IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Hondenliefhebbers..... Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-08-2006 16:28 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 24 augustus 2006 16:26 schreef blonde rockgod het volgende:
Voor *offtopic* biggetjes is het couperen niet verboden hoor! En maar goed ook, als je die niet zou couperen zouden ze elkaars staart eraf bijten, met als gevolg infecties.
bij lammeren tegenwoordig nog wel

zie:

Het couperen van staarten mag nog tot en met 1 september 2006. Daarna is het verboden.

Er zijn drie schapenrassen die vrijstelling krijgen en waarvoor dit verbod niet geldt:


Clun Forest
Hampshire down
Suffolk


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-08-2006 16:29 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 24 augustus 2006 16:26 schreef blonde rockgod het volgende:
Voor *offtopic* biggetjes is het couperen niet verboden hoor! En maar goed ook, als je die niet zou couperen zouden ze elkaars staart eraf bijten, met als gevolg infecties.
euhm:

In het overzicht welzijnseisen voor varkens dat op de Loketsite staat, staat iets over couperen van de staart en het verkleinen van tanden. Wat zijn de regels daarvoor. En wat heeft het met het Varkensbesluit te maken?

Extern antwoord:

Het gedeeltelijk couperen van de staart of verkleinen van de tanden mag niet als routine gebeuren.

Het gedeeltelijk couperen van de staart of verkleinen van de tanden mag alleen als op het bedrijf blijkt dat de uiers van zeugen of de oren of staarten van de varkens zijn verwond, omdat deze maatregelen niet zijn toegepast. Indien het noodzakelijk blijkt de tanden gedeeltelijk te knippen, moet dit gebeuren door vijlen of knippen, én voordat de biggen zeven dagen oud zijn. De tanden moeten wel glad en intact blijven.

Deze regels zijn opgenomen in het Ingrepenbesluit. Tegelijk met de wijziging van het Varkensbesluit per 1 augustus 2005 is het Ingrepenbesluit ook gewijzigd met betrekking tot het verkleinen van tanden. Omdat beide zaken heel dicht tegen de welzijnseisen uit het Varkensbesluit aanliggen, wordt het genoemd on het overzicht welzijnseisen voor varkens op de internetsite van Het LNV-Loket. Voor meer en overige informatie met betrekking tot het Ingrepenbesluit kunt u terecht bij uw eigen RVV-kring of bij uw dierenarts.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 24-08-2006 16:29 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 24 augustus 2006 16:28 schreef Jenje het volgende:
:


Clun Forest
Hampshire down




Hee, anders post je dit even in het bandnaam topic!



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-08-2006 16:30 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 24 augustus 2006 16:29 schreef blonde rockgod het volgende:
Hee, anders post je dit even in het bandnaam topic!
Hmm zoduen ze het snappen?


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 24-08-2006 16:31 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

Neuh, maar het klinkt wel stoer!

[edit] En misschien loopt er straks een band rond met een naam van een schapenras

[Dit bericht is gewijzigd door blonde rockgod op 24-08-2006 16:32]



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-08-2006 16:33 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 24 augustus 2006 16:31 schreef blonde rockgod het volgende:
Neuh, maar het klinkt wel stoer!

[edit] En misschien loopt er straks een band rond met een naam van een schapenras


Oh je verhaaltje over varkens couperen klopt niet


Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 24-08-2006 16:51 by Bintmeister Profiel van Bintmeister

terriers rammen hun staart er altijd eigenhandig af


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 24-08-2006 16:57 by Vikingblood Profiel van Vikingbloodhttp://www.fireburners.nl

Van mijn staart blijven ze af


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 24-08-2006 16:58 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 24 augustus 2006 16:33 schreef Jenje het volgende:


Oh je verhaaltje over varkens couperen klopt niet


Jawel hoor....Er staat toch dat het niet routinieus mag gebeuren? En dat het wel mag, als de staartjes verwond zijn? Nou, het 2e sluit in de praktijk het 1e uit, dus couperen ze gewoon alle biggetjes, want die knabbelen elkaars staartjes eraf. Dat van die tandjes weet ik niet, heb ik nog nooit in de praktijk gedaan.



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 24-08-2006 17:35 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 24 augustus 2006 16:24 schreef Jenje het volgende:
Jammer genoeg wordt er alleen amper op gecontroleerd ... nog legio honden die gecoupeerd worden ...


Tsja...een eenzijdig en algeheel verbod is dan ook vrij dom. Weet je dat sommige hondenrassen en met name Boxers sinds het verbod veel vaker last hebben van een gebroken staart? Het couperen van staarten gebeurt(de) bij dit soort honden niet alleen om esthethische redenen. Maar goed, dat is een andere discussie.



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 24-08-2006 17:47 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 24 augustus 2006 16:04 schreef stigma het volgende:
Denk je nou echt dat de Chihuahua ook wel in de natuur gevormt had kunnen worden?


Ja. Want ondanks vele theorieën over het ontstaan van Chihuahuas (variërend van de Chinezen totEgyptenaren tot de Spanjarden) is er geen enkel bewijs dat de Chihuahua anders dan door natuurlijke mechanismes ontstaan is.

edit: Ik wilde een Chihuahua kopen en heb het dus uitgezocht. Het is uiteindelijk een Boston Terrier geworden die nu 12 dag oud is. YAY.

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 24-08-2006 17:48]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-08-2006 17:49 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 24 augustus 2006 16:58 schreef blonde rockgod het volgende:
Jawel hoor....Er staat toch dat het niet routinieus mag gebeuren? En dat het wel mag, als de staartjes verwond zijn? Nou, het 2e sluit in de praktijk het 1e uit, dus couperen ze gewoon alle biggetjes, want die knabbelen elkaars staartjes eraf. Dat van die tandjes weet ik niet, heb ik nog nooit in de praktijk gedaan.
Het is een nuanceverschil


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-08-2006 21:28 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 24 augustus 2006 17:47 schreef Chelman het volgende:
Ja. Want ondanks vele theorieën over het ontstaan van Chihuahuas (variërend van de Chinezen totEgyptenaren tot de Spanjarden) is er geen enkel bewijs dat de Chihuahua anders dan door natuurlijke mechanismes ontstaan is.

edit: Ik wilde een Chihuahua kopen en heb het dus uitgezocht. Het is uiteindelijk een Boston Terrier geworden die nu 12 dag oud is. YAY.

het is dan wel natuur maar de natuurlijke selectie is meer menselijke selectie geworden. Veel rassen krijgen dan ook kwalen doordat ze teveel doorgefokt zijn. daardoor komen er steeds meer gebreken in het ras, maarja geen enkel beestje is natuurlijk vrij van kwalen.
persoonlijk houd ik absoluut niet van die kleine kefhondjes die alleen maar gefokt zijn om mooi in het interieur te passen of in het tasje van paris hilton.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 24-08-2006 21:32 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 24 augustus 2006 21:28 schreef ElitE het volgende:
het is dan wel natuur maar de natuurlijke selectie is meer menselijke selectie geworden. Veel rassen krijgen dan ook kwalen doordat ze teveel doorgefokt zijn. daardoor komen er steeds meer gebreken in het ras, maarja geen enkel beestje is natuurlijk vrij van kwalen.
persoonlijk houd ik absoluut niet van die kleine kefhondjes die alleen maar gefokt zijn om mooi in het interieur te passen of in het tasje van paris hilton.


LEZEN. Chihuahuas zijn hoogstwaarschijnlijk NIET gefokt.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-08-2006 21:47 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

oh bedoel je het zo, ik dacht dat je bedoelde dat de voortplanting nog steeds op natuurlijke principes berustte

hehe maar dat is wel erg bizar, de natuur maakt vage beesten


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


AngelOfDeath
...So what's zsie problem?
Usericon van AngelOfDeath
Posted 24-08-2006 22:14 by AngelOfDeath Profiel van AngelOfDeath

WHAPPPPIIIIEIEIEIEIEIEIEIE


"Metal gaat nooit dood; zélfs als er een bom valt speelt er nog ergens een kakkerlak een riff"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-08-2006 22:18 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Tering, je hebt dat beest nog nooit gezien ...


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-08-2006 22:47 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

honden stinken naar kaas


signature


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 24-08-2006 23:31 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 24 augustus 2006 22:47 schreef Hypnos het volgende:
honden stinken naar kaas


Een van mijn honden ruikt naar kots met jenever!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-08-2006 23:34 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 24 augustus 2006 23:31 schreef Burzum het volgende:
Een van mijn honden ruikt naar kots met jenever!


slaap te dicht bij zn baasje denkk


signature


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 24-08-2006 23:36 by mental Profiel van mental

Sterf!


Fuck the world and fuck you


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 24-08-2006 23:36 by mental Profiel van mental

quote:
Op 24 augustus 2006 23:31 schreef Burzum het volgende:
Een van mijn honden ruikt naar kots met jenever!


jouw krijg ik morgen wel


Fuck the world and fuck you


Griffin
Usericon van Griffin
Posted 25-08-2006 0:34 by Griffin Profiel van Griffin

ons popje!



AngelOfDeath
...So what's zsie problem?
Usericon van AngelOfDeath
Posted 25-08-2006 0:40 by AngelOfDeath Profiel van AngelOfDeath

quote:
Op 24 augustus 2006 22:18 schreef Jenje het volgende:
Tering, je hebt dat beest nog nooit gezien ...


Jawel, ik ken namelijk iemand die foto's heeft van jou en Whappie


"Metal gaat nooit dood; zélfs als er een bom valt speelt er nog ergens een kakkerlak een riff"


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 25-08-2006 11:55 by Chelman Profiel van Chelman



Zo ziet mijn hond er nu waarschijnlijk uit. Zit nu op de echte foto's te wachten.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen