IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Gaia Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 06-06-2003 9:52 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Circussen zijn toch al een uitstervend fenomeen in de werld.

Maar Ice queen, als jij 'actie' voert tegen zo;n circus, doe je dan ook wat voor de dieren als het circus failliet gaat en de dieren overbodig worden?

Oh, en newsflash, je kunt een olifant erg moeilijk dwingen hoor, die beesten weten echt wel dat ze sterker zijn dan mensen en een lullig kettinkje. Die kunstjes doen ze omdat ze het leuk vinden. Je kunt beesten net zo hard slaan of mishandelen als je wil maar dan doen ze geen trucjes.

Dierentuinen zijn wel nuttig voor de dieren, er gebeurt daar veel fokwerk om bepaalde rassen die de mens zo mooi aant uitroeien is weer terug te krijgen. Kijk bijvoorbeeld op Animal Planet maar eens naar Aspinal's Animals of the Keepers.

Gaia is een prutsvereninging, die behandelen alleen de high-profile zaken.


witch
bloembakvoetballuh
Usericon van witch
Posted 06-06-2003 12:45 by witch Wijzig reactieProfiel van witchQuote dit bericht

Ik denk ook dat er weinig aan te doen, wat ik ook altijd erg vind is wat ze met die beren doen...









Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 06-06-2003 12:48 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Dat is inderdaad wel erg, is overigens nu wel verboden.

Om die dieren te laten 'dansen' laten ze ze op bloedhete platen lopen ...


witch
bloembakvoetballuh
Usericon van witch
Posted 06-06-2003 12:51 by witch Wijzig reactieProfiel van witchQuote dit bericht

Ja echt ziek, zag trouwens pas ook op tv dat ze van die zeehondjes echt gingen doodknuppelen want dan bleef de vacht onbeschadigt


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 06-06-2003 12:52 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Tja ..
Zo zonde he als de russische kakmadam rode vlekjes op haar bontjasje heeft zitten ..


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 06-06-2003 13:57 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Ik ben nooit naar "circi" geweest, en zal er ook nooit naartoe gaan.

Maar er is een goed punt gemaakt op deze pagina: wat doe je met die dieren als het circus failliet is?

Dat berendansen is gewoon barbaars, punt.


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 06-06-2003 15:17 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2003 17:53 schreef Ruigaard het volgende:
Wat ik een beetje mis in deze discussie is het verblijf en het vervoer van de beesten. Misschien vind een olifant het inderdaad wel leuk om op zn harses te staan. Misschien zijn die paar minuten in de ring wel de leukste van de hele dag voor zo'n beest. Maar die dieren zitten wel de rest van de dag in een kooitje. Ik ga er vanuit dat een dier onnatuurlijke dingen die tot stress leiden niet leuk vinden. En als je een tijger ziet ijsberen in z'n kooi weet ik zeker dat dat niet natuurlijk is, dan zou het wel tijgeren heten. Dat is gewoon stress. Zo'n beest heeft nu eenmaal een territorium nodig van een paar hectare ofzo om zich happy te voelen. Hetzelfde geld dus voor dierentuinen, dus.


Daarover had Gaia het ook;over de behuizing.De veel te kleine kooien,de duizenden kilometers die die dieren per jaar moeten afleggen in diezelfde kooi...Inderdaad,die continue dezelfde handelingen zijn tekenen dat die dieren gék worden(of het al zijn...)


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 06-06-2003 15:21 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

quote:
Op 6 juni 2003 9:52 schreef Jenje het volgende:
Circussen zijn toch al een uitstervend fenomeen in de werld.

Maar Ice queen, als jij 'actie' voert tegen zo;n circus, doe je dan ook wat voor de dieren als het circus failliet gaat en de dieren overbodig worden?

Oh, en newsflash, je kunt een olifant erg moeilijk dwingen hoor, die beesten weten echt wel dat ze sterker zijn dan mensen en een lullig kettinkje. Die kunstjes doen ze omdat ze het leuk vinden. Je kunt beesten net zo hard slaan of mishandelen als je wil maar dan doen ze geen trucjes.

Dierentuinen zijn wel nuttig voor de dieren, er gebeurt daar veel fokwerk om bepaalde rassen die de mens zo mooi aant uitroeien is weer terug te krijgen. Kijk bijvoorbeeld op Animal Planet maar eens naar Aspinal's Animals of the Keepers.

Gaia is een prutsvereninging, die behandelen alleen de high-profile zaken.


Greenpeace,daar sta ik ook achter.en het WNF...Je kan circussen boycotten door er niet naar te gaan kijken...En onlangs is er een circus gestopt...Eén dat dieren gebruikete.Wat ze met die dieren doen moet je maar op de site gaan bekijken.
en Jenje...Als ik het geld ervoor had,zou ik VEEL meer kunnen doen.De wil is er,alleen de financien niet.Ok,fonds oprichten,maar dat zal er in de toekomst allemaal wel komen,don't you worry!!!


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 06-06-2003 15:23 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2003 14:51 schreef attila_de_hun het volgende:
Icequeen, ik heb geen verstand van dierengedrag maar er zijn toch soorten die zulke dingen "leuk" vinden. ik zet leuk tussen aanhalingstekens aangezien het een menselijke emotie is. maar honden die een stok gaan halen bijvoorbeeld. ik ben tegen dat dieren iets doen wat ze niet willen en mogen zeker al niet gempet worden maar als een olifant het "leuk" vind om op een bal te staan mag dat van mij. dus eerst onderzoek naar de geneughten van dieren en dan pas afspreken wat wel en niet kan. en ondertussen alles stopleggen behalve die circussen beijvoorbeeld die 100 % kunnen aantonen dat dieren niet lijden.

Kijk ik ben ook voor onderzoek: een circus met kleine diere bijvoorbeeld, die nog es goed behandeld worden moet kunnen (denk hgierbij aan kunsten met paarden en honden) , die grote beesten da's inderdaad niet meer van deze tijd.
Hetzelfde geldt voor dierentuinen, zodra er wordt vastgesteld dat de beesten daar ion rotttige omstandigheden zitten: sluiten,....een goed verzorgde zoo daarentegen is daarentegen echt nuttig op het gebied van dierenbescherming.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 06-06-2003 15:28 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht



Nog zoiets schandalig!!!Maar zoals Gunman al zei,niet elke boer mishandelt zijn koeien


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 06-06-2003 15:32 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

www.Lagulalupis.nl/acties.htm

Staan ook foto's van "projecten" die eigenlijk regelrechte dierenmishandeling zijn


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


Kristof
metalfan.nl
Usericon van Kristof
Posted 06-06-2003 15:34 by Kristof Wijzig reactieProfiel van KristofQuote dit berichthttp://www.metalfan.nl

Ik ben overtuigd vegatarier en vis eet ik ook niet

ik snap dat allemaal niet maarja


Do androids dream of electric sheep?


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 06-06-2003 15:35 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht



Racehonden worden opgehangen aan bomen van zodra ze wedstrijden verliezen.Deze dieren worden dus max.vier jaar oud,terwijl de leeftijd op 12j ligt




[Dit bericht is gewijzigd door IceQueen op 06-06-2003 15:36]


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 06-06-2003 15:36 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 6 juni 2003 15:28 schreef IceQueen het volgende:


Nog zoiets schandalig!!!Maar zoals Gunman al zei,niet elke boer mishandelt zijn koeien

Je moet eens kijken: het gaat vaak om jonge gasten die meehelpen en weinig ervaring hebben in het in toom houden van die beesten. Natuurlijk zijn er genoeg "volwassenen" die ook grof met het vee omspringen - dar is geen excuus voor- maar die jonge kerels kunnen nog makkellijk op het juiste spoor gezet worden.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


campske666
Usericon van campske666
Posted 06-06-2003 15:36 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

Van honden moeten ze afblijven


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 06-06-2003 15:38 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 6 juni 2003 15:35 schreef IceQueen het volgende:


Racehonden worden opgehangen aan bomen van zodra ze wedstrijden verliezen.Deze dieren worden dus max.vier jaar oud,terwijl de leeftijd op 12j ligt




Kijk, dat zo'n beest op een gezonde manier competities zou rennen zoals een fatsoenlijk behandeld renpaard, ok, maar dit is echt te erg, als zo'n beest niet meer presteerd, laat 'm dan een gelukkige oude dag hebben, ......zo heb ik ook gehoord van duiversport-"liefhebbers" die , als de beestjes niet tijdig naar beneden komen, het geweer erbij halen om de ringen sneller in de klok te krijgen


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Kristof
metalfan.nl
Usericon van Kristof
Posted 06-06-2003 15:41 by Kristof Wijzig reactieProfiel van KristofQuote dit berichthttp://www.metalfan.nl

mensen die zoiets begaan moeten worden afgemaakt

maarja dan schijn ik weer extremistische praat te verkopen


Do androids dream of electric sheep?


campske666
Usericon van campske666
Posted 06-06-2003 16:02 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 6 juni 2003 15:41 schreef Kristof het volgende:
mensen die zoiets begaan moeten worden afgemaakt

maarja dan schijn ik weer extremistische praat te verkopen


Nee, je hebt gelijk, ze moeten mensen veel sneller en harder afstrafen.


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 06-06-2003 16:05 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 6 juni 2003 16:02 schreef campske666 het volgende:
Nee, je hebt gelijk, ze moeten mensen veel sneller en harder afstrafen.

Mee eens.
Even verder over die races etc. Als het niet "gezond" is voor de fysiek van de dieren , moet het afgeschaft worden.
Ik kan me voorstrellen dat bijv. sledehonden echt graag keihard doorrennen, en dat -als ze goed behandeld worden- die sport leuk is voor die dieren.
Maar het wordt meestal erg als er geld mee gemoeid is, en dat gaat dan boven t welzijn van dieren


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


campske666
Usericon van campske666
Posted 06-06-2003 16:08 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

Topsport is dikwijls ongezond, ook voor mensen. Het verschil is natuurlijk dat mensen er zelf voor kiezen, en dieren niet.


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 06-06-2003 16:27 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 6 juni 2003 16:08 schreef campske666 het volgende:
Topsport is dikwijls ongezond, ook voor mensen. Het verschil is natuurlijk dat mensen er zelf voor kiezen, en dieren niet.

Dat bedoel ik ook, "topsport" is niks voor dieren, als zo'n troep sledehon,den reglmatig een race loopt en niet wordt afgemat, kan dat tof zijn voor die beesten, worden ze echter over de limiet gedreven zoals die windhonden, is men FOUT bezig.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Lady Morgaine
Usericon van Lady Morgaine
Posted 06-06-2003 16:57 by Lady Morgaine Wijzig reactieProfiel van Lady MorgaineQuote dit bericht

quote:
Op 6 juni 2003 12:45 schreef witch het volgende:
Ik denk ook dat er weinig aan te doen, wat ik ook altijd erg vind is wat ze met die beren doen...

[plaatjes]


WOW, dat is toch geen vermaak meer! De mensen die dit(en andere dierenmishandeling) wel vermaak vinden zijn inferieur, gadver wat walgelijk.
Ik hoop dat er een erg hoge straf op dit soort praktijken staat.


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 06-06-2003 17:02 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

De topic titel interesseerde mij niet eens! WAAROM moest ik klikken?
Arme dieren....mensen zijn vaak de echte beesten


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 06-06-2003 17:08 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 6 juni 2003 17:02 schreef MBMarduk het volgende:
De topic titel interesseerde mij niet eens! WAAROM moest ik klikken?
Arme dieren....mensen zijn vaak de echte beesten

Wij zijn erger dan beesten: een beest dood/verwond enkel om te eten/overleven, wij oorspronkelijk ook, maar sommigen moeten altijd meer doen dan nodig


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 09-06-2003 10:58 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht



Leuk plaatje?Deze eekhoorn is dan wel dood.Stel je voor dat ze jou zouden gebruiken voor zulke "grappige" plaatjes als jij dood bent...


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen