IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Auteur:
Topic : Het vlees wat ik eet is biologisch. Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-11-2011 21:03 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Ik heb zelf kippen gehaald en geslacht bij de boerderij. De smaak daarvan is niet te vergelijken met die van supermarktkip.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 23-11-2011 21:06 by Schuurman Wijzig reactieProfiel van SchuurmanQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2011 21:02 schreef Forever After het volgende:
Mee eens wat ST over kip vertelt.

Ik eet het alleen bij hoge uitzondering maar als het even kan laat ik het liggen. En dat gaat me al enkele jaren prima af.

Kip, het meest ranzige stukje vlees, kip.


Nou, dat is onzin. Tuurlijk, zo'n willekeurig kipfiletje op zo'n inlegkruisje: kut. Maar een mooie Bresse kip, daar is helemaal niets mis mee. Sterker nog, die beesten zijn fantastisch.


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 23-11-2011 21:10 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2011 20:04 schreef Fusion het volgende:
Prima dat t bij jou wel allemaal zo makkelijk in 1x consequent te regelen was.


Mijn post wat trouwens minder bot bedoeld dan hij, nu ik hem zo teruglees, over komt.

Wat ik probeerde te zeggen is dat met een beetje goeie wil en creatief koken het probleem kleiner is dan veel mensen denken.

Ik bedoel:

Stel je maakt een pasta met vlees en kip in een sausje. Het enige wat je hoeft te doen is een extra pan op te zetten met vleesvervanger en de saus er pas op je bord overheen te gieten.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-11-2011 21:13 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2011 21:10 schreef XXL het volgende:
Mijn post wat trouwens minder bot bedoeld dan hij, nu ik hem zo teruglees, over komt.

Wat ik probeerde te zeggen is dat met een beetje goeie wil en creatief koken het probleem kleiner is dan veel mensen denken.

Ik bedoel:

Stel je maakt een pasta met vlees en kip in een sausje. Het enige wat je hoeft te doen is een extra pan op te zetten met vleesvervanger en de saus er pas op je bord overheen te gieten.

Ik kook hier al zes jaar recepten voor kinderen met allergieën en onszelf. Is prima te doen met wat creativiteit. B.v. melkproducten pas op het allerlaatst apart toevoegen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-11-2011 21:14 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 23 november 2011 21:10 schreef XXL het volgende:
Mijn post wat trouwens minder bot bedoeld dan hij, nu ik hem zo teruglees, over komt.

Wat ik probeerde te zeggen is dat met een beetje goeie wil en creatief koken het probleem kleiner is dan veel mensen denken.

Ik bedoel:

Stel je maakt een pasta met vlees en kip in een sausje. Het enige wat je hoeft te doen is een extra pan op te zetten met vleesvervanger en de saus er pas op je bord overheen te gieten.

Sorry, ik vatte m ook n beetje bot op, slecht geslapen. Hier

Dank vor de tips! Het is vooral wennen voor mijn vrouw. Voor haar is vlees eten heel normaal, en, eten delen (dus niet ieder zijn 'eigen' bord voor de neus, maar allemaal schalen die je met elkaar deelt) een heel belangrijk onderdeel van haar cultuur, dus het is even wennen enzo.


When your people matter, menstrual health matters


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 23-11-2011 21:35 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Ook een kwestie van góéd (leren) koken zonder vlees. Zo'n gore sojalap of Valessburger is geen acceptabel alternatief voor een biefstuk. Hollandse pot consequent omvormen tot gevarieerde maaltijden waarin je vlees niet mist kan vrij moeilijk zijn.


You have time. You are doing fine.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-11-2011 21:36 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

kaas is dikwijls een optie


signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-11-2011 22:03 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2011 21:35 schreef intothevoid het volgende:
Ook een kwestie van góéd (leren) koken zonder vlees. Zo'n gore sojalap of Valessburger is geen acceptabel alternatief voor een biefstuk. Hollandse pot consequent omvormen tot gevarieerde maaltijden waarin je vlees niet mist kan vrij moeilijk zijn.
Ik ben blij dat mijn kinderen niet vegetarisch zijn. Ze mogen geen kaas, geen soja en ook geen ei. Dan blijft er weinig over zonder vlees.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 23-11-2011 22:05 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Ik heb twee jaar met een veganist in huis gewoond die allergisch was voor noten, pinda's, tarwe en dan nog zaken als rauwe wortel, appel, etc. Wat een ellende was dat. :')


You have time. You are doing fine.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-11-2011 22:07 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2011 22:05 schreef intothevoid het volgende:
Ik heb twee jaar met een veganist in huis gewoond die allergisch was voor noten, pinda's, tarwe en dan nog zaken als rauwe wortel, appel, etc. Wat een ellende was dat. :')
Kreeg die gast wel voldoende voedingsstoffen binnen dan?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 23-11-2011 22:10 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Ze claimde van wel, maar zoals je kan verwachten zat er geen grammetje vet aan. Met peulvruchten, quinoa, boekweit, etc kom je op zich nog een heel eind, maar ik geloof niet dat je daar op de lange termijn echt gezond mee blijft.


You have time. You are doing fine.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-11-2011 22:58 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Als we hier vegetarisch en allergeenvrij eten (paar keer per week) is het ook meestal met couscous of iets dergelijks, en dan paddestoelen en groente erdoor. Verder veel vis hier, van de visboer natuurlijk en niet uit de vriezer van de supermarkt. Toch wel twee keer per week. Met rijst kun je trouwens ook altijd veel, b.v. risotto maken. En je hebt veel kookroom van melkvervangers, da's ook wel te doen. Al probeer ik soja altijd te vermijden, dat schijnt best slecht voor je te zijn.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 24-11-2011 0:36 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Soja slecht voor je? Vertel?


When your people matter, menstrual health matters


BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 24-11-2011 0:54 by BerserkerWoman Wijzig reactieProfiel van BerserkerWomanQuote dit berichthttp://zathuracs.tumblr.com



bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 24-11-2011 1:07 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Ik had ook al even gekeken op google en zag al een aantal 'BerserkerWoman' sites. Geen aanval verder, maar de wetenschap is het er gewoon nog niet over eens.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 24-11-2011 1:14 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Mmm interessant. Thanks


When your people matter, menstrual health matters


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 24-11-2011 1:34 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 24-11-2011 7:25 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Teveel soja eten schijnt invloed te hebben op je hormoonhuishouding. En verder waren onze kinderen aanvankelijk ook allergisch voor soja-eiwit. Inmiddels zijn ze er overheen gegroeid, maar teveel soja hier zou zomaar weer intolerantie op kunnen wekken. Zeggen b.v. ook onze huisarts en de diëtiste.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 24-11-2011 7:57 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 23 november 2011 21:36 schreef Hypnos het volgende:
kaas is dikwijls een optie


Mooi ja, die vegetariërs die wel hompen kaas en kaassoufflé eten... Ooit gehoord van stremsel, sukkels?


Boeiender


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 24-11-2011 10:59 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2011 7:57 schreef MR. N het volgende:
Mooi ja, die vegetariërs die wel hompen kaas en kaassoufflé eten... Ooit gehoord van stremsel, sukkels?
Ook dat inderdaad. Maar niet bij alle kaas zit stremsel natuurlijk.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 24-11-2011 11:43 by Schuurman Wijzig reactieProfiel van SchuurmanQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2011 7:57 schreef MR. N het volgende:
Ooit gehoord van stremsel, sukkels?


Ooit gehoord dat lang niet alle kaas stremsel bevat, sukkel?


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 24-11-2011 11:45 by Schuurman Wijzig reactieProfiel van SchuurmanQuote dit bericht

Datzelfde geldt overigens ook voor wijn. Lang niet iedere wijn is geschikt voor vegetariërs, daar er dierlijke producten gebruikt kunnen worden om de wijn bijv. te klaren. En dan hebben we het nog niet eens gehad over alle producten op basis van gelatine, dat zijn er nog al wat.


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 24-11-2011 12:22 by Haeresiarch Sr. Wijzig reactieProfiel van Haeresiarch Sr.Quote dit bericht

Precies, gelatine tref je overal aan. Bloed zit ook in zeer veel producten, en een deel van het brood in supermarkten bevat varkenshaar. En laten we natuurlijk niet de M&M's met vermalen luizen vergeten.

quote:
Op 24 november 2011 11:43 schreef Schuurman het volgende:
Ooit gehoord dat lang niet alle kaas stremsel bevat, sukkel?

Inderdaad.

[Dit bericht is gewijzigd door Haeresiarch Sr. op 24-11-2011 12:25]


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 24-11-2011 13:21 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 24 november 2011 7:25 schreef bastianus het volgende:
Teveel soja eten schijnt invloed te hebben op je hormoonhuishouding.
Schijnt ja, ze zijn er niet over uit. Al denk ik niet dat het voor kinderen in de groei verstandig is om alleen maar vegetarisch te eten. Vegetarisme is toch een levensovertuiging en moet je niet, net zoals religie, aan je kinderen opdringen. Je kunt ze er wel kennis mee laten maken. Verder moeten mensen gewoon doen waar ze zich zelf
lekker bij voelen. Je lichaam geeft vanzelf wel aan als het niet goed gaat.
quote:
En verder waren onze kinderen aanvankelijk ook allergisch voor soja-eiwit. Inmiddels zijn ze er overheen gegroeid, maar teveel soja hier zou zomaar weer intolerantie op kunnen wekken. Zeggen b.v. ook onze huisarts en de diëtiste.
Hangt ook van de vorm af. Sojamelk is hier ook geen goed idee, maar gebakken tofu is dan weer geen probleem. En teveel is nooit goed natuurlijk. Al is het wel lastig met intolleranties.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 24-11-2011 13:30 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 24 november 2011 10:59 schreef bastianus het volgende:
Ook dat inderdaad. Maar niet bij alle kaas zit stremsel natuurlijk.
Sterker nog: zelfs al staat het op de verpakking dat er stremsel in zit, dan nog hoeft het er niet in te zitten. De goedkoopste kaas bevat vaak geen stremsel, maar het staat er wel op, zodat vegetariërs de duurdere ( want altijd ook van biologische melk) kaas zonder stremsel kopen. Marketing en zo.


Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen