IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : Therion Vorige pagina | Volgende pagina
Midnight
Usericon van Midnight
Posted 21-04-2004 22:56 by Midnight Wijzig reactieProfiel van MidnightQuote dit bericht



Ik heb hem niet geleerd om te schelden in het Nederlands hoor!


Gå ut i världen, som en varg bland får! Och framför allt.... Var Fri och Förfärlig!


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 21-04-2004 23:03 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 21 april 2004 22:56 schreef Midnight het volgende:


Ik heb hem niet geleerd om te schelden in het Nederlands hoor!


Dat moet je dan toch maar doen. Dat is het eerste wat je elkaar moet leren


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 22-04-2004 21:26 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

quote:
Op 12 april 2004 18:53 schreef The Grand Wazoo het volgende:
.....
net als Sirius Black..! :p

Nee, wat zou het betekenen?_?


Ik neem aan dat je vraag gaat over de titel Sirius B?

Nu ben ik heb ik nooit iemand uit het Therion-kamp gesproken , maar ik kan je wel vertellen dat Sirius-B de 2e, kleinste ster is van de Sirius-dubbelster (alleen Sirius-A zou met het blote oog zichtbaar moeten zijn, maar ik heb geen idee waar ik die zou moeten zoeken.)
En gezien mythologie een veelvuldig (hoofd)thema is bij Therion gok ik erop dat de plaat (of zelfs platen) gaan over de oorsprong van het leven en de reis van de goden van hun eigen wereld naar de aarde.
(inderdaad zoals : waren de goden kosmonauten?)
Bij de Egyptenaren was Isis de godin van de vruchtbaarheid en de belangrijkste ster in haar sterebeeld is Sirius (toendertijd officieel niet bekend als dubbelster).
Bij de Hopi-indianen schijnt het zelfs zo te zijn dat in hun mythes verwezen wordt naar Sirius als dubbelster (waarbij ook melding gemaakt zou worden van de omlooptijd van B om A), waarbij Sirius-B de 'thuis-ster' (of hoe je het ook noemen wilt) van de goden zou zijn, en daarmee ook de oorsprong van al het leven op aarde.

...

Of deze gok nu in de goede richting is of niet, ik ben wel benieuwd.



The Grand Wazoo
Koekje :'D
Usericon van The Grand Wazoo
Posted 23-04-2004 13:28 by The Grand Wazoo Wijzig reactieProfiel van The Grand WazooQuote dit bericht

Ja klopt!
Een paar dagen na die post (van mij) kwam ik een artikele over de ster 'Sirius' tegen, hehe, wel toevallig.. (en t valt je natuurlijk ook op, als je er mee 'bezig' bent :/)

Hm, interessante post, wie weet, de cd's komen eraan..
(of we zouden kunnen gaan mailen met de band? :/ )


Masturbation is not the same.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 23-04-2004 13:30 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 23 april 2004 13:28 schreef The Grand Wazoo het volgende:
(of we zouden kunnen gaan mailen met de band? :/ )
Eerder genoemd bandlid heeft mij zaterdag nog verteld dat het in ieder geval niet van het Harry Potter personage Sirius Black af komt, dus dan blijft inderdaad de ster Sirius-B over.


I'm not being rude. You're just insignificant.


The Grand Wazoo
Koekje :'D
Usericon van The Grand Wazoo
Posted 23-04-2004 13:37 by The Grand Wazoo Wijzig reactieProfiel van The Grand WazooQuote dit bericht

Haha
Dat was ook maar een grapje..!

Dat zou wel een beetje ..sneu zijn
(als t van HP af kwam)


Masturbation is not the same.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-04-2004 13:41 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik zeg dat Therionde rap kant op gaat en dat Sirius B eigenlijk Serios B. is ....


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 27-04-2004 17:42 by ~Narsil Wijzig reactieProfiel van ~NarsilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/phobos_kim

Hmm, dit nieuwe materiaal klinkt volgens mij beter dan Secrets of The Runes en dat laatste misbaksel... hoewel ik natuurlijk nog niet klaar ben met luisteren...


drusilla
Usericon van drusilla
Posted 27-04-2004 17:49 by drusilla Wijzig reactieProfiel van drusillaQuote dit bericht

secret of the runes vond ik wel grappig alleen veel te weinig grunts. Ik hoop dat daar nu wat meer van te horen is.
Is al bekend wanneer de nieuwe cd uitkomt (ik hoorde iets over 2 cd's?) ik heb echt geen zin om dit hele topic door te spitten dus vraag het maar gewoon.


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 27-04-2004 17:50 by ~Narsil Wijzig reactieProfiel van ~NarsilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/phobos_kim

Ja het zijn twee Cd's.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 27-04-2004 17:51 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 27 april 2004 17:49 schreef drusilla het volgende:
Is al bekend wanneer de nieuwe cd uitkomt (ik hoorde iets over 2 cd's?) ik heb echt geen zin om dit hele topic door te spitten dus vraag het maar gewoon.
http://www.zwaremetalen.com/nieuws/2325.html


I'm not being rude. You're just insignificant.


drusilla
Usericon van drusilla
Posted 27-04-2004 17:52 by drusilla Wijzig reactieProfiel van drusillaQuote dit bericht

quote:
Op 27 april 2004 17:51 schreef helmet het volgende:
http://www.zwaremetalen.com/nieuws/2325.html


mijn dank is groot


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 27-05-2004 18:59 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Ik heb de nieuwe(n):

Sirius B zit wel goed in alkaar, maar is wel wat rustig. Lemuria gaat wel goed (NP) maar het zijn wel groeiplaatjes, (nog) geen WOW! zoals bij "the secret..."


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Aeolus
Rex Venti
Usericon van Aeolus
Posted 27-05-2004 19:52 by Aeolus Wijzig reactieProfiel van AeolusQuote dit bericht

Hoorde net van displeased dat mijn bestelling van maandag (oa therion lemuria/siriusb) pas volgende week vrijdag binnenkomt.


Curse you all men, that resent my empire. Cause I have risen again, at war this time. The truth I speak, is your decease. My word is your defeat.


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 27-05-2004 21:09 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Ik luister nu naar Lemuria en ik kan iig zeggen dat dit de anus van Sirenia kickt . Nog nergens tranentrekkend goed maar zeker dik in orde


metalmook
Usericon van metalmook
Posted 27-05-2004 21:10 by metalmook Wijzig reactieProfiel van metalmookQuote dit bericht

'k heb gisteren een informatief praatje met Christoffer Johnsson gehad, zie hier het resultaat: http://www.vampire-magazine.com/interviews.asp?id=563


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 28-05-2004 18:45 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

ik had Therion een beetje uit het oog verloren, maar ik ben toch wel benieuwd... ff downloaden


no text supplied


metalmook
Usericon van metalmook
Posted 02-06-2004 20:48 by metalmook Wijzig reactieProfiel van metalmookQuote dit bericht

gewoon kopen!


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 02-06-2004 21:00 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

Ik vind die nieuwe cd's eerlijk gezegd maar tegenvallen en absoluut niet beter dan Secret of the Runes.


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 02-06-2004 22:18 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Een behoorlijk aantal draaibeurten verder kan ik zegen dat Lemuria me stukken beter bevalt dan Sirius B. Lemuria heeft echt dat gave folky en zwaar symphonische gedeelte meegekregen (Three Ships Of Berik ), maar Sirius B vind ik maar (voor zo'n massaproductie) kaal klinken.

Kortom, Lemuria overheerscht (zoals ik al eerder zei) de nieuwe Sirenia, maar Sirius B kan er niet aan tippen.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 02-06-2004 22:48 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 2 juni 2004 20:48 schreef metalmook het volgende:
gewoon kopen!


Ik heb weer een stapel cd's besteld waaronder de limited digipack van Lemuria en Sirius B.

Op dit moment ben ik het er mee eens dat-ie niet echt beter is dan Secret Of The Runes, maar ik wilde aan de andere kant ook niet wachten totdat die digipack niet meer leverbaar is (alhoewel het met de term "limited" tegenwoordig niet zo heel nauw meer wordt genomen... ).

Ik vind het eigenlijk wel een goede stunt - uit commercieel oogpunt gezien. Ik ben er zelf in ieder geval ingetrapt zeg maar, om nu gelijk de cd te kopen in plaats van nog ff te wachten...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 02-06-2004 23:03 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Groots, mooi opgezet, met prachtige nummers,...t klopt allemaal,maar het heeft geen karakter zoals "Theli" of "Secrets of the runes",...beide albums doen me in dat opzicht wat aan "Deggial" denken, ook mooi van opzet, mooie arrangementen, maar het miste nét dat.

Persoonlijk vind ik weer Srius B de betere van de twee. maar @ALTX: wat is dat met "niet kunnen wachten" enzo, zeg niet dat er nog n andere versie zit aan te komen

Ik vond het wel mooi, voor een vrij lage prijs.
Daar is weinig commerciële shit aan.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 02-06-2004 23:07 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 2 juni 2004 23:03 schreef Gunman het volgende:
(...)
maar @ALTX: wat is dat met "niet kunnen wachten" enzo, zeg niet dat er nog n andere versie zit aan te komen

Ik vond het wel mooi, voor een vrij lage prijs.
Daar is weinig commerciële shit aan.


De limited digipack bestaat uit Lemuria en Sirius B.

Daarna zijn ze alleen nog maar apart van elkaar verkrijgbaar en ben je dus relatief veel duurder uit.

Als je dus 2 cd's voor een leuk prijsje wil hebben, moet je de limited edition kopen. Alleen blijft dus de vraag hoe limited die limited edition is... Want het zou mij eerlijk gezegd niet verbazen als je over een half jaar of zo nog steeds de limited edition kan kopen...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 02-06-2004 23:10 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 2 juni 2004 23:07 schreef altx het volgende:
De limited digipack bestaat uit Lemuria en Sirius B.

Daarna zijn ze alleen nog maar apart van elkaar verkrijgbaar en ben je dus relatief veel duurder uit.

Als je dus 2 cd's voor een leuk prijsje wil hebben, moet je de limited edition kopen. Alleen blijft dus de vraag hoe limited die limited edition is... Want het zou mij eerlijk gezegd niet verbazen als je over een half jaar of zo nog steeds de limited edition kan kopen...


Ah zo, mja, dat ben ik intussen gewend, was ook zo met ...ik zeg maar wat wat latere Dimmu Boriger releases (stil straks merken ze het ), dna las je ook wat later "Wir haben nog einige...."
Nu ja, kan mij niet schelen, de prijs in de mij gekende zaken tussen de €15 en 17,dus ik ben niet gekloot.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 06-06-2004 18:54 by DarknessThere Wijzig reactieProfiel van DarknessThereQuote dit bericht

Lemuria vind ik een knalalbum. De titeltrack is verbluffend, en ook Typhon is echt een goed nummer. Sirius B vind ik iets minder, maar is ook een goed album...


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen