IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : Screamo, math-core e.d. Vorige pagina | Volgende pagina
Reynaerde
Usericon van Reynaerde
Posted 03-03-2015 8:44 by Reynaerde Wijzig reactieProfiel van ReynaerdeQuote dit berichthttp://last.fm/user/EternalDawn

Kwam hier om ook Loma Prieta aan te raden. Net als Tristan Tzara, Crocus en In First Person. Allemaal lekker botte screamo.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 03-03-2015 9:25 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Loma Prieta inderdaad! Hebben een keiharde cover van Black Flags Spray Paint gemaakt.

Op Tristan Tzara heb ik het niet zo. Saetia is wel weer legendarisch, maar zie ik meer als emo dan als screamo. Circle Takes the Square is me iets te proggy.

Die andere namen die Reynaerde noemt ken ik niet, even opsnorren.

Kan ik ook nog Hot Cross aanraden? Vooral A New Set of Lungs. Dezelfde zanger als Saetia. Ze klinken een stuk gelikter, maar het is eveneens zeer goed.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Reynaerde
Usericon van Reynaerde
Posted 03-03-2015 9:43 by Reynaerde Wijzig reactieProfiel van ReynaerdeQuote dit berichthttp://last.fm/user/EternalDawn

quote:
Op 3 maart 2015 9:25 schreef BenKnuckles het volgende:
Loma Prieta inderdaad! Hebben een keiharde cover van Black Flags Spray Paint gemaakt.

Vette cover ja. En binnenkort een nieuwe plaat geloof ik. Erg benieuwd naar, als het een beetje bij IV in de buurt komt wordt die weer erg gaaf.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 03-03-2015 9:43 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Hot Cross is wat meer "jazzy".


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 03-03-2015 9:44 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Zoals Saetia, maar dan alle noten uit een Saetia-nummer in één track van anderhalve minuut gepropt.

quote:
Op 3 maart 2015 9:43 schreef Reynaerde het volgende:
Vette cover ja. En binnenkort een nieuwe plaat geloof ik. Erg benieuwd naar, als het een beetje bij IV in de buurt komt wordt die weer erg gaaf.

Die gaan dan wel erg lang mee voor dit genre. Leuk.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


JWurm
Usericon van JWurm
Posted 03-03-2015 14:07 by JWurm Wijzig reactieProfiel van JWurmQuote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Pijn is fijn


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 03-03-2015 14:09 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Ja, harde plaat! De rest van de discografie staat hier ook al klaar, toch een goed uur aan muziek. Kanshebber op een jaarlijstnotatie.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Hanging garden
Usericon van Hanging garden
Posted 03-03-2015 19:17 by Hanging garden Wijzig reactieProfiel van Hanging gardenQuote dit bericht

Bedankt voor de tips. Zit heel vet spul tussen!


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 03-03-2015 19:23 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 3 maart 2015 9:25 schreef BenKnuckles het volgende:

Op Tristan Tzara heb ik het niet zo.


Dat vind ik weer een fantastische band. Misschien omdat het wat minder chaotisch is voor screamobegrippen.



Reynaerde
Usericon van Reynaerde
Posted 04-03-2015 8:14 by Reynaerde Wijzig reactieProfiel van ReynaerdeQuote dit berichthttp://last.fm/user/EternalDawn

'Minder chaotisch' is een term die ik niet op Tristan Tzara zou willen plakken. Veel bands a la Raien, latere Loma en Touché Amoré zijn een stuk meer rechttoe rechtaan.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 04-03-2015 8:35 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Ik vind het juist heel erg dichtgeplamuurd, waardoor het rammelende te veel ontbreekt. Had de laatste Ampere ook, maar die trok ik dan wel erg goed.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 04-03-2015 9:37 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

Ik vind de meeste post-pg.99 bands trouwens ook wel de moeite (ook al is het buiten City of caterpillar geen screamo meer): Haram, Malady, Verse en coma, Ghastly city sleep en het geniale Pygmy lush.



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 04-03-2015 9:49 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Wow, Verse komt voort uit Pg. 99?

Pygmy Lush trek ik voorlopig nog niet zo, maar ik laat het even bezinken.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Reynaerde
Usericon van Reynaerde
Posted 04-03-2015 10:58 by Reynaerde Wijzig reactieProfiel van ReynaerdeQuote dit berichthttp://last.fm/user/EternalDawn

Ik vind Pygmy Lush prachtig, vooral de laatste twee platen.


tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 04-03-2015 13:15 by tomcat ha Wijzig reactieProfiel van tomcat haQuote dit bericht

zijn er nog fans trouwens van de duitse screamo scene? Er komt ook best wel wat gaafs daar vandaan.
Bands zoals Akephal, Linsay en Zeroid.



JWurm
Usericon van JWurm
Posted 04-03-2015 16:33 by JWurm Wijzig reactieProfiel van JWurmQuote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Was dit trouwens al genoemd hier (vast wel maar te vet om te laten)



Inverted Church
Usericon van Inverted Church
Posted 04-03-2015 19:24 by Inverted Church Wijzig reactieProfiel van Inverted ChurchQuote dit berichthttp://terzijdehorde.blogspot.com

quote:
Op 4 maart 2015 9:49 schreef BenKnuckles het volgende:
Wow, Verse komt voort uit Pg. 99?




Nee, Verse En Coma heet de band



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 04-03-2015 20:22 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Verdorie :')


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Hanging garden
Usericon van Hanging garden
Posted 04-03-2015 22:23 by Hanging garden Wijzig reactieProfiel van Hanging gardenQuote dit bericht

Niet zeker of het echt onder screamo valt; maar dit vind ik nog steeds heel vet:



iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 04-03-2015 22:28 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 4 maart 2015 20:22 schreef BenKnuckles het volgende:
Verdorie :')


Ik trapte er ook in


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 04-03-2015 22:33 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Die discografie staat hier ook klaar. Schijnt een heel belangrijke emo-band geweest te zijn.

Nu keihard naar Swing Kids aan het luisteren. De band van de zanger van The Locust voor hij zanger was van The Locust.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 04-03-2015 22:37 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 4 maart 2015 22:28 schreef iPim het volgende:
Ik trapte er ook in

Mijn hart maakte even een slagspurt.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


slavearc
Usericon van slavearc
Posted 09-03-2015 15:53 by slavearc (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van slavearcQuote dit bericht

quote:
Op 4 maart 2015 13:15 schreef tomcat ha het volgende:
zijn er nog fans trouwens van de duitse screamo scene? Er komt ook best wel wat gaafs daar vandaan.
Bands zoals Akephal, Linsay en Zeroid.


Is die jaren 90 band Acme al genoemd? Dat blijft voor mij toch de band in dat genre. Ook echt een te vreemde band. Wel echt irritante lui, superarrogant. Wilden nooit interviews doen en eigenlijk ook nooit spelen. In het midden van een tour kapte ze ermee om Monster Magnet te zien. En uiteindelijk is ongeveer de hele band(behalve de bassist die in Systral ging spelen)van de radar verdwenen.

Ze weten volgens mij niet wat voor impact ze hebben gehad op bands als Converge enzo. Volgens verhalen van de bassist is de rest van de band harddrugs gegaan, weer in rehab gegaan en een gezin gesticht.



[Dit bericht is gewijzigd door slavearc op 09-03-2015 16:04]


The writing's on the wall and the penmanship sucks


tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 09-03-2015 20:22 by tomcat ha Wijzig reactieProfiel van tomcat haQuote dit bericht

ja acme is super gaaf ook. Er is niet veel over meer van die scene. Morser heeft net wel een nieuw album klaar al lijkt die wat meer traditioneel hardcore beinvloed te zijn.



caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 09-03-2015 20:26 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Acme is pure kvlt.


En nu gaan we vegen


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen