz drummers in jullie lijstjes?




Ik houd niet langer dan anderhalve minuut van Jazz en Fusion, dus in mijn geval is het niet zo gek dat ik maar weinig jazz of fusion drummers ken.
Daarnaast hoor ik gewoon erg graag een 'rock-groove', dat is iets dat maar heel weinig jazz of fusion drummers écht beheersen.

Tuurlijk, technisch gezien kunnen ze allemaal wel een rockdrum spelen, maar het ontbreekt op één of andere manier toch altijd aan die typische rockgroove. Morgan Agren is er ééntje die het wél kan. Tomas Haake beheerst die groove ook, maar hij is een metaldrummer, ik zou hem niet snel Jazz of Fusion benoemen.

Er zijn trouwens ook genoeg metaldrummers die die groove niet bezitten, terwijl ze technisch heel goed zijn. Die drummers kunnen mij dus ook niet lang boeien.

Ook zijn er een lading drummers die snel en technisch spelen, en ook met aparte ideeën komen, maar het klinkt gewoon niet spontaan. Alsof ze hun aparte fills op papier hebben uitgewerkt en dat geleerd hebben en naspelen.

quote:
Op 16 oktober 2019 23:33 schreef Sjon het volgende:
Sowieso, Tony op ITDS is vetter dan ongeveer alles van Kollias bij elkaar

Of Derek Roddy idd. Ik vind Kollias trouwens toffer klinken dan Roddy. Allebei technisch zéér goede drummers, maar zij vallen allebei in de categorie die ik net hierboven beschreef.
Nicke Andersson (bijvoorbeeld) knalt ze compleet van het podium af. Hij speelt allemaal niets unieks, het is allemaal niet moeilijk, maar het heeft groove en klinkt spontaan. En hij hoeft niet 4 uur per dag te oefenen om dat te drummen
Maar net zo goed mocht ik willen dat ik iets zou kunnen spelen van Kollias of Roddy......




lampje


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 17-10-2019 10:51 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Agren is ook errug vet ja. Haake ook mja


When your people matter, menstrual health matters


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 17-10-2019 10:55 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

Heerlijk drumwerk groove en spontaan



Sjon
Usericon van Sjon
Posted 17-10-2019 13:29 by Sjon Profiel van Sjon

quote:
Op 17 oktober 2019 10:17 schreef Lampje het volgende:
Of Derek Roddy idd. Ik vind Kollias trouwens toffer klinken dan Roddy. Allebei technisch zéér goede drummers, maar zij vallen allebei in de categorie die ik net hierboven beschreef.
Nicke Andersson (bijvoorbeeld) knalt ze compleet van het podium af. Hij speelt allemaal niets unieks, het is allemaal niet moeilijk, maar het heeft groove en klinkt spontaan. En hij hoeft niet 4 uur per dag te oefenen om dat te drummen
Maar net zo goed mocht ik willen dat ik iets zou kunnen spelen van Kollias of Roddy......




Beetje appels en peren natuurlijk. Toffer klinken als in letterlijk z'n sound of wat hij speelt?

Boze Roddy blijft voor mij een van de beste blastbeat drummers.



Qua Fusion etc:

Gergo Borlai
Gavin Harrison
Todd Sucherman
Dave Dicenso
Ronald Bruner Jr
Dave Elitch, vooral qua techniek, check z'n course!


[Dit bericht is gewijzigd door Sjon op 17-10-2019 13:29]


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 17-10-2019 14:34 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

quote:
Op 17 oktober 2019 13:29 schreef Sjon het volgende:


Boze Roddy blijft voor mij een van de beste blastbeat drummers.






Ja goede blasts

Toch wordt het vanaf 2:10 pas echt lekker


spectre
Usericon van spectre
Posted 17-10-2019 14:35 by spectre Profiel van spectre

lijstjes zonder Zach Hill zijn incompleet


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 17-10-2019 14:40 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

Een lijstje van 10 is eigenlijk ondoenlijk, ik vergeet Louie Beateaux (op Retaliation van Carnivore) helemaal

En natuurlijk Vinnie Paul, Pete Sandoval etc.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 17-10-2019 21:25 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 17 oktober 2019 13:29 schreef Sjon het volgende:
Beetje appels en peren natuurlijk.

Heb je wel gelijk in ja....


quote:
Op 17 oktober 2019 13:29 schreef Sjon het volgende:Toffer klinken als in letterlijk z'n sound of wat hij speelt?


Goede vraag. Ik denk dat het meer in z'n spel zit. Maar geluid speelt natuurlijk zeker mee.


quote:
Op 17 oktober 2019 13:29 schreef Sjon het volgende:
Boze Roddy blijft voor mij een van de beste blastbeat drummers.






Erg goed ja. (ik zei ook niet dat ik hem niet goed vind, ik zei dat ik Laureano gewoon toffer vind drummen). En nogmaals, ik mocht willen dat ik dat kon. Dat blasten zal nog wel lukken als ik er weer even op ga oefenen, maar snelle dubbele bassdrum, da's nooit mijn sterkste punt geweest.


lampje


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 17-10-2019 23:00 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 17 oktober 2019 13:29 schreef Sjon het volgende:
Beetje appels en peren natuurlijk. Toffer klinken als in letterlijk z'n sound of wat hij speelt?

Boze Roddy blijft voor mij een van de beste blastbeat drummers.







Heerlijke video blijft dat ja. Ik ben pissig op mijn gear dus reageer ik dat maar effe af door het nummer nóg een stuk sneller te spelen, hehe...

Geen top 10, maar een paar favoriete drummers:
Nick Barker
John Longstreth
Nils Fjellström
Tomas Haake
Ken Bedene
Carter Beauford
Martin Lopez
Travis Barker
Dave Grohl
Stewart Copeland

En dan vergeet ik er vast nog wel -tig.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 19-10-2019 13:02 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

Iemand hier ervaring met dit soort dubbelpedalen ?



Kan er bijzonder weinig over vinden. Offset is hier volgens mij niet te krijgen en de Sleishman en Sonor giant step middle is ook nergens te vinden.

Edit: Heb blijkbaar maar weer half zitten lezen want er is wel veel over die Offset pedalen te vinden en ook leverbaar in europa.
Maargoed hoor nog steeds graag of er hier mensen zijn die zo'n dubbelpedaal (welk merk dan ook) wel eens hebben bespeeld.

[Dit bericht is gewijzigd door BongoBongo op 20-10-2019 8:46]


Dweller
Deus Nova
Usericon van Dweller
Posted 19-10-2019 19:05 by Dweller Profiel van Dwellerhttp://www.kong.nl

Filmpje van optreden eerder deze maand op ProgPower.



Vox Clamatis in Deserto


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 21-10-2019 15:15 by Sjon Profiel van Sjon

quote:
Op 17 oktober 2019 21:25 schreef Lampje het volgende:
Goede vraag. Ik denk dat het meer in z'n spel zit. Maar geluid speelt natuurlijk zeker mee.



Persoonlijk vind ik dat Kollias in feite precies hetzelfde doet als z'n voorgangers maar dan iets minder origineel en creatief.

quote:
Op 17 oktober 2019 21:25 schreef Lampje het volgende:
maar snelle dubbele bassdrum, da's nooit mijn sterkste punt geweest.


Snelle kicks ben ik tegenwoordig wel goed in, ik heb veel te lang met verkeerde techniek gespeeld, en het heeft echt moeilijk lang geduurd voordat ik dat eindelijk heb kunnen veranderen. Ik snap ook echt niet dat ik zo snel was met soort van Full leg motion


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 21-10-2019 22:30 by Lampje Profiel van Lampje

Ahja! Mooi ! Is er iets dat je verandert hebt aan houding ? lager, of juist hoger zitten? Of iets anders?

Ik kwam zelf een maandje geleden erachter dat ik al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren te dicht op de kit zit. Ik zit nu een heel stuk verder ervan af, en eigenlijk gaat alles nu veel soepeler. Vreemd om na zoveel tijd opeens tot zo'n conclusie te komen. Sowieso omdat het eigenlijk niet eens de bedoeling was : Ik had een kickpad gekocht, en die had ik voor mijn bassdrum gezet, waardoor ik dus automatisch de kruk verder van de kit moest zetten. Was eigenlijk alleen maar om even uit te proberen.....

Wat betreft de bassdrumpedalen: Die staan dus net zo dicht bij/ veraf als voorheen. Daarin is niets veranderd, maar, ik kwam er wel een paar maanden geleden achter dat ik continu een combinatie gebruik van beweging uit been én enkels. Maakt niet uit wat voor snelheid ik speel (ja, als ik echt snel moet, dan speel ik iets meer uit de enkels, maar nog steeds gebruik ik ook mijn bovenbenen).
Waar ikzelf wel veel controle uit haal bij hoge snelheden, is door met mijn linkervoet te gaan swivelen.
Overigens zet ik mijn linkervoet anders op het pedaal dan rechts, en met links speel ik meer uit mijn bovenbeen dan uit mijn enkel. Dat is dus ook waar ik de winst zou kunnen halen als ik er echt op zou gaan oefenen.

Maar ik ben wel benieuwd wat jij aan techniek en/of houding hebt gedaan om er beter in te geraken.

[Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 21-10-2019 22:31]


lampje


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 22-10-2019 0:40 by Sjon Profiel van Sjon

Ik heb gewoon geen aanleg voor ankle motion, heb daar echt moeilijk lang over gedaan om dat aan te leren, en m'n oude techniek af te leren.
Sowieso moet je de terugslag leren gebruiken anders gaat het hem niet worden, ook niet met hoge veerspanning.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 22-10-2019 22:13 by Lampje Profiel van Lampje

Ik houd sowieso niet van die hoge veerspanning. Gaat bij mij ten koste van controle.

Op de terugslag vertrouwen is een lastig iets. Bij iedere bassdrum voelt dat weer anders aan. De ene keer lijk ik het prima onder controle te hebben, en dan speel je weer op een kit van iemand anders, en dan lijkt het weer nergens op.

Ik ben nu thuis aan het oefenen met een KD-8 bassdrumpad (niet dat ik veel oefen, verre van eigenlijk-zou ik eens wat meer moeten doen, hahaha). Zo'n KD8 heeft een rebound van bijna niks. Speelt dus helemaal niet fijn, maar, heeft wel als voordeel dat dat goed is voor de oefening.
Ik overweeg om dat ding ook mee naar de oefenruimte te nemen, eens kijken of dat ook werkt met de band erbij. Als dat goed gaat, dan ga ik dat ding ook bij optredens gebruiken. Dan heb ik tenminste altijd hetzelfde.

trouwens, over rebound gesporken : ik hoorde ooit eens dat Buddy Rich vaak oefende zonder veren op de pedalen. Dan moet je dus écht alles uit de rebound halen. Maar ja, da's ook nog in de tijd dat men de bassdrumvellen heel strak spande, haha !


lampje


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 22-10-2019 22:37 by Sjon Profiel van Sjon

quote:
Op 22 oktober 2019 22:13 schreef Lampje het volgende:
trouwens, over rebound gesporken : ik hoorde ooit eens dat Buddy Rich vaak oefende zonder veren op de pedalen. Dan moet je dus écht alles uit de rebound halen. Maar ja, da's ook nog in de tijd dat men de bassdrumvellen heel strak spande, haha !



Dat is de perfecte oefening, als je dat kan doe je het goed. Ik heb wel geoefend met mijn veren zo los mogelijk, helemaal eraf halen is te veel gedoe bij mijn pedalen.

Ik bedoel trouwens niet dat ik van de terugslag afhankelijk ben, maar je moet het leren te gebruiken. Het basketbal voorbeeld is altijd goed, als je een bal dribbelt stop je hem ook niet op de grond en pak je hem weer op. Precies hetzelfde principe.

[Dit bericht is gewijzigd door Sjon op 22-10-2019 22:40]


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 24-10-2019 9:42 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

quote:
Op 19 oktober 2019 13:02 schreef BongoBongo het volgende:
Iemand hier ervaring met dit soort dubbelpedalen ?






Heb ze zelf maar besteld, iemand benieuwd naar mijn bevindingen ? Anders bespaar ik mezelf de moeite


tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 24-10-2019 16:24 by tomcat ha Profiel van tomcat ha

nee ben zeker benieuwd



BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 25-10-2019 16:31 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

Pedaal is binnen. 23ste besteld 25ste binnen dus tot zover positief. Betaald 401 euro met gratis verzending.
Eerste indruk goed, kan niet zeggen dat ik steil achterover sloeg van de kwaliteit maar slecht lijkt het het ook niet. Alles voelt stabiel aan en geen speling op de footboards. Oh en 'made in taiwan' dus geen chinese troep

Van het weekend maar even testen


Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 25-10-2019 17:57 by Deceptikoen Profiel van Deceptikoen

Waarom zo'n pedaal? En dan bedoel ik de keuze voor de basdrum precies in het midden te hebben.


Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 25-10-2019 22:43 by Deceptikoen Profiel van Deceptikoen

Even een grote help. Ik zoek een nieuwe adapter voor mn Alesis DM5. Weet iemand waar ik daar nog een werkende adapter voor kan scoren, zonder creditcard enzo? Ik had er vorig jaar een besteld via Thomann, maar die zie ik nu niet meer op hun site.

Ik heb ook geen adapter liggen met verstelbare voltages en amperages, maar er staat me ook iets bij dat ik dit eerder geprobeerd had, en dit niet werkte.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen