IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : Alice in Chains Vorige pagina | Volgende pagina
Ruud
Usericon van Ruud
Posted 18-10-2005 22:58 by Ruud Wijzig reactieProfiel van RuudQuote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door Ruud op 04-01-2008 23:32]


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 18-10-2005 23:17 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

Het verschil tussen Nirvana en AiC zit hem denk ik voornamelijk in het feit dat Nirvana sterke liedjes(wat niet makkelijk is om te schrijven) had, en AiC als het ware 'nummers' schreef En betere instrumentbeheersing had.


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 19-10-2005 0:09 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

zit op het moment een promootje te luisteren van een band die zichzelf Wet Animal noemt, met de gitarist die vroeger in Trouble zat....ze doen me erg aan deze band denken! Vooral de vocals!


wait for me dragon, we'll meet in the sky


IJsregen
Usericon van IJsregen
Posted 19-10-2005 13:50 by IJsregen Wijzig reactieProfiel van IJsregenQuote dit bericht

quote:
Op 18 oktober 2005 21:32 schreef Jenje het volgende:
Alice in Chains in zelfde schuit als Nirvana duwen vind ik eerlijk gezegd nogal bullshit ..

AiC heeft hele andere sound, niet ten minste door dubbele zangpartijen, en zang die niet zo vals als een kraai is

+1.
Ikzelf zie de vergelijking ook niet, en stiekem vind ik dat Nirvana niet genoemd mag worden bij Alice in Chains. Er zitten zoveel verschillende invloeden, zang, onderwerpen en een geheel andere sound in dan dat Nirvana produceerde.
En wat mij betreft is die dus vele malen beter.


Disko Disko Partizani


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 26-02-2006 23:14 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

http://www.zwaremetalen.com/nieuws/5704.html

Even m'n reactie sleur-en-pleuren:

Vreemd nieuws, dit zeg, komt ook ineens uit het niets lijkt het wel.

Ik had AiC maar wat graag live gezien, maar ik heb zo m'n twijfels over een andere frontman. Al blijft het waarschijnlijk beter dan nooit AiC...


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-02-2006 23:24 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Tja .. ach ik zou er best heen willen, lijkt me toch behoorlijk uniek


yowannuzz
Usericon van yowannuzz
Posted 26-02-2006 23:36 by yowannuzz Wijzig reactieProfiel van yowannuzzQuote dit bericht

Ik heb ze live gezien, lang geleden in Ahoy.
En dat was goed, maar niet geweldig of zo.

Ook al vind ik Dirt een van de betere cd's uit mijn (omvangrijke) cd-collectie.


trol
Usericon van trol
Posted 27-02-2006 12:17 by trol Wijzig reactieProfiel van trolQuote dit berichthttp://www.dimensional-psychosis.com

Dat festival waar ze spen in Oostenrijk ziet er ook wel erg interessant uit..

http://www.novarock.at/index.php?novahome

Maar eens even regelen dat ik daar bij ben..


Downer
Usericon van Downer
Posted 27-02-2006 16:54 by Downer Wijzig reactieProfiel van DownerQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/Downer

komen ze ook in nederland of is daar nog niks over bekend??


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-02-2006 17:16 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ze staan ook op een Italiaans fest ...


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 27-02-2006 17:21 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 27 februari 2006 12:17 schreef trol het volgende:
Dat festival waar ze spen in Oostenrijk ziet er ook wel erg interessant uit..

http://www.novarock.at/index.php?novahome

Maar eens even regelen dat ik daar bij ben..



Damned... Veel dingen die ik graag wil zien!!

Aan de ene kant hoop ik rond die tijd in de buurt te zijn ivm een tourtje met mijn band..

Aan de andere kant is er een dikke kans dat een aantal van deze bands de diverse zomerfestivals aandoen (Lowlandsssssss)


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 13-03-2006 18:40 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Na aanleiding van een programma gisteren over drugsgebruikers de cd van Days of the new aangeschaft; typisch geval van een band die te snel groot werd en daaraan ten onder ging;
aanrader voor fans van de acoustische Alice in Chains releases!


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Melk is Goed
Usericon van Melk is Goed
Posted 13-03-2006 19:18 by Melk is Goed Wijzig reactieProfiel van Melk is GoedQuote dit bericht

Alice in chains zonder layne staley lijkt me echt poep. Die titelloze paarse cd blijft voor mij van onschatbare waarde. Geweldige bijna onuitstaanbare naargeestige sfeer ademt die cd uit; werkelijke fenomele plaat en naar mijn mening zwaaaaaar onderschat.


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 13-03-2006 19:32 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

Ik las ooit eens dat Alice In Chains tijdens de jaarwisseling van 2003/2004 (ofzo) een reunie-optreden heeft gedaan met als een van de gastzangers Maynard James Keenan. Dat moet ook wel gaaf geklonken hebben.


IJsregen
Usericon van IJsregen
Posted 13-03-2006 20:40 by IJsregen Wijzig reactieProfiel van IJsregenQuote dit bericht

As I said (FP):

Goddamn! Neeee!
Zonde, zonde. Net zo'n actie als The Doors die weer op gaan treden zonder Jim.
Slaat nergens op. Layne Staley WAS AiC door zijn unieke stemgeluid. Hoe zeer ik ook liefhebber ben van AiC, ik zou hier niet heen gaan. Ook al was het om de hoek. Ik heb stiekem best een hekel aan bands die op deze manier 'terug' denken te komen. Zie het altijd als een "Ze hebben zeker gebrek aan geld". Can't help it...


Disko Disko Partizani


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-03-2006 20:57 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ga je toch niet?


IJsregen
Usericon van IJsregen
Posted 13-03-2006 21:07 by IJsregen Wijzig reactieProfiel van IJsregenQuote dit bericht

Geen haar (Ha-ha) die er aan denkt inderdaad.
Net m'n zus gebeld en die had precies hetzelfde, terwijl ook zij een enorme fan is van AiC.


Disko Disko Partizani


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-03-2006 21:13 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Oh maar dat veranderd alles ...


genaatloos
Usericon van genaatloos
Posted 17-03-2006 13:59 by genaatloos Wijzig reactieProfiel van genaatloosQuote dit bericht

quote:
Op 27 februari 2006 17:16 schreef Jenje het volgende:
Ze staan ook op een Italiaans fest ...


ze komen naar nederland, volgens aliceandchains.com 2x zelfs, één keer naar waldrock (dit heeft het festival nog niet bekend gemaakt), en de andere link van de andere show verwijst naar fields of rock.. en dat lijkt me dus sterk. Even afwachten dus


Stoerbaard
I swear to drunk I'm not God!
Usericon van Stoerbaard
Posted 17-03-2006 19:04 by Stoerbaard Wijzig reactieProfiel van StoerbaardQuote dit bericht

Ze staan inderdaad op Waldrock en ze komen naar Nijmegen (weet niet of dat onder de naam FoR zal zijn..)

Laatste dagen weer veel Dirt aan het draaien. Them Bones


Inter faeces et urinam nascimur


IJsregen
Usericon van IJsregen
Posted 20-03-2006 17:54 by IJsregen Wijzig reactieProfiel van IJsregenQuote dit bericht

Hoop dat ze het dan onder een andere naam gaan doen.
Ook op Waldrock...


Disko Disko Partizani


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-03-2006 17:54 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Zeik niet, ga dan niet kijken .... ik ga ze er lekker uitgebreid staan bekijken, en hopen dat ze Angry Chair spelen


IJsregen
Usericon van IJsregen
Posted 20-03-2006 17:55 by IJsregen Wijzig reactieProfiel van IJsregenQuote dit bericht

Doe ik ook niet, maar mag natuurlijk, net zo goed als jij dat mag, zeggen wat ik ervan vind.
Prima dat je AiC blijkbaar op een andere manier ervaart dan ik.



Disko Disko Partizani


CTTS
Usericon van CTTS
Posted 21-03-2006 14:38 by CTTS Wijzig reactieProfiel van CTTSQuote dit berichthttp://www.breathe-plastic.org

Had eerst hetzelfde gevoel als IJsregen, maar na de opnamens met eerst Maynard gehoord te hebben en pas de live opnamens met Phil Anselmo begin ik toch behoorlijk enthousiast te worden, en lijkt het dat het toch wel kan werken. De combinatie van Cantrell en Anselmo werkte verbazingwekkend goed. En ook de combinatie van Duvall (waarvan gezegd wordt dat hij gaat zingen op de tour) met Cantrell op diens solo cd bevalt mij erg goed en heeft een heel hoog Alice in Chains gehalte.

Stiekem hoop ik op Anselmo die met AiC meekomt zingen (kan die mooi gelijk Down meenemen..)



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-03-2006 14:43 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Argh dat zou immens gaaf zijn zeg ...

Dan staat Jenje vooraan met bakken kwijl uit zijn bek


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen