|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Klassieke instrumenten is een karakteristieke eigenschap van medieval en gothic metal, maar niet van doom metal. Verder heeft gothic metal in principe ook een droevig sfeertje, terwijl doom metal de overtreffende trap van droevig is. quote: Hier noem je net 2 bands die relatief nog het dichtst bij Within Temptation komen. (Let wel, ik zeg relatief). Andere doom metal bands zoals Skepticism, Shape of Despair, Evoken of een extreme doom metal band als Esoteric liggen daar echt mijlenver vandaan. Dus als ze niet eens op Anathema en MDB lijken, well, you got the point... Maar trek het je niet aan. Toen ik net een jaar naar metal luisterde, wist ik ook het verschil tussen gothic en doom metal niet. Wat dat betreft heeft die 7 a 8 jaar ervaring in ieder geval nog wat opgebracht... By the way, zie je de parallellen met je hier geponeerde stelling? Zelfs jij hebt van sommige takken van metal momenteel nog een verkeerd beeld... Maar daarbij moet ik eerlijk bekennen dat ik ook nog elke dag bijleer. Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: 0,0 ? Ga eerst maar eens wat Doom Metal bands luisteren en durf dit dan nog eens te zeggen. this user is dead |
|
quote: Toen ik nog op de Havo zat had je gewoon zes vakken en daar leerde je gewoon algemene info... al die achterlijke onderzoeken van die jugend tegenwoordig... En niemand die nog uit z'n hoofd weet wat de hoofdstad van Paraguay is! |
|
quote: jep. de hoofdstad van.... Oud Vuil. |
|
ff kijken of ik er iets serieus uit krijg Metal: Ill Nino Iron Maiden Korn Metallica, Stone Sour Within Temptation geen metal: Doors Down AC/DC, Aerosmith, Alien Ant Farm, Anouk, A Perfect Circle, Audioslave Beastie Boys, Beck, Blink182, Bon Jovi, Brian May Chad Kroeger, Chevelle, Crazytown Deftones, Di-Rect, Duran Duran Evanescence Good Charlotte, Guns 'N' Roses Sum41, System Of A Down The Cure, The Offspring, The Rasmus, The White Stripes Muse Nickelback Ozzy Osbourne Rolling Stones Intwine, Kane, Kiss,Jane's Addiction Lifehouse, Limp Bizkit, Linkin Park Staind, Wheatus, Yes |
|
quote: Nee goh Als je goed kijkt, zijn zoveel genrenamen belachelijk, maar daar verwees ik al naar met wat ik zei over power metal. Het verschil met 'gothic metal' is dat sommige mensen denken dat alle bands die vanwege kenmerken van hun muziek onder het label 'gothic metal' zijn geschaard ook allemaal bestaan uit goths en dat is gewoon niet zo, sterker nog, noem 1 'gothic metal' band waarbij alle leden wel goths zijn. Ik bedoel dus, eentje die behalve dat ook de muzikale kenmerken heeft van 'gothic metal' zoals Within Temptation, After Forever, enz. Ik vind dat je vergelijking met black metal niet opgaat omdat het bij black metal geen kenmerk is dat alle black metal artiesten zwart zijn. Bij 'gothic metal' gaan sommige mensen ervan uit dat alle 'gothic metal' artiesten goths zijn en dat is gewoon niet zo, dus vind ik het een onmogelijke genrenaam. [Dit bericht is gewijzigd door Black Tulip op 19-10-2003 17:26] |
|
quote: Mother Earth van Within Temptation is beslist niet droevig. quote: Yep.. quote: Nee, dat is zo. Ik moet eerlijk zeggen dat mijn beeld van black en death metal voordat ik met mijn profielwerkstuk begon ook vrij slecht was, maar daar is inmiddels drastisch verandering in gekomen Over de parallel met de stelling, als metalfans niet eens correcte informatie hebben over 'hun eigen' genre, hoe moeten buitenstaanders dan een benul hebben van metal? quote: Zoals iedereen |
|
quote: |
|
quote: He, daar hebben we spuit 11 weer... Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: Dankje |
|
quote: Spuit 11 of niet, ik denk dat ie wel gelijk heeft dat Enter wel wat met doom metal te maken heeft. Misschien niet veel, maar toch [Dit bericht is gewijzigd door Black Tulip op 19-10-2003 17:29] |
|
quote: En ik denk van niet... edit: Ik vergat de "lekker puh". [Dit bericht is gewijzigd door altx op 19-10-2003 17:30] Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: Welles! Niveau daalt.. |
|
quote: Doom Metal is denk ik zo een beetje het breedste metal genre... je kunt oneindig veel paren van albums opnoemen die allebei onder Doom Metal vallen, maar zo godschruwelijk compleet anders zijn. The Angel and the Dark River - Lead & Aether is zo'n paar, bijvoorbeeld. Misschien snap je het zo: My Dying Bride (is Doom) heeft duidelijke overeenkomsten met Theatre of Tragedy's 'Velvet Darkness They Fear' wat daarom ook een Gothic/Doom plaat is imo. En de parallellen tussen ToT en WT's Enter zijn duidelijk genoeg om die cd misschien zelfs ook Gothic/Doom te noemen. (Wat ik overigens niet doe, ik vind alleen dat als je de Doom invloeden niet kunt horen je wel strond in je oren hebt ... dan vind jij Agalloch zeker ook goede Doom om mee te beginnen? ) [Dit bericht is gewijzigd door JFrost op 19-10-2003 21:17] this user is dead |
|
Wel Metal: Iron Maiden Metallica Ozzy Osbourne Geen Metal: 3 Doors Down Aerosmith Alien Ant Farm Anouk Audioslave A Perfect Circle Beastie Boys Beck Blink182 Bon Jovi Brian May Chad Kroeger Chevelle Deftones Crazytown Di-Rect Duran Duran Chevelle Crazytown Deftones Di-Rect Duran Duran Evanescence Good Charlotte Guns 'N' Roses Ill Nino Intwine Jane's Addiction Kane Kiss Korn Lifehouse Limp Bizkit Linkin Park Muse Nickelback Rolling Stones Staind, Stone Sour Sum41 The Cure The Offspring The Rasmus The White Stripes Wheatus Within Temptation Yes Twijfelgeval: AC/DC System Of A Down Van Halen Iedereen heeft recht op mijn mening. |
|
quote: Dus, omdat sommige mensen het verkeerd opvatten is het geen goede genre naam? De term gothic metal komt van het muzikale gedeelte van gothic niet de mensen erom heen. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
quote: Ik probeerde op een vrij krachtige manier duidelijk te maken dat je muziek niet in een bepaald hokje moet stoppen omdat het minimale invloeden uit een ander genre bevat. Als we daarmee gaan beginnen, dan is het hek van de dam. En Velvet Darkness They Fear heeft mijns inziens ook vrij weinig met doom metal te maken. Jij vindt Tristania of The Sins Of Thy Beloved dan ook zeker ultieme doom bands of zo??? Er zijn vrij veel bands die invloeden uit andere genres gebruiken, maar dat wil nog niet zeggen dat je al die naampjes er ook maar gelijk op moet plakken. Enter is 99% gothic metal, dus laten we het dan ook gewoon gothic metal noemen. By the way, ik vind het leuk voor je dat je jezelf als de doom expert bij uitstek ziet (laat dat belerende toontje eens...), maar voor een doom expert lul je wel veel onzin... En jouw manier van redeneren slaat echt nergens op. Op die manier kun je black metal binnen een aantal stappen (via thrash metal) tot speed metal ompraten. Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: Agalloch doom? Geen idee, maar Pale Folklore is wel een goed album |
|
quote: Omdat de term snel verkeerd begrepen wordt, niet alleen door niet-metalfans, maar ook door de metalfans zelf. quote: Over de term gothic metal en de muzikale achtergrond dan. .... Ach ja, kijk alleen maar naar de thread Gothic bands, geeft wel een goed beeld van de zo makkelijk te achterhalen muzikale definitie van gothic metal. Within Temptation, gothic metal of niet? Om maar een voorbeeld te noemen. [Dit bericht is gewijzigd door Black Tulip op 20-10-2003 8:49] |
|
quote: Ik denk dat bv. een band als WT niet meer onder gothic metal valt (als het daar eerder al wel onder viel) Omdat de gothic in het algemeen vaak neigt naar het depressieve en het donkere. WT daarintegen is juist vrolijkere springerige muziek gaan maken, dus om deze reden zou ik zeggen nee, geen gothic metal. Sowieso vind ik gothic metal moeilijk definieerbaar omdat het in feite al een combinatie is van 2 stijlen. Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist. |
|
Je kan eindeloos discussieren over wat wel en wat niet in een bepaald genre past, er blijven altijd twijfelgevallen. Maar persoonlijk vind ik (vooral oude) WT nog wel in de Gothic metal passen. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
quote: No dude, they are white. Rappers are mostly black ! |
|
quote: Kijk, daar kan ik het wel mee eens zijn... Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
Metal: Iron Maiden (oude) Metallica, Within Temptation t/m Enter geen metal: Doors Down AC/DC, Aerosmith, Alien Ant Farm, Anouk, A Perfect Circle, Audioslave Beastie Boys, Beck, Blink182, Bon Jovi, Brian May Chad Kroeger, Chevelle, Crazytown Deftones, Di-Rect, Duran Duran Evanescence Good Charlotte, Guns 'N' Roses Sum41, System Of A Down The Cure, The Offspring, The Rasmus, The White Stripes Muse Nickelback Ozzy Osbourne Rolling Stones Intwine, Kane, Kiss,Jane's Addiction Lifehouse, Limp Bizkit, Linkin Park Staind, Wheatus, Yes |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |