IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Profielwerkstukthread: Terug van weggeweest.... Onderwerp: MTV, Radio538 etc. en metal Volgende pagina
Black Tulip
The End of All Hope
Usericon van Black Tulip
Posted 18-10-2003 12:43 by Black Tulip Wijzig reactieProfiel van Black TulipQuote dit bericht

Jaja, ik ben er weer, jullie weer blij..

Voor wie me niet herkent, uhhh.. mooi zo. Ik ben Els, 17 jaar, en ik werk al een tijdje aan een profielwerkstuk over metal, ik heb hiervoor al eerder polls gepost op de site en hier komt er nog een.

Stelling: Door de media voor de mainstream (MTV, The Box, Radio538, BreakOut!, Hitkrant, enz) kan men een prima beeld krijgen van wat metal is.

'Hij slaat helemaal nergens op!', daar ben ik het helemaal mee eens, maar ga mij nou vertellen waarom hij niet klopt. Hieronder een selectie van bands uit het *ahem* metal-archief van bovengenoemde media. Laat je maar gaan, maak zoveel bands voor rotte vis uit als jij zelf nodig vindt, zolang het maar te maken heeft met de stelling. De bands die ik noem, zijn of metal of ik denk dat ze door een niet-wetende voor metal gehouden kunnen worden. Lachen gieren brullen als je het bij een band zelf totaal niet voor mogelijk houdt dat iemand hem metal vindt, maar dan is dit dus of wel mogelijk of ik ken de band niet goed genoeg.

Ja, dit heeft nut voor mijn profielwerkstuk. Veel mensen hebben namelijk geen ander beeld van metal dan wat de mainstream hen te bieden heeft, dus is het wel handig om te laten zien wat metal fans van dit beeld vinden.

Suggestie: Groepeer bands in groepjes als 'metal','geen metal', 'twijfelgeval' of geef gewoon aan van welke bands je het ongehoord zou vinden als iemand ze metal noemt.

3 Doors Down
AC/DC, Aerosmith, Alien Ant Farm, Anouk, A Perfect Circle, Audioslave
Beastie Boys, Beck, Blink182, Bon Jovi, Brian May
Chad Kroeger, Chevelle, Crazytown
Deftones, Di-Rect, Duran Duran
Evanescence
Good Charlotte, Guns 'N' Roses
Ill Nino, Intwine, Iron Maiden
Jane's Addiction
Kane, Kiss, Korn
Lifehouse, Limp Bizkit, Linkin Park
Metallica, Muse
Nickelback
Ozzy Osbourne
Rolling Stones
Staind, Stone Sour, Sum41, System Of A Down
The Cure, The Offspring, The Rasmus, The White Stripes
Van Halen
Wheatus, Within Temptation
Yes

Nog bedankt voor de reacties op mijn vorige polls, ik heb er erg veel aan gehad

[Dit bericht is gewijzigd door Black Tulip op 18-10-2003 12:45]

Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 18-10-2003 12:47 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Geen van de bands is metal.

En ajb niet voor elke vraag weer een nieuw topic openen, das nogal forumvervuilend

Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you

Black Tulip
The End of All Hope
Usericon van Black Tulip
Posted 18-10-2003 12:51 by Black Tulip Wijzig reactieProfiel van Black TulipQuote dit bericht

quote:
Op 18 oktober 2003 12:47 schreef Sjaan het volgende:
Geen van de bands is metal.

Ook Iron Maiden en Metallica niet?

quote:
En ajb niet voor elke vraag weer een nieuw topic openen, das nogal forumvervuilend

Alsof ik nog reacties kan verwachten als ik verder zou gaan met mijn oude topics...

JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 18-10-2003 13:17 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

De stelling slaat inderdaad helemaal nergens op. Ik denk niet dat er veel mensen het hier niet mee eens zullen zijn.

this user is dead

Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 18-10-2003 13:19 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

Suggestie: Groepeer bands in groepjes als 'metal','geen metal', 'twijfelgeval' of geef gewoon aan van welke bands je het ongehoord zou vinden als iemand ze metal noemt.

NEEN:
3 Doors Down
Aerosmith
Alien Ant Farm
Anouk
Audioslave
A Perfect Circle
Beastie Boys
Beck
Blink182
Bon Jovi
Brian May
Chad Kroeger
Chevelle
Deftones
Crazytown
Di-Rect
Duran Duran
, Chevelle, Crazytown
Deftones, Di-Rect, Duran Duran
Evanescence
Good Charlotte, Guns 'N' Roses
Ill Nino, Intwine,
Jane's Addiction
Kane, Kiss, Korn
Lifehouse, Limp Bizkit, Linkin Park
Muse
Nickelback
Rolling Stones
Staind, Stone Sour, Sum41, System Of A Down
The Cure, The Offspring, The Rasmus, The White Stripes
Wheatus, Within Temptation

WEL:
AC/DC,
Iron Maiden
Metallica
Ozzy Osbourne
Van Halen

Wel kankervet, maar toch geen metal:
Yes

[Dit bericht is gewijzigd door Rasputin op 18-10-2003 13:20]

Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen

VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 18-10-2003 14:00 by VivaHate Wijzig reactieProfiel van VivaHateQuote dit bericht

Ik weet het niet hoor, maar bijvoorbeeld een AC/DC zou ik toch eerder (hard)rock noemen dan metal...

We don't take it, we just fake it...

aerodis
Usericon van aerodis
Posted 18-10-2003 14:47 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

ik hou mijn profielwerkstuk over waarom sommige scholieren met hun werkstuk de metal begrepen willen maken.

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-10-2003 15:01 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 18-10-2003 15:02]

scotfan
Usericon van scotfan
Posted 18-10-2003 15:46 by scotfan Wijzig reactieProfiel van scotfanQuote dit berichthttp://www.facebook.com/garsecgmetal

Metal is altijd al een underground muziekstijl geweest. Je ziet er een paar bands "boven de grond" uitkomen, zoals Cradle of Filth, Dimmu Borgir, Metallica, Sepultura/Soulfly en vele nu-metalbands. De overige bands zul je nauwelijks in populaire mags, tv of radioprogrammas tegenkomen.

Vroeger waren er wel radioprogrammas als Beton-uur, Forza, Vara's Vuurwerk en Bad Grrl, maar die waren zelden een lang leven beschoren omdat het publiek dat het aanboord klein is.

gitarist/vocalist Garsecg *** DJ Crusher @ www.metalmessiahrecords.com

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-10-2003 15:53 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Stelling: Door de media voor de mainstream (MTV, The Box, Radio538, BreakOut!, Hitkrant, enz) kan men een prima beeld krijgen van wat metal is.

Dit is een stelling waarmee je natuurlijk nooit wat kunt bewijzen he ...

Je kunt beter gaan zoeken naar de manier om metal te leren kennen voor diegene die dat zouden willen.

Black Tulip
The End of All Hope
Usericon van Black Tulip
Posted 18-10-2003 19:24 by Black Tulip Wijzig reactieProfiel van Black TulipQuote dit bericht

quote:
Op 18 oktober 2003 14:47 schreef aerodis het volgende:
ik hou mijn profielwerkstuk over waarom sommige scholieren met hun werkstuk de metal begrepen willen maken.

En wat is er mis mee? Is tenminste nog nuttig, weet je... Kan ik niet zeggen van jouw *ahem* bijdrage aan mijn threads. Als je niets nuttigs wil melden, waarom blijf je dan gewoon niet erbuiten?

[Dit bericht is gewijzigd door Black Tulip op 18-10-2003 19:25]

0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 18-10-2003 19:29 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

Nog steeds bezig, jezus! Je maakt er duidelijk teveel werk van, maarja wie ben ik he
Ik denk dat het antwoord al gegeven is

"This one is older than shit, heavier than time!"

Black Tulip
The End of All Hope
Usericon van Black Tulip
Posted 18-10-2003 19:30 by Black Tulip Wijzig reactieProfiel van Black TulipQuote dit bericht

quote:
Op 18 oktober 2003 15:53 schreef Jenje het volgende:
Dit is een stelling waarmee je natuurlijk nooit wat kunt bewijzen he ...

Je kunt beter gaan zoeken naar de manier om metal te leren kennen voor diegene die dat zouden willen.

Sorry, maar ik geloof dat je het doel van mijn werkstuk niet helemaal begrijpt. Ik herhaal de hoofdvraag: Is het waar dat de muziek en fans van metal negatief worden beoordeeld door een groot deel van de tegenwoordige Nederlandse maatschappij? Ik heb tot nu toe het meeste tijd besteed aan het schetsen van een zo correct mogelijk beeld van de muziek en fans van metal. Nu ben ik bezig met het achterhalen wat het beeld is over metal, van mensen die niet fans zijn van metal. Veel van deze mensen hebben als enig beeld het beeld wat ze van de mainstream media krijgen. Om te bewijzen dat dit een zeer vertekend beeld is, heb ik deze poll gepost.

Belangstellenden meer metal laten horen is iets wat ik graag doe, maar het heeft totaal niets met het onderwerp van mijn werkstuk te maken.

impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 18-10-2003 19:35 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

ik had tenminste een nuttig profielwerkstuk over 3-hoeken

Black Tulip
The End of All Hope
Usericon van Black Tulip
Posted 18-10-2003 19:36 by Black Tulip Wijzig reactieProfiel van Black TulipQuote dit bericht

quote:
Op 18 oktober 2003 19:29 schreef 0Tolerence het volgende:
Nog steeds bezig, jezus! Je maakt er duidelijk teveel werk van, maarja wie ben ik he
Ik denk dat het antwoord al gegeven is

Yep, nog steeds Het is ook nog lang niet af...

Teveel? Ik probeer gewoon een goed cijfer te krijgen.. In ieder geval ontbreekt de motivatie niet, al moet ik zeggen dat het een vreselijk moeilijk werkstuk is.

En het antwoord wist ik al voordat ik begon. Neemt niet weg dat het nuttig is om in mijn eigen klas bewijsmateriaal voor de stelling aan te voeren. Aerodis heeft wat dat betreft wel gelijk over mijn doel van het werkstuk.

Wil je reageren op mijn vraag?

Black Tulip
The End of All Hope
Usericon van Black Tulip
Posted 18-10-2003 19:37 by Black Tulip Wijzig reactieProfiel van Black TulipQuote dit bericht

quote:
Op 18 oktober 2003 19:35 schreef impaled succubus het volgende:
ik had tenminste een nuttig profielwerkstuk over 3-hoeken

Ik hou van sarcasme.

0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 18-10-2003 19:40 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

de media zal nooit een goed beeld kunnen krijgen omdat veel bands gewoon underground zijn en tevens vertegenwoordigen ze genre's die buiten het bereik van de media vallen. Bands als Limp Bizkit en korn bijv. vertegenwoordigen 1 genre die bij de media bekent is en Metallica een ander genre.
Dit geeft een zeer beperkt en bekrompen beeld van hoe het werkelijk in elkaar zit.

"This one is older than shit, heavier than time!"

impaled succubus
Posted 18-10-2003 19:53 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

quote:
Op 18 oktober 2003 19:37 schreef Black Tulip het volgende:
Ik hou van sarcasme.
ik gelukkig niet

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 18-10-2003 20:51 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 18 oktober 2003 12:43 schreef Black Tulip het volgende:

Wel degelijk metal:
* Ill Nino (moderne metal, heeft veel weg van de latere Sepultura en Soulfly)
* Iron Maiden (heavy metal)
* Metallica (oude Metallica 100% metal, nieuwere Metallica wat twijfelachtig)

Twijfelgevallen:
* A Perfect Circle (net als Tool kan over deze band flink gediscussieerd worden)
* Deftones (wanneer is nu-metal nog wel metal en wanneer niet meer?)
* Korn (idem als Deftones)
* Limp Bizkit (idem als Deftones)
* Linkin Park (idem als Deftones)
* Ozzy Osbourne (eigenlijk te rustig voor metalbegrippen, maar als ex-Black Sabbath voorman krijgt hij het voordeel van de twijfel)
* Stone Sour (idem als Deftones)
* System Of A Down (idem als Deftones)
* Within Temptation (gothic rock/metal - ik vind ze persoonlijk nog net wel metal, maar wel echt op het randje)

De rest is absoluut geen metal. Sommige bands zijn hardrock, glamrock of prog-rock bands, andere grunge, weer andere zijn mainstream punkrock (alhoewel "echte" punk/punkrock weer iets heel anders is) en weer andere zou je als nu-rock kunnen omschrijven.

quote:
Nog bedankt voor de reacties op mijn vorige polls, ik heb er erg veel aan gehad

Graag gedaan!

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

impaled succubus
Posted 18-10-2003 20:55 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

nu-metal is een vaag begrip wat nergens op slaat oftewel gebruik het niet.
nu-metal heet eigenlijk spoocycore, en staat daar metal? nee daar staat core zoals bij hardcore. dusch geen metal.

altx
Usericon van altx
Posted 18-10-2003 20:55 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 18 oktober 2003 13:17 schreef JFrost het volgende:
De stelling slaat inderdaad helemaal nergens op. Ik denk niet dat er veel mensen het hier niet mee eens zullen zijn.

Komt het nu nog steeds niet in iemand op dat de mensen die dat profielwerkstuk (moeten) lezen en beoordelen GEEN metalliefhebbers zijn en dus ook niet de kennis (ahum...) hebben die wij wel hebben...

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

altx
Usericon van altx
Posted 18-10-2003 20:59 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 18 oktober 2003 20:55 schreef impaled succubus het volgende:
nu-metal is een vaag begrip wat nergens op slaat oftewel gebruik het niet.
nu-metal heet eigenlijk spoocycore, en staat daar metal? nee daar staat core zoals bij hardcore. dusch geen metal.

Sjesus man, neem alles wat ik schrijf ff niet zo letterlijk...

Lees het dan maar als "wanneer is spookycore nog wel als metal te beschouwen?" of zoiets...

Als je namelijk eens de moeite zou nemen om een aantal nummers van de door mij als twijfelachtig aangestipte bands te luisteren, dan zou je tot de conclusie komen dat sommige nummers toch heel dicht bij metal komen, zo niet gewoon metal zijn, maar de mensen die nog nooit van hun leven naar nu-metal geluisterd hebben, zullen het wel weer het beste weten...

Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 18-10-2003 21:03 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

quote:
Op 18 oktober 2003 12:51 schreef Black Tulip het volgende:
Ook Iron Maiden en Metallica niet?

Ok die wel

Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you

impaled succubus
Posted 18-10-2003 21:10 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

quote:
Op 18 oktober 2003 20:59 schreef altx het volgende:
Sjesus man, neem alles wat ik schrijf ff niet zo letterlijk...

Lees het dan maar als "wanneer is spookycore nog wel als metal te beschouwen?" of zoiets...

Als je namelijk eens de moeite zou nemen om een aantal nummers van de door mij als twijfelachtig aangestipte bands te luisteren, dan zou je tot de conclusie komen dat sommige nummers toch heel dicht bij metal komen, zo niet gewoon metal zijn, maar de mensen die nog nooit van hun leven naar nu-metal geluisterd hebben, zullen het wel weer het beste weten...
hety was eenm opmerking in het algemeen.
het klinkt namelijk zo stom, misschien is over een paar jaar een andere muziek stroming in en dan klinkt t zo stom om linkin park bv nu-metal te noemen.

Aart
Usericon van Aart
Posted 18-10-2003 21:50 by Aart Wijzig reactieProfiel van AartQuote dit bericht

quote:

[quote]Stelling: Door de media voor de mainstream (MTV, The Box, Radio538, BreakOut!, Hitkrant, enz) kan men een prima beeld krijgen van wat metal is.

Simpele vraag zeg : "Nee"

De enige band van je lijst waarvan ik kan zeggen "METAL" is Iron Maiden.

Ich aber nicht, ich verliebe mich immer im Herbst. Diese zeit ist so unglaublich, hoffnungslos. Und ich sehe sie nie wieder. Aber selbst wenn der Feind jeden Menschen auf der Erde tötet, den Herbst wird es immer geben...

Black Tulip
The End of All Hope
Usericon van Black Tulip
Posted 18-10-2003 21:53 by Black Tulip Wijzig reactieProfiel van Black TulipQuote dit bericht

quote:
Op 18 oktober 2003 19:53 schreef impaled succubus het volgende:
ik gelukkig niet

Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com