IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Auteur:
Topic : nederlandse black metal Vorige pagina | Volgende pagina
Hemelbos
Den Aardtmann op den Vuurtopberg
Usericon van Hemelbos
Posted 02-02-2004 17:19 by Hemelbos Wijzig reactieProfiel van HemelbosQuote dit bericht

Ik haat het christendom en het is niet echt Black Metal wat we maken, al lijkt het er een beetje op. Power Metal is het al zeker niet!
Het is een beetje een vaag iets ja (hemel en Black Metal ) maar ik vind dat het wel moet kunnen. Misschien veranderen we de naam nog wel in de loop van tijd, we zullen zien.

Begrijp ook dat deze muziek gebasseerd is op onze voornamelijke intresses. We duiken binnenkort met de band in een klein hok om wat nummers op te nemen en deze zullen volledig gratis beschikbaar worden gesteld op onze website. Ik hoop dan wel dat de meeste mensen onze muziek zullen kunnen waarderen. We maken namelijk gebruik van de volgende instrumenten: drums, een normale elektrische gitaar en volksinstrumenten (wat betreft de volksinstrumenten zijn we nog niet helemaal uit).

[Dit bericht is gewijzigd door Hemelbos op 02-02-2004 17:24]



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-02-2004 17:20 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Je haat christenen en noemt jezelf Hemelbos ...



owkee


Hemelbos
Den Aardtmann op den Vuurtopberg
Usericon van Hemelbos
Posted 02-02-2004 17:25 by Hemelbos Wijzig reactieProfiel van HemelbosQuote dit bericht

quote:
Op 2 februari 2004 17:20 schreef Jenje het volgende:
Je haat christenen en noemt jezelf Hemelbos ...



owkee


Met de hemel bedoelen we: niet de hemel waar de kankerzielen van de kutchristenen naar toe gaan, nee, alles wat met de lucht te maken heeft (zoals donder en bliksem bijvoorbeeld). Is het nu wat duidelijker?



invictis
Usericon van invictis
Posted 02-02-2004 18:14 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

OMG


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Koffies Kip
Usericon van Koffies Kip
Posted 02-02-2004 18:26 by Koffies Kip Wijzig reactieProfiel van Koffies KipQuote dit bericht

In de trant van

Heelalbos
Luchtbos

Hmmm


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 02-02-2004 18:40 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

Zwerkgeboomte
Luchtwoud
Bulderbos

Maar een folkmetal project dus.



kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 02-02-2004 18:54 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Zwerkgeboomte
Luchtwoud
Bulderbos
fluisterwoud


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Hemelbos
Den Aardtmann op den Vuurtopberg
Usericon van Hemelbos
Posted 02-02-2004 18:58 by Hemelbos Wijzig reactieProfiel van HemelbosQuote dit bericht

quote:
Op 2 februari 2004 18:40 schreef elessar het volgende:
Zwerkgeboomte
Luchtwoud
Bulderbos

Maar een folkmetal project dus.


Inderdaad. Maar waarom vind iedereen de naam zo slecht gekozen? Heeft iemand dan betere suggesties?



invictis
Usericon van invictis
Posted 02-02-2004 19:00 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

goddman treehugging hippie crap!!!!!!!!!!!


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Hemelbos
Den Aardtmann op den Vuurtopberg
Usericon van Hemelbos
Posted 02-02-2004 19:00 by Hemelbos Wijzig reactieProfiel van HemelbosQuote dit bericht

quote:
Op 2 februari 2004 18:14 schreef invictis het volgende:
OMG


Laat maar zitten dan



invictis
Usericon van invictis
Posted 02-02-2004 19:00 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

quote:
Op 2 februari 2004 19:00 schreef invictis het volgende:
goddamn treehugging hippie crap!!!!!!!!!!!


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 02-02-2004 19:01 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
Op 2 februari 2004 18:58 schreef Hemelbos het volgende:
Inderdaad. Maar waarom vind iedereen de naam zo slecht gekozen?

"hemel" assosieert met christendom bijv...
quote:
Heeft iemand dan betere suggesties?

Fluisterwoud Nee... een passende bandnaam moet je toch zelf verzinnen, is persoonlijk. Als jij het Hemelbos wilt noemen dan doe je dat toch gewoon!



Hemelbos
Den Aardtmann op den Vuurtopberg
Usericon van Hemelbos
Posted 02-02-2004 19:01 by Hemelbos Wijzig reactieProfiel van HemelbosQuote dit bericht

Beledig ons niet meteen he. Jullie weten nog van niks! Misschien vinden jullie onze muziek wel goed klinken, alleen de naam dan niet



invictis
Usericon van invictis
Posted 02-02-2004 19:04 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

nou met zulke teksten en achtergrond heb ik sterk mijn twijfels en ik zie ook alweer dat het Nederlandstalig is dus bij deze ligt het al in mijn recycle-bin...


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 02-02-2004 19:06 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 2 februari 2004 19:01 schreef elessar het volgende:
Fluisterwoud
Die zei ik al


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Hemelbos
Den Aardtmann op den Vuurtopberg
Usericon van Hemelbos
Posted 02-02-2004 19:06 by Hemelbos Wijzig reactieProfiel van HemelbosQuote dit bericht

quote:
Op 2 februari 2004 19:04 schreef invictis het volgende:
nou met zulke teksten en achtergrond heb ik sterk mijn twijfels en ik zie ook alweer dat het Nederlandstalig is dus bij deze ligt het al in mijn recycle-bin...


Welke Nederlandstalige Black Metal vind jij dan wel goed als ik vragen mag?



invictis
Usericon van invictis
Posted 02-02-2004 19:09 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

quote:
Op 2 februari 2004 19:06 schreef Hemelbos het volgende:
Welke Nederlandstalige Black Metal vind jij dan wel goed als ik vragen mag?



geen enkele;
elke Nederlandstalig BM act vind ik gewoon simpelweg belachelijk (klinkt gewoon als een possessed Frans Bauer bij wijze van). Ik kan er echt geen heil in zien, het klinkt gewoon echt belachelijk als je het hoort.


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 02-02-2004 19:09 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 2 februari 2004 19:06 schreef Hemelbos het volgende:
Welke Nederlandstalige Black Metal vind jij dan wel goed als ik vragen mag?
fluisterwoud, onheil - we hebben de hel gezien (niet alle nummers ijn het Neerlandsch), haatstrijd, vazal , de Nederlandse stukje van Cirith Gorgor heerschen ook best de pan uit.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Hemelbos
Den Aardtmann op den Vuurtopberg
Usericon van Hemelbos
Posted 02-02-2004 19:18 by Hemelbos Wijzig reactieProfiel van HemelbosQuote dit bericht

quote:
Op 2 februari 2004 19:09 schreef invictis het volgende:
geen enkele;
elke Nederlandstalig BM act vind ik gewoon simpelweg belachelijk (klinkt gewoon als een possessed Frans Bauer bij wijze van). Ik kan er echt geen heil in zien, het klinkt gewoon echt belachelijk als je het hoort.


Maar waarom dan? Ligt het enkel aan de taal die ze zingen? Engels hoor je overal al, en Middeleeuws Nederlands heersht



elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 02-02-2004 19:22 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

Garmenhord, Galgeras, Gotmoor, Lugubrum, Fluisterwoud, Countess, Grimm, Botulistum om een paar (deels) Nederlands/Vlaamschtalige bands te noemen. Maar daar hadden we een ander topic voor geloof ik. Oew en Wapenspraak & Drinkgelach, Heidenland natuurlijk.

[Dit bericht is gewijzigd door elessar op 02-02-2004 19:26]



Hemelbos
Den Aardtmann op den Vuurtopberg
Usericon van Hemelbos
Posted 02-02-2004 19:29 by Hemelbos Wijzig reactieProfiel van HemelbosQuote dit bericht

Heel even off-topic: waar kun je cd's van Menhir krijgen? Heershende band



kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 02-02-2004 19:30 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 2 februari 2004 19:29 schreef Hemelbos het volgende:
Heel even off-topic: waar kun je cd's van Menhir krijgen? Heershende band
--> topic over het desbeteffende optreden heb ik het al wat eerder gezegd.
Maar bij peverted taste kan het ook.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


invictis
Usericon van invictis
Posted 02-02-2004 19:30 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

quote:
Op 2 februari 2004 19:18 schreef Hemelbos het volgende:
Maar waarom dan? Ligt het enkel aan de taal die ze zingen? Engels hoor je overal al, en Middeleeuws Nederlands heersht



nou ok, ik ga proberen uit te leggen hoe of wat;

mijn voorkeur geniet de Engelse taal, ik ben daarmee opgegroeid middels muziek en vrienden en de situatie van vroeger.
Dus ik ben niet echt verslaafd aan de Nederlandse taal zullen we maar zeggen.
Ik heb wat favoriete bands maar die zingen gewoon in het Engels. Het klinkt naar mijn inziens gewoon natuurlijker en ik vind dat bepaalde situaties mooier en beter geschetst kunnen worden in de Engelse taal. Stel je voor dat men bijvoorbeeld Lord of the Rings in het Nederlands zou nasynchroniseren; dat klinkt dan echt zo belachelijk en achterlijk als het maar kan.
Wat ik hiermee probeer te zeggen is dat bepaalde zaken (films, muziek, gedichten etc.) in bepaalde talen gewoon veel beter uit de verf komen. En mijn voorkeur geniet dus de Engelse variant en niet de Nederlandsche .



Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Terreurizer
Usericon van Terreurizer
Posted 02-02-2004 21:50 by Terreurizer Wijzig reactieProfiel van TerreurizerQuote dit bericht

quote:
Op 2 februari 2004 19:09 schreef kwelgeest het volgende:
fluisterwoud, onheil - we hebben de hel gezien (niet alle nummers ijn het Neerlandsch), haatstrijd, vazal , de Nederlandse stukje van Cirith Gorgor heerschen ook best de pan uit.


Onheil

Het ging hier toch over BLACK Metal?


Terreurizer
Usericon van Terreurizer
Posted 02-02-2004 21:54 by Terreurizer Wijzig reactieProfiel van TerreurizerQuote dit bericht

quote:
Op 2 februari 2004 19:30 schreef invictis het volgende:
nou ok, ik ga proberen uit te leggen hoe of wat;

mijn voorkeur geniet de Engelse taal, ik ben daarmee opgegroeid middels muziek en vrienden en de situatie van vroeger.
Dus ik ben niet echt verslaafd aan de Nederlandse taal zullen we maar zeggen.
Ik heb wat favoriete bands maar die zingen gewoon in het Engels. Het klinkt naar mijn inziens gewoon natuurlijker en ik vind dat bepaalde situaties mooier en beter geschetst kunnen worden in de Engelse taal. Stel je voor dat men bijvoorbeeld Lord of the Rings in het Nederlands zou nasynchroniseren; dat klinkt dan echt zo belachelijk en achterlijk als het maar kan.
Wat ik hiermee probeer te zeggen is dat bepaalde zaken (films, muziek, gedichten etc.) in bepaalde talen gewoon veel beter uit de verf komen. En mijn voorkeur geniet dus de Engelse variant en niet de Nederlandsche .




Nee die Engelstalige Donald Duck zang op die Memorial CD is niet belachelijk?


Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen