IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Auteur:
Topic : Voor of tegen de doodstraf? [opsluiten versus executeren, etc.] Vorige pagina | Volgende pagina
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 13-03-2002 11:44 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

De wereld is hard; deal with it.


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 13-03-2002 11:46 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 13 maart 2002 11:40 schreef Dwaallicht het volgende:
Hoe weet je dat dat 'goed' is? Wie heeft dat bepaald?

Hij moordt. Jij dan ook. Dan ben je dus een moordenaar. Eigenlijk ben je dan op een andere manier erger, omdat je aan jezelf een moreel superieure kwaliteit toedicht ('ik doe iets goeds'). Ik waak ervoor om dat soort waanbeelden toe te laten in mijn denkpatronen. 'Goed' is alleen maar strategisch eigenbelang om je moordlust te rechtvaardigen.

nee ik ben geen moordenaar , ik ben hooguit een moordenaar van de moordenaars van onschuldigen .
of ik ben iemand die mijzelf of mijn vrouw en kinderen verdedig tegen de bezetter door hem te doden . hoe kan dat slecht zijn . ik vind dat goed .
Wat maakt mij of anderen goed ?
het feit dat ik anderen geen leed bezorg en eventueel bijdraag aan de ontwikkeling van (jonge ) mensen, die zich willen ontwikkelen en andere ook geen leed bezorgen .



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 13-03-2002 11:50 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Je moet doen wat je wil en je hoeft je niet te verdedigen, noch te verantwoorden tegenover mij. Dat mag je doen tegenover waar dat idee van 'goed' dan ook vandaan moge komen. Natuurlijk zou ik mijn dierbaren verdedigen, desnoods totdat er doden bij zullen vallen (al blijft dat denk ik toch een ver van m'n bed show). Dat is het probleem niet.
De sleutel hier is het idee van 'goed', van een MORAAL, en alle ellende die zoiets oproept (kijk maar naar de houding van Amerika. Of vind je de oorlog tegen het terrorisme ook 'goed'?).


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 13-03-2002 11:59 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 13 maart 2002 11:41 schreef Angela Mortis het volgende:
omdat er geen vrede bestaat zonder oorlog

volgens mij kan er wel vrede bestaan zonder oorlog .
om het te illustreren :
ik zat op een middelbare school waar sprake was van veel verbaal geweld een soort verbale oorlog . dan ben je ook geneigd te denken dat het altijd zo moet zijn .
maar dat is niet zo . later kwam ik mensen tegen die dat helemaal niet zo vanzelfsprekend vinden .deze mensen waren ook uit een wat rijker milieu (meer geld ,traditie ,opgeleide ouders etc ).
zij ontwikkelde zich ook beter konden beter studeren, en daar had ik ook intelligentere discussie mee .
de mensen die ik nog steeds ken die het nodig vinden elkaar uit schelden ,zij hebben zich niet goed kunnen ontwikkelen als die andere groep .



Black eye
Gothic Heerst
Usericon van Black eye
Posted 13-03-2002 12:48 by Black eye Wijzig reactieProfiel van Black eyeQuote dit berichthttp://666

ik ben voor de dood straf!!!

[Dit bericht is gewijzigd door Black eye op 13-03-2002 12:49]


TRASH


Lady Rose
Super Woman
Usericon van Lady Rose
Posted 13-03-2002 12:52 by Lady Rose Wijzig reactieProfiel van Lady RoseQuote dit bericht

Ik ben tegen.

Met de doodstraf komt zo'n klootzak er veel te gemakkelijk vanaf.
Levenslang zonder kans op vervroegde vrijlating daar ben ik 100% voor


bla...bla...bla...


Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 13-03-2002 12:58 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

quote:
Op 13 maart 2002 11:35 schreef SQT het volgende:
en dan dus ook de isoleercel


Maar kan het proces nog wel doorgaan


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 13-03-2002 13:15 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 13 maart 2002 11:18 schreef SQT het volgende:
het heeft volgens mij ook geen zin, wat me nuttiger lijkt zijn lijfstraffen ofzo. Als je de doodstraf invoert kan iemand die toch al dood wil gewoon zijn gang gaan, dat maakt hem/haar dan toch niet meer uit en echt een straf is het ook niet, omdat ze er daarna niks meer van merken (in dit leven iig). Beter is om iemand levenslang te geven (dan heeft-ie niks meer om naar uit te kijken) of een lijfstraf te geven (en daarna op te sluiten) die afhankelijk is van de zwarrte van de misdaad.

ja dat is dus moeilijk iemand opsluiten kost ook geld, en iemand een leven lang onderhouden ... kost erg veel, ik weet dat ik hiermee geen oplossing aandraag, maar tis wel n probleem
-----------------------------edit------------------
en gevangenissen kunnen vol raken

[Dit bericht is gewijzigd door FireFox op 13-03-2002 13:15]


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 13-03-2002 13:16 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 13 maart 2002 11:50 schreef Dwaallicht het volgende:
Je moet doen wat je wil en je hoeft je niet te verdedigen, noch te verantwoorden tegenover mij. Dat mag je doen tegenover waar dat idee van 'goed' dan ook vandaan moge komen. Natuurlijk zou ik mijn dierbaren verdedigen, desnoods totdat er doden bij zullen vallen (al blijft dat denk ik toch een ver van m'n bed show). Dat is het probleem niet.
De sleutel hier is het idee van 'goed', van een MORAAL, en alle ellende die zoiets oproept (kijk maar naar de houding van Amerika. Of vind je de oorlog tegen het terrorisme ook 'goed'?).

de oorlog tegen het terrorisme zit veel meer achter, dat vind ik niet een eerlijke vergelijking


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 13-03-2002 13:36 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 13 maart 2002 13:15 schreef FireFox het volgende:
ja dat is dus moeilijk iemand opsluiten kost ook geld, en iemand een leven lang onderhouden ... kost erg veel

vind ik ook , hierdoor belasten dde criminelen de samenleving dubbel . enerijds door leed te veroorzaken en anderzijds door
de samenleving geld te kosten .
bij de executies vlak na de tweede wereldoorlog van duiste officieren ,was er ook geen tegenstander .
als men dan toch perse levenslang wil geven zie ik meer in een werkstraf in gevangenschap .
waarbij het geld ten goede komt aan de nabestaanden van degen die vermoord is .
(en dat een heel leven lang ) . zou wordt de crimineel ook bewuster van wat hij heeft aangericht .

[Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 13-03-2002 13:43]



skatesmurf
SKaTe oR Die
Usericon van skatesmurf
Posted 13-03-2002 13:58 by skatesmurf Wijzig reactieProfiel van skatesmurfQuote dit berichthttp://www.skatesmurf.cu2.nl

denk het wel

maar daarvoor moet nog een hoop veranderen in ons rechtsysteem

het is een zooitje

fuck that crap


cut your wrist and say that death is on sell today


lord abortion
the finishing touch
Usericon van lord abortion
Posted 13-03-2002 14:08 by lord abortion Wijzig reactieProfiel van lord abortionQuote dit bericht

Dit is een veel gevraagde vraag, en het antwoord is ook niet in één-twee-drie gezegt.

Als men alles eens goed bekijkt zou men evenveel pro en evenveel contra reacties hebben ivm met de doodstraf, en deze argumenten zijn nog redelijk clichématig geformuleerd. Daarmee wil ik zeggen dat het altijd gaat over oog om oog, tand om tand en als men iemand de doodstraf uitvoert, is men dan werkelijk zoveel beter dan degene die veroordeeld is, dit zijn argumenten die iedereen wel weet, en men komt er geen stap mee vooruit.

Wat ik wel een goed contra argument vind (hoewel het ook dicht bij het tweede bovenstaande leunt) is de morele waarde. Ik zal me even verduidelijken: de doodstraf brengt veel mensen ivm met de betrokenen die veroordeeld moet worden, zo zijn er de cipiers, de rechters, de mensen die de straf uitvoeren, de advocaten, de priesters,... . Zij zijn allemaal bij dit betrokken (de een wat meer dan de andere), zij krijgen dan wroeging om wat ze gedaan hebben, zij voelen zich er niet goed bij omdat men zich aanziet als een soort van moordenaars. Ook ethisch krijgen ze het zwaar te verduren: "is dit wel goed, is dit de beste oplossing?"

Over dit onderwerp zal nog lang getwist worden.

Ik weet niet of ik er voor of tegen ben, maar als iemand mij echt een overtuigend argument kan geven voor of tegen de doodstraf, zal het misschien veel makkelijker zijn.


As the light falls and darkness paints the sky in black, a cold Moon shines and the red somber eyes awake, the forest whispers...


Shadowlands
Usericon van Shadowlands
Posted 13-03-2002 14:56 by Shadowlands Wijzig reactieProfiel van ShadowlandsQuote dit bericht

Ik heb een heel kort antwoord op deze vraag:
VOOR DE DOODSTRAF!!


SSSsssssstttttttttttttttttt!!!!!!!


Angela Mortis
Sinistre Française
Usericon van Angela Mortis
Posted 13-03-2002 15:03 by Angela Mortis Wijzig reactieProfiel van Angela MortisQuote dit bericht

quote:
Op 13 maart 2002 11:59 schreef Vinay het volgende:
volgens mij kan er wel vrede bestaan zonder oorlog .
om het te illustreren :
ik zat op een middelbare school waar sprake was van veel verbaal geweld een soort verbale oorlog . dan ben je ook geneigd te denken dat het altijd zo moet zijn .
maar dat is niet zo . later kwam ik mensen tegen die dat helemaal niet zo vanzelfsprekend vinden .deze mensen waren ook uit een wat rijker milieu (meer geld ,traditie ,opgeleide ouders etc ).
zij ontwikkelde zich ook beter konden beter studeren, en daar had ik ook intelligentere discussie mee .
de mensen die ik nog steeds ken die het nodig vinden elkaar uit schelden ,zij hebben zich niet goed kunnen ontwikkelen als die andere groep .


Ik denk toch echt dat je nooit wereldvrede kunt krijgen. Ik vind het een heel mooi streven, daar niet van, maar het is niet goed te realiseren
Als je net hard op weg bent wereldvrede te krijgen staat er een figuur op die leider van een land wordt en alles verziekt.
Ik zie het somber in, maar da's mijn beeld.


MuayThaigerrr!!


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 13-03-2002 15:40 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

Tegen.

Iemand insmeren met honing en hem dan op een mierenhoop leggen vind ik wél kunnen.


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


Jade
Usericon van Jade
Posted 13-03-2002 15:46 by Jade Wijzig reactieProfiel van JadeQuote dit bericht

Voor in sommige gevallen.

Recidiverende zedendeliquenten mogen van mij dood. Deze mensen zijn zo ziek; 9 van de 10 keer blijven ze een gevaar voor de samenleving.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 13-03-2002 17:08 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Tegen, omdat het moord is (dat door iemand moet uitgevoerd worden), en omdat het helemaal geen straf is.
Alleen voor nabestaanden van het slachtoffer die denken dat de veroordeelde recht naar de hel gaat, geeft dit voldoening.

Voor, omdat sommige mensen gewoon hopeloze gevallen zijn die nooit meer terug naar de samenleving mogen, en de doodstraf is de goedkoopste oplossing.

Moeilijke materie, ciminaliteit en straffen..


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 13-03-2002 17:12 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

quote:
Op 13 maart 2002 12:52 schreef Lady Rose het volgende:
Met de doodstraf komt zo'n klootzak er veel te gemakkelijk vanaf.
Levenslang zonder kans op vervroegde vrijlating daar ben ik 100% voor

Ja goed idee, betaal jij dan zijn onderhoud voor de rest van z'n leven?
Die gasten leven echt niet op lucht hoor.


SQT
Usericon van SQT
Posted 13-03-2002 17:14 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 13 maart 2002 15:03 schreef Angela Mortis het volgende:
Ik denk toch echt dat je nooit wereldvrede kunt krijgen. Ik vind het een heel mooi streven, daar niet van, maar het is niet goed te realiseren
Als je net hard op weg bent wereldvrede te krijgen staat er een figuur op die leider van een land wordt en alles verziekt.
Ik zie het somber in, maar da's mijn beeld.


inderdaad


Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 13-03-2002 17:15 by Mortanius Wijzig reactieProfiel van MortaniusQuote dit berichthttp://www.myspace.com/thearchest

Ik ben voor de MARTELSTRAF, da's veel beter. Stukken vel uitsnijden op de gevoeligste plaatsen en in een zoutbad gooien en nog zo van die plezante dingen.

* Nog iets: dat ze dat uitschot gebruiken om wetenschappelijke tests op te doen i.p.v. weerloze dieren, MILJAAR ik word neidig als ik eraan denk!!


Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 13-03-2002 17:16 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 13 maart 2002 17:15 schreef Mortanius het volgende:
Ik ben voor de MARTELSTRAF, da's veel beter. Stukken vel uitsnijden op de gevoeligste plaatsen en in een zoutbad gooien en nog zo van die plezante dingen.

* Nog iets: dat ze dat uitschot gebruiken om wetenschappelijke tests op te doen i.p.v. weerloze dieren, MILJAAR ik word neidig als ik eraan denk!!

En welk ziekelijk type gaat dat allemaal uitvoeren?


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


SQT
Usericon van SQT
Posted 13-03-2002 17:16 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 13 maart 2002 17:15 schreef Mortanius het volgende:
* Nog iets: dat ze dat uitschot gebruiken om wetenschappelijke tests op te doen i.p.v. weerloze dieren, MILJAAR ik word neidig als ik eraan denk!!


nou zeg je iets..

hier ben ik het eigenlijk wel mee eens, dat is wel een mooie oplossing, aleen denk ik niet dat die wetenschappers het over hun hart kunnen verkrijgen een dier van hun eigen soort iets aan te doen


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 13-03-2002 17:17 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Yep, is ook al wel eens eerder voorgesteld... criminelen als testsubject.


Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 13-03-2002 17:21 by Mortanius Wijzig reactieProfiel van MortaniusQuote dit berichthttp://www.myspace.com/thearchest

quote:
Op 13 maart 2002 17:16 schreef mislyd het volgende:
En welk ziekelijk type gaat dat allemaal uitvoeren?


Welke ziekelijke typse voerden het vroeger uit??

en van die wetenschapelijke test: WELKE FUCKING ZIEKELIJKE KLOOTZAKKEN VOEREN DIE NU UIT?????????


Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!


SQT
Usericon van SQT
Posted 13-03-2002 17:23 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 13 maart 2002 17:21 schreef Mortanius het volgende:
Welke ziekelijke typse voerden het vroeger uit??

en van die wetenschapelijke test: WELKE FUCKING ZIEKELIJKE KLOOTZAKKEN VOEREN DIE NU UIT?????????


jaja rustig maar ik ben het met je eens maar dat die 'wetenschappers' proeven op dieren doen wil niet zeggen dat ze ze ook op mensen gaan uitvoeren, zo zit dat nou eenmaal in elkaar


Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen