IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : hyperventilatie Volgende pagina
Snaack
Usericon van Snaack
Posted 14-04-2003 16:23 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

(Waarom begint elk topic zo)

Geen idee of hier al een topic over is

N.a.v. een conversatie tussen NN et moi in het lultopic dit topic om ervaringen uit te wisselen e.d.

Anyway, ik heb dus al geruime tijd last van hyperventilatie. Het is bij mij begonnen nadat ik stopte met blowen (wat ik jarenlang intensief heb gedaan).

Ik ben iemand die puur uit escapisme veel is gaan blowen, ik vluchtte dus voor mijn problemen. Door het blowen verwerkte ik mijn problemen niet, op een gegeven moment "klapte het ballonnetje" en werd ik overspoeld met een stortvloed aan onverwerkte ellende. Welcome back in reality

Uiteindelijk werd de hyperventilatie zo hevig dat ik met de ambulance met een hartslag van 180 (in rust!) naar de 1ste hulp ben gebracht. Dit was op 6 mei vorig jaar (de avond dat Pim dood werd geschoten), amper twee-en-een-halve maand nadat ik met blowen gestopt was.

Ik ben maanden bezig geweest om "oude" stress te verwerken, stress te leren verwerken en herkennen, onder andere met behulp van sessies met een psycholoog.

Nu kan ik oprecht zeggen dat ik mij beter/ sterker voel dan ooit

Helaas heb ik nog steeds last van hyperventilatie, voornamelijk als mijn luchtwegen verstopt zitten, als ik in benauwde ruimtes ben (volle bus/ tram/ trein) en stress verhoogd de aanvals-frequentie ook aanzienlijk.

Ik had op zijn hevigst vrijwel continue hyperventilatie, daar ga je je niet lekker door voelen. Concentratieproblemen, hoofdpijn, spierpijn/ insomnia etc. Op dit moment heb ik globaal 1 keer per week een korte aanval.

Om de kans op sociale fobiëen als pleinvrees, mensenvrees e.d. te beperken heb ik besloten mijn bewegingsvrijheid niet te laten beperken door de hyperventilatie; Ookal weet ik vrijwel zeker dat ik hyperventilatie krijg als ik ergens heen ga, ga ik toch (of juist!). Fight it!

In ieder geval ondervind ik behoorlijk wat (fysieke) hinder van de hyperventilatie, ik hoop dat ik er z.s.m. volledig vanaf zal komen.

Hier nog een stuk van de Nederlandse Hyperventilatie Stichting met symptomen, wellicht is er iemand die symptomen herkent.

quote:
Algemeen
- vermoeidheid, algemene zwakte
- prikkelbaarheid
- slapeloosheid
Psychisch
- angst en onrust
- depressie
- concentratiestoornissen
- fobieën
Spieren
- verlamming
- trillingen
- stijfheid van handen, vingers, mond
- tintelingen op de huid
- algemene spierstijfheid (tetanie)
Hart en vaten
- hartkloppingen
- overslaan van het hart
- pijn op de borst
- koude, klamme handen
Centraal zenuwstelsel
- hoofdpijn
- duizeligheid
- bewustzijnsstoornissen
- wazig zien
Long en luchtwegen
- benauwdheid
- beklemming op de borst
- brok in de keel
- kriebel in de keel
- zuchten, luchthonger
- frequent ademen, hijgen
- pijnlijke ademhalingsspieren
Spijsvertering
- opgeblazen gevoel
- pijn in de maagstreek
- winden laten
- misselijkheid
- diarree/constipatie

Buiten alle klachten hierboven genoemd kan nog opgemerkt worden dat veel gehoorde klachten bij chronische hyperventilatie zijn: gevoel van zweverigheid in het hoofd, gevoel van onwerkelijkheid en een enorme vermoeidheid. Allemaal te verklaren, de doorbloeding naar de hersenen kan iets minder worden zodat er minder zuurstof naar de hersenen wordt vervoerd, vandaar deze hoofdklachten, onschadelijk voor het lichaam, maar heel erg vervelend. De enorme vermoeidheid is te verklaren door het voortdurend last hebben van vage klachten.

Verder is één van de reacties van het lichaam op chronische hyperventilatie vaak een verhoogde productie van melkzuur. Het lichaam probeert zo de pH van het bloed omlaag te krijgen. Normaal wordt melkzuur geproduceerd wanneer iemand een stevige inspanning levert. Het gevolg van deze voortdurende melkzuurproductie is dat iemand met chronische hyperventilatie vaak klaagt over vermoeide spieren en dat verklaart dus ook weer het gevoel van vermoeidheid.

Aanverwante klachten
Alle klachten hierboven beschreven kunnen leiden tot een heel ander soort klachten, namelijk angst en paniek. Natuurlijk is iedereen wel eens bang. Angst is ook nodig om te waarschuwen wanneer er gevaar dreigt. Als mensen zonder dat daar aanleiding voor is last hebben van angsten is er echter iets anders aan de hand. Deze mensen worden niet bedreigd maar raken toch in paniek. Ze vertonen daarbij veel symptomen van hyperventilatie: trillen, zweten hartkloppingen etc. Mensen die dit vaak overkomt lijden aan een paniekstoornis. Ze worden op de meest onverwachte momenten overvallen door de angst dood te gaan, gek te worden of de controle over zichzelf te verliezen.

Angst
Hyperventilatie zonder angst komt maar heel weinig voor. Zowel acute als chronische hyperventilatie maakt vaak angstig. Zo angstig dat er paniek kan ontstaan. De gedachte aan angst roept de angst ook weer op.
Omgekeerd kan het ook zo zijn dat mensen beginnen met angstaanvallen en fobieën en als logisch gevolg daarvan gaan hyperventileren. Dit houdt vervolgens de angst of paniek langer in stand.

Fobie
Mensen die op wat voor manier dan ook een onverwachte angstaanval hebben meegemaakt, gaan vaak vermijdingsgedrag vertonen omdat ze verschrikkelijk onzeker worden. Door dit vermijden ontstaat er langzaam maar zeker een fobie. De gedachte aan de verschrikkelijke ervaring heeft als gevolg vermijdingsgedrag en dit vermijdingsgedrag zorgt op zijn beurt weer voor het ontstaan van een fobie.

Er zijn verschillende soorten fobieën:
Enkelvoudige fobie: hierbij is men bang voor een specifiek dier, voorwerp of speciale situatie, bijvoorbeeld voor spinnen, honden, vogels, een lift of de tandarts. Eigenlijk kan zo?n enkelvoudige fobie op vrijwel alles betrekking hebben. Een dergelijke fobie ontstaat vaak in de kinderjaren. Het is opvallend dat deze soort fobie in alle culturen voorkomt.

Sociale fobie: deze mensen zijn vaak extreem verlegen en onzeker. Ze zijn voortdurend bang het niet ?goed? te doen. Deze mensen durven vaak nieuwe contacten moeilijk aan en raken daardoor erg geïsoleerd. Sommige sociaal-angstige mensen zijn erg bang op te vallen vanwege een eventuele lichamelijke reactie, zoals blozen, stotteren, trillen, zweten.

Andere mensen zijn erg bang voor afkeurende opmerkingen over hun lichaam. Ze vinden zichzelf te lang, te kort, te dik of te dun of ze vinden een lichaamsdeel niet goed, hun neus, oren etc. Een sociale fobie komt net zo vaak voor bij mannen als bij vrouwen en ontstaat meestal tussen het 15e en 20e levensjaar.

Agorafobie (straat- en pleinvrees): deze mensen durven nauwelijks alleen thuis, op straat of in grote drukke ruimtes te zijn. Snelwegen, openbaar vervoer, tunnels en files, lege vlaktes, bioscopen, supermarkten en alle andere plaatsen waar men niet makkelijk weg kan komen zijn angstverwekkend. Ook voor deze mensen wordt de wereld steeds kleiner door vermijdingsgedrag. Overigens komt deze laatste vorm het meeste voor. Geschat wordt dat ongeveer 100.000 Nederlanders, waarvan 60 % vrouwen, last hebben van een ernstige vorm van agorafobie. Agorafobie ontstaat meestal tussen het 20e en 30e levensjaar, meestal na een ingrijpende gebeurtenis in iemands leven.

Fobieën en angsten kunnen in een adem genoemd worden met dwangstoornissen. Iemand met een dwangstoornis wordt door angst en onrust steeds gedwongen dezelfde handeling te herhalen. Dit kan zijn: dwangmatig tellen, handen wassen, huis schoonmaken, letten op andere mensen, bijvoorbeeld hoe vaak deze met de ogen knipperen, etc. Vaak gaan mensen door de enorme onrust en door het obsessieve gedrag naast de dwangstoornis ook nog hyperventileren. Het is dus niet verwonderlijk dat mensen met een dergelijke stoornis vaak heel erg moe zijn. Deze mensen voeren de hele dag een innerlijke strijd over het wel of niet uitvoeren van de dwanghandeling.

Iedereen heeft wel eens dwangmatige trekjes. Het wordt pas echt een probleem wanneer de dwanggedachten dagelijks voorkomen, grote spanningen oproepen en zoveel tijd in beslag nemen dat er eigenlijk geen tijd en aandacht meer is voor andere bezigheden. Dwangstoornissen komen even vaak voor bij mannen als bij vrouwen. Ze ontstaan meestal in de pubertijd of tussen het 20e en 30e levensjaar.

Geen aanstellerij
Jammer genoeg denken de meeste angst- en fobiepatiënten dat ze de enige zijn met hun probleem. Vaak worden ze ook niet begrepen door hun partner en hun omgeving. Het is ook moeilijk te begrijpen maar misschien is begrip de eerste stap naar genezing omdat ook de patiënt dan eerder zal accepteren dat hij / zij echt iets mankeert en geen aansteller is. Uit onderzoek is gebleken dat fobieën al eeuwenlang voorkomen. Mensen, die lijden onder deze klachten moeten uiterst serieus genomen worden. Dit betekent zeker ook voor de omgeving van de patiënt een zware belasting. Mensen raken vaak zonder werk en daardoor wordt ook de financiële situatie er niet rooskleuriger op.

Belangrijk is zo snel mogelijk hulp te vragen als u de verschijnselen van een beginnende paniek, dwangstoornis of fobie bij uzelf bespeurt. Schaam u niet maar ga praten met de huisarts. Vraag om een goede gedragstherapeutische behandeling eventueel in combinatie met medicijnen. Probeer zo min mogelijk toe te geven aan het vermijden van de angstaanjagende situatie. Moeilijk, absoluut, maar met de juiste begeleiding is er alle reden tot hoop.


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 14-04-2003 16:26 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Ik heb er last van.Bij mij eindige het alleen in een angststoornis waar ik al jaren voor in terapie ben en medicijnen voor slik.


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 14-04-2003 16:28 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 14 april 2003 16:26 schreef Vampie het volgende:
Ik heb er last van.Bij mij eindige het alleen in een angststoornis waar ik al jaren voor in terapie ben en medicijnen voor slik.


Sterkte

Ik heb inderdaad gemerkt dat het vrij makkelijk is om af te glijden in een dergelijke angststoornis; ik heb mezelf regelmatig op dergelijke emoties betrapt. Alleen verzet ik me er enorm tegen, ookal wordt de hyperventilatie daardoor soms heeeel erg (tegen het flauwvallen aan..)


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-04-2003 16:28 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

hyperventilatie is dus erg zwaar klote. ik heb er even last van gehad. dat was een periode nadat ik uit het ziekenhuis kwam nadat ik een erge ziekte had gehad (hersenvliesontsteking). ik was weliswaar volledig genezen en ging weer vrij vlot hard aan de slag. maar opeens leek het net alsof ik flauw viel tijdens school. ikvergeet het nooi wat een ellende was dat, zwete, trillen etc etc. erg eng was dat. en dat heb ik een paar keer gehad. het ergste is dat je na een tijdje meer bang bent voor zo een aanval als voor iets anders. na rustig aan te hebben gedaan en goed beseffen waar het van komt heeft het volledig onder controle gebracht.

ik heb overigens nooit gemediteerd of zoiets maar dat helpt volgens mij echt wel. je raakt dan meer gefocust op je ademen want dat is de bron van alle ellende.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 14-04-2003 16:32]


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 14-04-2003 16:30 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Ja klopt..ik ben ook een paar keer onderuit gegaan.Ik ben doodsbang om dood te gaan.(dat klinkt stom)

ik slik paroxetine en Lexotanil...ik moet zeggen dat het de angst verminderd.


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 14-04-2003 16:32 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 14 april 2003 16:30 schreef Vampie het volgende:
Ja klopt..ik ben ook een paar keer onderuit gegaan.Ik ben doodsbang om dood te gaan.(dat klinkt stom)


Dat is herkenbaar ja, vooral toen ik nog niet wist dat het hyperventilatie is waar ik last van heb dacht ik dat ook Sindien is die angst stukken minder gelukkig..

quote:

ik slik paroxetine en Lexotanil...ik moet zeggen dat het de angst verminderd.


Hmmm.. Dan moet het bij jou wel heel intens zijn (dat je amper meer sociaal kan functioneren). Ik heb alleen betablokkers gehad om mijn hartslag onder controle te houden, Selokeen..


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 14-04-2003 16:36 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

ik heb bijna 2 jaar binnen gezeten..ik was veel te bang om naar buiten te gaan.Heb jaren niet gestapt/gewinkeld etc.Heb zelfs overwogen me vrijwillig op te laten nemen.Ik had tottaal geen leven meer.Sinds een jaar ben ik de draad weer aan het oppakken.Het was zo erg dat ik niet meer voor m'n zoon kon zorgen..die woont nu ook bij z'n vader.

Maar heel erg langzaam kom ik er weer bovenop..ik ben ongelofelijk trots op mezelf als ik een uur in een kroeg kan staan


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 14-04-2003 16:38 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

Een paar jaar geleden heb ik ook last gehad van hyperventilatie, de aanval kwam altijd op het moment dat ik ergens was (vooral drukke ruimtes) en op ineens dacht: 'Heb ik mijn medicijnen wel bij me' (astma-medicatie)

Ik werd dan zo bang bij de gedachte dat, ik het benauwd zo kunnen krijgen terwijl ik mijn medicijnen niet bij me had, ik hyperventilatie kreeg.

Nu heb ik nog weleens zo'n angstreflex maar gelukkig wordt ik niet meer angstig. Dus geen hyperventilatie meer. Al blijf je er gevoelig voor, lijkt mij.


Don't blush when I rip you open


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 14-04-2003 16:46 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Heb ik vroeger wel last van gehad (astma) maar nu niet meer.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 14-04-2003 16:47 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

Een astma aanval is anders dan hyperventilatie hoor.


Don't blush when I rip you open


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 14-04-2003 16:49 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 14 april 2003 16:36 schreef Vampie het volgende:
ik heb bijna 2 jaar binnen gezeten..ik was veel te bang om naar buiten te gaan.Heb jaren niet gestapt/gewinkeld etc.Heb zelfs overwogen me vrijwillig op te laten nemen.Ik had tottaal geen leven meer.Sinds een jaar ben ik de draad weer aan het oppakken.Het was zo erg dat ik niet meer voor m'n zoon kon zorgen..die woont nu ook bij z'n vader.


Pfff.. Dat wil ik dus niet laten gebeuren! Daarom 'vecht' ik er tegen en wil ik niet toegeven aan de behoefte plaatsen te gaan mijden. Sterkte ermee!

quote:

Maar heel erg langzaam kom ik er weer bovenop..ik ben ongelofelijk trots op mezelf als ik een uur in een kroeg kan staan

Dat is het heh, dat gevoel van "zie je wel, er gaat niets mis, ik ga niet dood, ik heb alles onder controle!"

Dan ben je al behoorlijk op weg iig, beter voor je!

Ik wil eigenlijk z.s.m. volledig van de hyperventilatie af zijn, ga binnenkort toch maar eens een verwijzing naar de fysio regelen..


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 14-04-2003 16:50 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 14 april 2003 16:47 schreef JaneDoe het volgende:
Een astma aanval is anders dan hyperventilatie hoor.
Maar door astma problemen kun je wel last krijgen van hyperventileren. Ik raakte toen vaak in paniek en dan ging ik hyperventileren.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 14-04-2003 16:52 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

quote:
Op 14 april 2003 16:50 schreef Misanthrope het volgende:
Maar door astma problemen kun je wel last krijgen van hyperventileren. Ik raakte toen vaak in paniek en dan ging ik hyperventileren.


Ja dat kan wel natuurlijk...lees mijn post maar, had precies hetzelfde.

[Dit bericht is gewijzigd door JaneDoe op 14-04-2003 16:55]


Don't blush when I rip you open


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 14-04-2003 16:54 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 14 april 2003 16:50 schreef Misanthrope het volgende:
Maar door astma problemen kun je wel last krijgen van hyperventileren. Ik raakte toen vaak in paniek en dan ging ik hyperventileren.


Ik heb ook last van astma. Als je het gevoel hebt dat je niet meer kan ademen, probeer je sneller lucht binnen te pakken en daar ga je. Van hyperventilatie heb ik niet echt last, behalve dan in voorgenoemd geval, of als ze bloed bij me trekken.. lol

Maar een vriend van me heeft ongeveer hetzelfde als jij beschrijft Snaack. Hij staat nu op een strikt dieet. Bij hem had te maken met een rare reactie op suikers en een teveel aan stress..


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 14-04-2003 16:56 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 14 april 2003 16:52 schreef JaneDoe het volgende:
Ja kan wel natuurlijk...lees mijn post maar, had precies hetzelfde.
Ik zie het. Ik ben nu gewoon grotendeels over mijn astma heengegroeid en ik raak niet meer zo snel in paniek als ik even niet goed kan ademen, dus nou ben ik er vanaf.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


the beast
Figuurzagen en anders niets.
Usericon van the beast
Posted 14-04-2003 17:01 by the beast Wijzig reactieProfiel van the beastQuote dit bericht

Ik heb sedert een jaar of vier, behoorlijk last van hyperventilatie, ik kan er nu wel redelijk mee omgaan, dat wil zeggen ik raak niet meer in paniek als ik een aanval krijg.

Het is wel behoorlijk kut op de werkvloer het vergt een bak met energie om gewoon door te werken als je het gevoel hebt dat je kapot gaat en je boven van onder niet meer van elkaar kan onderscheiden!!!

Het vreemde is, door rustig adem te halen gaat het vaak helemaal niet over, maar dankzij een goede ademhaling kan ik wel zorgen dat het niet verergerd.

Toch blijf ik me af en toe zorgen maken over mijn rikketik als ik een aanval krijg, ik weet wel dat als ik pijn op mijn borst heb of als mijn hart blijft overslaan last heb van hyperventilatie, maar toch..
Het zou niet vreemd zijn gezien ik in het verleden extreem ongezond heb geleefd.
Ik heb zoon negen jaar van mijn leven structureel slecht gegeten, alle drugs geconsumeerd die ik tegen kwam veel alkohol gebruikt en weinig regelmaat gehad.
Dat idee draagt zeker wel wat bij aan mijn klachten.

En wat me ook nog steeds bezig houd is, wat is de oorzaak? ik ben eigenlijk iemand die zich nauwelijks druk maakt en verder vrij rustig is.





Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 14-04-2003 17:18 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Geen last van hyperventilatie, maar misschien dat jullie als mensen die het ervaren hebben misschien hier wat duidelijkheid over kunnen geven:

De laatste tijd heb ik heel vaak enorm pijnlijke steken in mijn rechter long, vooral als ik dan gewoon diep probeer te ademhalen ben ik niet meer in staat recht te zitten of te staan, alleen krom kan ik dan nog wat lucht erin krijgen... dit duurt dan een half uur of een uur en dan gaat het meestal weer over.

Ideetje wat ut is?

(voordat je roken als schuldige aanwijst, ik heb nog nooit van mijnleven een sigaret gerookt, en het andere doe ik ook niet bepaald dag in dag uit...)


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Arachnia
"de hippie"
Usericon van Arachnia
Posted 14-04-2003 17:19 by Arachnia Wijzig reactieProfiel van ArachniaQuote dit bericht

lijkt me echt kut, hyperventilatie! Ik kan er niet zoveel over zeggen verder, omdat ik er geen ervaring mee heb.

Ik hoop alleen dat jullie er af komen en dat ik nooit zoiets krijg..


HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 14-04-2003 17:22 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 14 april 2003 17:18 schreef Phriar het volgende:
Geen last van hyperventilatie, maar misschien dat jullie als mensen die het ervaren hebben misschien hier wat duidelijkheid over kunnen geven:

De laatste tijd heb ik heel vaak enorm pijnlijke steken in mijn rechter long, vooral als ik dan gewoon diep probeer te ademhalen ben ik niet meer in staat recht te zitten of te staan, alleen krom kan ik dan nog wat lucht erin krijgen... dit duurt dan een half uur of een uur en dan gaat het meestal weer over.

Ideetje wat ut is?

(voordat je roken als schuldige aanwijst, ik heb nog nooit van mijnleven een sigaret gerookt, en het andere doe ik ook niet bepaald dag in dag uit...)
Heb ik ook last van gehad, ik ben naar de fysiotherapeut gegaan en die heeft allerlei spieren in die omgeving (ook op mijn rug) losgemaakt en toen werd het minder, verder kun je er volgens mij niet veel aan doen.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 14-04-2003 17:23 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

Ik heb wel respect voor je dat je niet meteen weer bent gaan blowen nadat je het kreeg


I can't shoot straight unless I've had a pint!


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 14-04-2003 17:34 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Interessante info, Snaack.. Ik dacht dat hyperventilatie alleen ademhalingsproblemen (door stress) inhield, maar die hele lijst van symptomen verklaart veel..


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 14-04-2003 17:53 by MetalgirlOphelia Wijzig reactieProfiel van MetalgirlOpheliaQuote dit bericht

Ik weet niet of ik hyperventilatie heb, maar ik maak me wel zorgen of ik het heb af en toe. Bijvoorbeeld nu, mijn hart gaat ontzettend tekeer terwijl ik niets aan het doen ben. Mijn hartslag is altijd supersnel, lijkt net of ik heel erg hard gerend heb. Ik heb het ook constant benauwd, heb het 's avonds ook als ik in bed lig, dan lijkt t net of ik iets straks om mijn keel heb waardoor ik geen lucht kan krijgen en dat is echt zo verschrikkelijk vervelend. Vroeger had ik het alleen heel af en toe, maar nu heb ik het constant

[Dit bericht is gewijzigd door MetalgirlOphelia op 14-04-2003 17:54]


Kankerlul


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 14-04-2003 17:58 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

MetalgirlOphelia, ik vermoed dat je ook hyperventilatie hebt, lees mijn 1ste post maar eens door (de symptomen) of kijk op de website www.hyperventilatie.org



MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 14-04-2003 18:00 by MetalgirlOphelia Wijzig reactieProfiel van MetalgirlOpheliaQuote dit bericht

quote:
Op 14 april 2003 17:58 schreef Snaack het volgende:
MetalgirlOphelia, ik vermoed dat je ook hyperventilatie hebt, lees mijn 1ste post maar eens door (de symptomen) of kijk op de website www.hyperventilatie.org




mjah ik denk het ook moet toch maar eens langs de huisarts gaan dan


Kankerlul


Shadow_Smile
Mr. Bitch
Usericon van Shadow_Smile
Posted 14-04-2003 18:09 by Shadow_Smile Wijzig reactieProfiel van Shadow_SmileQuote dit bericht

Snaack geef S_S ff een belletje, ik heb nog wel wat tips voor je.

Maar die gaat ik niet hier bij zetten IVB persoonlijke redenen.



Wiegen Meister !


wild cat
Catch me if I fall
Usericon van wild cat
Posted 14-04-2003 18:59 by wild cat Wijzig reactieProfiel van wild catQuote dit bericht

Echte hyperventilatie-aanvallen heb ik nog maar twee keer gehad. Ik vind het echt enorm eng. Ik krijg dan totaal geen lucht meer en het is net alsof je stikt. Het komt bij mij verder uit extreme paniek. Verder heb ik wel geregeld last van een deel symptomen die er hier worden opgenoemd. En het lijkt me inderdaad Kl*** indien je wekelijks zo een aanval heb! Daarom sterkte alvast!


Some men see things as they are and ask why. I dream things that never were and ask why not.


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen