|
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Bulshit..dat was oorlog.. De slaven in de klassieke oudheid waren krijgsgevangenen die zich konden vrijkopen. De Afrikaanse slavenvraagstuk was een vreemde; na de verovering van de nieuwe wereld, zagen de spanjaarden de indianen als minderwaardig.. niet christelijk en niet blank. Maar die indianen stierven bij bosjes. Uit "medelijden" hield een priester tijdens een conferentie een betoog dat indianen mensen zijn en dat mende beter die achterlijken uit afrika konden gebruiken...e3n voila.. de basis van slavenhandel was gelegd..en toen dachten de Hollanders...KASSA!!!!!!!!... jahaha de hollanders (en daar was limburg toen niet bij ) waren de 1e moderne slavenhandelaars. Een slavenvorm die gebaseerd was op de gedachte dat negers geen mensen zijn....ofwel racisme. [Dit bericht is gewijzigd door far op 02-11-2003 14:31] euh..ja...headbang!!!!! |
|
quote: Die discussie begint nu pas... 40 jaar zijn onze gastarbeiders op zichzelf gelaten en werd niks mee gedaan... eigenlijk moest 40 jaar geleden al die inburgering al zijn begonnen.. nee toen waren mohamed en ali alleen goed genoeg voor de hoogovens en om te kruipen in de mijnen. Nu pas zal de discussie beginnen.. hoe gaan we metr elkaar om en langzaam "the best of 2 cultures" ontstaan. Trouwens, de multiculturele samenleving is een aspect van globalisering .. doordat kapitaal en informatie nu wereldwijd voor handen is zullen meerdere mensen kennis maken van nieuwe ideen, hierbij zal door migratie bevolkingsgroepen naar andere landen trekken om een bestaan op te bouwen... vergeet niet, mensen zijn in feite normaden... alleen hebben wij onze natuur vermenselijkt.. alles wat wij nodig hebben is bij ons.. dus we hoeven niet meer rond te trekken.. euh..ja...headbang!!!!! |
|
quote: Kijk en dat is rascisme in een politiek korrekt jasje... nogmaals culturen beinvloedden elkaar altijd... of heb je niet opgelet met geschiedenis euh..ja...headbang!!!!! |
|
quote: het is een HINDOEISTISCH symbool.... ah ja... kruisbestuiving waar jij niet mee eens bent [Dit bericht is gewijzigd door far op 02-11-2003 14:30] euh..ja...headbang!!!!! |
|
jij hebt wel heel erg zin, om hierover te praten, he? Oud Vuil. |
|
quote: misschien met mij *laat een bos rode rozen zien* euh..ja...headbang!!!!! |
|
quote: KNUFFELS!!!!!! EEN KNUFFELREVOLUTIE!!!!!!! euh..ja...headbang!!!!! |
|
quote: yep Arabisch/ semetisch... net als de palestijnen..... euh..ja...headbang!!!!! |
|
quote: ja.. iedereen weg.... de eerst volgende trein met veewagons naar het oosten..... wat is het volgende station?...... euh..ja...headbang!!!!! |
|
Far je probeert met een barrage nietszeggende statements het probleem te verdoezelen die sommigen hier wilden aankaarten. En dat is nu eenmaal het algemene probleem van links dat ze veel zeggen met weinig betekenis en hun sterkste troef is het aanpraten van een schuldgevoel over iets wat 2 of 3 honderd jaar geleden gebeurde. Als je mijn eerdere posts leest dan zal je zien dat ik geen racist of onderscheid maak op basis van etniciteit(zie mijn post over plaatsgebonden cultuur). Maar dat wil niet zeggen dat ik vind dat elke cultuur intrinsiek even 'goed' is. Cultureel-relativisme is een verschrikking waardoor we hier in Europa maar moeten accepteren dat onaangepaste lieden hier mogen gedijen. Je kan zeggen dat het de schuld is van Nederlanders is dat de gastarbeiders zich niet aanpasten maar je weet net zo goed als ik dat dat niet waar is. Als het wel zo is hoe verklaar je dan dat veel gastarbeidersgroepen zich wel konden aanpassen? Italianen, Portugezen etc.? Ik hoor daar in ieder geval weinig over. Zelfs de Turken hoor je relatief weinig over wat criminaliteit betreft. Maar de Noord-Afrikanen hoor je wel veel over. Als je denkt dat dit enkel door de bevooroordeelde media komt dan heb jij zelf ernstige vooroordelen of gigantische oogkleppen op. Dat de Marokkanen een probleemgroep zijn komt niet door hun etniciteit nee. Het komt wel mede door hun ernstig achtergestelde omstandigheden en gebrek aan vrijheid in hun thuisland. Ze slaan hier dus door. Oh en de Islam IS een achterlijke cultuur. Ik heb stiekem wel in Islamitische landen gewoond en veel gereisd in het Midden-Oosten en kan niet anders zeggen dat het gewoon achterlijk is. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Nogmaals, een mens moet inburgeren (taal en gewoontes) in de nederlandse samenleving om zijn zelfredzaamheid te vergroten. Eisen stellen mag ook.... maar om het "multicultureel drama"alleen op de allochtonen af te schuiven vind ik een zeer grote oogklep... een Nederlands spreekwoord zegt.. waar 2 ruzie hebben hebben 2 schuld... euh..ja...headbang!!!!! |
|
quote: quote: Zucht... Ja, ik hou van knuffelen, ben een domme ignorante hippie die helemaal niks weet van culturele verschillen en de problemen die daardoor kunnen ontstaan.. Nothing personal, maar zodra ik zeg dat ik nogal links ben en elke vorm van racisme haat, dan begint iedereen over knuffelen... ..."Hate can only create more hate"... |
|
dat heeft niks met links te maken en iedere man vindt knuffelen met vrouwen leuk... en niet alle mannen zijn links ah ja, ik ben een bekrompen linkse met oogkleppen op euh..ja...headbang!!!!! |
|
quote: hmm, meer zoiets van.. wel bij de feiten blijven.... maar je hebt gelijk.. een page is bijna vol met opmerkingen en voetnoten van mij.. euh..ja...headbang!!!!! |
|
quote: Oké, als je het zo bedoelt... quote: Vrouwen vinden knuffelen met mannen ook leuk hoor , en ik weet onderhand al dat niet alle mannen links zijn nee... quote: ..."Hate can only create more hate"... |
|
bloemetje? euh..ja...headbang!!!!! |
|
quote: Ik ben ook best links maar om slavernij nog steeds als oorzaak voor hedendaagse problemen te gebruiken gaat er bij mij niet in. Waarom hebben we het dan niet over de Inquisitie (was ook niet echtleuk)? en over Alexander de grote, Attila de hun , de Noormannen, Karel de Grote etc, etc. Iedereen in de wereld heeft dan wel iets om op terug te vallen. |
|
Ach ja...mensen hè... I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing |
|
quote: Een situatie is het gevolg van handelingen uit het verleden....... en slavernij, kolonialisme en westers imerialisme is toch wat korter geleden dan attila, alex..en de inquisitie..... het gaat over oorzaak en gevolg.... en niet om "hoe fout is een volk in het verleden geweest" oftopic: je zegt dat je links bent, omdat je een knuffel van immortella wilt hebben Lekker puh euh..ja...headbang!!!!! |
|
quote: vage wezens euh..ja...headbang!!!!! |
|
Haha wat triest |
|
quote: natuurlijk, wie niet. maar, serieus, kun je je energie dan niet beter besteden aan hedendaagse slavernij of situaties waarbij mensen voor een schijntje als gastarbeider klote werk moeten doen (bijv in Arabië)? |
|
quote:Inderdaad...allemaal fusileren... I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing |
|
quote: Kan je dan niet beter wat doen aan diersoorten die uitsterven? |
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Vorige pagina | Volgende pagina |