IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Hondenliefhebbers..... Vorige pagina | Volgende pagina
derkesthai
n/a
Usericon van derkesthai
Posted 27-11-2006 14:44 by derkesthai Profiel van derkesthai

Dat komt gewoon door de alcohol, tjeu..


"The mind is its own place, and in itself can make a heaven of hell, a hell of heaven. " -- John Milton //// http://www.myspace.com/koyvar //// http://www.seiphian.com


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-11-2006 14:49 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 27 november 2006 14:26 schreef Jenje het volgende:
Heb je het over kg of cm schofthoogte? Want een St Bernhard is echt geen 90 cm schofthoogte ...
GROOTTE

De schofthoogte van reuen bedraagt minstens 70 cm en voor teven 65 cm. Maximale maat voor reuen 90 cm en teven 80 cm. Honden groter dan de maximale hoogte mogen niet lager beoordeeld worden in zoverre het algeheel beeld harmonisch is en de honden een correct gangwerk laten zien.



Ha, ze komen dus wel voor, maar is alles behalve normaal.


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 27-11-2006 14:50 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 27 november 2006 14:22 schreef Jenje het volgende:
Rottweiler: rasstandaarden: Reu 61-68 cm, teef 56-63 cm
Berner Senner:
Reuen 64 - 70 cm schofthoogte, ideaal 66 - 68 cm. Teven 58 - 66 cm schofthoogte, ideaal 60 - 63 cm.

Ben bang dat je dus geen gelijk hebt usje Dit zijn gegevens van de rasverenigingen in Nederland ...


Leef je uit en update wiki zou ik zeggen
Maar ik zei eerder al dat je in Nederland veel kleine Rottweilers lijkt te zien. Dat gaat voor meer soorten op. Kleine huisjes, weinig natuur.... (vooral extreem luie nederlanders)
Ik neem aan dat die gegevens ook alleen voor nederlandse beesten gelden.
Ze blijven overigens een niet echt boeiende afstand hebben. Het argument van de newbie dame mbt het kleiner zijn van haar hond gaat alleen niet op. En daar ging het eigenlijk over


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 27-11-2006 14:52 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 27 november 2006 14:26 schreef Jenje het volgende:
Heb je het over kg of cm schofthoogte? Want een St Bernhard is echt geen 90 cm schofthoogte ...


Schoft. Er staan ook tot


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-11-2006 14:52 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Die rasstandaarden zijn niet alleen Nederlands, die zijn (ik geloof) globaal, maar iig binnen europa vastgelegd

Duitse Dog:

Belangrijke verhoudingen:
Zijn lichaam toont bijna vierkant, dit geldt in het bijzon-der voor de reuen.
De lichaamslengte( van borstbeenpunt tot zitbeen) mag de schofthoogte bij reuen met niet meer dan 5% en bij teven met niet meer dan 10% overschrijden.
De schofthoogte bedraagt bij reuen min. 80 cm en bij teven min. 72 cm.

In een boek wat ik heb wordt nog extra vermeldt dat hoe groter hoe beter geldt, alleen voor de DDog ..


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-11-2006 14:53 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 27 november 2006 14:50 schreef Argus het volgende:
Leef je uit en update wiki zou ik zeggen
Maar ik zei eerder al dat je in Nederland veel kleine Rottweilers lijkt te zien. Dat gaat voor meer soorten op. Kleine huisjes, weinig natuur.... (vooral extreem luie nederlanders)
Ik neem aan dat die gegevens ook alleen voor nederlandse beesten gelden.
Ze blijven overigens een niet echt boeiende afstand hebben. Het argument van de newbie dame mbt het kleiner zijn van haar hond gaat alleen niet op. En daar ging het eigenlijk over
Ja die vergelijking van haar gaat idd niet op ... ze noemt ook een drietal honden die (grofweg) vergelijkbaar zijn (qua schofthoogte) ...


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 27-11-2006 14:53 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 27 november 2006 14:49 schreef Jenje het volgende:
Ha, ze komen dus wel voor, maar is alles behalve normaal.


Als ze het expliciet ook over regels boven de 90 hebben, zal dat wel meevallen

'Mijn' SB pup was in ieder geval behoorlijk wat groter als de BS pup bij de puppy cursus


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 27-11-2006 14:55 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 27 november 2006 14:52 schreef Jenje het volgende:
In een boek wat ik heb wordt nog extra vermeldt dat hoe groter hoe beter geldt, alleen voor de DDog ..


Zou goed kunnen. Maar ieder ras heeft wel wat eigen trekjes wbt keuringen e.d.
Ik persoonlijk geen fan van keuringen


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-11-2006 15:25 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 27 november 2006 14:53 schreef Argus het volgende:
Als ze het expliciet ook over regels boven de 90 hebben, zal dat wel meevallen

'Mijn' SB pup was in ieder geval behoorlijk wat groter als de BS pup bij de puppy cursus
Probleem is dat honden die groter zijn dan normaal voor dat ras, ze snel gezondheidsproblemen kunnen krijgen (oa HD, hartproblemen, gewrichtsproblemen ...) een hond die kleiner is betekent niet altijd dat ze slecht zijn ...


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 27-11-2006 15:30 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Het grotehondengen

Komt de reuzenchihuahua eraan? Zou kunnen, nu een Amerikaanse geneticus heeft vastgesteld welk gen de beestjes klein houdt.

Een Deense dog zo groot als een kalf, een chihuahua met het formaat van een konijn: honden zijn er in allerlei soorten (of eigenlijk rassen) en maten. Die maat wordt grotendeels bepaald door het gen voor de insulineachtige groeifactor nummer één, oftewel Igf-1, meent de Amerikaanse geneticus Nate Sutter. Hij stelde dit vast bij de Portugese waterhond, een van de weinige rassen waarbinnen de grootte nog wel eens wil variëren.

Omdat raszuivere honden maar erg weinig genetische variatie vertonen, hadden Sutter en zijn collega's het gen dat de groottevariatie veroorzaakt al snel gevonden. Ze bekeken ook het DNA van heel grote en heel kleine hondenrassen. De kleintjes hadden bijna altijd dezelfde versie van Igf-1 als de kleine Portugese waterhonden, de grote rassen bijna nooit. Dit onderzoek laat goed zien hoe handig het is dat de genenkaart van de hond vorig jaar werd voltooid, vindt Sutter. Hij hoopt met die kaart in de hand ook allerlei andere verbanden tussen genen en eigenschappen te kunnen leggen. Zo wil hij bijvoorbeeld genen ontdekken die de kans op kanker beïnvloeden, om vervolgens te bekijken of ze dat ook bij mensen doen.


hehe nu die hond van chel in het groot


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 27-11-2006 15:50 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 27 november 2006 15:25 schreef Jenje het volgende:
Probleem is dat honden die groter zijn dan normaal voor dat ras, ze snel gezondheidsproblemen kunnen krijgen (oa HD, hartproblemen, gewrichtsproblemen ...) een hond die kleiner is betekent niet altijd dat ze slecht zijn ...


Ik zeg ook niet dat ze slecht zijn
Die pup moest dan ook in en uit de wagen gezet worden ipv zelf springen zolang ze in de groei was....


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-11-2006 16:09 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 27 november 2006 15:50 schreef Argus het volgende:
Ik zeg ook niet dat ze slecht zijn
Die pup moest dan ook in en uit de wagen gezet worden ipv zelf springen zolang ze in de groei was....

Was ook niet op jou gericht, maar men denkt vaak dat een kleine hond ongezond is ...

St Bernhard vind ik an sich mooie honden, maar ik vind al die vacht niet zo .. zelfs de kortharige versie.

Doe maar een mooie gladharige Deense Dog (en dan er een chihuahua bij )


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 27-11-2006 16:17 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 27 november 2006 16:09 schreef Jenje het volgende:
St Bernhard vind ik an sich mooie honden, maar ik vind al die vacht niet zo .. zelfs de kortharige versie.



Ze zijn wel lekker warm.....
De afdeling kammen is ook niet zo voor mij. Gelukkig deed ik de afdeling heavy lifting

(normaal geen probleem maar zowel de ex als de ouders van de ex hadden een vrij hoog 4x4 autotje)

edit: en dat er met wat kleiner niks mis is, hoef je mij niet te vertellen he

[Dit bericht is gewijzigd door Argus op 27-11-2006 16:17]


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 28-11-2006 7:37 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

hmm mn hond heeft een paar grote wildvlees plekken op zn rug, ik denk dat het iets te maken heeft met zn antivlooien spul, want dat moet ik in zijn nek toedienen, en sinds ik dat gebruik zijn die bulten ontstaan.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-11-2006 8:36 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 28 november 2006 7:37 schreef ElitE het volgende:
hmm mn hond heeft een paar grote wildvlees plekken op zn rug, ik denk dat het iets te maken heeft met zn antivlooien spul, want dat moet ik in zijn nek toedienen, en sinds ik dat gebruik zijn die bulten ontstaan.
Wij gebruiken geen druppels, maar een spray van frontline .. werkt erg goed en heb nog geen nadelige effecten gezien .. maar met wildvlees plekken en vooral opvallend grote plekken zou ik toch even naar de dierenarts gaan ...

quote:
Op 27 november 2006 16:17 schreef Argus het volgende:
edit: en dat er met wat kleiner niks mis is, hoef je mij niet te vertellen he
Tssssss ... arme wabla ...

[Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 28-11-2006 8:36]


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 28-11-2006 8:47 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 28 november 2006 8:36 schreef Jenje het volgende:
Tssssss ... arme wabla ...


Kleine rassen zijn op bepaalde plekken weer groot Jenje



Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-11-2006 8:48 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Tuurlijk knul Geeft niet hoor ...


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 28-11-2006 8:51 by Argus Profiel van Argus

Ik heb echt wel hele grote.... oren


@Wildvlees: Met dat beest naar de arts. Pronto.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Jezebel
HuisDraak met Raaf
Usericon van Jezebel
Posted 28-11-2006 14:36 by Jezebel Profiel van Jezebel

Bailey...





Het is wel te zien dat er herder inzit, maar voor de rest is het een groot raadsel



Njord
Sea, wind, fish and wealth
Usericon van Njord
Posted 28-11-2006 14:49 by Njord Profiel van Njordhttp://fuzzcraft.com/

Meer Bailey...






| Fuzzphoto.eu - Semipro fotograaf | Fuzzcraft - Zelfbouwer |


Jezebel
HuisDraak met Raaf
Usericon van Jezebel
Posted 28-11-2006 14:50 by Jezebel Profiel van Jezebel


T'is nu wel duidelijk dat het een knappe meid is



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 28-11-2006 14:58 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 27 november 2006 13:05 schreef Schaffelaer het volgende:
WTF??? Sandalen met SOKKEN????


...of het zijn geen sandalen maar doodgewone thuis-sloffen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 28-11-2006 15:03 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Op 28 november 2006 14:58 schreef Chelman het volgende:
...of het zijn geen sandalen maar doodgewone thuis-sloffen.
Die zijn echt te WOA weetje...

Bailey is een mooi beest zeg!


Njord
Sea, wind, fish and wealth
Usericon van Njord
Posted 28-11-2006 15:42 by Njord Profiel van Njordhttp://fuzzcraft.com/

quote:
Op 28 november 2006 15:03 schreef Slechtheid het volgende:
Bailey is een mooi beest zeg!




| Fuzzphoto.eu - Semipro fotograaf | Fuzzcraft - Zelfbouwer |


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 28-11-2006 15:47 by Argus Profiel van Argus

+ 1


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen