IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Auteur:
Topic : C-187 - 187 to the world : de voortzetting na Pestilence!!!! Vorige pagina | Volgende pagina
Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 21-08-2002 7:07 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

Mutilator kent mij langer dan vandaag


REelax187
Usericon van REelax187
Posted 21-08-2002 10:52 by REelax187 Wijzig reactieProfiel van REelax187Quote dit bericht

quote:
Op 21 augustus 2002 0:39 schreef Tymon het volgende:
Trouwens, wat wil je nou precies uit de gangsta-rap halen om in je C-187 project te gebruiken?? Alleen de rap zelf?

-Teksten...ik hou nou eenmaal niet zo van die "bow down to a nigger that's greater than you" teksten.

-GEEN GITAAR!!!!!!!!

Cheers!
Tymon


Hey, kijk da's pas een goeie vraag!

Wat mij zo ontzettend aanspreekt zijn de beats, de produktie en natuurlijk de raps zelf. Minimalisme op toplevel. Tekstueel gezien is gangsta veel meer gericht op realistisch geweld en past daarom zeer goed in C-187. Het zullen dan ook echte geweldadige raps worden. Maar wel raps.

Het minimalistisch gebruik van beat en bass als basis en toch zo'n vette sound en drive te creeeren is waanzinnig. Ik wil basgitaar ook een hoofdrol laten spelen en niet enkel als begeleiding zoals vaak in metal 't geval is (..geweest, want ik ben ff niet meer op de hoogte v/d scene).

In gangstarap spelen de teksten de hoofdrol dus daar zit de spanningsboog. Geen gitaar enkel samples. In C-187 wel gitaar en geen samples. De twee promo's die op 't net staan zijn de eerste "proeven" op dat gebied en nog veel naar metal neigend.

Maar omdat de gitaar prominent aanwezig is zal men niet direkt aan gangsta denken en dat hoeft ook niet! Bijvoorbeeld Hostage Situation: 21 dead, het "couplet ritme" is een snelle hiphop beat met off-time hihat wat weer uit de fusion komt!

Zo zie je dat ik "verdekt" al 2 verschillende stijlen hebt gebruikt maar het gitaargeweld trekt de aandacht weg van dit.

Verder kun je nog weinig opmaken omdat je geen raps op de promo's hebt gehoord. Ik kan mij voorstellen dat dat ook niet zo verhelderend kan werken.

Dus kort samengevat: fusion-gangstabeats, ritmische rapvocalen en overvloedig heavy gitaar en zelfstandige baslijnen.

Goeie vraag! Goed antwoord??

Cheers P.M.


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 21-08-2002 11:00 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

Ik weet niet of je 'She watches channel zero' van Public Enemy kent? Dat hele nummer is naast de groove gebaseert op een riff van slayer en de melodie en spanning wordt gebracht met de vocalen (raps) van voornamelijk Chuck D.

Ik vermoed dat dit de essentie is van je idee achter c-187, zit ik in de buurt?

o ja: check 'the devil made me do it' van Paris. Hele nadrukkelijke bassline en gitaarriffs eronder. Een van mijn favorieten van 'vroeger' (Voordat ik bekend raakte met metal, luisterde ik voornamelijk naar Gangsta Rap en aanverwanten).


REelax187
Usericon van REelax187
Posted 21-08-2002 11:03 by REelax187 Wijzig reactieProfiel van REelax187Quote dit bericht



Ikzelf noem Vinnie Colaiuta...Bill Bruford is trouwens my favorite en Trilok Gurtu grenst aan het bizarre! Die gast haalt zelfs ritme uit een emmer water!! (Letterlijk) Gozer oefende zeker in de Ganges tot z'n leraar hem waardig genoeg achtte om op dat maffe drumstel te mogen spelen. Wel nederig blijven zo op 1 knie...[/quote]

Vinni C. is voor mij een goeie 2e!! Ook Gary Husband, Marvin Smith (van M-base en Steve Coleman) en Chad Wackerman zijn waanzinnig!!

Trilok denkt ritmisch vanuit tabla's en transponeert dit gegeven naar fusion. Wist je dat hij geen bassdrum heeft eigenlijk alleen maar een soort lage trom. Je zult het verschil niet horen! Dat hij zo ongelovelijk uit en in ritmes kan gaan met dynamiek pfffffff......is alien!

Cheers,

Patrick.


REelax187
Usericon van REelax187
Posted 21-08-2002 11:12 by REelax187 Wijzig reactieProfiel van REelax187Quote dit bericht

quote:
Op 21 augustus 2002 11:00 schreef Shredhead het volgende:
Ik weet niet of je 'She watches channel zero' van Public Enemy kent? Dat hele nummer is naast de groove gebaseert op een riff van slayer en de melodie en spanning wordt gebracht met de vocalen (raps) van voornamelijk Chuck D.

Ik vermoed dat dit de essentie is van je idee achter c-187, zit ik in de buurt?

o ja: check 'the devil made me do it' van Paris. Hele nadrukkelijke bassline en gitaarriffs eronder. Een van mijn favorieten van 'vroeger' (Voordat ik bekend raakte met metal, luisterde ik voornamelijk naar Gangsta Rap en aanverwanten).


Je zit in de buurt en Paris was zeer zeker cool!!!! Oldschool huh, dus dat ken je ook! Top!!! Goeie bassline! Ik-zelf vind de beste beats/bass komen van Daz Dillinger van Tha Doggpound!!! Luister maar eens naar de track: What would you do. Alleen ik benader dus de gangsta vanuit de gitaarriffing en niet vanuit de hiphopbeat en dat is waarschijnlijk het grootste verschil.

Cheers with alot of

P.M.


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 21-08-2002 11:24 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

Old school ja!!

Dan ken je vast CPO en Silver Bullet ook?


Tymon
exivious
Usericon van Tymon
Posted 21-08-2002 12:40 by Tymon Wijzig reactieProfiel van TymonQuote dit berichthttp://www.exivious.net

quote:

Wat mij zo ontzettend aanspreekt zijn de beats, de produktie en natuurlijk de raps zelf. Minimalisme op toplevel. Tekstueel gezien is gangsta veel meer gericht op realistisch geweld en past daarom zeer goed in C-187. Het zullen dan ook echte geweldadige raps worden. Maar wel raps.



En echt gangsta raps of meer ala Rage Against The Machine?

quote:

Het minimalistisch gebruik van beat en bass als basis en toch zo'n vette sound en drive te creeeren is waanzinnig. Ik wil basgitaar ook een hoofdrol laten spelen en niet enkel als begeleiding zoals vaak in metal 't geval is (..geweest, want ik ben ff niet meer op de hoogte v/d scene).



Dat klinkt cool. Nouja, eigenlijk heeft de bas een veel te kleine rol in de standaard metal.

quote:

In gangstarap spelen de teksten de hoofdrol dus daar zit de spanningsboog. Geen gitaar enkel samples. In C-187 wel gitaar en geen samples. De twee promo's die op 't net staan zijn de eerste "proeven" op dat gebied en nog veel naar metal neigend.



Ooh op die manier, wil je trouwens helemaal geen synth gitaar meer gebruiken? Dat zou ik namelijk erg jammer vinden! Die synth gitaren klinken zo cool op Spheres! Vooral in "Changing Perspectives" hebben jullie echt goed gebruik gemaakt van de synth gitaar! Dat begin...ahhh!!!

quote:

Goeie vraag! Goed antwoord??



Prima antwoord

Cheers!
Tymon



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 21-08-2002 12:44 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 21 augustus 2002 12:40 schreef Tymon het volgende:
...
Ooh op die manier, wil je trouwens helemaal geen synth gitaar meer gebruiken? Dat zou ik namelijk erg jammer vinden! Die synth gitaren klinken zo cool op Spheres! Vooral in "Changing Perspectives" hebben jullie echt goed gebruik gemaakt van de synth gitaar! Dat begin...ahhh!!!
...


Changing perspectives...dat miauw geluid in het begin idd met die bizarre melodie..pieuwww pieuwww piep piep (excusez mijn knullige beeldspraak)...te gek!!!!

Ga je die soundeffecten ook gebruiken in Exivious Tymon?

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 21-08-2002 12:46]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 21-08-2002 12:45 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

Tymon, hoe zit het met den drummer bij Exivious?


Tymon
exivious
Usericon van Tymon
Posted 21-08-2002 13:00 by Tymon Wijzig reactieProfiel van TymonQuote dit berichthttp://www.exivious.net

quote:

Changing perspectives...dat miauw geluid in het begin idd met die bizarre melodie..pieuwww pieuwww piep piep (excusez mijn knullige beeldspraak)...te gek!!!!



Hahaha...precies ja!! Dat stukje doet me altijd erg denken aan de Terminator soundtrack

quote:

Ga je die soundeffecten ook gebruiken in Exivious Tymon?



Dat is wel de bedoeling ja...maar niet zo prominent in de mix als Pestilence deed bij Spheres. Meer als opvulling van akkoorden (van die coole wind-sounds) en voor solo's.



Tymon
exivious
Usericon van Tymon
Posted 21-08-2002 13:03 by Tymon Wijzig reactieProfiel van TymonQuote dit berichthttp://www.exivious.net

quote:

Tymon, hoe zit het met den drummer bij Exivious?



Die woont in Noorwegen Maar hij blijft gewoon bij Exivious spelen. Alleen optredens zitten er niet echt snel aan te komen op deze manier. Maar misschien als de CD is opgenomen dat we een tourtje maken...wie weet?

Cheers!
Tymon



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 21-08-2002 13:16 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 21 augustus 2002 13:00 schreef Tymon het volgende:
Hahaha...precies ja!! Dat stukje doet me altijd erg denken aan de Terminator soundtrack


Hmm aparte associatie; bij Terminator denk ik vooral aan hamerslagen op een aambeeld ofzo.

In ieder geval is dit nummer fantastisch; alleen die stem al die zo laag-hoog-laag en snel-langzaam-snel die tekst 'opzegt':

Enrich your mind.with.the wisdom..you'll find..though...your..changing perspectives!

quote:
Dat is wel de bedoeling ja...maar niet zo prominent in de mix als Pestilence deed bij Spheres. Meer als opvulling van akkoorden (van die coole wind-sounds) en voor solo's.


Cool ; gooi je er nog wat 'Tymontronics' overheen...kan prof. Fripp ook nog es wat leren



[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 21-08-2002 13:22]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Tymon
exivious
Usericon van Tymon
Posted 21-08-2002 15:03 by Tymon Wijzig reactieProfiel van TymonQuote dit berichthttp://www.exivious.net

quote:

Hmm aparte associatie; bij Terminator denk ik vooral aan hamerslagen op een aambeeld ofzo.



Tja ik eigenlijk ook...weet ook niet echt waarom het me er aan doet denken

quote:

Cool ; gooi je er nog wat 'Tymontronics' overheen



Haha! Tymontronics


Tymon



Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 21-08-2002 16:02 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

LOL



REelax187
Usericon van REelax187
Posted 21-08-2002 19:27 by REelax187 Wijzig reactieProfiel van REelax187Quote dit bericht

quote:
Op 21 augustus 2002 12:40 schreef Tymon het volgende:
En echt gangsta raps of meer ala Rage Against The Machine?



Dat klinkt cool. Nouja, eigenlijk heeft de bas een veel te kleine rol in de standaard metal.



Ooh op die manier, wil je trouwens helemaal geen synth gitaar meer gebruiken? Dat zou ik namelijk erg jammer vinden! Die synth gitaren klinken zo cool op Spheres! Vooral in "Changing Perspectives" hebben jullie echt goed gebruik gemaakt van de synth gitaar! Dat begin...ahhh!!!



Prima antwoord

Cheers!
Tymon


REelax187
Usericon van REelax187
Posted 21-08-2002 19:35 by REelax187 Wijzig reactieProfiel van REelax187Quote dit bericht

quote:
Op 21 augustus 2002 19:27 schreef REelax187 het volgende:



Je zit elke keer wel verdacht dichtbij.....

Inderdaad een mix van echte gangsta en rage against......

Ehhh, wel eens gedacht om in de waarzeggerij te stappen hahaha.......

Trouwens, ik vond het gebruik van de guitar-synth op spheres eigenlijk geforceerd geminimaliseerd.

Het werd ons dan ook min of meer door de Platenmij. niet in dank afgenomen.(het gebruik ervan).....

Nu zou ik alleen een synhtaxe willen gebruiken namelijk de roland guitarsyth heeft problemen met real-time triggering en dus niet echt geschikt voor solo's.

Cheers for Beers

Patrick


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 21-08-2002 19:46 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Patrick effe een ander vraagje. bestaat er een kans dat je nog eens een optreden met pestilence doet? bijvoorbeeld bij een speciale gelegenheid of zo iets? Of is deze band een definitief afgesloten hoofdstuk?


Tymon
exivious
Usericon van Tymon
Posted 21-08-2002 20:18 by Tymon Wijzig reactieProfiel van TymonQuote dit berichthttp://www.exivious.net

quote:

Ehhh, wel eens gedacht om in de waarzeggerij te stappen hahaha.......



Ik sense de brainwaves via internet

quote:

Het werd ons dan ook min of meer door de Platenmij. niet in dank afgenomen.(het gebruik ervan).....



Roadrunner he? Ik vond het in ieder geval erg cool!

quote:

Nu zou ik alleen een synhtaxe willen gebruiken namelijk de roland guitarsyth heeft problemen met real-time triggering en dus niet echt geschikt voor solo's.



Heb je de GR-33 al geprobeerd? Die heeft een stuk betere triggering. Er zijn ook bruggen met synth element ingebouwd...heb er alleen geen ervaring mee hoe goed die werken. Maar als je de solo's hoort van Richard Hallebeek* dat werkt dat best wel goed! En hoe wilde je trouwens aan een echte synthaxe komen? Die gasten zijn al JAREN failliet.

* Richard Hallebeek - Nederlandse gitarist die 1e en 2e fase conservatorium heeft afgerond en daarna lessen heeft gevolgd bij Scott Henderson en Frank Gambale. Op zijn nieuwe CD speelt Allan Holdsworth een paar gast solo's. En echt...hij is bijna net zo goed als Allan...nouja...hij komt aardig in de buurt

Cheers!
Tymon



REelax187
Usericon van REelax187
Posted 21-08-2002 20:19 by REelax187 Wijzig reactieProfiel van REelax187Quote dit bericht

quote:
Op 21 augustus 2002 19:46 schreef attila_de_hun het volgende:
Patrick effe een ander vraagje. bestaat er een kans dat je nog eens een optreden met pestilence doet? bijvoorbeeld bij een speciale gelegenheid of zo iets? Of is deze band een definitief afgesloten hoofdstuk?



Ik moet je vraag beantwoorden met je laatste vraag....een definitief afgesloten hoofdstuk.

Alleen ik voel er persoonlijk al niets voor en ik weet van de andere boys ook zeker dat ze het nix vinden. Pestilence is echt R.I.P,
leve C-187. Een nieuw begin met nieuwe muzikanten.

Net als andere R.I.P bands, vind ik, zijn juist daarom ook zo speciaal.

Het vertegenwoordigd(e) een bepaalde tijd. Nostalgie...

Cheers !!!!!! P.M.


REelax187
Usericon van REelax187
Posted 21-08-2002 20:26 by REelax187 Wijzig reactieProfiel van REelax187Quote dit bericht

quote:
Op 21 augustus 2002 20:18 schreef Tymon het volgende:
Maar als je de solo's hoort van Richard Hallebeek* dat werkt dat best wel goed! En hoe wilde je trouwens aan een echte synthaxe komen? Die gasten zijn al JAREN failliet.

Tymon


Ja die Hallebeek schijnt goed te zijn. Zelf nog nix van gehoord maar ik zal es op zoek naar gaan.......

Klopt, Synthaxes worden niet meer gemaakt maar er schijnen er nog een paar "rond te dolen" in Europa voor z'on 8.000 euro...

Maar voor mindere kwali ga ik niet dus dan liever maar gewoon steinberger.

Greetings and Salutations!

Patrick M.


REelax187
Usericon van REelax187
Posted 21-08-2002 20:49 by REelax187 Wijzig reactieProfiel van REelax187Quote dit bericht

quote:
Op 21 augustus 2002 20:26 schreef REelax187 het volgende:
Ja die Hallebeek schijnt goed te zijn. Zelf nog nix van gehoord maar ik zal es op zoek naar gaan.......


Greetings and Salutations!

Herstel op mezelf. 'k Heb al wat eerder wat van die gast gehoord en vond 'em toen ook al aardig Holdsy klinken. Kijk maar es op www.gitaarnet.nl waar meneer wat ideeen deelt. Hij kent zeer zeker z'n theorie!!!!


Patrick M.


Tymon
exivious
Usericon van Tymon
Posted 21-08-2002 22:38 by Tymon Wijzig reactieProfiel van TymonQuote dit berichthttp://www.exivious.net

quote:

Klopt, Synthaxes worden niet meer gemaakt maar er schijnen er nog een paar "rond te dolen" in Europa voor z'on 8.000 euro...



Dat bedoel ik! F#CK wat duur!!! En dan moet je er ook nog een goeie synth module bij kopen want de synthaxe is puur een MIDI controller.

quote:

Maar voor mindere kwali ga ik niet dus dan liever maar gewoon steinberger.



Steinberger is cool! Wist je dat ze weer worden gemaakt? Op www.musicyo.com worden ze verkocht. Dure (originele) en goedkope versies (van hout). De goedkope versies zijn erg aantrekkelijk om zwaar te verbouwen. Nieuwe elementen, nieuwe nek (moses graphite) en nog een leuk kleurtje (beschildering) erop en dan heb je voor minder geld dan een dure een net zo'n goeie (en mooiere) gitaar! Dat ga ik binnenkort doen als ik weer wat centjes heb

Cheers!
Tymon



Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 26-08-2002 12:32 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 21 augustus 2002 20:26 schreef REelax187 het volgende:
Ja die Hallebeek schijnt goed te zijn. Zelf nog nix van gehoord maar ik zal es op zoek naar gaan.......
Hallebeek is geen kleintje. Een vriend van me heeft les van hem (of gehad?). Een erg sympathieke gozer ook, trouwens.

*kippevel-mode* : denk terug aan geweldige uitvoering van "Zoot Allures" dat hij een keer met een band live speelde... Aiaiai, wat mooi.


Touché, pussycat!


REelax187
Usericon van REelax187
Posted 28-08-2002 23:48 by REelax187 Wijzig reactieProfiel van REelax187Quote dit bericht

quote:
Op 21 augustus 2002 22:38 schreef Tymon het volgende:


Steinberger is cool! Wist je dat ze weer worden gemaakt? Op www.musicyo.com worden ze verkocht. Dure (originele) en goedkope versies (van hout). De goedkope versies zijn erg aantrekkelijk om zwaar te verbouwen. Dat ga ik binnenkort doen als ik weer wat centjes heb

Cheers!
Tymon


Thanx, ik zocht al een site waar je de Steinberger op kon vinden!

Mijn optie zal zijn: veel aandacht en $$$ besteden aan het hout. Uiteraard gebruik ik de hardware van m'n oude Stein. Verder ben ik niet zo op aktieve pick-up's.

Ik laat me dus waarschijnlijk een custom-made Steinberger-achtige gitaar vervaardigen.

Als ik me goed herinner speel jij in een band?? Fan van Cynic was het??

Cheers........

P.M.


Tymon
exivious
Usericon van Tymon
Posted 29-08-2002 2:11 by Tymon Wijzig reactieProfiel van TymonQuote dit berichthttp://www.exivious.net

quote:

Mijn optie zal zijn: veel aandacht en $$$ besteden aan het hout. Uiteraard gebruik ik de hardware van m'n oude Stein. Verder ben ik niet zo op aktieve pick-up's.



Ik ben juist wel een fan van actieve EMGtjes, vandaar dat 't hout me niet zo heel veel kan schelen.

quote:

Ik laat me dus waarschijnlijk een custom-made Steinberger-achtige gitaar vervaardigen.



Dat zal vast prijzig worden

quote:

Als ik me goed herinner speel jij in een band?? Fan van Cynic was het??



Yep, Exivious is de naam En inderdaad grote fan van Cynic maar ook van Atheist en Pestilence om de fusionmetal bands maar weer eens uit de kast te halen

Onze demo klinkt een beetje TE Cynic door de vocals. Het nieuwe materiaal klinkt een stuk frisser en origineler!

Cheers!
Tymon



Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen