IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Gaia Vorige pagina
kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 09-06-2003 12:14 by kleine Micha Banaan Wijzig reactieProfiel van kleine Micha BanaanQuote dit bericht

toch altijd grappig om te zien, dat de emoties over mishandelde dieren vaak even hoog oplopen (zoniet hoger) als bij mishandelde mensen...


And my marlboro light


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 09-06-2003 12:23 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2003 12:14 schreef kleine Micha Banaan het volgende:
toch altijd grappig om te zien, dat de emoties over mishandelde dieren vaak even hoog oplopen (zoniet hoger) als bij mishandelde mensen...

Het werkt meer op de emoties omdat een dier zich niet of nauwelijks kan verdedigen tegen klemmen, vallen, messen, kogels en gecoördineerde menselijke intelligentie. Dus dan gaat de sympathie uit naar de 'underdog'.

Ik vind het allemaal barbaars wat er met die beesten gebeurt, maar het is slechts één van de vele symptomen van wat er mis is met de afgestompte moderne mens.


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 09-06-2003 13:09 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 6 juni 2003 17:08 schreef Gunman het volgende:
Wij zijn erger dan beesten: een beest dood/verwond enkel om te eten/overleven, wij oorspronkelijk ook, maar sommigen moeten altijd meer doen dan nodig

Katten doden ook voor hun plezier.


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 09-06-2003 13:11 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2003 13:09 schreef wladimir het volgende:
Katten doden ook voor hun plezier.


Das hun instinct


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 09-06-2003 13:15 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2003 13:11 schreef IceQueen het volgende:
Das hun instinct
we hebben zelf ook een dierlijk instinct.


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 09-06-2003 13:19 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2003 13:15 schreef wladimir het volgende:
we hebben zelf ook een dierlijk instinct.



Wil je daarmee zeggen dat het OK is om dieren te mishandelen?


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 09-06-2003 13:21 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2003 13:19 schreef IceQueen het volgende:
Wil je daarmee zeggen dat het OK is om dieren te mishandelen?

Tuurlijk niet, alleen dieren doden voor voedsel.

Is het ok om dieren andere dieren te laten mishandelen?
Laten we alle lieve huisdieren afschieten?



[Dit bericht is gewijzigd door wladimir op 09-06-2003 13:21]


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 09-06-2003 13:22 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2003 13:21 schreef wladimir het volgende:
Is het ok om dieren andere dieren te laten mishandelen?
Laten we alle lieve huisdieren afschieten?




Dieren hebben niet het menselijk intellect...


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


ryn
God-forsaken?
Usericon van ryn
Posted 09-06-2003 13:50 by ryn Wijzig reactieProfiel van rynQuote dit berichthttp://www.myspace.com/rienus

quote:
Op 9 juni 2003 13:22 schreef IceQueen het volgende:
Dieren hebben niet het menselijk intellect...


nee gelukkig niet! een ras is wel genoeg om alles naar de kloten te helpen


the blueprint of sin: www.controlhumandelete.com


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 09-06-2003 13:56 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2003 13:50 schreef ryn het volgende:
nee gelukkig niet! een ras is wel genoeg om alles naar de kloten te helpen



inderdaad


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 10-06-2003 17:05 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2003 13:09 schreef wladimir het volgende:
Katten doden ook voor hun plezier.

Mja, dit moet ik dus ff nuanceren, het zit sommige beesten idd ingebakken, ik was even vergeten dat mijn honden (van die über-onschuldige Labradors) ook wel eens een mol vangen of een vogel, gewoon om ermee te spelen (en hem misschien achteraf op te peuzelen).
Maar het blijft: dieren weten niet beter, ze hebben geen notie van wat leven en dood in onze ogen betekenen.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 10-06-2003 18:00 by kleine Micha Banaan Wijzig reactieProfiel van kleine Micha BanaanQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2003 12:23 schreef Dwaallicht het volgende:
Het werkt meer op de emoties omdat een dier zich niet of nauwelijks kan verdedigen tegen klemmen, vallen, messen, kogels en gecoördineerde menselijke intelligentie. Dus dan gaat de sympathie uit naar de 'underdog'.

Ik vind het allemaal barbaars wat er met die beesten gebeurt, maar het is slechts één van de vele symptomen van wat er mis is met de afgestompte moderne mens.


barbaars?? er is toch geen beter manier om te laten zien dat je heer van de schepping bent dan onschuldige beesten te verminken/slachten?
Terwijl onze voorouders kippen met de bijl om het leven moesten brengen, gebruiken wij nu een versnipperaar, dat is pas vooruitgang!
Dat zal ze leren wie er de baas is, wat dacht je trouwens van bisons die al die eeuwen mensen hebben vertrappeld, we pakken ze nu terug!


And my marlboro light


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 10-06-2003 18:08 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2003 18:00 schreef kleine Micha Banaan het volgende:
barbaars?? er is toch geen beter manier om te laten zien dat je heer van de schepping bent dan onschuldige beesten te verminken/slachten?
Terwijl onze voorouders kippen met de bijl om het leven moesten brengen, gebruiken wij nu een versnipperaar, dat is pas vooruitgang!
Dat zal ze leren wie er de baas is, wat dacht je trouwens van bisons die al die eeuwen mensen hebben vertrappeld, we pakken ze nu terug!

He pas maar op tot dat de koeien, varkens en kippen hersens krijgen, zullen ze ons ook ff terugpakken

[Dit bericht is gewijzigd door Iskariot op 10-06-2003 18:09]


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 10-06-2003 18:11 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Of als varkens uit een andere dimensie komen om ons te slachten.


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 10-06-2003 18:11 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2003 12:23 schreef Dwaallicht het volgende:

Ik vind het allemaal barbaars wat er met die beesten gebeurt, maar het is slechts één van de vele symptomen van wat er mis is met de afgestompte moderne mens.


Zoals hierboven al is gezegd, vroeger waren de mensen echt niet aardiger tegen dieren. Maar het zit in de mens om bijvoorbeeld vlees te willen eten, en het liefst zo goedkoop en makkelijk mogelijk kennelijk.



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 10-06-2003 19:06 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

effe tussendoor, weet iemand wat het "natuurlijke"dieet van een mens is? ik dacht dat het belangrijkste bestanddeel plantaardig voedsel,vruchten, noten, zaden en soms aangevuld met wat aas. klopt dat?


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 10-06-2003 19:07 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2003 18:11 schreef 1i1ith het volgende:
Zoals hierboven al is gezegd, vroeger waren de mensen echt niet aardiger tegen dieren. Maar het zit in de mens om bijvoorbeeld vlees te willen eten, en het liefst zo goedkoop en makkelijk mogelijk kennelijk.

Oh ik ben geen speciale dierenvriend of zo... er is nu eenmaal zoiets als een voedselketen.

De mensheid is de voedselketen voorbij en gaat voor exploitatie.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 10-06-2003 19:07 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2003 19:06 schreef attila_de_hun het volgende:
effe tussendoor, weet iemand wat het "natuurlijke"dieet van een mens is? ik dacht dat het belangrijkste bestanddeel plantaardig voedsel,vruchten, noten, zaden en soms aangevuld met wat aas. klopt dat?

Ik denk het niet, we hebben immers ook snijtanden.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 10-06-2003 19:08 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2003 19:07 schreef Dwaallicht het volgende:

De mensheid is de voedselketen voorbij en gaat voor exploitatie.


en voor annihilatie. heel wat soorten sterven uit door menselijk handelen, maar oed dat is weer een andere discussie.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 10-06-2003 19:08 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2003 19:07 schreef Dwaallicht het volgende:
Ik denk het niet, we hebben immers ook snijtanden.


aas?


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 10-06-2003 19:10 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2003 19:08 schreef attila_de_hun het volgende:
aas?
De mensen waren eerst jagers en verzamelaars. Dus noten, zaden, vruchten, wilde dieren etc.


Lies
Usericon van Lies
Posted 10-06-2003 23:44 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2003 14:53 schreef ryn het volgende:
in stand houden van diersoorten! tsja die beesten behoren zichzelf gewoon in stand te houden!

Het is nu eenmaal eigen aan soorten dat ze uitsterven.

Ik weet niet of ik er allemaal zo happig op ben om verschillende soorten kunstmatig in leven te houden. Als zot beginnen kweken met de laatste twee exemplaren die er bestaan? Met zo'n nieuwe levensomstandigheden creëer je uiteindelijk toch ook andere soorten?
quote:
Op 5 juni 2003 19:27 schreef Claw het volgende:
zoo is gewoon engels

"computer" is ook Engels.
quote:
Op 6 juni 2003 15:38 schreef Gunman het volgende:
Kijk, dat zo'n beest op een gezonde manier competities zou rennen zoals een fatsoenlijk behandeld renpaard, ok, maar dit is echt te erg, als zo'n beest niet meer presteerd, laat 'm dan een gelukkige oude dag hebben, ......zo heb ik ook gehoord van duiversport-"liefhebbers" die , als de beestjes niet tijdig naar beneden komen, het geweer erbij halen om de ringen sneller in de klok te krijgen

Niet alleen bij competitie hoor. Moet je 'ns zien hoeveel dalmatiërs werden gekocht na die films, en hoeveel enkele maanden later aan bomen vastgebonden teruggevonden werden.
quote:
Op 10 juni 2003 19:06 schreef attila_de_hun het volgende:
effe tussendoor, weet iemand wat het "natuurlijke"dieet van een mens is? ik dacht dat het belangrijkste bestanddeel plantaardig voedsel,vruchten, noten, zaden en soms aangevuld met wat aas. klopt dat?
Als ik het me goed herinner, is de mens geworden wat hij nu is dankzij het overschakelen op een dieet van vlees (en groensel) (expensive tissue theorie van Aiello?): meer proteïentjes, grotere hersenen, etc.


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen