IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Problemen met computer-Netwerk Vorige pagina | Volgende pagina
FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 23-05-2003 11:24 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 23 mei 2003 9:39 schreef Lord Morgoth het volgende:
Okay LOL, zo merk je maar dat je altijd wat bij kan leren... Een switch is niet configureerbaar? Nee die dingen produceren zelf hun lijsten met VLAN's...

ehm bijna geen één switch is toch configureerbaar ? naar mijn weten zijn alleen router/switches dat

[Dit bericht is gewijzigd door FireFox op 23-05-2003 11:24]


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 23-05-2003 11:24 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Hmmm, ik heb ook iets geks met mijn PC, die dus onderdeel is van een netwerk... Als één van de andere PC's aanstaat, zorgt hun firewall ervoor dat ik met mijn PC niks kan doorsturen met bv msn, of zelfs in die mate dat als ik een attachment aan een mail wil bevestigen, die zegt dat dat geinfecteerd is met een virus (terwijl dat echt wel niet zo is) Als alle andere computers uit staan, heb ik dat probleem zelden of nooit... Hoe kan ik dit vermijden? Of hebben jullie hiermee niet genoeg informatie?


Magistus
Usericon van Magistus
Posted 23-05-2003 11:34 by Magistus Wijzig reactieProfiel van MagistusQuote dit bericht

is je gateway toevallig 1 van die pc's? zo ja, dan moet je op die pc de frewall aanpassen dat ie jou toelaat.
Hoe is je netwerk opgebouwd trouwens?


blowen_b
tralalalala
Usericon van blowen_b
Posted 23-05-2003 12:13 by blowen_b Wijzig reactieProfiel van blowen_bQuote dit bericht

quote:
Op 23 mei 2003 10:22 schreef WickedKimmie het volgende:
Past dat nog door een boorgat door het plafond heen dan, zo'n voorgedingeste netwerkkabel?

Enniewee, ik ben zoals ik al zei echt een onwetend persoon op dit gebied...dus configuraties en dergelijke


hangt ervan af hoe groot dat gat is maar uh.. de kop van netwerkkabel is neit zoveel groter.. vergelijk het maar als een iets dikkere telfoonkabel ofsow


trilililili


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 23-05-2003 12:14 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

quote:
Op 23 mei 2003 11:34 schreef Magistus het volgende:
is je gateway toevallig 1 van die pc's? zo ja, dan moet je op die pc de frewall aanpassen dat ie jou toelaat.
Hoe is je netwerk opgebouwd trouwens?


Euhmm... weetniet...


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 23-05-2003 12:36 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

quote:
Op 23 mei 2003 11:24 schreef FireFox het volgende:
ehm bijna geen één switch is toch configureerbaar ? naar mijn weten zijn alleen router/switches dat


Alle switches zijn configureerbaar, anders is het geen echte switch maar een slimme hub met een geheugenchippie voor de MAC-adres tabel.


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 23-05-2003 12:50 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 23 mei 2003 11:15 schreef Lord Morgoth het volgende:
Ten eerste wat een belachelijk aanname. Of Windows Server 2003 de beste optie is moet blijken uit de eisen die je stelt, en ten tweede Windows server 2003 thuis? Enig idee wat een Windows server 2003 licentie kost?


lol, wie zegt dat je het moet kopen


"This one is older than shit, heavier than time!"


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 23-05-2003 13:10 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

Correct me if I'm wrong maar:

Als je 2 computers via een router op je kabelverbinding aansluit, dan zitten beide PC's direct op het internet. Beide PC's hebben dus een eigen IP-adress, en van beide PC's moet de netwerkkaart geregistreerd worden bij de provider.

En providers vinden dan vaak dat je ook voor 2 PC's moet betalen? (Ik heb hier geen verstand van, want mijn provider is geen economische geld-uitzuigende instelling)

Om hier omheen te gaan zul je je kabel-internet via één computer moeten laten lopen, die dan altijd aan moet staan. Dan staat de netwerk-kaart van die centrale computer dus geregistreerd bij de provider, en je andere computers zitten op het zelfde netwerk als die ene centrale PC.

De eerste optie moet je dus voor bijbetalen bij je provider. De tweede optie moet je een extra PC aanschaffen, of 1 van de 2 altijd aan laten staan. ?


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 23-05-2003 13:19 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Mijn routerje staat aangesloten op mijn kabelmodem. Ik spoof de MAC-address van de router, zodat de provider denkt dat het de originele NIC is. De router regelt al het internet verkeer, en gebruikt veeeel minder stroom dan mijn computers. Verder zit er op de router een firewall, DHCP server en webservertje. Best handig



0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 23-05-2003 13:21 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 23 mei 2003 13:10 schreef Claw het volgende:
Correct me if I'm wrong maar:

Als je 2 computers via een router op je kabelverbinding aansluit, dan zitten beide PC's direct op het internet. Beide PC's hebben dus een eigen IP-adress, en van beide PC's moet de netwerkkaart geregistreerd worden bij de provider.

En providers vinden dan vaak dat je ook voor 2 PC's moet betalen? (Ik heb hier geen verstand van, want mijn provider is geen economische geld-uitzuigende instelling)

Om hier omheen te gaan zul je je kabel-internet via één computer moeten laten lopen, die dan altijd aan moet staan. Dan staat de netwerk-kaart van die centrale computer dus geregistreerd bij de provider, en je andere computers zitten op het zelfde netwerk als die ene centrale PC.

De eerste optie moet je dus voor bijbetalen bij je provider. De tweede optie moet je een extra PC aanschaffen, of 1 van de 2 altijd aan laten staan. ?


Nope, router werkt op 1 ip, verder stuurt hij gewoon data door aan de aangesloten pc, degene die een bepaalde request heeft gedaan op dan wel een HTML/FTP. Dat wordt gewoon op een intern ip geregeld
Een hub is wel transparant.


"This one is older than shit, heavier than time!"


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 23-05-2003 13:21 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 23 mei 2003 13:19 schreef Azagthoth het volgende:
Mijn routerje staat aangesloten op mijn kabelmodem. Ik spoof de MAC-address van de router, zodat de provider denkt dat het de originele NIC is. De router regelt al het internet verkeer, en gebruikt veeeel minder stroom dan mijn computers. Verder zit er op de router een firewall, DHCP server en webservertje. Best handig


Ja, maar dan is jouw "router" niet een kastje van 40x20x10 cm, maar gewoon een pc?


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 23-05-2003 13:22 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Jawel hoor.



Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 23-05-2003 13:22 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 23 mei 2003 13:21 schreef 0Tolerence het volgende:
Nope, router werkt op 1 ip, verder stuurt hij gewoon data door aan de aangesloten pc, degene die een bepaalde request heeft gedaan op dan wel een HTML/FTP. Dat wordt gewoon op een intern ip geregeld
Een hub is wel transparant.


Ok. Shoot me. Ik had het over een Switch. Dan heb je wel meerdere IP's.


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 23-05-2003 13:26 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 23 mei 2003 12:36 schreef Lord Morgoth het volgende:
Alle switches zijn configureerbaar, anders is het geen echte switch maar een slimme hub met een geheugenchippie voor de MAC-adres tabel.

Juist die bedoelde ik die werd mij geintroduceerd als zijnde switch, maar in feite mag je zo'n ding dus niet zo noemen ?


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 23-05-2003 13:32 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

verschil tussen routers en switches zit em in het feit dat een router moet weten welke netwerklaagprotocol er gebruikt is, switch heeft hier niks mee te maken.


"This one is older than shit, heavier than time!"


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 23-05-2003 13:35 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 23 mei 2003 13:26 schreef FireFox het volgende:
Juist die bedoelde ik die werd mij geintroduceerd als zijnde switch, maar in feite mag je zo'n ding dus niet zo noemen ?

ah een switching hub


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 23-05-2003 15:53 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

Goed, dus ik kan gewoon een router kopen?


I spy with my little and verrry evil eye.....


Possessedpacman
Signum cornu
Usericon van Possessedpacman
Posted 02-06-2003 23:52 by Possessedpacman Wijzig reactieProfiel van PossessedpacmanQuote dit berichthttp://Old... www.myspace.com/repulsiveslaughter

Gaan we gewoon hier verder!
Ik zoek een programma waarmee je je internetstream softwarematig en gelijkmatig kan verdelen via een hub.


Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site


Warlock
Usericon van Warlock
Posted 08-06-2003 1:32 by Warlock Wijzig reactieProfiel van WarlockQuote dit bericht

quote:
Op 23 mei 2003 15:53 schreef WickedKimmie het volgende:
Goed, dus ik kan gewoon een router kopen?


Ik raad je een Sitecom DC-202 Router aan.
Heb er pas een zelf gekocht, en draait vanaf het begin zonder problemen (ADSL SpeedTouch HOME (jaja, ik tweak hem niet). Ik heb hem besteld bij informatique.nl voor 65 Euro (best goedkoop als je bedenkt dat er een ingebouwde switch, firewall en DHCP server erbij inbegrepen zit). Je kan trouwens tot 4 computers aansluiten op de router (en dat is weer uit te breiden d.m.v. hubs). Overigens is de Firewall best goed: met de Portscan Test op grc.com geeft hij alleen port 113 aan als "closed" en de rest als "stealth". Dat is precies goed (voor mij) aangezien ik wel eens IRC gebruik (ik bespaar nu een verhaal waarom je dan beter een closed 113 kan hebben i.p.v. stealth )


Joep 777
Usericon van Joep 777
Posted 20-06-2003 20:44 by Joep 777 Wijzig reactieProfiel van Joep 777Quote dit bericht

Ik moet voor een vak op school (cisco) een router configureren, op zich niet zo moeilijk maar altijd fijn om ff thuis te kunne oefen. Ik heb daar een flash progje voor maar die is heel beperkt, je kan alleen t goed ingeven en alleen dat ingeven waar ze om vragen. Je kan nooit zelf een beetje gaan rotzooien. Nu is er wel een ander progje LabSim ccna heet dat geloof ik, heeft iemand dat of kan ik dat ergens downloaden? Wie weet hier meer over????



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 06-09-2003 13:11 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hmm ik wil dus een 2pc netwerkje maken om zo internet bij 1 van de 2 c's te krijgen (de andere is al aangesloten op ed kabel.

maar nu past de netwerk kabel die ik tussen de pc's wil doen niet in 1 van de twee netwerkkaarten (ja het is wel een netwerkkaart), volgens mij moet er een smaller stekkertje aan dan er nu aan zit, zijn er verloopjes daarvoor?


Fire
Usericon van Fire
Posted 06-09-2003 13:26 by Fire (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van FireQuote dit berichthttp://www.gratix.nl

je moet de utp kabel ook niet in de modem pluggen



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 06-09-2003 13:27 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Zeg iets zinnigs of ga dood ....


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 06-09-2003 13:27 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Kabel zou moeten passen. Die zijn wolgens mij universeel.

Trouwens als je direct twee computers aansluit moet je da kabel paren in de 'cross' configuratie zetten anders werkt het niet. Of heb je een hubje?



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 06-09-2003 13:29 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

geen hubje .. direct ...
paren?

dat doe'k zelf wel .. ik laat mijn pc's niet apren, heb ik straks allemaal van die handhelds hier rondkruipen


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen