IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Auteur:
Topic : C-187 - 187 to the world : de voortzetting na Pestilence!!!! Vorige pagina | Volgende pagina
Airwolf
POTJANPOTLOOD!
Usericon van Airwolf
Posted 19-08-2002 23:23 by Airwolf Wijzig reactieProfiel van AirwolfQuote dit bericht

ik vind persoonlijk de langzamere solo's op testimony (zoals in twisted truth) erg gaaf. geen snel gepiel, maar met gevoel gespeeld en mooie toonkeuzes. geweldig!


"7 Years Have Gone, It Can No Longer Be Left Undone The Candle Must Be Burn Again, And Pain Must Follow the Unholy Flame So Burn... Burn... Burn And Free the Spirit From Its Chain"


Tymon
exivious
Usericon van Tymon
Posted 20-08-2002 0:04 by Tymon Wijzig reactieProfiel van TymonQuote dit berichthttp://www.exivious.net

quote:
Op 19 augustus 2002 23:23 schreef Airwolf het volgende:
ik vind persoonlijk de langzamere solo's op testimony (zoals in twisted truth) erg gaaf. geen snel gepiel, maar met gevoel gespeeld en mooie toonkeuzes. geweldig!


Maar Allan kan dat zelfs met ontzettend snelle licks OK...ik hou op met m'n gezanik over Holdsworth

Cheers,
Tymon



Airwolf
POTJANPOTLOOD!
Usericon van Airwolf
Posted 20-08-2002 0:06 by Airwolf Wijzig reactieProfiel van AirwolfQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2002 0:04 schreef Tymon het volgende:
Maar Allan kan dat zelfs met ontzettend snelle licks OK...ik hou op met m'n gezanik over Holdsworth

Cheers,
Tymon

ik ga het binnenkort wel even checken, michael romeo (Symphony X ) heeft het er op z'n instructievideo ook over.


"7 Years Have Gone, It Can No Longer Be Left Undone The Candle Must Be Burn Again, And Pain Must Follow the Unholy Flame So Burn... Burn... Burn And Free the Spirit From Its Chain"


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 20-08-2002 0:08 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2002 0:09 schreef REelax187 het volgende:
'K heb nog niets vernomen van je frontmannetje!
Ben nu bezig met (nee, geen penetratie!!!) een meiske omdat een vrouwlijke zangeres toch wel speciaal kan zijn.

P.M.


Ik heb hem gesproken, hij heeft de MP3's gedownd (je promo-schetsen zeg maar) maar hij vind het te technisch..

'He ain't worth it' Patrick

Maar goed, ik heb het geprobeerd.. Veel suc6 nog bij de zoektocht!

Cheerz


Tymon
exivious
Usericon van Tymon
Posted 20-08-2002 0:26 by Tymon Wijzig reactieProfiel van TymonQuote dit berichthttp://www.exivious.net

Airwolf, wie ben jij trouwens? Joost?

Cheerios,
Tymon



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 20-08-2002 8:51 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 10 augustus 2002 19:45 schreef REelax187 het volgende:
...Ik probeer nu nog een aantal nederlandse drummers uit en ik heb nog een aantal opties over: ik wil nl. zelf graag Virgil Donati proberen te benaderen.....


Deze naam ben ik wel eens zijdelings eerder tegengekomen; kan iemand me iets over deze man vertellen?

quote:
Op 16 augustus 2002 23:52 schreef Tymon het volgende:
Yep, Allan is DE gitaargod! Er zijn gewoon geen woorden voor om te beschrijven wat hij allemaal doet/kan.



Da's nogal een statement! Ga je niet voorbij aan Robert Fripp?

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 20-08-2002 9:30]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Airwolf
POTJANPOTLOOD!
Usericon van Airwolf
Posted 20-08-2002 9:04 by Airwolf Wijzig reactieProfiel van AirwolfQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2002 0:26 schreef Tymon het volgende:
Airwolf, wie ben jij trouwens? Joost?

Cheerios,
Tymon

yep


"7 Years Have Gone, It Can No Longer Be Left Undone The Candle Must Be Burn Again, And Pain Must Follow the Unholy Flame So Burn... Burn... Burn And Free the Spirit From Its Chain"


mcoenen
Sun Caged and Stormider Guitarist
Usericon van mcoenen
Posted 20-08-2002 10:43 by mcoenen Wijzig reactieProfiel van mcoenenQuote dit berichthttp://www.marcelcoenen.com

Virgil Donati is een meesterdrummer, hij drumt onder andere bij Planet X (band met o.a. Derek Sherinian (ex Dream Theater) en Tony Macalpine) en drumde ook op de laatste tour van Steve Vai. Check hier zijn site maar es:

http://www.virgildonati.com/

Sterke aanrader: zijn CD "Serious Young Insects" (On The Virg)



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 20-08-2002 12:16 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 20 augustus 2002 10:43 schreef mcoenen het volgende:
Virgil Donati is een meesterdrummer, hij drumt onder andere bij Planet X (band met o.a. Derek Sherinian (ex Dream Theater) en Tony Macalpine) en drumde ook op de laatste tour van Steve Vai. Check hier zijn site maar es:

http://www.virgildonati.com/

Sterke aanrader: zijn CD "Serious Young Insects" (On The Virg)


Thanx voor de info! Ik ga eens werk van 'em opsnorren.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 20-08-2002 13:09 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

Is een van de vetste drummers die ik ken in ieder geval...waanzinnig !!!


Tymon
exivious
Usericon van Tymon
Posted 20-08-2002 14:18 by Tymon Wijzig reactieProfiel van TymonQuote dit berichthttp://www.exivious.net

Ik kan die laatste CD van Planet X nergens vinden!



Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 20-08-2002 15:34 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2002 13:09 schreef Triple-Dan het volgende:
Is een van de vetste drummers die ik ken in ieder geval...waanzinnig !!!


ik ken een vettere drummer


REelax187
Usericon van REelax187
Posted 20-08-2002 22:42 by REelax187 Wijzig reactieProfiel van REelax187Quote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2002 23:52 schreef Tymon het volgende:
Yep, Allan is DE gitaargod! Er zijn gewoon geen woorden voor om te beschrijven wat hij allemaal doet/kan.


En hoe bescheiden hij er bij blijft!

Trouwens Patrick, zijn jouw solo's bij Pestilence (Spheres) geïmproviseerd of gecomponeerd?

Cheers
Tymon


Eh, nee....Alles is improv. Van te voren uitdokteren of componeren van m'n solo's vind ik voor mezelf belemmerend.

In zoverre dat ik dan ook probeer alles met een first take te doen want zo blijf je "to the point" en geconcentreerd.

Maar dat betekent dus dat ik in m'n hoofd wel de chords in real time voorbij moet kunnen laten gaan en elke mogelijke combinatie moet overwegen.

Dat maakt het extra spannend en "live"

Cheers and beers

P.M.


REelax187
Usericon van REelax187
Posted 20-08-2002 22:52 by REelax187 Wijzig reactieProfiel van REelax187Quote dit bericht

quote:
Op 19 augustus 2002 15:51 schreef Sporty Voleg het volgende:
Vernieuwend zijn is sowieso moeilijk, omdat iedereen denkt dat alles al eens eerder is gedaan. Als je stijl tijdens je ontwikkeling dan ergens op lijkt (of als je ergens 'van hebt gejat'), maakt dat m.i. niet zoveel uit, als je dat maar goed doet (en met mate). Dan is het wat mij betreft eerder een compliment aan de invloed dan een schande voor de beïnvloedde.


Ben ik het helemaal mee eens. Echter, ik denk niet dat er zo iets is als nieuw. Volgens mij zijn alle (muzikale) ideeen er al.

Maar alleen op juiste momenten en daar bedoel ik momenten mee wanneer je je creatieve geest de vrije loop kunt laten gaan, vrij van stress of denken aan je werk e.d.....komt zo'n idee schijnbaar uit het niets.
De ene drukt zich uit in muziek en de ander is creatief op een ander vlak.

Sommige combinaties werken per definitie niet....es kijke wat fusionmetal met gangsta gaat doen.......

Cheers,

Patrick M.


REelax187
Usericon van REelax187
Posted 20-08-2002 23:04 by REelax187 Wijzig reactieProfiel van REelax187Quote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2002 0:04 schreef Tymon het volgende:
Maar Allan kan dat zelfs met ontzettend snelle licks OK...ik hou op met m'n gezanik over Holdsworth

Cheers,
Tymon


Hahahaha, meester Allan Holdsworth is GOD, en mag dan ook aanbeden worden om z'n muzikale (gitaar) genialiteit. (lees:alien)

Hij is tevens de enige gitarist die niet klinkt als een gitarist en alleen daarom al uniek.

Let wel: ook klassiek gitaar beheerscht!!! hij beter dan welke andere spaanse clown (niet diss-respectfull bedoeld) of klassiek geschoolde gitarist.

Ook passen zijn solo's zeker in een wat heavier setting.
Luister maar eens naar Heavy Machinery met de broertjes johansson( weet je wel die van Malmsteen).

Cheers,

Patrick.



Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 20-08-2002 23:06 by Vampire_girl Wijzig reactieProfiel van Vampire_girlQuote dit berichthttp://www.sfu420.com/

Wanneer komt de cd eigenlijk uit? Ik ben best wel benieuwd, heb tot nu toe alleen de instrumentale versie beluisterd (klinkt erg lekker trouwens).


the only pleasure is pain


REelax187
Usericon van REelax187
Posted 20-08-2002 23:07 by REelax187 Wijzig reactieProfiel van REelax187Quote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2002 0:08 schreef Snaack het volgende:
Ik heb hem gesproken, hij heeft de MP3's gedownd (je promo-schetsen zeg maar) maar hij vind het te technisch..

'He ain't worth it' Patrick

Maar goed, ik heb het geprobeerd.. Veel suc6 nog bij de zoektocht!

Cheerz


Hey, man...in ieder geval thanx voor de moeite...

Als hij dat al te technisch vindt ben ik bang voor de volgende tracks haha.....

Cheers and have a goodone....

Patrick M.


REelax187
Usericon van REelax187
Posted 20-08-2002 23:14 by REelax187 Wijzig reactieProfiel van REelax187Quote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2002 23:06 schreef Vampire_girl het volgende:
Wanneer komt de cd eigenlijk uit? Ik ben best wel benieuwd, heb tot nu toe alleen de instrumentale versie beluisterd (klinkt erg lekker trouwens).


Uhmm....lastige vraag want eerst moet ik een geschikte frontman/vrouw gevonden hebben maar voor nu ben ik driftig aan het componeren van de tracks.

As far as the tracks trouwens, ze ondergaan telkens nog een heftige metamorfose maar het grondidee is er natuurlijk en het rauwe en harde blijft zeer zeker.

Alleen probeer ik er meer dynamiek in te verwerken door warme Holdsworth accoorden.

Dus.....het zal nog ff duren. Misschien begin volgend jaar.

Cheers,

Patrick M.


Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 20-08-2002 23:16 by Vampire_girl Wijzig reactieProfiel van Vampire_girlQuote dit berichthttp://www.sfu420.com/

quote:
Op 20 augustus 2002 23:14 schreef REelax187 het volgende:
Uhmm....lastige vraag want eerst moet ik een geschikte frontman/vrouw gevonden hebben maar voor nu ben ik driftig aan het componeren van de tracks.

As far as the tracks trouwens, ze ondergaan telkens nog een heftige metamorfose maar het grondidee is er natuurlijk en het rauwe en harde blijft zeer zeker.

Alleen probeer ik er meer dynamiek in te verwerken door warme Holdsworth accoorden.

Dus.....het zal nog ff duren. Misschien begin volgend jaar.

Cheers,

Patrick M.


Alleen maar beter dat de cd geperfectioneerd wordt, ik ben iig erg benieuwd.


the only pleasure is pain


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 20-08-2002 23:19 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

ik vraag het toch, heb je dat nummer van metallica en ja rule gehoord, patrick? jouw project word hopelijk wel iets heftiger?

http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=4560



Oud Vuil.


REelax187
Usericon van REelax187
Posted 20-08-2002 23:29 by REelax187 Wijzig reactieProfiel van REelax187Quote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2002 8:51 schreef Mutilator het volgende:
Deze naam ben ik wel eens zijdelings eerder tegengekomen; kan iemand me iets over deze man vertellen?



Da's nogal een statement! Ga je niet voorbij aan Robert Fripp?


Ehhh, ja......Net als in de F1...Alhoewel R.F. ook wel goed is maar toch niet als Holdsworth! Die komt van een andere planeet, terwijl Fripp meer een als een "gitarist" klinkt....(alhoewel neuronengesang wel alien klinkt)..er kan er nu maar 1 als eerste over de finish, net als F1, Schumacher en dan de rest..... Misschien een rare vergelijking maar dan ook weer niet!!

Trouwens, jij kent trouwens wel je muzikanten!!

Cheers Patrick.


REelax187
Usericon van REelax187
Posted 21-08-2002 0:00 by REelax187 Wijzig reactieProfiel van REelax187Quote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2002 15:34 schreef Shredhead het volgende:
ik ken een vettere drummer


Ik ken er ook wel eentje: Trilok Gurtu!!!!!
Bij verre de meest waanzinnige drummer die er bestaat.

Wat zou dat toch mooi zijn Holdsworth op gitaar, Gurtu op drums en Dave Carpenter op bass.....ach mijn arme hartje hahaha


Jij kent een nog vettere drummer???

Cheers Patrick M.


REelax187
Usericon van REelax187
Posted 21-08-2002 0:07 by REelax187 Wijzig reactieProfiel van REelax187Quote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2002 23:19 schreef webblaster wim het volgende:
ik vraag het toch, heb je dat nummer van metallica en ja rule gehoord, patrick? jouw project word hopelijk wel iets heftiger?

http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=4560




Echt wel want ik benader gangsta vanuit een metal-approach in plaats van bijv. Metallica en Ja-rule de gitaar ziet als een bijrol of als soort heavy gimmick.

Dus wees gerust: het wordt zwaar ruig en heavy!!!!!

Cheers, P.M.


Tymon
exivious
Usericon van Tymon
Posted 21-08-2002 0:39 by Tymon Wijzig reactieProfiel van TymonQuote dit berichthttp://www.exivious.net

Trouwens, wat wil je nou precies uit de gangsta-rap halen om in je C-187 project te gebruiken?? Alleen de rap zelf? Want ik kan me niet echt zo'n gangsta-beat onder die riffs van jou voorstellen

Ik heb trouwens wat van die gangsta nummers gedownload van Da Luniz, West Side Connection, Snoop etc en dit vind ik ervan tot nu toe:

pros:
-Erg mooie producties!!
-Coole grooves
-Gevarieerde melodieen.

cons:
-Snel saai...vrijwel geen spanningbogen (climax), geen solo's (logisch), vrijwel geen breaks of wat dan ook).

-Teksten...ik hou nou eenmaal niet zo van die "bow down to a nigger that's greater than you" teksten.

-GEEN GITAAR!!!!!!!!

Cheers!
Tymon



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 21-08-2002 6:10 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 20 augustus 2002 23:29 schreef REelax187 het volgende:
Ehhh, ja......Net als in de F1...Alhoewel R.F. ook wel goed is maar toch niet als Holdsworth! Die komt van een andere planeet, terwijl Fripp meer een als een "gitarist" klinkt....(alhoewel neuronengesang wel alien klinkt)..er kan er nu maar 1 als eerste over de finish, net als F1, Schumacher en dan de rest..... Misschien een rare vergelijking maar dan ook weer niet!!

Trouwens, jij kent trouwens wel je muzikanten!!

Cheers Patrick.


Hoewel het in een andere context valt van 'alien' noemde ik Fripp idd. ook om z'n buitenaardse sound

Dank voor het compliment maar eerlijk gezegd kan het altijd beter aangezien ik jarenlang dacht dat The guitar trio (Meola, deLucia & mcLaughlin) de absolute top van de gitaarwereld was. De naam Holdsworth ken ik al langer, maar heb zijn kwaliteiten blijkens te laag ingeschat voor een grondige zoektocht. Dat gaat dus veranderen.

quote:
Op 21 augustus 2002 0:00 schreef REelax187 het volgende:
Ik ken er ook wel eentje: Trilok Gurtu!!!!!
Bij verre de meest waanzinnige drummer die er bestaat.

Wat zou dat toch mooi zijn Holdsworth op gitaar, Gurtu op drums en Dave Carpenter op bass.....ach mijn arme hartje hahaha


Jij kent een nog vettere drummer???

Cheers Patrick M.


Ik vermoed dat Shreddy het vette letterlijk neemt en dan kom ik uit op Gene Hoglan. Hoever zit ik ernaast?

Ikzelf noem Vinnie Colaiuta...Bill Bruford is trouwens my favorite en Trilok Gurtu grenst aan het bizarre! Die gast haalt zelfs ritme uit een emmer water!! (Letterlijk) Gozer oefende zeker in de Ganges tot z'n leraar hem waardig genoeg achtte om op dat maffe drumstel te mogen spelen. Wel nederig blijven zo op 1 knie...

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 21-08-2002 7:02]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen