IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Problemen met computer-Netwerk Vorige pagina | Volgende pagina
altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 11-08-2004 15:51 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 15:47 schreef Orion het volgende:
dat is echt van dat helpdesk praat


quote:
Op 11 augustus 2004 15:16 schreef altx het volgende:
(...)

Wat je misschien ook nog kan proberen, is om je compu te scannen met Ad-Aware. Ik heb namelijk een tijdje geleden een of ander iets van mijn pa's computer af moeten halen dat zijn internetverbinding om zeep hielp (als je niet beter wist, was je alle kabels na gaan kijken...).

(...)




Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Pink Floyd
The mountain king return
Usericon van Pink Floyd
Posted 11-08-2004 15:51 by Pink Floyd Wijzig reactieProfiel van Pink FloydQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 15:49 schreef altx het volgende:
Het lijkt erop dat mijn compu de verbinding met de router kwijt raakt als er te veel traffic is of zo en dus ook de verbinding met de DHCP-server van de router. Met als gevolg dat ik ineens een 169.x.x.x ip-adres heb in plaats van 192.168.x.x.

Als ik even later met behulp van WINIPCFG mijn ip-adres ververs, dan vindt-ie de DHCP-server weer en krijg ik weer netjes een 192.168.x.x ip-adres.

Jij enig idee of hier een oplossing voor is?
ipconfig /renew idd..

VAAG! Zou echt niet moeten mogen, zeker een E-Tech router? () serieus, dit is echt behoorlijk vreemd, zou zo 1-2-3 niet een oplossing weten, maar kan het eens gaan uitzoeken!

Weet overigens wel dat sommige routers zo brak zijn dat ze alle data die je verstuurd niet aanknunnen, meestal wat goedkopere merken.


Like Some Snow-white Marble Eyes


Pink Floyd
The mountain king return
Usericon van Pink Floyd
Posted 11-08-2004 15:51 by Pink Floyd Wijzig reactieProfiel van Pink FloydQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 15:51 schreef altx het volgende:



Like Some Snow-white Marble Eyes


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 11-08-2004 15:53 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 15:51 schreef Pink Floyd het volgende:
ipconfig /renew idd..

VAAG! Zou echt niet moeten mogen, zeker een E-Tech router? () serieus, dit is echt behoorlijk vreemd, zou zo 1-2-3 niet een oplossing weten, maar kan het eens gaan uitzoeken!

Weet overigens wel dat sommige routers zo brak zijn dat ze alle data die je verstuurd niet aanknunnen, meestal wat goedkopere merken.


Ok, volgende keer geen Cisco Linksys meer voor mij...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Pink Floyd
The mountain king return
Usericon van Pink Floyd
Posted 11-08-2004 15:54 by Pink Floyd Wijzig reactieProfiel van Pink FloydQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 15:53 schreef altx het volgende:
Ok, volgende keer geen Cisco Linksys meer voor mij...
LOL...ik zeg net, een GOEDKOOP merk. Cisco maakt wel zeer degelijke routers (en opleidingen trouwens ook ).
Instellingen van je router al gecontroleerd?


Like Some Snow-white Marble Eyes


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 11-08-2004 15:57 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 15:54 schreef Pink Floyd het volgende:
LOL...ik zeg net, een GOEDKOOP merk. Cisco maakt wel zeer degelijke routers (en opleidingen trouwens ook ).
Instellingen van je router al gecontroleerd?


Ja, tot in den treure...



(Maar ik kan de instelling "pleur de verbinding eruit op een willekeurig tijdstip" maar niet vinden... )


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Pink Floyd
The mountain king return
Usericon van Pink Floyd
Posted 11-08-2004 15:58 by Pink Floyd Wijzig reactieProfiel van Pink FloydQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 15:57 schreef altx het volgende:
Ja, tot in den treure...
Probeer die PC eens een ander IP adres te geven, wel in dezelfde range uiteraard, maar ipv van bijvoorbeeld een blabla.blabla.bla.1 een 2?


quote:

(Maar ik kan de instelling "pleur de verbinding eruit op een willekeurig tijdstip" maar niet vinden... )
(Staat onder: "crash windows randomly" )


Like Some Snow-white Marble Eyes


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 11-08-2004 16:04 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

Altx, ik heb niet heel je verhaal meegekregen maar kun je geen vast ip toekennen? (het is geen oplossing, maar toch...)


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 11-08-2004 16:08 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 16:04 schreef FireFox het volgende:
Altx, ik heb niet heel je verhaal meegekregen maar kun je geen vast ip toekennen? (het is geen oplossing, maar toch...)


Ja, ik denk dat ik dat voorlopig maar doe.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 12-08-2004 9:57 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

Ik heb het volgende probleem en heb uiteraard het een en ander nagezocht via allmighty google maar heb dit helaas niet kunnen vinden.
Onder services.msc is de "server" service verdwenen, ook met net start krijg ik de service niet gestart omdat hij simpelweg aangeeft dat de naam invalid is.
Iemand enig idee hoe het mogelijk is dat de service verdwenen is?
(is dit bv gewoon in het registry te verwijderen? ik heb namelijk wel bij HKLMSystemCurrentControlSetServices gekeken, maar ik zou eerlijk gezegd niet weten welke elementen daar te maken hebben met mijn server service.
Ik draai windows 2000 professional en sta uiteraard ingelogd als administrator.

edit:
Ok.... laat maar....vergissing van mijn kant. Ik dacht dat file and printer sharing nog geïnstalleerd stond, maar dit was dus niet het geval....

Kortom even file printer sharing installeren en server services was alive & kicking

[Dit bericht is gewijzigd door FireFox op 12-08-2004 10:02]


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Pink Floyd
The mountain king return
Usericon van Pink Floyd
Posted 12-08-2004 10:04 by Pink Floyd Wijzig reactieProfiel van Pink FloydQuote dit bericht

Start->Run->CMD /C Expand C:\i386\services.ms_ %systemroot%\system32\services.msc

DE manier om services.msc weer opnieuw terug te zetten, wel erg vaag allemaal, zal het eens bij de networking groep voorleggen.


Like Some Snow-white Marble Eyes


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 12-08-2004 10:06 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2004 10:04 schreef Pink Floyd het volgende:
Start->Run->CMD /C Expand C:i386services.ms_ %systemroot%system32services.msc

DE manier om services.msc weer opnieuw terug te zetten, wel erg vaag allemaal, zal het eens bij de networking groep voorleggen.

Nah zie mijn edit, het was dus file printer sharing wat niet geïnstalleerd stond. Ik ging er vanuit dat het geïnstalleerd stond en heb het niet meteen gecontroleerd. Kortom stomme fout van mij.

thnx voor de reply anyway


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Pink Floyd
The mountain king return
Usericon van Pink Floyd
Posted 12-08-2004 10:10 by Pink Floyd Wijzig reactieProfiel van Pink FloydQuote dit bericht

Zie het ja, gebeurt ook regelmatig, was alweer verder aan het zoeken, your welcome


Like Some Snow-white Marble Eyes


Pink Floyd
The mountain king return
Usericon van Pink Floyd
Posted 12-08-2004 10:13 by Pink Floyd Wijzig reactieProfiel van Pink FloydQuote dit bericht

Bluetooth probleem.

PDA probeert te printen via bluetooth naar een kantoor printer. De PDA verliest vervolgens constant de connectie en schakelt zichzelf terug naar Guest-account (Active Sync) PDA werkt prima, heeft geen problemen met andere Bluetooth apparaten (laptops, desktop en telefoon). Printer werkt ook prima via bluetooth (getest op een laptop). Instellingen staan goed en zijn gecontroleerd, via WLAN kan de printer wel printen via de PDA.

rara wat is dit?


Like Some Snow-white Marble Eyes


Pink Floyd
The mountain king return
Usericon van Pink Floyd
Posted 12-08-2004 10:20 by Pink Floyd Wijzig reactieProfiel van Pink FloydQuote dit bericht

Godsamme...Firewall op de PDA moest uit nevermind.


Like Some Snow-white Marble Eyes


Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 23-08-2004 9:16 by Morgil Wijzig reactieProfiel van MorgilQuote dit bericht



ik wil msn opstarten op deze computer (op het werk) en krijg de volgende melding. Weet toevallig iemand hoe ik dit op kan lossen?


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 23-08-2004 9:17 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht



Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 23-08-2004 9:20 by Morgil Wijzig reactieProfiel van MorgilQuote dit bericht

quote:
Op 23 augustus 2004 9:17 schreef Elfensteen het volgende:
www.e-messenger.net


mja.. dat gaat zo langzaam


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 23-08-2004 9:23 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 23 augustus 2004 9:20 schreef Morgil het volgende:
mja.. dat gaat zo langzaam
Dan zou ik de systeembeheerder eens opbellen, die zal je vertellen dat MSN is disabled op het netwerk


Orion
Usericon van Orion
Posted 24-08-2004 21:10 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

godverdomme, ik snap niet hoe dit kan.
ik heb steeds maar 5 min verbinding(som iets langer) en dan valt hij spontaan uit.
hij staat direct aan het i-net.
heb gecheckt op spyware en virus.(vond niks)
gebruik geen firewall.


Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 24-08-2004 21:30 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Kabel of adsl?


Bazzio Attacks!!!


Orion
Usericon van Orion
Posted 24-08-2004 21:39 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

kabel


Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-08-2004 21:39 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

modem ff resetten?


Orion
Usericon van Orion
Posted 24-08-2004 21:42 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

al gedaan


Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 24-08-2004 21:46 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

quote:
Op 24 augustus 2004 21:39 schreef Orion het volgende:
kabel

Kabels/verbindingen al gecheckt?


Bazzio Attacks!!!


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen