IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : hyperventilatie Vorige pagina | Volgende pagina
stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 01-12-2003 22:53 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

Zeg ik toch, maar niemand luisterd weer he...


Subtiel kamerolifantje


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-12-2003 22:54 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 1 december 2003 22:53 schreef stigma het volgende:
Zeg ik toch, maar niemand luisterd weer he...

Sorry ik ben verhaalblind(ik lees af en toe een zin niet)


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 01-12-2003 22:56 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

Het is u vergeven.
Maar ik vroeg me zo af he, hoe kan iemand die op 2 meter afstand niet in de gaten hebben dat er iemand op de grond ligt te kreperen? Zijn de mensen dat zo onverschillig? Waar gaat het toch heen met deze wereld?!



Subtiel kamerolifantje


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 01-12-2003 22:57 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2003 22:52 schreef ElitE het volgende:
Hyperventilatie is niet zo moeilijk op te wekken hoor


Nou, het is mij nog nooit gelukt... Maar om de een of andere reden heb ik ook nooit die behoefte gehad en trouwens nog steeds niet...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 01-12-2003 23:01 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2003 22:48 schreef stigma het volgende:
(...) Tenzij hun het fout hebben natuurlijk. (...)



Verkeerde diagnoses komen vaker voor dan je denkt. Zeker in het geval van epilepsie, omdat daar eigenlijk niet zo heel veel over bekend is, ook bij dokters niet.
Dus een beetje kritische houding zou best op zijn plaats zijn. "Het is hyperventilatie want de dokters zeggen het" is een beetje te makkelijk...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-12-2003 23:03 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 1 december 2003 22:56 schreef stigma het volgende:
Het is u vergeven.
Maar ik vroeg me zo af he, hoe kan iemand die op 2 meter afstand niet in de gaten hebben dat er iemand op de grond ligt te kreperen? Zijn de mensen dat zo onverschillig? Waar gaat het toch heen met deze wereld?!



Nee maar het duurde niet zo lang en ik maakte geen geluid ik kan me alleen een paar rare bewegingen herinneren en hij zat half slaperig op bed de andere kant op te kijken naar zijn laptop. En ik doe wel eens vaker rare dingen.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 01-12-2003 23:04]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 01-12-2003 23:04 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

Ja dat is waar. Hoe vaak word een ziekte als kanker wel niet gezien als een 'griepje'.
Maar er is blijkbaar iets in haar hersenen dat niet goed werkt. Vandaar die extreme aanvallen. Dat is in het ziekenhuis op een scan gezien. Nou kan ik natuurlijk heel erg fout zitten, maar dan zijn het niet zozeer loze uitspraken meer.

[Dit bericht is gewijzigd door stigma op 01-12-2003 23:06]


Subtiel kamerolifantje


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 01-12-2003 23:07 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2003 23:04 schreef stigma het volgende:
(...)
Maar er is blijkbaar iets in haar hersenen dat niet goed werkt. Vandaar die extreme aanvallen. Dat is in het ziekenhuis op een scan gezien. (...)


En dat duidt dus direct op epilepsie.
(Misschien had ik dokter moeten worden...)


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 01-12-2003 23:08 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2003 23:03 schreef ElitE het volgende:
En ik doe wel eens vaker rare dingen.


Ik ook! Ben altijd bang dat er nog eens echt iets gebeurd an dat mn vriendin me dan gewoon lachend laat kreperen.
Lijkt wel iets op de herdersjongen en de wolf niet?


Subtiel kamerolifantje


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-12-2003 23:09 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 1 december 2003 23:08 schreef stigma het volgende:
Ik ook! Ben altijd bang dat er nog eens echt iets gebeurd an dat mn vriendin me dan gewoon lachend laat kreperen.
Lijkt wel iets op de herdersjongen en de wolf niet?

Jup, maar ik doe ook weer niet zo raar


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 01-12-2003 23:10 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2003 23:07 schreef altx het volgende:
En dat duidt dus direct op epilepsie.
(Misschien had ik dokter moeten worden...)


Je hebt je roeping gevonden!
Maar ik ken ook verschillende mensen met epilepsie maar dat ziet er toch anders uit dan dit. Ach, het kan ook een andere vorm zijn. Hopelijk vinden ze er een antwoord op. (en een psycholoog doet misschien ook wonderen)


Subtiel kamerolifantje


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 01-12-2003 23:20 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2003 23:10 schreef stigma het volgende:
Je hebt je roeping gevonden!
Maar ik ken ook verschillende mensen met epilepsie maar dat ziet er toch anders uit dan dit. Ach, het kan ook een andere vorm zijn. Hopelijk vinden ze er een antwoord op. (en een psycholoog doet misschien ook wonderen)


Nou, ik hou het toch maar bij informatica. Zo'n computer is een stuk sneller genezen van zijn kuren...

Maar zoals ik al zei, er zijn talloze verschillende vormen van epilepsie. "Epilepsie hebben" betekent eigenlijk dat je op de een of andere manier een hersenbeschadiging hebt, maar de symptomen die daar precies uit voortkomen, verschillen van geval tot geval.

In dit geval kan het trouwens best zo zijn dat het een combinatie van de twee is. Met hyperventilatie kun je namelijk een epileptische aanval opwekken. Dus dat ze het in eerste instantie doet om aandacht te trekken, maar dat de gevolgen nog ietsjes heftiger uitpakken omdat ze ook nog eens last van epilepsie blijkt te hebben.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 01-12-2003 23:33 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Ik vraag mij nu ineens wat af. Niet verkeerd opvatten of zo, maar van de mensen die in dit topic gemeld hebben dat ze last hebben van hyperventilatie, zijn daar ook mensen bij die niet roken?

Het valt mij namelijk op dat het voornamelijk de rokers zijn die klagen over hyperventilatie en mijn beta-hersenen zien daar een duidelijk verband tussen.

Er is namelijk ook een ziekte dat je een beschadiging hebt aan je longen, met als symptoom - je raadt het al - hyperventilatie.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-12-2003 23:38 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 1 december 2003 23:33 schreef altx het volgende:
Ik vraag mij nu ineens wat af. Niet verkeerd opvatten of zo, maar van de mensen die in dit topic gemeld hebben dat ze last hebben van hyperventilatie, zijn daar ook mensen bij die niet roken?

Het valt mij namelijk op dat het voornamelijk de rokers zijn die klagen over hyperventilatie en mijn beta-hersenen zien daar een duidelijk verband tussen.

Er is namelijk ook een ziekte dat je een beschadiging hebt aan je longen, met als symptoom - je raadt het al - hyperventilatie.

Tja roken zal wel voor meer dingen de oorzaak zijn he maar pas als we met z'n allen tegelijk stoppen kunnen we er pas goed achter komen want iedereen ademt elkaars rook in
Ik zag het in de kuip met de lampen aan kon je gewoon de rook eruit ziet opstijgen

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 01-12-2003 23:43]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


EVILinetje
Ode aan de Rubensvrouwtjes onder ons!!
Usericon van EVILinetje
Posted 02-12-2003 0:01 by EVILinetje Wijzig reactieProfiel van EVILinetjeQuote dit bericht


tis weg..heb ontdekt dat sommige mensen hetgeen ik schrijf misbruiken...so

[Dit bericht is gewijzigd door EVILinetje op 02-12-2003 1:20]


Llie n'vanima ar' lle atara lanneina


antipop
smoel houwe
Usericon van antipop
Posted 02-12-2003 0:15 by antipop Wijzig reactieProfiel van antipopQuote dit bericht

Tja das niet eenvoudig want meestal zijn het een heleboel problemen bij elkaar,ik ben al zeker 5 jaar aan het vechten tegen mn angst om dood te gaan,deze angst heb ik omdat mn moeder op 31 jarige leeftijd plots is overleden aan een hart aanval(ik was toen 7 en ben nu 29) en ik heb bij elke tegenslag op het werk of prive gelijk de angst dat ik doodga.Dit is echt ontzettend kloten want ook naar concerten gaan is voor mij moeilijk omdat ik vaak een aanval krijg in grote drukke gelegenheden maar toch ga ik want ik wil het niet mn leven nog meer laten beheersen.Bij mij is het(de klachten)een combinatie van trauma,angst,stress en onzekerheid.Vind het wel tof dat er toch meer er hier voor uit durven komen(angst)


het geven van je mening is LEVENSGEVAARLIJK!!!


invictis
Usericon van invictis
Posted 02-12-2003 0:19 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

tja ik heb dat ook 's nachts ...op het moment dat ik mijn hart voel/hoor kloppen is t al beurt. dan raak ik al in paniek en dan is de ellende al onderweg. Ik heb het ook opvallend alleen als ik thuis alleen slaap en nuchter ben.

Wat helpt bij mij is als mijn hondje bij me in bed ligt, of vriendin naast me ligt tegen me aan, of als ik mijn discman opzet tijdens het slapen dan hoor ik ook mijn hartslag niet.

Ik merk ook dat ik erg vatbaar voor de aanvallen ben als ik heel erg veel gezopen heb dus echt de dag erna met die kater en alles voel ik me altijd erg rillerig en vatbaar voor de aanval.

Ik probeer nu te stoppen met roken en ik ben ervan overtuigd dat die peuken veel van mijn ellende veroorzaken.

Dat en tekort aan slaap, te weinig degene zien om wie ik geef en daar leuke uitstapjes mee te doen.


Ik hoop dat je hier iets aan hebt.


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


EVILinetje
Ode aan de Rubensvrouwtjes onder ons!!
Usericon van EVILinetje
Posted 02-12-2003 0:21 by EVILinetje Wijzig reactieProfiel van EVILinetjeQuote dit bericht

ook weg

[Dit bericht is gewijzigd door EVILinetje op 02-12-2003 1:20]


Llie n'vanima ar' lle atara lanneina


EVILinetje
Ode aan de Rubensvrouwtjes onder ons!!
Usericon van EVILinetje
Posted 02-12-2003 0:25 by EVILinetje Wijzig reactieProfiel van EVILinetjeQuote dit bericht

quote:
Op 2 december 2003 0:19 schreef invictis het volgende:
Ik merk ook dat ik erg vatbaar voor de aanvallen ben als ik heel erg veel gezopen heb dus echt de dag erna met die kater en alles voel ik me altijd erg rillerig en vatbaar voor de aanval.

Ik probeer nu te stoppen met roken en ik ben ervan overtuigd dat die peuken veel van mijn ellende veroorzaken.

Dat en tekort aan slaap, te weinig degene zien om wie ik geef en daar leuke uitstapjes mee te doen.


Ik hoop dat je hier iets aan hebt.


bedankt alleszins voor de raad!

[Dit bericht is gewijzigd door EVILinetje op 02-12-2003 1:21]


Llie n'vanima ar' lle atara lanneina


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 02-12-2003 0:31 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Toen was het nog niet te persoonlijk, maar nu wel, haha

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 24-01-2011 21:03]


invictis
Usericon van invictis
Posted 02-12-2003 0:36 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

trying my utter best snaack, misschien morgen wel beter nieuws mbt mij


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 02-12-2003 0:36 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 2 december 2003 0:19 schreef invictis het volgende:
tja ik heb dat ook 's nachts ...op het moment dat ik mijn hart voel/hoor kloppen is t al beurt. dan raak ik al in paniek en dan is de ellende al onderweg. Ik heb het ook opvallend alleen als ik thuis alleen slaap en nuchter ben.


FUCKING herkenbaar

Als je merkt dat je hart sneller gaat kloppen als je op je hartslag gaat letten ARGH!

Slapeloze, rillerige, bibberende nachten!

quote:
Ik merk ook dat ik erg vatbaar voor de aanvallen ben als ik heel erg veel gezopen heb dus echt de dag erna met die kater en alles voel ik me altijd erg rillerig en vatbaar voor de aanval.


Ik ook ja, als ik *echt* veel gezopen heb en als ik moe ben, kort/ slecht geslapen. 9 van de 10 keer krijg ik die dag dan een aanval..

quote:
Ik probeer nu te stoppen met roken en ik ben ervan overtuigd dat die peuken veel van mijn ellende veroorzaken.


Nou, veel, ze beïnvloeden wel de ademhaling natuurlijk.. Ik had toen ik stopte de eerste maanden juist méér last omdat alle rommel uit mijn longen kwam, had het vaak superbenauwd wat weer leidde tot hyperventilatie.

Niet dat ik je wil ontmoedigen, stoppen met roken is het beste (na stoppen met blowen) wat ik ooit gedaan heb!! Ik heb amper meer last van hyperventilatie!

Wel zijn rokerige café's een stuk rokeriger geworden


EVILinetje
Ode aan de Rubensvrouwtjes onder ons!!
Usericon van EVILinetje
Posted 02-12-2003 0:37 by EVILinetje Wijzig reactieProfiel van EVILinetjeQuote dit bericht

heb het gedelete.Sorry.

[Dit bericht is gewijzigd door EVILinetje op 02-12-2003 1:19]


Llie n'vanima ar' lle atara lanneina


invictis
Usericon van invictis
Posted 02-12-2003 0:40 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

voel me echter wel erg dip en doodslustig nu maar dat is een kwestie van pitten en ophouden met negative thoughts...anders wordt het toch een spiraal downwards
en er zijn veel dingen en mensen waar ik om geef ...dus ik zet die koptelefoon op om dat paragevoel van mijn hart uit te schakelen...en lekker snorren


morgen weer een nieuwe dag...'t leven is een feest


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 02-12-2003 0:43 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Invictis: al eens aan professionele hulp gedacht??

Niet dat je een fruitcake bent maar ze kunnen je vaak net dat zetje in de goede richting geven dat je jezelf niet kan


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen