IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Problemen met computer-Netwerk Vorige pagina | Volgende pagina
Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 19-02-2003 13:12 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

Beastial Blasphemere schreef in een reeds gesloten topic

quote:

he,

wij hebben hier laatst een router aangeschaft, alleen hebben we de hele tijd gezeik met dat ding. We krijgen de computers niet op het internet (niet via de router iig) Nu hebben we al een aantal keren geprusts met de mac en ip adressen, en het helpt geen fuck

heeft iemand verstand van deze dingen?



Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 19-02-2003 13:13 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

Zoals ik al zei in het andere topic: controleer of je de kabels allemaal goed hebt aangesloten, bekijk wat de basisconfiguratie van de router is en probeer het een en ander te 'pingen'.

Handige tip verder: neem een systeembeheerder in dienst.


I'm not being rude. You're just insignificant.


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 22-05-2003 23:20 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

HELP HELP!

Ik krijg dan eindelijk van de zomer een computer op mn kamer omdat ik ga studeren! Nou hebben we beneden kabel van Quicknet. Nou wil ik dit boven dus ook maar ik wil geen 2 aansluitingen en dus 2x kosten.

Nou geloof ik dat je dit met een router moet oplossen...MAAR ik weet echt geen fuck van die dingen af...dus HELP!

Tips, hoe en wat...vertel vertel!


I spy with my little and verrry evil eye.....


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 22-05-2003 23:33 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

koop zo'n ding, ram em op die modem met een UTP draadje, sluit vervolgens de PC's met UTP aan op de router, klaar. Router configureren, ja daar moet je bij zijn.


"This one is older than shit, heavier than time!"


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 22-05-2003 23:36 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

quote:
Op 22 mei 2003 23:33 schreef 0Tolerence het volgende:
koop zo'n ding, ram em op die modem met een UTP draadje, sluit vervolgens de PC's met UTP aan op de router, klaar. Router configureren, ja daar moet je bij zijn.






ik ben een een n00b hoor, wat dit betreft


I spy with my little and verrry evil eye.....


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 22-05-2003 23:40 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht


+---COMP#1
|
|
|
INTERNET<--->ROUTER<--+---COMP#2
|
|
|
+---COMP#n...enz...



0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 22-05-2003 23:40 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

UTP lijkt op zo'n telefoon draadje, gewoon naar zo'n pc boer gaan, koop wat meters. Zoveel als je nodig heb, als je moet doortrekken koop je waarschijnlijk zonder kop, dan moet je dat er nog laten opzetten.. aahh blaat.. veel werk dus :D


"This one is older than shit, heavier than time!"


Iron Maiden
Always live to win
Usericon van Iron Maiden
Posted 22-05-2003 23:41 by Iron Maiden Wijzig reactieProfiel van Iron MaidenQuote dit bericht

quote:
Op 22 mei 2003 23:40 schreef 0Tolerence het volgende:
UTP lijkt op zo'n telefoon draadje, gewoon naar zo'n pc boer gaan, koop wat meters. Zoveel als je nodig heb, als je moet doortrekken koop je waarschijnlijk zonder kop, dan moet je dat er nog laten opzetten.. aahh blaat.. veel werk dus :D

Ut kan ook draadloos


Iron Maiden! Is coming to get you! Wherever you are!


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 22-05-2003 23:43 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

quote:
Op 22 mei 2003 23:41 schreef Iron Maiden het volgende:
Ut kan ook draadloos


klinkt aanlokkelijk maar duur

nee joh, doe mij maar lekker een draadje!

dank voor de uitleg, ik ga de pcboer wel even ondervragen over dit fenomeen


I spy with my little and verrry evil eye.....


Iron Maiden
Always live to win
Usericon van Iron Maiden
Posted 22-05-2003 23:46 by Iron Maiden Wijzig reactieProfiel van Iron MaidenQuote dit bericht

quote:
Op 22 mei 2003 23:43 schreef WickedKimmie het volgende:
klinkt aanlokkelijk maar duur

nee joh, doe mij maar lekker een draadje!

dank voor de uitleg, ik ga de pcboer wel even ondervragen over dit fenomeen

Het valt op zich wel mee. Het is even een investering, maar je hebt er ook de lol en het gemak van.
Vergeet btw niet te vragen hoe die draad geknepen moet worden (de volgorde van de kleuren), dat is bij mij ook een keer misgegaan.


Iron Maiden! Is coming to get you! Wherever you are!


blowen_b
tralalalala
Usericon van blowen_b
Posted 23-05-2003 9:36 by blowen_b Wijzig reactieProfiel van blowen_bQuote dit bericht

je kan beter gewoon een netwerkkabel kopen die al gewoon goed is geknipt en al, anders krijg je misschien problemen en kost veel tijd.. qua geld misschien een pleuro meer?

ik heb zelf thuis 3 computers, netwerkje en adsl van planet internet.. ik heb het bij toeval goed geconfigureerd door van allerlei proxies te installeren en weer te uninstallen. ik zal je mn configuratie wel ff mailen.. dus niet schrikken als je een mailtje krijgt (is .doc bestandje)


trilililili


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 23-05-2003 9:39 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2002 15:41 schreef antimetal het volgende:
Een switch is niet configureerbaar, hij schakelt gewoon kanalen aan elkaar.
Het zou alleen kunnen dat je kabels niet goed zijn (of dat je crossoverkabels gebruikt)
Als je netwerkkaart "Pingt" (als er data uitgestuurd wordt) en de switch ziet hem niet, dan is het de kabel...


Okay LOL, zo merk je maar dat je altijd wat bij kan leren... Een switch is niet configureerbaar? Nee die dingen produceren zelf hun lijsten met VLAN's...

[Dit bericht is gewijzigd door Lord Morgoth op 23-05-2003 9:40]


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 23-05-2003 9:42 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

wij hebben in huis een (adsl) modem met router in één waar we met 4 mensen erop kunnen. heeft ook eeuwen geduurd voordat dat ding wat deed maar goed, het is makkelijk achteraf gezien


Je moeder.


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 23-05-2003 9:45 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

Die E-tech's zijn een uitkomst! Werken voor thuis echt prima.


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 23-05-2003 9:46 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

inderdaad enigste problemen die we hadden lagen aan de provider, het was even wat geklooi om die modem aan de praat te krijgen maar eenmaal aan de praat heerstie


Je moeder.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 23-05-2003 10:03 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Ik heb het hier thuis opgelost door er een server (Win NT4) tussen te hangen die doortakt naar een 8-poorts hub.. Ook erg handig alhoewel ik me binnenkort eens op Linux ga storten...



WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 23-05-2003 10:22 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

quote:
Op 23 mei 2003 9:36 schreef blowen_b het volgende:
je kan beter gewoon een netwerkkabel kopen die al gewoon goed is geknipt en al, anders krijg je misschien problemen en kost veel tijd.. qua geld misschien een pleuro meer?

ik heb zelf thuis 3 computers, netwerkje en adsl van planet internet.. ik heb het bij toeval goed geconfigureerd door van allerlei proxies te installeren en weer te uninstallen. ik zal je mn configuratie wel ff mailen.. dus niet schrikken als je een mailtje krijgt (is .doc bestandje)


Past dat nog door een boorgat door het plafond heen dan, zo'n voorgedingeste netwerkkabel?

Enniewee, ik ben zoals ik al zei echt een onwetend persoon op dit gebied...dus configuraties en dergelijke


I spy with my little and verrry evil eye.....


Joep 777
Usericon van Joep 777
Posted 23-05-2003 10:31 by Joep 777 Wijzig reactieProfiel van Joep 777Quote dit bericht

ik ga denk ik eens w2k erop zetten. dan werkt t netwerk ook misschien wat beter. Nu heb ik ME(ja ik weet t dus niet zo zeuren hehe)en die communiceert niet altijd even goed met de laptop waarop xp staat.



0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 23-05-2003 10:40 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 23 mei 2003 10:31 schreef Joep 777 het volgende:
ik ga denk ik eens w2k erop zetten. dan werkt t netwerk ook misschien wat beter. Nu heb ik ME(ja ik weet t dus niet zo zeuren hehe)en die communiceert niet altijd even goed met de laptop waarop xp staat.


Win2003 server zou wel de beste optie zijn op dit moment, voor windows platforms dan


"This one is older than shit, heavier than time!"


Joep 777
Usericon van Joep 777
Posted 23-05-2003 10:55 by Joep 777 Wijzig reactieProfiel van Joep 777Quote dit bericht

quote:
Op 23 mei 2003 10:40 schreef 0Tolerence het volgende:
Win2003 server zou wel de beste optie zijn op dit moment, voor windows platforms dan
ja goed maar voor een thuis netwerk heb je dat echt niet nodig. Veel te lastig met de domain controller en active directories en zo



Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 23-05-2003 11:15 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

quote:
Op 23 mei 2003 10:40 schreef 0Tolerence het volgende:
Win2003 server zou wel de beste optie zijn op dit moment, voor windows platforms dan


Ten eerste wat een belachelijk aanname. Of Windows Server 2003 de beste optie is moet blijken uit de eisen die je stelt, en ten tweede Windows server 2003 thuis? Enig idee wat een Windows server 2003 licentie kost?


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


Joep 777
Usericon van Joep 777
Posted 23-05-2003 11:16 by Joep 777 Wijzig reactieProfiel van Joep 777Quote dit bericht

quote:
Op 23 mei 2003 11:15 schreef Lord Morgoth het volgende:
Ten eerste wat een belachelijk aanname. Of Windows Server 2003 de beste optie is moet blijken uit de eisen die je stelt, en ten tweede Windows server 2003 thuis? Enig idee wat een Windows server 2003 licentie kost?
dan ben je verkeerd bezig.....



Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 23-05-2003 11:16 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

?


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 23-05-2003 11:17 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 23 mei 2003 11:15 schreef Lord Morgoth het volgende:
Enig idee wat een Windows server 2003 licentie kost?



Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 23-05-2003 11:20 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

quote:
Op 23 mei 2003 10:31 schreef Joep 777 het volgende:
ik ga denk ik eens w2k erop zetten. dan werkt t netwerk ook misschien wat beter. Nu heb ik ME(ja ik weet t dus niet zo zeuren hehe)en die communiceert niet altijd even goed met de laptop waarop xp staat.


Als je 'm alleen als server of werkstation wil gebruiken dan zou ik gewoon kijken naar NT4 ipv win2k. Als je d'r ook op moet gaan werken, tja dan kom je idd wel uit bij Win2k Prof.


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen