IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Gaia Vorige pagina | Volgende pagina
IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 05-06-2003 15:17 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2003 15:09 schreef DarknessThere het volgende:
Dat is niet natuurlijk, maar dat is nu zo eenmaal gegroeid. De meeste beesten in de zoo en circussen zijn volgens mij er nu in geboren... dus dat opsluitingsargument verwatert, die beesten zouden zelf niet overleven in de natuur. Tuurlijk, ze mogen die dieren niet mishandelen, maar ik vind je zicht op het opsluiten een beetje te simplistisch...

Edit - ik heb het hier vooral over de zoo en het circus, de dieren die voor.. ehm.. consumptie gekweekt worden is een andere zaak...


Omdat die dieren niet beter weten is het nog niet te rechtvaardigen.


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


campske666
Usericon van campske666
Posted 05-06-2003 15:18 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2003 15:16 schreef IceQueen het volgende:
daarom hou je beter thuis kippen.Eitjes gelegd op een niet geforceerde basis.


Plus , dan is er mogelijkheid tot "henne-poepe"


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 05-06-2003 15:19 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2003 15:18 schreef campske666 het volgende:
Plus , dan is er mogelijkheid tot "henne-poepe"


fff serieus doen of ik laat je uit dit topic flikkeren...


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 05-06-2003 15:19 by DarknessThere Wijzig reactieProfiel van DarknessThereQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2003 15:17 schreef IceQueen het volgende:
Omdat die dieren niet beter weten is het nog niet te rechtvaardigen.


Jawel. Niet te rechtvaardigen zou zijn die beesten nu allemaal vrijlaten in de jungle waar ooit hun voorouders waren geboren, en ze laten verhongeren. For crying out loud, ik ben een even grote dierenliefhebber als de andere, misschien nog wel groter, maar mensen zijn nog altijd superieur over dieren...


ryn
God-forsaken?
Usericon van ryn
Posted 05-06-2003 15:27 by ryn Wijzig reactieProfiel van rynQuote dit berichthttp://www.myspace.com/rienus

quote:
Op 5 juni 2003 15:19 schreef IceQueen het volgende:
fff serieus doen of ik laat je uit dit topic flikkeren...


wwwwwwhhhhhhhhaaaaaaaaaaaaagggggggghhhhhhhhhhaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

en huuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhhhhhhaaaaaaaaaa

kom kom! een beetje relativeren kan toch wel!


the blueprint of sin: www.controlhumandelete.com


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 05-06-2003 15:28 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2003 15:19 schreef DarknessThere het volgende:
Jawel. Niet te rechtvaardigen zou zijn die beesten nu allemaal vrijlaten in de jungle waar ooit hun voorouders waren geboren, en ze laten verhongeren. For crying out loud, ik ben een even grote dierenliefhebber als de andere, misschien nog wel groter, maar mensen zijn nog altijd superieur over dieren...


Reservaten?Uitgestrekte vlaktes waar ze ongestoort kunnen leven.Hun voeding en verzorging hoort zo nog steeds door de mens gedaan te worden.


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 05-06-2003 15:29 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

hmm, ik dacht dat het hier ging over die theorie over de madeliefjes...



IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 05-06-2003 15:30 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

dat is voor een ander topic


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 05-06-2003 15:31 by DarknessThere Wijzig reactieProfiel van DarknessThereQuote dit bericht

Voor een paar dieren die even gelukkig zijn in hun (vaak ook al ruime) kooi? Overkill, als je't mij vraagt...


ryn
God-forsaken?
Usericon van ryn
Posted 05-06-2003 15:33 by ryn Wijzig reactieProfiel van rynQuote dit berichthttp://www.myspace.com/rienus

quote:
Op 5 juni 2003 15:28 schreef IceQueen het volgende:
Reservaten?Uitgestrekte vlaktes waar ze ongestoort kunnen leven.Hun voeding en verzorging hoort zo nog steeds door de mens gedaan te worden.


godsamme! de hele troep is toch al uit evenwicht! doe geen moeite! ik woon zelf niet eens ongestoord op een uitgestrekt landschap! en DAAR HOOR IK THUIS, GELOOF ME!


the blueprint of sin: www.controlhumandelete.com


campske666
Usericon van campske666
Posted 05-06-2003 15:39 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2003 15:19 schreef IceQueen het volgende:
fff serieus doen of ik laat je uit dit topic flikkeren...


Niet dreigen meid.


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 05-06-2003 15:43 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2003 15:39 schreef campske666 het volgende:
Niet dreigen meid.



Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 05-06-2003 15:44 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2003 15:33 schreef ryn het volgende:
godsamme! de hele troep is toch al uit evenwicht! doe geen moeite! ik woon zelf niet eens ongestoord op een uitgestrekt landschap! en DAAR HOOR IK THUIS, GELOOF ME!


rustig ryn,rustig...


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


ryn
God-forsaken?
Usericon van ryn
Posted 05-06-2003 15:52 by ryn Wijzig reactieProfiel van rynQuote dit berichthttp://www.myspace.com/rienus

quote:
Op 5 juni 2003 15:44 schreef IceQueen het volgende:
rustig ryn,rustig...


kwispel....kwispel....slebber....slebber


the blueprint of sin: www.controlhumandelete.com


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 05-06-2003 16:06 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2003 15:52 schreef ryn het volgende:
kwispel....kwispel....slebber....slebber


Koekje?


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 05-06-2003 16:34 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

Ik dacht dat dit topic over de Gaia theorie zou gaan..

Ik vind het circus een hopeloos achterhaalde en verouderde manier van entertainment, als je daar al het dierenleed en de overlast voor de omwonenden van de plaatsen waar circussen plaatsvinden bij optelt snap ik niet dat 'het circus' in het algemeen nog steeds bestaat.


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


Ruigaard
Usericon van Ruigaard
Posted 05-06-2003 17:53 by Ruigaard Wijzig reactieProfiel van RuigaardQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2003 14:51 schreef attila_de_hun het volgende:
Icequeen, ik heb geen verstand van dierengedrag maar er zijn toch soorten die zulke dingen "leuk" vinden. ik zet leuk tussen aanhalingstekens aangezien het een menselijke emotie is. maar honden die een stok gaan halen bijvoorbeeld. ik ben tegen dat dieren iets doen wat ze niet willen en mogen zeker al niet gempet worden maar als een olifant het "leuk" vind om op een bal te staan mag dat van mij. dus eerst onderzoek naar de geneughten van dieren en dan pas afspreken wat wel en niet kan. en ondertussen alles stopleggen behalve die circussen beijvoorbeeld die 100 % kunnen aantonen dat dieren niet lijden.


Wat ik een beetje mis in deze discussie is het verblijf en het vervoer van de beesten. Misschien vind een olifant het inderdaad wel leuk om op zn harses te staan. Misschien zijn die paar minuten in de ring wel de leukste van de hele dag voor zo'n beest. Maar die dieren zitten wel de rest van de dag in een kooitje. Ik ga er vanuit dat een dier onnatuurlijke dingen die tot stress leiden niet leuk vinden. En als je een tijger ziet ijsberen in z'n kooi weet ik zeker dat dat niet natuurlijk is, dan zou het wel tijgeren heten. Dat is gewoon stress. Zo'n beest heeft nu eenmaal een territorium nodig van een paar hectare ofzo om zich happy te voelen. Hetzelfde geld dus voor dierentuinen, dus.


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 05-06-2003 19:02 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 5 juni 2003 15:11 schreef DarknessThere het volgende:
Wat maakt dat nu een reet uit?


Wat de FUCK!??!?! is een "zoo"?!

"zozo, gaan we morgen naar de zoo?"

"zoo" is geen Nederlands woord: het betekent NIETS.

Kun je net zo goed "zaa" zeggen of "zlupindi" ... "Wat maakt dat nu een reet uit?" zegt ie dan ... goochemerd.


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


X-Act
ZM-virus
Usericon van X-Act
Posted 05-06-2003 19:19 by X-Act Wijzig reactieProfiel van X-ActQuote dit bericht

Zeg kieken, "zoo" is dus wel degelijk een correct nederlands woord he. Dat jij het niet kent, bewijst NIETS !


In der Beschränkung zeigt sich der Meister !


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 05-06-2003 19:23 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 5 juni 2003 19:19 schreef X-Act het volgende:
Zeg kieken, "zoo" is dus wel degelijk een correct nederlands woord he. Dat jij het niet kent, bewijst NIETS !



zoooooo komt hij ook aan

zoo is engels, of amerikaans ofzo...


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


X-Act
ZM-virus
Usericon van X-Act
Posted 05-06-2003 19:25 by X-Act Wijzig reactieProfiel van X-ActQuote dit bericht

kijk anders eens in een woordenboek

on topic: ik haat circus ! always have, always will...


In der Beschränkung zeigt sich der Meister !


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 05-06-2003 19:27 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 5 juni 2003 19:25 schreef X-Act het volgende:
kijk anders eens in een woordenboek

on topic: ik haat circus ! always have, always will...


"ook al bewijs je dat het bestaat, dan geloof ik het nog niet"

zoo is gewoon engels


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 05-06-2003 19:54 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2003 17:53 schreef Ruigaard het volgende:
Wat ik een beetje mis in deze discussie is het verblijf en het vervoer van de beesten. Misschien vind een olifant het inderdaad wel leuk om op zn harses te staan. Misschien zijn die paar minuten in de ring wel de leukste van de hele dag voor zo'n beest. Maar die dieren zitten wel de rest van de dag in een kooitje. Ik ga er vanuit dat een dier onnatuurlijke dingen die tot stress leiden niet leuk vinden. En als je een tijger ziet ijsberen in z'n kooi weet ik zeker dat dat niet natuurlijk is, dan zou het wel tijgeren heten. Dat is gewoon stress. Zo'n beest heeft nu eenmaal een territorium nodig van een paar hectare ofzo om zich happy te voelen. Hetzelfde geld dus voor dierentuinen, dus.


ja, dat punt had ik eigenlijk vergeten en kan je alleen maar gelijk geven. behalve dan deels over de dierentuin. ik ben er ook niet dol op en zeker oud dierentuinen deugen voor geen meter. die hadden als enige functie zoveel mogelijk soorten verzamelen en dat was het dan. Nu spelen dierentuinen een belangrijke rol bij het instant houden van dierensoorten aangezien voor sommige dit (tijdelijk?) in het wild niet meer mogelijk is. En die beesten hebben iha goede kooien waar die een behoorljk opeprvlakte beslaan en waar je echt moet zoeken om ze te zien. het kann atuurlijk niet tippen aan het wild maar anders zouden soorten uitsterven en dat is helemaal niks. dus als tijdelijk overbrugging vind ik het acceptabel (en je kan tegelijkertijd goed voorlichten)

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 05-06-2003 19:55]


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 05-06-2003 20:49 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

Over Gaia, goeie vereniging, goede standpunten , maar wanneer er ergens anders dierenleed is, zoals met de stookolieslachtoffers van de Tricolor (je weet wel, die boot waar er al een paar zijn op gevaren, die boot met al die auto's erin die daar nu maar ligt te liggen in het water, op zijn zijde) zie je Michel Vandenbosche niet, terwijl je wel mensen met een hart voor dieren daar zou verwachten.

Gaia kan ook goed overdrijven (nu heb ik het niet over die veemarkten, circi (circusen in het grammaticaal juiste meervoud), sommige boerderijen, paarderennen op de weg enzo, wat ik daarvan zag was gewoon barbaars), maar bijvoorbeeld over die schapentransporten van Nieuwpoort naar Groot Brittanië, ik zag beelden van hoe ze daar in dat schip zaten en ze hadden plaats genoeg die schapen, en ook ben ik niet van het standpunt dat we nu allemaal vegetariër moeten worden.

Hun standpunt over foye gras deel ik ook, dat is gewoon dierenmishandeling, en kistkalveren voor een bepaalde soort vlees te verkrijgen enzo, neen, niet aan mij besteed.

Gaia heeft alleszins alle recht tot bestaan, ze hebben al een aantal goeie doelen bereikt (het verbod op de stratenracen met paarden bv.) Zonder Gaia zouden die paarden nog steeds tegen de vlakte gaan op het asfalt wat lelijke kwetsuren tot gevolg heeft. Zonder Gaia waren de legbaterijen ook nooit verboden.

Wat die circi betreft, daar mogen ze ook wel eens strenger gaan controleren naar de leefomstandigheden van de dieren, het is echt niet om aan te zien soms.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 05-06-2003 23:22 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2003 19:27 schreef Claw het volgende:
"ook al bewijs je dat het bestaat, dan geloof ik het nog niet"

zoo is gewoon engels


uit de Van Dale:

zoo (de ~ (m.), ~s)
1 [Belg.] dierentuin


[Belg.} zegt genoeg


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen