IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : Monty Python en co. (Engelse comedy topic) Vorige pagina
Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 13-06-2020 21:08 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Gelul, aldus M.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


KwelgeestIV
Usericon van KwelgeestIV
Posted 14-06-2020 9:28 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 13 juni 2020 10:11 schreef M. het volgende:
Wat een gelul kwel. En die aflevering komt gewoon terug.
Mag je vinden, en ik zet het natuurlijk wat polemisch aan, maar als je kijkt naar het blinde geweld, de plunderingen en het vandalisme waarmee rellen in de VS gepaard gaan, het feit dat ook beelden van mannen die geen link met slavernij e.d. hebben zoals Piet Hein het moeten ontgelden, er met droge ogen wordt opgeroepen tot het dekolonialiseren van de wetenschap incl. wis- en natuurkunde zonder dat daar dan een substantieel alternatief voor wordt gegeven, en dat de heterofiele, Europese man over allerlei onderwerpen zijn stem wordt ontnomen, buitengesloten wordt met een beroep op pseudo-wetenschappelijke sociologische ressentimenttermen als, het niet-hebben van, agency, white fragility en toxic masculinity, dan kan je niet anders dan concluderen dat er fundamenteeel iets mis is met de beweging en het niet (slechts) gaat over de statistieken achter burgerdoden in de VS.
Men bedient zich van een totalitair, allesomvattend, op Marxistische-leest geschoeid discours waarmee men veinst anders te zijn, maar een eenzijdig gereduceerd wereldbeeld propageert en de ander, zoals hierboven geschetst, op basis van contingente factoren in plaats van individuele verdiensten het zwijgen wil opleggen. Als de witte man niet mag participeren of schuldig/verantwoordelijk is om dat hij mannelijk en wit is, dan is dat net zo goed seksistisch racisme als wanneer een zwarte vrouw omwille van haar aangeboren kenmerken wordt onderdrukt. Het toegeven onderdeel van een institutioneel racistisch discours te zijn maakt het individu racistisch, als hij/zij zich hier echter tegen keert of wil nuanceren, etaleert het individu zijn/haar wit-geprivileerde wereldbeeld en bevestigt daarmee onderdeel te zin van dat institutionele racisme. Een dergelijk discours kan nooit geldig zijn en dient te worden weersproken.
Om Isaiah Berlin te parafraseren: "Het altaar der goede bedoelingen druipt van het bloed van individuen", goede bedoelingen rechtvaardigen niet.



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 14-06-2020 10:04 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ga je nog naar de demonstratie in Deventer om daar als blanke een bord met de text 'vergeef me' omhoog te houden?

Als je dat namelijk niet doet schijn je ook een racist te zijn heb ik op tv vernomen.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 14-06-2020 10:05]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


KwelgeestIV
Usericon van KwelgeestIV
Posted 14-06-2020 10:08 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 14 juni 2020 10:04 schreef XXL het volgende:
Ga je nog naar de demonstratie in Deventer om daar als blanke een bord met de text 'vergeef me' omhoog te houden?

Als je dat namelijk niet doet schijn je ook een racist te zijn heb ik op tv vernomen.
Dat is dus exact wat ik bedoel.




M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 14-06-2020 12:42 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ach ach wat is dat nou toch voor huilenbalkerij? Heb je het nou echt zo moeilijk als witte hetero man? Nee toch? Precies, dat dacht ik al.

Als tienduizenden mensen het in Corona tijd nodig vinden om de straat op te gaan dan is er gewoon iets aan de hand. En kijk alleen al naar de kleur van ons kabinet, of überhaupt de kleur van de tweede kamer (wel wat mensen van kleur maar *nul* zwarte mensen) en dan zie je dat er sprake is van misrepresentatie. Kijk naar de line-up afgelopen jaren van (NPO!) talkshows als Pauw, Op1, WNL etc. (enige uitzondering Humberto Tan, haha, bij de commerciëlen!), dat is gewoon geen afspiegeling van het huidige Nederland.

En waarom moet het dan de hele tijd over randzaken gaan? Ja, Piet Hein bekladden slaat nergens op, Akwasi was wellicht wat onhandig en Halsema zat fout. Maar de onderliggende dynamiek en omstandigheid blijft dan onderbelicht en dat is dat je als witte hetero en/of manspersoon hier de wind mee hebt en dat dat niet voor iedereen geldt. En als je dan een beetje empathie of zelfs begrip kunt hebben voor het feit dat als honderdduizenden wereldwijd de straat op gaan, er wel wat aan de hand zal zijn gaat dat heus niet ten koste van je eigen leventje, verre van zelfs.

Enfin. Het blijkt maar weer, de witte man is een ware snowflake die helemaal nergens tegen kan.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 14-06-2020 13:01 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Dat laatste maak je inderdaad duidelijk ja.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 14-06-2020 13:09 by Slegthyd Wijzig reactieProfiel van SlegthydQuote dit bericht

M, zwarte mensen bestaan niet. Iemand met kennis van zaken mag nu RAL nummers gaan opnoemen. Hetzelfde geltd voor witte mensen overigens. Zelfs de meest bleke ierse albino is niet servetwit. Zelfs de donkerste bosneger is niet net zo zwart als mijn leren (casting) couch.

Maar hey, nuanceren kost tijd.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 14-06-2020 13:14 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Verder moet M. zijn huiswerk eens beter doen aangaande (voormalige) allochtonen van allerlei afkomst als (mede)presentator/presentatrice, acteurs/actrices, sportmensen etc voordat ie gaat doen alsof er geen plaats is voor de allochtone medemens in onze samenleving.




Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 14-06-2020 13:26 by Slegthyd Wijzig reactieProfiel van SlegthydQuote dit bericht

Dat zegt hij niet, en dat is ook niet waar BLM voor staat.

Er bestaat wel een excuus negert als het aankomt op de cast van een brakke netflix serie. De excuus blankert bestaat dan weer niet.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 14-06-2020 13:32 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Nee hij heeft het over kleur van vanalles en nogwat.

Maar binnen dat vanalles en nog wat zit er weldegelijk meer dan blank. Misschien heeft de donkere medemens wel andere ambities dan bijvoorbeeld een Sylvana had. Het is wat mij betreft in ieder geval een beetje te kort door de bocht om zomaar even te gaan roeptoeteren dat er voor donkere mensen geen plaats is omdat er er in een bepaalde sector niet of nauwelijks donkere mensen werken.


Edit:
Ergens iemand met een donkere huidskleur neerzetten enkel en alleen omdat dat zogenaamd ethisch verantwoord is ipv dat deze persoon er de capaciteiten voor heeft, dat is pas fout.





[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 14-06-2020 13:45]


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 14-06-2020 13:33 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Lekker offtopic ook in dit topic.



Monty Python is kut.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


KwelgeestIV
Usericon van KwelgeestIV
Posted 14-06-2020 16:49 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 14 juni 2020 12:42 schreef M. het volgende:
Ach ach wat is dat nou toch voor huilenbalkerij? Heb je het nou echt zo moeilijk als witte hetero man? Nee toch? Precies, dat dacht ik al.
Iets wat ik dan ook helemaal niet beweer. Ik heb het niet over (verondersteld) slachtofferschap van de witte, heterofiele man of onrecht dat hem aangedaan zou worden; ik heb het over de onvolkomenheden van een discours dat zich ('toevallig', alsin contingent) richt tegen, een cultuur waar, de witte, heterofiel man symbool voor staat.

quote:
Als tienduizenden mensen het in Corona tijd nodig vinden om de straat op te gaan dan is er gewoon iets aan de hand.
Onzinnige 'argument'. Waarheid wordt niet bepaald door een meerderheidsstandpunt.

quote:
En kijk alleen al naar de kleur van ons kabinet, of überhaupt de kleur van de tweede kamer (wel wat mensen van kleur maar *nul* zwarte mensen) en dan zie je dat er sprake is van misrepresentatie.
Er bestaat ook gewoon zoiets als toeval. Niet alles is een manifestatie van een institutionalisering van macht.Het is geen eis dat de kamer een afspiegeling van de bevolking is. De kamer is ook veel hoger opgeleid dan de bevolking door de bank genomen is.
Afgelopen decennia hadden we altijd 'zwarte' volksvertegenwoordigers. Dat dat nu niet het geval is, is echt een (toevallige) uitzondering. Hiernaast behoort de afspiegeling naar politieke kleur te gaan, niet naar etniciteit.
Komt ook nog eens bij, dat Volkskrant nou net dit weekend schrijft, dat Turken en Marokkanen, wanneer we parlementariërs gaan indelen naar afkomst ipv politieke kleur, eigenlijk nou net in de kamer oververtegenwoordigd zijn. Het is dus niet zo dat mensen van niet-westerse etniciteit
geen deel uitmaken van de volksvertegenwoordiging.
Als het je echt gaat om het punt dat er geen 'negroïde' medemensen in het parlement zitten, dan zie je echt geen individuen meer, maar slechts lopende pigmentpaletten.

quote:
Kijk naar de line-up afgelopen jaren van (NPO!) talkshows als Pauw, Op1, WNL etc. (enige uitzondering Humberto Tan, haha, bij de commerciëlen!), dat is gewoon geen afspiegeling van het huidige Nederland.
Ik kan heel flauw stellen dat ik dergelijke programma's nooit kijk dus geen idee heb. Is nog waar ook. Mijn wekker staat doorgaans te vroeg om na 22:00 's avonds nog praatprogramma's te gaan kijken. Ook kijk ik sowieso zelden tot nooit reguliere televisie en ben ik het al jaren zat om steeds dezelfde koppen dezelfde derderangsmening te zien herkauwen.
Ik heb echter zowel een abonnement op Trouw als op de Volkrant, en nou zit ik niet bij ieder nieuwsbericht te schedelmeten of de naam van de auteur wel exotisch genoeg is, maar ik zie met grote regelmaat columns en opiniestukken van en interviews met mensen van kleur voorbijkomen. Maar het is jou bekend dat nogsteeds tegen de 80% van de Nederlanders etnisch Nederlander is? Daar komen de westerse allochtonen dus nog bovenop. Buiten de grote steden is het land altijd nog behoorlijk roomblank. 1 op de vijf hoofden op televisie zou dus een ander kleurtje moeten hebben. Ik ben benieuwd naar de statistieken..

quote:
En waarom moet het dan de hele tijd over randzaken gaan?
Randzaken? Dit zijn anekdotische voorbeelden die voortkomen uit de geesteshouding die aan de BLM-beweging en hun identiteitsdenken ten grondslag ligt. Dit zijn punten, eisen, die deze beweging, in de kielzog van de demonstraties na de dood van Floyd, zelf meetrekt. Ik verzin ze niet, dit is gewoon een greep uit bovengenoemde kranten van afgelopen twee weken.
Lees columns en opiniestukken van, of interviews met leiden als Gloria Wekker, Anousha Nzume of Seada Nourhussen er nog meer eens op na. Of anders "Witte schuld" van Elma Drayer.


quote:
[...], Akwasi was wellicht wat onhandig [...].
Understatement van het jaar; of geloof jij die bullshit van hem achteraf waar hij zijn gezicht mee wil redden?


quote:
Maar de onderliggende dynamiek en omstandigheid blijft dan onderbelicht en dat is dat je als witte hetero en/of manspersoon hier de wind mee hebt en dat dat niet voor iedereen geldt.
Veralgemeniserende onzin. Niet iedere witte, heterofiele man heeft de wind mee, niet iedereen die buten die categorie valt heeft de wind tegen.
Dat in de praktijk niet iedereen dezelfde kansen en mogelijkheden heeft, lijkt mij evident. Ik ben echter van mening dat de nadruk dient te liggen op de mogelijkheid, vrijheid en verantwoordelijkheid van het individu. Het leven heeft geen enkele plicht redelijk of eerlijk te zijn, maar wat ieder individu zelf kan is zich berusten in zijn/haar eigen positie en verantwoordelijkheid en zich richten om de mogelijkheden die er zijn.
Het is nou net die houding dat externe factoren bepalend zouden zijn wat ik bedoel met gecultiveerd slachtofferschap en externalisatie.


quote:
En als je dan een beetje empathie of zelfs begrip kunt hebben voor het feit dat als honderdduizenden wereldwijd de straat op gaan,
Als ik die meutes zie, die agressie en verbetenheid, nee, dan kan ik indd geen empathie of begrip opbrengen.

quote:
[...] gaat dat heus niet ten koste van je eigen leventje, verre van zelfs.
Beweer ik ook nergens.

quote:
Enfin. Het blijkt maar weer, de witte man is een ware snowflake die helemaal nergens tegen kan.
Abjecte onzin. Bij mijn weten worden er geen safe spaces voor heterofiele, witte mannen opgericht waar zij dan veilig en ongestoord hetero, wit en man kunnen zijn. Dat is ook geenszins wat ik bepleit en valt wederom ook geheel niet uit mijn post op te maken. Dat zou exact hetzelfde zijn als waar BLM van beticht, maar dan vanuit een ander perspectief.
Wat ik zeg, of wil zeggen, is zo ongeveer het tegenovergestelde van wat jij ervan maakt. Ik heb het niet over zielig-zijn en slachtofferschap, maar over de verantwoordelijkheid van het individu. Een verantwoordelijkheid een eigen leven te bepalen en niet af te schuiven op externe factoren. Ik heb commentaar op een discours dat slachtofferschap cultiveert, maar tegelijk verantwoordelijkheid, haar wereldbeeld en machtsstructuren aan anderen oplegt. Een discours dat niet inziet dat ze exact hetzelfde doet als waar ze de ander van beticht. Als dat de bedoeling is, dan is het niets anders dan zielig revanchisme.



KwelgeestIV
Usericon van KwelgeestIV
Posted 14-06-2020 17:52 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

Een alleraardigst interview dat ik toevallig nu net lees:

https://www.volkskrant.nl/cs-b5905b09



F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 14-06-2020 19:52 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 14 juni 2020 13:32 schreef Natural Disaster het volgende:



Edit:
Ergens iemand met een donkere huidskleur neerzetten enkel en alleen omdat dat zogenaamd ethisch verantwoord is ipv dat deze persoon er de capaciteiten voor heeft, dat is pas fout.






De juiste persoon op de juiste plaats.

Vroeger zeiden we: "de juiste man op de juiste plaats".

Maar dat kan niet meer, natuurlijk.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 14-06-2020 20:00 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Ja.

Ja.

Nee, met grote waarschijnlijkheid.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 15-06-2020 9:12 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2020 10:04 schreef XXL het volgende:
Ga je nog naar de demonstratie in Deventer om daar als blanke een bord met de text 'vergeef me' omhoog te houden?

Als je dat namelijk niet doet schijn je ook een racist te zijn heb ik op tv vernomen.


Goede cirkelredenering. Als je er niet staat ben je racist, als je er wel staat dan ben je ook een racist, alleen dan eentje die het erkent. Dat biedt niet echt een kans tot een eerlijke gespreksopening.

Maar ik ben blij dat er mensen zijn die namens mijn 'ras' excuses aanbieden. Waar zouden we zijn zonder hen?


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen