IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : 1349 Vorige pagina | Volgende pagina
Faceless Unknown
Brutality is Law
Usericon van Faceless Unknown
Posted 29-10-2005 11:32 by Faceless Unknown Wijzig reactieProfiel van Faceless UnknownQuote dit bericht

Joh? Waar spelen ze in december?


There is no religion higher than Truth!


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 29-10-2005 11:59 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Arnhem en Rotterdam, tourtje met Gorgoroth.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 29-10-2005 12:02 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Nee, in Rotterdam is geloof ik 25 november, in Arnhem 1 december. Zoiets was het.


Snoodaerdt
1,2,3,4... Rugmergtering!
Usericon van Snoodaerdt
Posted 30-10-2005 12:43 by Snoodaerdt Wijzig reactieProfiel van SnoodaerdtQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2005 11:59 schreef WhiteRider het volgende:
Arnhem en Rotterdam, tourtje met Gorgoroth.

En passeert dat tourtje ook door het belgenland ergens?


Member of the iso-betawuste crew!!


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 30-10-2005 13:12 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Helaas.
De tour komt Nederland via Duitsland binnen, vliegt naar het VK en Ierland, komt voor een show terug naar Nederland en gaat richting Scandinaviƫ.


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 01-11-2005 22:05 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Vind "Hellfire" steeds beter worden met elke nieuwe luisterbeurt. Dit is zelfs veruit hun beste plaat tot nu toe


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


M.
SchwarzgerƤt
Usericon van M.
Posted 01-11-2005 22:41 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 1 november 2005 22:05 schreef Hub de Gallier het volgende:
Vind "Hellfire" steeds beter worden met elke nieuwe luisterbeurt. Dit is zelfs veruit hun beste plaat tot nu toe

Mee eens.... erg knap hoe ze een gevarieerde plaat hebben kunnen maken die van begin tot eind spannend blijft. Daar kan een prutsband als Dark Funeral, ook met net een nieuwe CD, nog een puntje aan zuigen.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 02-11-2005 10:56 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

Zit 'm nu voor het eerst te beluisteren.
Eerste indruk: Net-niet geslaagde mengsel van Emperor (nep-koor, fly-picking) en Krisiun (double-bass, muted-riffs).
Belooft niet veel goeds. Ik zal nog even doorbijten.
Bovendien is het geluid zo ver dicht gemetseld als muur dat er 0,0 dynamiek in zit. M'n EQ-grafiekje zit constant bijna volledig in het rood.

[Dit bericht is gewijzigd door Mikeee op 02-11-2005 10:58]



Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 02-11-2005 10:59 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 2 november 2005 10:56 schreef Mikeee het volgende:
Zit 'm nu voor het eerst te beluisteren.
Eerste indruk: Net-niet geslaagde mengsel van Emperor (nep-koor, fly-picking) en Krisiun (double-bass, muted-riffs).
Belooft niet veel goeds. Ik zal nog even doorbijten.


Dat is zowaar de minst passende beschrijving van de muziek van 1349. Is hier geen soort award voor ofzo?


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 02-11-2005 11:07 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

Je mag er niet mee eens zijn maar zie ik jou de muziek niet in elementen uit elkaar zetten zoals ik dat net deed.
Bij mij kan de leek tenminste "lezen wat ik hoor".

Overigens gold dat voornamelijk voor het eerste nummer. Begint nl. al een beetje beter te worden. Vooral de zeldzame non-blast stukken zijn erg lekker.



Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 02-11-2005 11:50 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 2 november 2005 11:07 schreef Mikeee het volgende:
Je mag er niet mee eens zijn maar zie ik jou de muziek niet in elementen uit elkaar zetten zoals ik dat net deed.
Bij mij kan de leek tenminste "lezen wat ik hoor".



Als je dan perse hoog van de toren wil blazen, my dear, zorg dan dat je omschrijving hout snijdt. Op verzoek: 1349 maakt snelle black metal die te omschrijven valt als een mix van Tsjuder, Twilight, Nachtmysticum, Xasthur en Mysticum met hier en daar wat lichte thrash-invloeden (zeker op "Beyond the Apocalyse" komen die invloeden duidelijk naar voor).
Het klinkt vooral NIET als een mix van Emperor en Krisiun.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 02-11-2005 12:00 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

quote:
Op 2 november 2005 11:50 schreef Count Usher het volgende:
Als je dan perse hoog van de toren wil blazen, my dear, zorg dan dat je omschrijving hout snijdt. Op verzoek: 1349 maakt snelle black metal die te omschrijven valt als een mix van Tsjuder, Twilight, Nachtmysticum, Xasthur en Mysticum met hier en daar wat lichte thrash-invloeden (zeker op "Beyond the Apocalyse" komen die invloeden duidelijk naar voor).
Het klinkt vooral NIET als een mix van Emperor en Krisiun.

LOL, bravo!
Niet dat dat mij wat uit maakt maar ik vind het goedkoop om zomaar ergens "nee" tegen te roepen zonder verder te onderbouwen waarom niet.

Maar hey; hier wordt de topic alleen maar beter van Jouw oren zijn de mijne niet en als dat wel zo was dan waren dit soort discussies IRL nooit interessant.



spectre
Usericon van spectre
Posted 02-11-2005 12:03 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

ik hoor toch duidelijk in het eerste nummer invloeden van tech. deathmetal.. of dat nu Krisiun is of niet, het zit er in


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 02-11-2005 12:08 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

Behoorlijk ja.
Maar goed; in de daarop volgende nummers hoor ik weer duidelijker gitaren die nogal laag-zwaar klinken. Iets wat *ik* niet associeer met straight BM. Weet je wat wel? Zyklon en Myrkskog.

Oh shit, alweer die Emperor-connectie

En nogmaals; dit is *geen* "afzeiken". Bovengenoemde 2 bands zijn toevallig mijn ding niet maar ze worden wel door genoeg ander lui op handen gedragen. Voor elk wat wils en [afwasmiddelreclamestem]nu met extra veel duidelijkheid![/afwasmiddelreclamestem]

[Dit bericht is gewijzigd door Mikeee op 02-11-2005 12:15]



spectre
Usericon van spectre
Posted 02-11-2005 12:11 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

ik luister hem nu voor het eerst, en dat viel mij ook al op, lekker plaatje, met wel het typische gitaar geluid, hulde


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 02-11-2005 12:53 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 2 november 2005 12:08 schreef Mikeee het volgende:
Behoorlijk ja.
Maar goed; in de daarop volgende nummers hoor ik weer duidelijker gitaren die nogal laag-zwaar klinken. Iets wat *ik* niet associeer met straight BM. Weet je wat wel? Zyklon en Myrkskog.

Oh shit, alweer die Emperor-connectie



Als je dan toch een naam wil plakken op die laag-zwaar klanken, noem dan Disiplin. Maar kom, zoals gezegd: jouw oren zijn de mijne niet.

[Dit bericht is gewijzigd door Count Usher op 27-06-2006 22:57]


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 04-11-2005 20:12 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

Ik heb de plaat nou ook gehoord! Wat een vette schijf!


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 27-06-2006 13:41 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Weer eens een beetje in 1349-land rondgedwaald.

Onder andere Beyond the Apocalypse aangeslingerd, niet eerder gehoord, viel me op dat het een stuk minder varieert dan Hellfire, desalniettemin wel lekker te luisteren.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 27-06-2006 18:19 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Ik weet het niet. Beyond the Apocalypse heeft nooit zo'n indruk op me gemaakt, terwijl Hellfire en Liberation daar zeer goed in slaagden
Ik vind hem absoluut niet slecht ofzo, maar hij doet me gewoon een stuk minder (hoewel ik een nummer als Chasing Dragons wel super vind)

[Dit bericht is gewijzigd door Metalhead22 op 27-06-2006 18:23]


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Biertje ?
lurking in the dismal fog
Usericon van Biertje ?
Posted 27-06-2006 19:37 by Biertje ? Wijzig reactieProfiel van Biertje ?Quote dit bericht

heh dat heb ik nou ook, BTA is zeker niet slecht...maar vergeleken met de andere twee toch duidelijk minder, blood is the mortar en internal winter zijn mn favo nummers...de rest vindt ik niet veel bijzonders

nog wat nieuws:

quote:
Founding member Tjalve has decide to leave 1349 to focus on his other bands Pantheon I and Sarkom.

After 9 years and 3 studio albums Tjalve has decided to pursue a different musical expression, concentrating solely on the vessel of his musical vision: Pantheon I
Tjalve leaves the band with the following statement: "I will remember 1349 as the most diabolical, vicious and plague- ridden band ever to stride the Earth, and I'm proud to have been a part of it. I'm confident that they'll continue to plague mankind for ages!


.


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 27-06-2006 19:40 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

Dan ligt het zeker aan mij dat ik 'Hellfire' niet zo grandioos vind, en 'Beyond The Apocalypse' (samen met 'Liberation') juist weer wel...


Biertje ?
lurking in the dismal fog
Usericon van Biertje ?
Posted 27-06-2006 20:04 by Biertje ? Wijzig reactieProfiel van Biertje ?Quote dit bericht

smaak heh

voorlopig heb ik 1349 in de koelkast gepropt, zooo vaak geluistert dat ik er moe van werd...

over een tijdje komt ie er weer uit en dan


.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 28-06-2006 15:48 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Maar wat ik me dan soms afvraag he? Stel dat Frost er niet drumde. Zouden ze dan ook zo 'bekend' zijn?

Als ik het drumwerk niet meereken vind ik het nog steeds super, maar de abnormale snelheden die hij haalt op, vooral, Liberation (Pitch Black )hebben er wel voor een deel voor gezorgd dat ik zo verslaafd aan deze band ben geraakt.


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Skyggesang
Avant-garde
Usericon van Skyggesang
Posted 28-06-2006 17:58 by Skyggesang Wijzig reactieProfiel van SkyggesangQuote dit berichthttp://www.baldrsdraumar.com

quote:
Op 28 juni 2006 15:48 schreef Metalhead22 het volgende:
Maar wat ik me dan soms afvraag he? Stel dat Frost er niet drumde. Zouden ze dan ook zo 'bekend' zijn?

Ik denk het wel, maar dat zou zeker een stuk later zijn gekomen. Frost is inderdaad wel goeie promotie...

Feit blijft echter dat 1349 heerscht



Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 28-06-2006 18:21 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Ik denk dat 1349 bekend is geworden om hun muziek, niet vanwege het feit dat Frost drumt.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen