IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Drummen [Episode 8+1: "Lekker op je velletje slaan"] Vorige pagina | Volgende pagina
BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 26-10-2019 8:09 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

quote:
Op 25 oktober 2019 22:43 schreef Deceptikoen het volgende:
Even een grote help. Ik zoek een nieuwe adapter voor mn Alesis DM5.

Ik heb ook geen adapter liggen met verstelbare voltages en amperages, maar er staat me ook iets bij dat ik dit eerder geprobeerd had, en dit niet werkte.


Waarom zou een universele adapter niet werken ? als het voltage klopt en hij genoeg ampere kan leveren lijkt me niks aan de hand, en even de plus en de min checken sommige merken zijn center pos. andere center neg.

[Dit bericht is gewijzigd door BongoBongo op 26-10-2019 8:13]


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 26-10-2019 8:25 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

quote:
Op 25 oktober 2019 17:57 schreef Deceptikoen het volgende:
Waarom zo'n pedaal? En dan bedoel ik de keuze voor de basdrum precies in het midden te hebben.


Een aantal redenen eigenlijk. Gevoelsmatig zit ik nooit recht achter mijn kit(je) omdat de kickdrum rechts staat. Vroeger met twee kicks gespeeld en dat had meer symetrie.
Beide kloppers raken relatief het vel op dezelfde plek.
Links en rechts hetzelfde systeem waardoor het spelen voor linker en rechter been hetzelfde aanvoelt, heb nu het idee dat links wat sponzig aanvoelt door de lange stang maargoed dat kan aan de pedalen liggen waarmee ik heb gespeeld (duurste was een iron cobra flexiglide).
Later voor opnames de kick in het midden van de microfoons.

Om niet de verkeerde indruk te wekken, BongoBongo is geen drummer maar meer een hobby trommelaar


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 26-10-2019 10:30 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

Zo, alles even geïnstalleerd, eerste indruk: Alles voelt heel stabiel en soepel aan. Houding achter de kit voelt ook gelijk een stuk logischer. Wat opvalt zijn de grote footboards, heeldown past mijn voet (maat 45) in zijn geheel voor het scharnier en dat kan ik bij mijn huidige mapex(falcon ?)niet zeggen. Ook is de veerspanning uit de doos al een stuk hoger dan de maximale stand op de Mapex dus dat opent perspectief.

Ik ben testen...


Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 26-10-2019 12:50 by Deceptikoen Profiel van Deceptikoen

Wat mij lastig lijkt is dat de plaats van de toms verandert omdat de basdrum in het midden staat. Ik ben een rack gewend, dan maakt het niet zo heel veel uit denk ik, maar anders lijkt het me lastig.

Ik heb gevonden wat het was met de voeding van mn DM5, het moet een AC adapter zijn, daarom kon niet elke universeel adapter. Nu heb ik er op internet een gevonden, maar maakt het uit dat het 2000 Ma is terwijl ik aan 1000 Ma genoeg heb? Echt geen verstand hiervan.


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 26-10-2019 14:53 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

quote:
Op 26 oktober 2019 12:50 schreef Deceptikoen het volgende:


Ik heb gevonden wat het was met de voeding van mn DM5, het moet een AC adapter zijn, daarom kon niet elke universeel adapter. Nu heb ik er op internet een gevonden, maar maakt het uit dat het 2000 Ma is terwijl ik aan 1000 Ma genoeg heb? Echt geen verstand hiervan.


2000Ma is prima, dat betekent dat je er tot 2000Ma effecten aan kan hangen. Als de dm5 maar 1000 nodig heeft haalt hij er ook maar 1000 uit dat kan niet bij bv een 500Ma adapter.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 26-10-2019 15:10 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Ik weet niet wat jullie Ma ermee te maken heeft maar volgens mij bedoelen jullie mA (milliampère).

M = Mega
a = versnelling / acceleratie


m = milli
A = ampère








Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 26-10-2019 15:31 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

En MA is natuurlijk Morbid Angel.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 26-10-2019 15:55 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Strikt genomen zou dat megaampere zijn Wim, maar omdat het zaterdag is is Morbid Angel ook goed.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 26-10-2019 15:57 by BongoBongo Profiel van BongoBongo



Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 26-10-2019 16:50 by Deceptikoen Profiel van Deceptikoen

Ja, allemaal prima hoor, hehe. BongoBongo bedankt voor het antwoord.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 28-10-2019 11:28 by Lampje Profiel van Lampje

Koen, AC is veel makkelijker, dat betekent dat je niet zo'n gehannes hebt als hij wat verkeerd gefilterd is.

9v, toch ? Ik heb misschien nog wel een geschikte voeding. Ik had hetzelfde ge-eikel met een DM5 vroeger.


lampje


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 28-10-2019 11:37 by Lampje Profiel van Lampje

even een andere vraag omtrent triggers :

Zijn er hier mensen die zowel Roland RT30K als Ddrum kicktriggers hebben gebruikt?
Werkt de RT-30 beter dan de Ddrum mbt gevoeligheid ?
De ene show werkt de Ddrum prima, de andere avond krijg ik het gewoon niet voor elkaar. Aangezien de Rolands werken met een conisch stuk schuim tussen de Piezo en het vel, lijkt het me dat deze veel beter zal werken. (ik heb immers nooit problemen gehad met mijn Roland electronisch systeem op mijn meshheads).

Dus ik neig ernaar om een RT30 aan te schaffen.





lampje


Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 28-10-2019 17:35 by Deceptikoen Profiel van Deceptikoen

Ja, 9V. En ja, AC is veel makkelijker, totdat je in Eindhoven bij de media markt staat (toegegeven, fout 1) te vragen om een AC adapter, hebben ze dus niet. En er zit volgens mij ook geen winkel verder in Eindhoven die zo losse adapters verkoopt.

Op thomann heb ik er een gevonden die zou moeten werken, meteen maar 2 besteld...

edit: Ik heb eigenlijk nog nooit problemen met die Ddrum kick trigger gehad, als in dat ie maar de helft pakte ofzo, of dubbel triggerde, behalve die ene keer in de oefenruimte toen ik geen deken bijhad om in in de basdrum te doen.

[Dit bericht is gewijzigd door Deceptikoen op 28-10-2019 17:39]


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 28-10-2019 18:28 by Sjon Profiel van Sjon

quote:
Op 28 oktober 2019 11:37 schreef Lampje het volgende:
even een andere vraag omtrent triggers :

Zijn er hier mensen die zowel Roland RT30K als Ddrum kicktriggers hebben gebruikt?
Werkt de RT-30 beter dan de Ddrum mbt gevoeligheid ?
De ene show werkt de Ddrum prima, de andere avond krijg ik het gewoon niet voor elkaar. Aangezien de Rolands werken met een conisch stuk schuim tussen de Piezo en het vel, lijkt het me dat deze veel beter zal werken. (ik heb immers nooit problemen gehad met mijn Roland electronisch systeem op mijn meshheads).

Dus ik neig ernaar om een RT30 aan te schaffen.






Die van Roland zijn veel beter, veel accurater en gaan ook veeeel langer mee.
Toen ik nog ddrum triggers gebruikte moest ik elk jaar sowieso wel een keer die piezo elementjes vervangen bij Roland nooit.

Ik zit wel eens te twijfelen of moet gaan switchen naar on trigger of footblasters de laatste tijd, ook al heb ik nooit problemen met Roland, een trigger of het pedaal hebben trigger wel beter.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 28-10-2019 22:26 by Lampje Profiel van Lampje

Ik heb van die Ekits gehad, maar dat vond ik écht kut. Axis heeft nu een ander soort trigger, maar ik vond ze te prijzig 'om maar gewoon even uit te proberen'. Hoewel ik het principe wel erg interessant vindt (da's dan echter de techneut in mij die dat vind, haha)

Maar, mooi! Dan ga ik binnenkort zo'n Roland bestellen. Dit keer ook maar 1, ik speel eigenlijk altijd met de twin.
Ik heb trouwens nooit de ddrum piezos kapot gehad. Ik heb ze onlangs vervangen omdat ik dacht dat ze mogelijk defect waren, maar dat bleek dus niet het geval. De drummodule was gewoon aan z'n eindje.
Mijn DDrums zijn trouwens alweer 23 jaar oud..... Ik moet wel bekennen dat ik ze altijd zorgvuldig opruim. Ik heb een latje in de bekkencase gemaakt waar ik ze op vastzet, waardoor er niets tegen de piezos kan komen. Ik zal de Roland trigger op eenzelfde manier monteren, want dat conisch schuimpje kan ook kapot.

Thanks Sjon !

[Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 28-10-2019 22:26]


lampje


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 29-10-2019 19:02 by Sjon Profiel van Sjon

Ik vond e kits altijd wel relaxed qua triggeren, het is alleen veel te kwetsbaar. Zelfs al ben je vet zuinig op die kuthamertjes dan is de kans dat ze kapot gaan alsnog vrij groot.

Maar ik heb laatst mijn Axis verkocht, de kwaliteit is echt onder de maat en onderdelen krijgen is soms praktisch onmogelijk en veel te duur.

Ik las trouwens iemand zeggen dat zijn Mapex Falcon veren te slap zijn. Dat vind ik eerder het tegenovergestelde, falcons zijn de enige pedalen op Axis met heavy duty veren na waar ik de veren niet op Max heb staan. Zaten er wel originele op?


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 31-10-2019 14:39 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

Leuk drumsetje voor voor de tv



Kende de beste man niet maar kan best aardig trommelen



[Dit bericht is gewijzigd door BongoBongo op 31-10-2019 14:45]


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 31-10-2019 16:04 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Tribal Tech


When your people matter, menstrual health matters


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 01-11-2019 10:35 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

quote:
Op 19 oktober 2019 13:02 schreef BongoBongo het volgende:
Iemand hier ervaring met dit soort dubbelpedalen ?






Update mbt het Offset dubbelpedaal. Het begint na een week eindelijk te wennen alles gaat sneller en kost me minder moeite, wat ik na drie dagen testen niet kon zeggen, alles ging moeizaam ondanks dat de pedalen zeer soepel en degelijk aanvoelen. Alles een paar keer versteld. Van ellende heb ik kort mijn zeer oude Mapex met zeer oude veren weer aan de bassdrum bevestigd maar dat ging zoniet nóg beroerder. Ik bevond me dus tijdelijk in niemandsland.
Nu heb ik het gevoel weer terug en kan zelfs zeggen dat de doublestrokes ergens naar beginnen te klinken.



[Dit bericht is gewijzigd door BongoBongo op 01-11-2019 10:36]


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 02-11-2019 11:24 by Sjon Profiel van Sjon

quote:
Op 1 november 2019 10:35 schreef BongoBongo het volgende:
zeer oude Mapex met zeer oude veren



Ah, dat verklaart waarom ze niet meer strak genoeg zijn.

Ik hoop voor jou dat die kleine drive shafts een beetje goed zijn, niet dat je binnenkort met 2 drive shafts met speling zit.

Waarom double strokes trouwens? Moet je 300 bpm spelen?


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 02-11-2019 12:16 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

quote:
Op 2 november 2019 11:24 schreef Sjon het volgende:
Ah, dat verklaart waarom ze niet meer strak genoeg zijn.

Ik hoop voor jou dat die kleine drive shafts een beetje goed zijn, niet dat je binnenkort met 2 drive shafts met speling zit.

Waarom double strokes trouwens? Moet je 300 bpm spelen?


Geen idee wat betreft de dive shafts tot nu toe gaat het goed, ze verkopen ze ook los mocht het zover komen dat ze kapot gaan.

Geen idee of ik 300 bpm ga spelen tot nu toe is het meer om zulke dingetjes te proberen (vanaf 1:15)


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 18-11-2019 23:13 by Lampje Profiel van Lampje

Nou, fvcking hell.

Ik luister naar de Repentless Killogy, en ik hoor precies wat ik de recentere Slayers optredens met Paul Bostaph hoor. En op Repentless ook trouwens.

Hoe kunnen sommigen van jullie in godsnaam nou beweren dat Bostaph een betere drummer dan Lombardo is ?!?!?!?
Werkelijk !!!!

Ja, Bostaph heerste de pan uit in zijn eerste Slayer-periode, maar sinds zijn terugkeer klinkt zijn spel alsof het hem allemaal veel te energiek is. Zelfs op CD.
Ja, okee, ik bak er helemaal geen pepernoot van, maar als je dit vergelijkt met bijvoorbeeld Lombardo op De Big Four DVD..... Tja, dan kan je toch maar één conclusie trekken, of niet dan ?

[Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 18-11-2019 23:14]


lampje


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 18-11-2019 23:46 by Sjon Profiel van Sjon

Dat is niet eens een discussiepunt, Lombardo is gewoon beter.

Bostaph heeft echt matige double bass.


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 19-11-2019 9:22 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

Kan iemand voor mij het verschil duiden ?

Ik kan de vinger er niet op leggen waarom de drums hier zo beroerd klinken, het loopt niet lekker zeg maar.



Terwijl hier niet zoveel op aan te merken is.



Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 19-11-2019 9:42 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher

Eerder dit jaar op GMM leek Bostaph toch ook echt te worstelen met het snellere double bass werk. De jaren lijken bij hem meer aan te tikken.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen