|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Dat is echt de enige? Wow Ach ja, to each his own Zelf zeg ik Iron Maiden, Metallica (met uitzondering van The Black Album en de Loads), Ozzy Osbourne en Within Temptation. Maar ik tel mijn eigen reactie niet mee in de poll. |
|
Within Temptation is Rockmuziek. Die eeste van hun (Enter geloof ik) is wel metal. Zelfde geldt voor Metallica: alles t/m Justice zijn ook metalplaten. Maar ja, het gaat over hun huidige status? Dan zijn ze geen metal . Ozzy zag ik over het hoofd, maar ik heb eigenlijk geen idee wat hij tegenwoordig allemaal uitspookt . Ik ben nooit kapot geweest van zijn muziek, ook oude Black Sabbath niet. Ich aber nicht, ich verliebe mich immer im Herbst. Diese zeit ist so unglaublich, hoffnungslos. Und ich sehe sie nie wieder. Aber selbst wenn der Feind jeden Menschen auf der Erde tötet, den Herbst wird es immer geben... |
|
quote: Yep, die heette Enter Ik was zelf een fan van Within Temptation (nu luister ik alleen af en toe nog naar Enter), maar ik wilde WT heel lang geen metal noemen totdat ik bands als Nightwish en Lacuna Coil hoorde, ik vond Mother Earth eigenlijk meer lijken op nu-metal. Nu noem ik het wel metal, al vind ik gothic metal een klotenaam. Enter noem ik doom metal trouwens. quote: Het gaat om de totale status, dus niet alleen om wat ze nu uitspoken St. Anger vind ik wel metal, maar dat zegt weinig omdat het tegelijkertijd het meest verschrikkelijkste album is dat ik ooit gehoord heb. |
|
quote: Precies . Gothic metal is zo'n term verzonnen door de media. Hokjes hokjes hokjes... Ich aber nicht, ich verliebe mich immer im Herbst. Diese zeit ist so unglaublich, hoffnungslos. Und ich sehe sie nie wieder. Aber selbst wenn der Feind jeden Menschen auf der Erde tötet, den Herbst wird es immer geben... |
|
quote: Maar is het wel relevant als het om de totale status gaat? Ik heb Metallica nl. nooit een oud nummer horen spelen op bijv. MTV (de laatste jaren), altijd een nummer wat (vrij) nieuw is. Dus mensen krijgen in dit geval geen metal te zien maar gewoon rock, dus van een echt metal beeld is geen sprake (nee, St.Anger vind ik geen metal ). Ich aber nicht, ich verliebe mich immer im Herbst. Diese zeit ist so unglaublich, hoffnungslos. Und ich sehe sie nie wieder. Aber selbst wenn der Feind jeden Menschen auf der Erde tötet, den Herbst wird es immer geben... |
|
quote: Eerlijk gezegd hou ik wel van hokjes, het is alleen dat ze soms verschrikkelijke namen hebben. Ik bedoel.. Power metal, wat is dat nou weer voor een kutnaam? Vraag maar aan de power metal haters hoeveel power ze in power metal vinden zitten. 'Gothic metal' vind ik gewoon echt te ver gaan omdat het woord gothic een beschrijving is van een levensstijl en ik vind niet dat bands in een hokje moeten worden gestopt op basis van een (vaak niet eens correct) vermoede levensstijl. |
|
quote: Nee, daar heb je ook wel weer gelijk in.. Maar.. MTV heeft nu een Rocktober playlist en Metallica - One staat bovenaan de lijst en dat is toevallig een van de belangrijkste metal nummers ooit. En ik ben toevallig net naar dit prachtnummer aan het luisteren [Dit bericht is gewijzigd door Black Tulip op 18-10-2003 23:24] |
|
quote: Wat is dat toch met mensen dat ze alle gothic metal die ze nog wel goed vinden maar gelijk doorschuiven naar doom metal? Enter heeft namelijk echt nul komma niks met doom metal te maken. Ga eerst maar ff wat doom metal bands luisteren en durf dit dan nog eens te zeggen... Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: Hey! Ik vond Mother Earth ook erg goed en die heb ik nog nooit doom metal genoemd quote: Ik dacht dus van wel... Droevig sfeertje, traaaaaage muziek en wat klassieke instrumenten... da's toch doom...? quote: Ok Ik kan in ieder geval zeggen dat ze totaal niet lijken op Anathema. Nou My Dying Bride nog. |
|
quote: Gothic metal komt niet door de levensstijl maar omdat gothic metal bands dezelfde invloeden, of invloeden van, gothic bands gebruiken... one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
quote: Neenee, ga nu maar eens 'Farmakon' van Skepticism luisteren. DAT is doommetal. |
|
Limp Bizkit is zeker geen metal, zelfs geen muziek. Limp Bizkit is een produkt! Van de andere bands ken ik te weinig om een gegronde mening te geven. mvg wk10 |
|
Metal is ook een product, dus in die zin kan Limp Bizkit ook metal genoemd worden. Helaas. |
|
quote: Maar het zijn zelf geen goths. |
|
quote: Skepticism? Als ik het kan vinden.. |
|
Succes. |
|
quote: Metal = product Limp Bizkit = product Limp Bizkit = metal Dus: Melk = zuivelproduct Chocoladevla = zuivelproduct Chocoladevla = melk Maar ff serieus, vind je Limp Bizkit metal of niet? |
|
Nee ik vind Limp Bizkit geen metal. |
|
quote: Dankje |
|
quote: Ok.. En de rest van de lijst? |
|
Ik twijfel een beetje over AC/DC, en iets meer over Iron Maiden. De rest is geen metal. [Dit bericht is gewijzigd door ~Narsil op 19-10-2003 11:48] |
|
'tallica en Maiden zijn metal. De rest is nu-metal of (hard)rock |
|
MEtallica is absoluut geen metal meer. |
|
Oude Metallica welteverstaan...voor "Black Album" |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |