IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : hyperventilatie Vorige pagina
EVILinetje
Ode aan de Rubensvrouwtjes onder ons!!
Usericon van EVILinetje
Posted 02-12-2003 1:22 by EVILinetje Wijzig reactieProfiel van EVILinetjeQuote dit bericht

slaapwel iedereen!!


Llie n'vanima ar' lle atara lanneina


invictis
Usericon van invictis
Posted 02-12-2003 18:11 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

...

[Dit bericht is gewijzigd door invictis op 10-12-2003 17:39]


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 27-09-2005 13:32 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

*schop*

Ik heb weer regelmatig last van hyperventilatie

Heb het nu wel onder controle, dus ik krijg geen paniekaanval, maar het onaangename gevoel/ gebrek aan concentratievermogen etc. blijft.


Julia
Nevermind Me
Usericon van Julia
Posted 09-04-2007 21:41 by Julia Wijzig reactieProfiel van JuliaQuote dit bericht

tnx snaack!

ben er grotendeels al van op de hoogte.
ik heb al heel lang last van hyperventilatie.

ik dacht dat het door overgewicht kwam destijds. (niet meer goed kunnen ademen hierdoor)
nadat ik 20 kilo ben afgevallen vorig jaar kreeg ik mijn langste en heftigste aanval ooit.
laten we het erop houden dat ik bijna 4 maanden onafgebroken heb lopen hyperventileren, met wat tussenpozen natuurlijk van een paar uur.

uiteindelijk bleek dat ik een flinke hooikoorts heb voor boompollen.
hierdoor zetten de klieren in mijn neus op (geen last van mijn ogen) en heb het gevoel dat ik te weinig zuurstof binnenkrijg waardoor ik meer en dieper ga ademhalen

resultaat laat zich raden

ook niet handig van mij, ik had al een tijdje etrug medicijnen moeten gan halen voor de hooikoorts maar ik wacht weer tot het te laat is...
morgen retourtje huisarts!


er zit wel een steekje/neurotransmittor los, maar ik ben niet gek! ;P


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 09-04-2007 21:48 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 9 april 2007 21:41 schreef Julia het volgende:
laten we het erop houden dat ik bijna 4 maanden onafgebroken heb lopen hyperventileren, met wat tussenpozen natuurlijk van een paar uur.


ARGH, dat is gruwelijk kut.. I know, want ik heb ook chronische hyperventilatie gehad.

Was er bij jou een duidelijke reden waarom het verdween na die tijd?

Bij mij hielp therapie, waardoor ik niet meer in paniek raakte en langzaamaan de stresshormonen in mijn lichaam weer een normaal peil bereikten.

quote:

uiteindelijk bleek dat ik een flinke hooikoorts heb voor boompollen.
hierdoor zetten de klieren in mijn neus op (geen last van mijn ogen) en heb het gevoel dat ik te weinig zuurstof binnenkrijg waardoor ik meer en dieper ga ademhalen

resultaat laat zich raden

ook niet handig van mij, ik had al een tijdje etrug medicijnen moeten gan halen voor de hooikoorts maar ik wacht weer tot het te laat is...
morgen retourtje huisarts!


Minder, maar je weet gelukkig waar het door komt!


Julia
Nevermind Me
Usericon van Julia
Posted 09-04-2007 21:52 by Julia Wijzig reactieProfiel van JuliaQuote dit bericht

jepzz

ik heb vorig jaar wat dingetjes tegen hooikoorts uitgeprobeerd EN zangles waardoor ik meer controle over mijn ademhaling kreeg. dat scheelde ook enorm..

en leuk bij effect dat ik d8 dat het door overgewicht kwam dat ik rogoreus ben gaan afvallen en dat gewicht is hetzelfde gebleven


er zit wel een steekje/neurotransmittor los, maar ik ben niet gek! ;P


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 09-04-2007 22:45 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ah, lol, bij mij heeft zangles ook enorm geholpen, vooral het "trucje" waarmee je je keel open kunt zetten en houden. Als ik merk dat ik het benauwd krijg doe ik dat en, hops, weg is het


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 09-04-2007 22:58 by Wansmaak Wijzig reactieProfiel van WansmaakQuote dit berichthttp://www,judgementday.nl

quote:
Op 9 april 2007 22:45 schreef Snaack het volgende:
Ah, lol, bij mij heeft zangles ook enorm geholpen, vooral het "trucje" waarmee je je keel open kunt zetten en houden.


Als in deep throaten?


Sorry, kon het niet laten.


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 09-04-2007 23:14 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Dat kon ik toch al lang, mallerd


R.
Usericon van R.
Posted 14-02-2008 18:22 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

Ik heb het de laatste 7 maanden zeker 4x per week. Enorm lastig, gezien ik steeds het idee heb dat ik doodga. Zelfs op dit moment heb ik het. Weinig lucht, slappe linker arm, angst..

Gelukkig ga ik eerdags in theraptie want zoals dit heeft het natuurlijk ook geen zin.

ps.
Ik denk dat het door een depressie komt... een depressie die is gekomen toen ik de eerste keer dat ik hyperventileerde serieus dacht dat ik doodging en alles sindsdien enorm zwart inzie.

[Dit bericht is gewijzigd door R. op 14-02-2008 18:24]


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 14-02-2008 18:26 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 14-02-2008 18:29 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

succes! kijk een beetje uit met medicatie, ik kreeg lorazepam en een andere uit de -zepam familie(valium achtige stoffen) en daarbij werd het er zeker niet beter op eigenlijk een averechts effect, omdat het me onhelder maakte en juist het onheldere was het probleem.
Ik had een keer voor mn rijexamen last ervan, en toen had Ik die pillen ingenomen en was vergeten dat ik dan eigenlijk niet meer mocht rijden na 100 meter zag ik een tegemoetkomende auto al niet aankomen hehe.

Sport werkt ook goed omdat je lichaam dan toch relaxter gaat voelen en je ademhaling ook wat stabieler wordt.

Edit: denk je dan niet dat die depressie wat eerder speelde, want hyperventilatie komt niet zomaar om de hoek zetten.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 14-02-2008 18:30]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 14-02-2008 19:25 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 14 februari 2008 18:22 schreef R. het volgende:
Ik heb het de laatste 7 maanden zeker 4x per week. Enorm lastig, gezien ik steeds het idee heb dat ik doodga. Zelfs op dit moment heb ik het. Weinig lucht, slappe linker arm, angst..

Gelukkig ga ik eerdags in theraptie want zoals dit heeft het natuurlijk ook geen zin.

ps.
Ik denk dat het door een depressie komt... een depressie die is gekomen toen ik de eerste keer dat ik hyperventileerde serieus dacht dat ik doodging en alles sindsdien enorm zwart inzie.
Of van pijpen roken.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


R.
Usericon van R.
Posted 14-02-2008 19:28 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

Was het maar zo simpel.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 14-02-2008 20:11 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

hier tot een jaar terug wel last van gehad naast mijn astma. Als ik een astmatische aanval voelde aankomen was k daar kennelijk zo bang voor dat ik automatisch ging hyperventileren. Erg nare ervaring!
Toen ik 2 jaar terug een nieuwe huisarts kreeg en na een stapavond met een zware aanval in het ziekenhuis ben beland, is het balletje pas gaan rollen. ik heb 1,5 jaar aan de antibiotica gezeten en moet de rest van mijn leven 2x per dag een zwaar puffertje hebben. Naast dit kreeg ik een noodpuffertje. Ik heb gemerkt dat door deze puffer door een hyperventilatie aanval heen kan ademen
Sinds een jaar dus aanval vrij.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen