IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Drummen [Episode 8+1: "Lekker op je velletje slaan"] Vorige pagina | Volgende pagina
F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 04-02-2021 13:56 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Het mag van James.

Dat je hem nog niet ziet, hij heeft nog maar een klein drumstelletje, hehe.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 08-02-2021 14:19 by BongoBongo Profiel van BongoBongo



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 08-02-2021 14:37 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Mooi altijd dit soort drummers die zich kunnen inhouden en toch hun klasse kunnen tonen. Gary Novak bij Alanis Morisette ook zo.



When your people matter, menstrual health matters


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 08-02-2021 18:21 by Lampje Profiel van Lampje

Och, er zijn talloze drummers die gewoon erg goed zijn en technischer kunnen spelen dan dat ze doorgaans laten horen.
Metalheads denken heel vaak enkel aan een hoeveelheid slagen per minuut, of oneven maatdelingen, en dat is doorgaans ook waar metaldrummen om gaat (met name deathmetal), maar dat is niet per se wat ik tof vind aan aan een drummer. Dynamisch spel bijvoorbeeld doet mij veel meer. En in dat opzicht is het misschien wel grappig om Thomas Haake er even bij te halen als voorbeeld : Op de EP None imponeerde hij behoorlijk met zijn spel, omdat daar nog dynamiek en swing in zat, bij Destroy Erase improve was het voornamelijk technische maatdeling, weinig groove, en alles wat ik erna nog gehoord had vond ik niet veel meer aan. Zeker knap, absoluut, maar toch, niet zo lekker in mijn oren.

Da's ook een reden waarom ik Ken Bedene veel gaver vind spelen dan Krimh. Neemt natuurlijk niet weg dat Krimh een fantastische drummer is hoor, ik mocht willen dat ik zo goed kon spelen.

@Bongo Bongo,

Ha, interessant om te lezen. Ik ben inmiddels ook trouwens wel weer een conclusie verder mbt links en rechts enkeltechniek. Ik heb het linkerpedaal gisteren maar eens écht goed vergeleken met het rechterpedaal. De conclusie is toch wel dat de slave van de Axis een hoop momentum én snelheid verliest door de overbrenging. Het verschil in spel tussen mijn linkervoet en rechtervoet is veel kleiner dan ik dacht. Een verschil is er zeker, maar, een stuk minder groot dan ik dacht.

Ik ben trouwens rechtshandig, maar voetbal bijvoorbeeld weer met links. Ik kan ook best veel met links, maar, rechts ben ik gewoon meer gewend omdat ik alles daarmee aangeleerd heb. Alleen darten en voetballen kan ik beter met links. Niet dat ik dart trouwens, maar, daar kwam ik ooit achter....

[Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 08-02-2021 18:23]


lampje


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 09-02-2021 9:25 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

quote:
Op 8 februari 2021 18:21 schreef Lampje het volgende:


Ha, interessant om te lezen. Ik ben inmiddels ook trouwens wel weer een conclusie verder mbt links en rechts enkeltechniek. Ik heb het linkerpedaal gisteren maar eens écht goed vergeleken met het rechterpedaal. De conclusie is toch wel dat de slave van de Axis een hoop momentum én snelheid verliest door de overbrenging. Het verschil in spel tussen mijn linkervoet en rechtervoet is veel kleiner dan ik dacht. Een verschil is er zeker, maar, een stuk minder groot dan ik dacht.




Ah, dat is goed om te horen en geen onoverkoombaar probleem. Wat wordt je oplossing ? Andere afstelling ? Of nieuw pedaal ?


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 09-02-2021 10:44 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

@lampje eens. Ik vind death metal drum vaak wel.knap als een sportprestatie maar niet persé mooi. Ik ben groot fusion fan sinds tienerjaren en daar vins de balans smaakvol, dynamiek en twchniek t beste en t mooist


When your people matter, menstrual health matters


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 09-02-2021 17:12 by Lampje Profiel van Lampje

Ik ben niet zo'n fan van fusion. In ieder geval niet in metal. Veel typische fusionaccoorden vind ik namelijk gewoon afgrijselijk klinken met distortion, en moeilijk doen puur voor het showcasen dat vind ik al helemaal verschrikkelijk.
Daarentegen zijn er zeker ook wel fusionstukken waar ik wel van kan genieten, maar dan zit er geen distortion in de gitaar, hahaha !

Eerlijk gezged vind ik een hele hoop 'gewone' drummers heel erg goed. Van die gasten die in bands spelen/speelden, waarin ze gewoon ondersteunend spelen en totaal niet opvallen, zoals bijvoorbeeld in Level 42, Blondie, Blof, Simple Minds, Tears For Fears, of, ach weet ik veel, noem maar wat op. Gewoon van die gasten die een hele steady beat 5 minuten lang kunnen spelen die niet opvalt maar waar je wel lekker op meebeweegt. Maar wat gewoon niet zo makkelijk neer te zetten is als dat je in eerste instantie zou denken. Misschien wel juist omdat ze het zo makkelijk en netjes doen. Ik durf te wedden dat 19 op de 20 'top'metaldrummers er gruwelijk in zal falen.


quote:
Op 9 februari 2021 9:25 schreef BongoBongo het volgende:
Ah, dat is goed om te horen en geen onoverkoombaar probleem. Wat wordt je oplossing ? Andere afstelling ? Of nieuw pedaal ?


Ik weet nog niet wat de oplossing wordt. Voorlopig speel ik maar gewoon met wat ik heb.
Wel even gekeken naar een linker conversie set. (ik heb liever dat ik de power en momentum verlies bij mijn rechtervoet.) Maar, die conversie is anders dan de normale, met als resultaat dat de veer op een ongunstige plek zet (de cardan as zal op die manier onnodig hard slijten). Mijn oude pedalenset is ook een twinpedal, maar die heeft ook een overbrengingsprobleem (die gebruikte ik dan ook als losse pedalen). Dus, ik zit momenteel wel naar een betaalbaar 2e hands kettingtwin pedaal voor linkshandigen te kijken, maar, ik weet nog niet of dat nou wel zo handig is. Ergens wel handig, gewoon je eigen bassdrum naast de podiumset neerzetten, dan heb je tenminste ook altijd je eigen kick, maar, ik kan me voorstellen dat je soms toch wel tegen een probleem aan loopt.
Misschien dat ik wel weer overstap naar 2 losse pedalen met 2 bassdrums. Ik heb zowel bij mijn akoustische als mijn electronische set 'gewoon'2 bassdrums, alleen heb ik bij de electronische set de 2e bassdrum nog niet omgezet naar electronisch. Maar ja, dan zal je altijd je eigen drumkit mee moeten nemen naar gigs... Da's een hoop gesleep, en changeovers zijn vaak al klote genoeg zonder dat je een hele kit om moet zetten......

Dus, tja.... ik oefen voorlopig gewoon nog wel met de axis-twin, hahahaha ! Maar inderdaad, al wel wat aanpassingen gemaakt met klopperhoek, veerspanning, en zelfs een gewichtje aan de linkerklopper, het maakt wel degelijk wat uit, en het verschil is kleiner te krijgen dmv de juist plaatsing.

[Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 09-02-2021 17:14]


lampje


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 09-02-2021 19:50 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 9 februari 2021 17:12 schreef Lampje het volgende:
Ik ben niet zo'n fan van fusion. In ieder geval niet in metal. Veel typische fusionaccoorden vind ik namelijk gewoon afgrijselijk klinken met distortion, en moeilijk doen puur voor het showcasen dat vind ik al helemaal verschrikkelijk.
Daarentegen zijn er zeker ook wel fusionstukken waar ik wel van kan genieten, maar dan zit er geen distortion in de gitaar, hahaha !

Ik ken eigenlijk nauwelijks metalbands die fusion spelen. Recensenten en fans roepen al gauw fusion als er een chromatischeof dissonante passage in voorkomt. Of een sax, dan roepen ze opeens fusion. Maar ik ken echt weinig bands die fusion mengen. Exivious komt in me op.

Ik had t over echte fusion dus Daar ben ik gek op. Jazzrock liever gezegd. En ja hoor gewone poprock drummers. Heerlijk. Die gast van Miss Montreal kippenvel. Of neem percussionist Trilok Gurtu als hij wat meer conservatief drumt, dito. Enzovoorts


When your people matter, menstrual health matters


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 09-02-2021 21:27 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Stewart Copeland van the Police. Ik heb natuurlijk de ballen verstand van drummen, maar ik kwam er jaren geleden achter dat ik hem enorm goed vind.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 10-02-2021 8:52 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

quote:
Op 9 februari 2021 17:12 schreef Lampje het volgende:




Ik weet nog niet wat de oplossing wordt. Voorlopig speel ik maar gewoon met wat ik heb.
Wel even gekeken naar een linker conversie set. (ik heb liever dat ik de power en momentum verlies bij mijn rechtervoet.) Maar, die conversie is anders dan de normale, met als resultaat dat de veer op een ongunstige plek zet (de cardan as zal op die manier onnodig hard slijten). Mijn oude pedalenset is ook een twinpedal, maar die heeft ook een overbrengingsprobleem (die gebruikte ik dan ook als losse pedalen). Dus, ik zit momenteel wel naar een betaalbaar 2e hands kettingtwin pedaal voor linkshandigen te kijken, maar, ik weet nog niet of dat nou wel zo handig is. Ergens wel handig, gewoon je eigen bassdrum naast de podiumset neerzetten, dan heb je tenminste ook altijd je eigen kick, maar, ik kan me voorstellen dat je soms toch wel tegen een probleem aan loopt.
Misschien dat ik wel weer overstap naar 2 losse pedalen met 2 bassdrums. Ik heb zowel bij mijn akoustische als mijn electronische set 'gewoon'2 bassdrums, alleen heb ik bij de electronische set de 2e bassdrum nog niet omgezet naar electronisch. Maar ja, dan zal je altijd je eigen drumkit mee moeten nemen naar gigs... Da's een hoop gesleep, en changeovers zijn vaak al klote genoeg zonder dat je een hele kit om moet zetten......

Dus, tja.... ik oefen voorlopig gewoon nog wel met de axis-twin, hahahaha ! Maar inderdaad, al wel wat aanpassingen gemaakt met klopperhoek, veerspanning, en zelfs een gewichtje aan de linkerklopper, het maakt wel degelijk wat uit, en het verschil is kleiner te krijgen dmv de juist plaatsing.


Misschien is dit nog een optie https://www.acd-unlimited.at/english/onlineshop/upgrades/

geen goedkope driveshaft maar niet veel duurder dan een tweedehands dubbelpedaal.


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 10-02-2021 8:54 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

quote:
Op 9 februari 2021 21:27 schreef F.Jacobse het volgende:
Stewart Copeland van the Police. Ik heb natuurlijk de ballen verstand van drummen, maar ik kwam er jaren geleden achter dat ik hem enorm goed vind.







Lampje
Usericon van Lampje
Posted 10-02-2021 10:09 by Lampje Profiel van Lampje

Hij is ook enorm goed, maar dat is dan ook algemeen bekend. Overigens is hij volgens Sting niet echt tempovast, dwz, heeft een handje alles live steeds te versnellen tot grote ergernis van Sting. Althans, ooit eens gelezen.

De ACD driveshaft zal een stuk schelen, maar nog net zo goed zit je met een overbrenging met een paar hoeken. Maar ik had die inderdaad ook al gezien!

eigenlijk is oefenen nu de eerste stap, hahaha. Eens zien of ik mijn drummen het wel waard vind om nog verder te investeren. En dan vind ik 172 euro ook best een hoop geld trouwens...

[Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 10-02-2021 10:10]


lampje


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 10-02-2021 10:17 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

Ik heb mezelf alvast beloond met een ACD pedaal, nu heb ik geen excuus meer om niet te oefenen En anders zal ik me thuis moeten verantwoorden


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 10-02-2021 10:18 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Ik wou t niet zeggen maar Stewart (heb m 40 jaar geleden nog zien optreden, mijn eerste concert ooit) is niet echt super tempo vast idd nee. Wel een te gekke drummer.


When your people matter, menstrual health matters


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 10-02-2021 10:42 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 10 februari 2021 10:09 schreef Lampje het volgende:
Hij is ook enorm goed, maar dat is dan ook algemeen bekend. Overigens is hij volgens Sting niet echt tempovast, dwz, heeft een handje alles live steeds te versnellen tot grote ergernis van Sting. Althans, ooit eens gelezen.




Ik heb dat wel eens gezien, een Pinkpop optreden oid, Sting boos kijken naar hem, haha.

Nu moet ik denken aan de liveclip van bloodlust van venom. Cronos die wild loopt te gebaren naar Abaddon, of het wat langzamer kan, hahaha. Nou is Abaddon niet zo'n hele goede drummer, heb ik het idee.






"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 10-02-2021 10:57 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

quote:
Op 10 februari 2021 10:42 schreef F.Jacobse het volgende:
Ik heb dat wel eens gezien, een Pinkpop optreden oid, Sting boos kijken naar hem, haha.

Nu moet ik denken aan de liveclip van bloodlust van venom. Cronos die wild loopt te gebaren naar Abaddon, of het wat langzamer kan, hahaha. Nou is Abaddon niet zo'n hele goede drummer, heb ik het idee.







Bedoel je deze ?


Als ik denk wat jij bedoeld denk ik dat Mantas met die bewegingen zegt dat die "riser" waar hij op staat naar beneden moet. Verder spelen ze daar alle drie langs elkaar heen

Deze versie is zo niet nog sneller


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 10-02-2021 11:36 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Oja, het was Mantas. Ik kan nu ff niet luisteren,maar ik geloof je op je woord.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 10-02-2021 11:41 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 10 februari 2021 10:17 schreef BongoBongo het volgende:
Ik heb mezelf alvast beloond met een ACD pedaal, nu heb ik geen excuus meer om niet te oefenen En anders zal ik me thuis moeten verantwoorden


Zozo, chique!

En, wanneer mag ik hem bij je komen uitproberen?


lampje


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 10-02-2021 11:54 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

quote:
Op 10 februari 2021 11:41 schreef Lampje het volgende:
Zozo, chique!

En, wanneer mag ik hem bij je komen uitproberen?



Ik sta voor eind april (group 3) in de planning, dus tzt ben je welkom

Heb een middle pedal besteld. Van mijn huidige offset middle pedal is er een u-joint gebroken, welliswaar keurig (binnen de garantietermijn) een nieuwe driveshaft opgestuurd gekregen alleen moest die uit de usa komen en dat duurde 4 weken. ACD geeft levenslange garantie op zulke onderdelen en Oostenrijk is wat dichterbij, dus zal opsturen ook wat minder lang duren.



[Dit bericht is gewijzigd door BongoBongo op 10-02-2021 12:07]


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 10-02-2021 15:56 by Lampje Profiel van Lampje

Ah, cool. Heb je direct drive of strap besteld ?

Ik kwam trouwens tot de conclusie dat ik eigenlijk mijn voeten neerzet zoals je doet bij hardlopen. De kuiten staan dus continu op een bepaalde spanning, vandaar ook dat écht uit de enkels spelen niet zo makkelijk gaat voor mij. Maar, ik had vorige keer de kruk ook maar eens wat omhooggeschroefd, dat scheelde toch ook wel weer. Maar het zal een lange weg worden, dat is me wel duidelijk.


lampje


Sater
Usericon van Sater
Posted 10-02-2021 16:27 by Sater Profiel van Sater

quote:
Op 10 februari 2021 10:42 schreef F.Jacobse het volgende:
Ik heb dat wel eens gezien, een Pinkpop optreden oid, Sting boos kijken naar hem, haha.


Copeland had ook een mooie boodschap aan Sting op zijn trommels: 'Fuck off you cunt'



one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 10-02-2021 16:49 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Lol!




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 10-02-2021 19:22 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Ik vins die 2 nieuwe EVs van Audi.niet lelijk. Voor Audi dan hé


When your people matter, menstrual health matters


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 10-02-2021 19:42 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

De kippen laten het brood liggen.




Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 10-02-2021 21:17 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Volgens mij dwaalt men af.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen