IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Auteur:
Topic : Deathspell Omega Vorige pagina | Volgende pagina
M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 25-07-2007 21:42 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2007 18:00 schreef Wansmaak het volgende:
Bij mij groeide er ook niets, nee.





Zelf weten, ik vind het wel een beetje lame dat je niet eens de hele plaat hebt afgeluisterd en toch in dit topic blijft vertellen dat je het niet leuk vindt. Een plaat wat tijd gunnen is een kleine moeite, toch?

Niet dat ik er verder een minuut slaap over zal verliezen...


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 25-07-2007 21:52 by Wansmaak Wijzig reactieProfiel van WansmaakQuote dit berichthttp://www,judgementday.nl

quote:
Op 25 juli 2007 21:42 schreef M. het volgende:
Zelf weten, ik vind het wel een beetje lame dat je niet eens de hele plaat hebt afgeluisterd en toch in dit topic blijft vertellen dat je het niet leuk vindt.


Daar heb je helemaal gelijk in. Maar het was zo leuk om ff te stangen, hehe.

Maar het is gewoon niet mijn stijl BM, dat hele snelle.



“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 25-07-2007 22:13 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht



Bij mij is het zo dat het gisteren de enige muziek was die ik gehoord heb (die nieuwe dan).

Voor vandaag geldt hetzelfde. Ik wil ook helemaal niets anders horen, zo dwingend is het. Morgen zal ik weer alleen dit horen en ik verheug me er nu al op. Vrijdag moet ik mijn gehoor helaas verontreinigen met andere muziek omdat ik dan een demo geef van één of ander spelletje... maar als het aan mij ligt krijgen de bands hun gage en blijven ze weg en draaien we gewoon de hele avond de nieuwe DSO op 130 decibel .


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 25-07-2007 22:15 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Nou, na al die positieve reacties (hier en op Krieg) moet ik het misschien toch eens wat beter gaan luisteren.


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 25-07-2007 22:17 by Wansmaak Wijzig reactieProfiel van WansmaakQuote dit berichthttp://www,judgementday.nl

Nou ja, zijn alle nummers op hyperspeed? Want dan begin ik er zeker niet aan.


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 25-07-2007 22:18 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Haha, als je het wil weten ga je maar gewoon luisteren, pielemans .


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 25-07-2007 22:20 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Ik heb de snelheid bij DSO trouwens altijd als relatief beschouwd. Het is geen rossen, maar meer een meeslepende snelheid, en dat maakt het in ieder geval niet chaotisch voor het oor. Het is voor mij, op CTHT, meer een ongelooflijk brute hysterie, waarbij de snelheid louter pluspunten oplevert, terwijl snelheid normaal garant staat voor een vrij onoverzichtelijk muzikaal geheel.


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 25-07-2007 22:20 by Wansmaak Wijzig reactieProfiel van WansmaakQuote dit berichthttp://www,judgementday.nl

Hehehe, hij staat alweer in de downloadlijst van utorrent. Ik begin eigenlijk best benieuwd naar de rest te worden.


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


spectre
Usericon van spectre
Posted 26-07-2007 0:10 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Wim Wim Wim..






Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 28-07-2007 17:03 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Als het goed is ben ik binnenkort een lp armer.

Kénôse gaat de deur uit, ik luister 'm nu voor de zoveelste keer...zaaddodend saai, zeker vergeleken met Absconditus Diabolus.


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 28-07-2007 17:12 by Wansmaak Wijzig reactieProfiel van WansmaakQuote dit berichthttp://www,judgementday.nl

quote:
Op 26 juli 2007 0:10 schreef spectre het volgende:
Wim Wim Wim..







Wat dan? Neem ik de moeite...


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Arghoslent
Usericon van Arghoslent
Posted 29-07-2007 11:47 by Arghoslent Wijzig reactieProfiel van ArghoslentQuote dit bericht

moet die nieuwe ook is even luisteren, kenose was iig een dijk van een plaat.

ben wel benieuwd


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 30-07-2007 14:57 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

Ik heb hem deze nacht gereviewd:

quote:
Deathspell Omega are slowly becoming a cult in the black metal genre. There's very few information about this French-Finnish pact. Their traditional Scandinavian inspired black metal changed almost drastically since the birth of "Si Monumentum Requires, Circumspice" in 2004. That one and the "Kénôse" mini album, released one year later, should be the first part of a trilogy of which "FAS - Ite, Maledicti, Ite Ignem Aeternum" is the second (or third) chapter written. Deathspell Omega's ungraspable lyrical contents, estranged artwork and obscure identity make it all an attraction for the masses.

I can assure you "FAS - Ite, Maledicti, Ite Ignem Aeternum" totally is what to expect regarding those characteristics. Paradoxically Deathspell Omega's unconformities invite a lot of trend seeking individuals of which I'm afraid they'll somehow ruin the band's untouchable reputation. Apart from that the new album shows a lot of similarities and differences with the previous "Kénôse" release or in between released tracks (on "From the Entrails to the Dirt" and "Crushing the Holy Trinity"). First of all Mikko Aspa's narrating screams define Deathspell Omega par excellence, only this time mixed a bit quieter than before. Secondly the music ever expands the limitations of the narrow-minded genre. Even more than before Deathspell Omega enter the twilight zone of experimental black metal: dissonant guitar riffs, over the top drum ruffles and unexpected song structures twists take the lead. On "FAS - Ite, Maledicti, Ite Ignem Aeternum" the band swells even more in their hard-listening and thick layered iconoclastic music. The album cannot be compared to others than if to themselves. Calm and un-logical parts are torn apart by furious apocalyptic revelations. And that's a bit of a letdown. Both last releases had their identification marks.

This new album is one hard nut to crack. After several listening I still don't get it. I somehow miss the entrancing dynamics, monumental parts and recognizable grandeur of which I believe they are presented the best on "Si Monumentum Requires, Circumspice". Therefore I hail "FAS - Ite, Maledicti, Ite Ignem Aeternum" as one of the more original black metal releases I've heard lately, yet also as the album one step further away from a milestone once written…


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 30-07-2007 15:04 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Om de een of andere reden mist er bij mij een link tussen Kénôse en Crushing the Holy Trinity.


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 30-07-2007 21:10 by Wansmaak Wijzig reactieProfiel van WansmaakQuote dit berichthttp://www,judgementday.nl

Mja, ik heb nu wat meer beluisterd, maar ik heb gewoon geen zin in de rest.

Liedje 3, zo omstreeks 3 minuut 51. Dat niet heel erg vervormde rifje. Ik vind het lelijk en bijna vals. En dan om 4 minuut 23 maar weer rammen, dan valt het niet zo op. Hehe.

Nee, als ik rustige bm wil horen, dan zet ik de nieuwe shining (graag) op. Als ik ultra snelle BM wil horen, dan zet ik... euh... niets op, want daar hou ik niet zo heel erg van.


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Mental Theo
Usericon van Mental Theo
Posted 30-07-2007 22:22 by Mental Theo Wijzig reactieProfiel van Mental TheoQuote dit bericht

quote:
Op 30 juli 2007 21:10 schreef Wansmaak het volgende:
Mja, ik heb nu wat meer beluisterd, maar ik heb gewoon geen zin in de rest.

Liedje 3, zo omstreeks 3 minuut 51. Dat niet heel erg vervormde rifje. Ik vind het lelijk en bijna vals. En dan om 4 minuut 23 maar weer rammen, dan valt het niet zo op. Hehe.

Nee, als ik rustige bm wil horen, dan zet ik de nieuwe shining (graag) op. Als ik ultra snelle BM wil horen, dan zet ik... euh... niets op, want daar hou ik niet zo heel erg van.




He Burk er bestaat geen rustige Black Metal

En Shining is geen Black metal


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 30-07-2007 22:27 by Wansmaak Wijzig reactieProfiel van WansmaakQuote dit berichthttp://www,judgementday.nl

Midtempo BM is "rustige" BM imo, zoals de meeste nummers op filosofem van Burzum. Gewone BM is het eerdere black werk van Darkthrone, imo. En snelle is Deathspell Omega dus en anderen, imo.
Waar schaart de heer Mental Theo Shining dan onder?

[Dit bericht is gewijzigd door Wansmaak op 30-07-2007 22:29]


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Mental Theo
Usericon van Mental Theo
Posted 30-07-2007 22:35 by Mental Theo Wijzig reactieProfiel van Mental TheoQuote dit bericht

quote:
Op 30 juli 2007 22:27 schreef Wansmaak het volgende:
Midtempo BM is "rustige" BM imo, zoals de meeste nummers op filosofem van Burzum.

Waar schaart de heer Mental Theo Shining dan onder?


Gewoon Heavy Metal met Black Metal krijs.

He Burk jij moet Raate uit Finland maar eens proberen.
Of misschien is Elhaz met Malemort en/of Bann iets.
Inferi-Shores of sorrow, ARV-ID en Geist-Kainsmal zijn ook toppertjes.

[Dit bericht is gewijzigd door Mental Theo op 30-07-2007 22:37]


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 30-07-2007 22:44 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 30 juli 2007 22:35 schreef Mental Theo het volgende:
Gewoon Heavy Metal met Black Metal krijs.



Is niet heel veel blackmetal gewoon heavymetal met krijs?


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 30-07-2007 22:45 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Zoiets dacht ik ook al

Maargoed Shinig is gewoon een combinatie van Black en Doom lijkt me duidelijk.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 30-07-2007 22:54 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 30 juli 2007 22:45 schreef Burzum het volgende:
Zoiets dacht ik ook al

Maargoed Shinig is gewoon een combinatie van Black en Doom lijkt me duidelijk.

Ja. En huiskamerjazz, nou goed.

@Wim: ja, vals riedeltje viel me ook op hehe. Vind ik wel een minpunt, heel storend eigenlijk. Maar goed, het lijkt wel alsof de compositorische ideeën wat verder gaan dan wat de heren eigenlijk kunnen spelen. Dat hoor je op enkele momenten pijnlijk terug. Desalniettemin kan ik van de nummers geen genoeg krijgen, die paar momenten moeten dan maar even.
Je zou bijna willen dat ze het spelen even gingen outsourcen naar Nick Barker, Steve DiGiorgio en de gitaristen van Gorguts of zo hehe. Mogen ze hun eigen zanger houden, die doet het wel goed.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 30-07-2007 23:11 by Wansmaak Wijzig reactieProfiel van WansmaakQuote dit berichthttp://www,judgementday.nl

quote:
Op 30 juli 2007 22:35 schreef Mental Theo het volgende:


He Burk jij moet Raate uit Finland maar eens proberen.
Of misschien is Elhaz met Malemort en/of Bann iets.
Inferi-Shores of sorrow, ARV-ID en Geist-Kainsmal zijn ook toppertjes.


Hehehe, zegt me allemaal niet. Bedankt voor de tips, ik zal het zeker gaan checken!

@ M. Maar idd, het is allemaal misschien iets boven hun kunnen, deze plaat, ja. Dat is dan wel een beetje jammer, ik vind het zo storend dat het me echt tegenstaat.

[Dit bericht is gewijzigd door Wansmaak op 30-07-2007 23:12]


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Mental Theo
Usericon van Mental Theo
Posted 30-07-2007 23:12 by Mental Theo Wijzig reactieProfiel van Mental TheoQuote dit bericht

quote:
Op 30 juli 2007 22:44 schreef WhiteRider het volgende:
Is niet heel veel blackmetal gewoon heavymetal met krijs?




Wat een kleuter ben jij.
Heavy Metal is voor mietjes net als thee overigens.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 30-07-2007 23:21 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 30 juli 2007 23:12 schreef Mental Theo het volgende:
Wat een kleuter ben jij.


Pardon?

Ik reageer op volstrekt normale wijze op jouw bewering, en dan ben ik een kleuter?


Mental Theo
Usericon van Mental Theo
Posted 30-07-2007 23:23 by Mental Theo Wijzig reactieProfiel van Mental TheoQuote dit bericht

quote:
Op 30 juli 2007 23:21 schreef WhiteRider het volgende:
Pardon?

Ik reageer op volstrekt normale wijze op jouw bewering, en dan ben ik een kleuter?




Zo bedoel ik het ook niet Whit Rider.
Was een geintje


Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen