IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Halloween Vorige pagina | Volgende pagina
Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 29-10-2003 23:52 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 29 oktober 2003 23:51 schreef lykle_wolfheart het volgende:
Halloween gaat tenminste niet over peace, love & Jesus en dat soort bullshit, maar om lekker eng doen! Dus Halloween is gaaf!

Neen, daar draait het NIET om.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 30-10-2003 1:57 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

quote:
Op 29 oktober 2003 21:05 schreef Schaffelaer het volgende:
Halloween? Een uitstekende mogelijkheid om diverse prullaria aan te schaffen (doodskisten, schedels) om mijn huisch mee op te luisteren!!


Idd leuke bijkomstigheid. Heb mooie zwarte kaarsen gekocht.

Verder zal het hele halloween me jeuken, het feit dat veel te Amerikaans is/overkomt is voor mij een reden mezelf er niet mee bezig te houden.


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


EVILinetje
Ode aan de Rubensvrouwtjes onder ons!!
Usericon van EVILinetje
Posted 30-10-2003 9:40 by EVILinetje Wijzig reactieProfiel van EVILinetjeQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2003 17:56 schreef beli mawr het volgende:
Halloween en Allerheiligen bastaat NIET (mijn opinie), Samhain wel, het Keltische feest van de doden
Nog eventjes bijvoegen:
Halloween is het commercieel uitzuigen van Samhain
Allerheiligen is volledige diefstal van een het Samhainfeest.


Halloween is one of the oldest holidays with origins going back thousands of years. The holiday we know as Halloween has had many influences from many cultures over the centuries. From the Roman's Pomona Day, to the Celtic festival of Samhain, to the Christian holidays of All Saints and All Souls Days.
Hundreds of years ago in what is now Great Britain and Northern France, lived the Celts. The Celts worshipped nature and had many gods, with the sun god as their favorite. It was "he" who commanded their work and their rest times, and who made the earth beautiful and the crops grow.

The Celts celebrated their New Year on November 1st. It was celebrated every year with a festival and marked the end of the "season of the sun" and the beginning of "the season of darkness and cold."

On October 31st after the crops were all harvested and stored for the long winter the cooking fires in the homes would be extinguished. The Druids, the Celtic priests, would meet in the hilltop in the dark oak forest (oak trees were considered sacred). The Druids would light new fires and offer sacrifices of crops and animals. As they danced around the the fires, the season of the sun passed and the season of darkness would begin.

When the morning arrived the Druids would give an ember from their fires to each family who would then take them home to start new cooking fires. These fires would keep the homes warm and free from evil spirits.

The November 1st festival was called Samhain (pronounced "sow-en"). The festival would last for 3 days. Many people would parade in costumes made from the skins and heads of their animals. This festival would become the first Halloween.

During the first century the Romans invaded Britain. They brought with them many of their festivals and customs. One of these was the festival know as Pomona Day, named for their goddess of fruits and gardens. It was also celebrated around the 1st of November. After hundreds of years of Roman rule the customs of the Celtic's Samhain festival and the Roman Pomona Day mixed becoming 1 major fall holiday.

The next influence came with the spread of the new Christian religion throughout Europe and Britain. In the year 835 AD the Roman Catholic Church would make November 1st a church holiday to honor all the saints. This day was called All Saint's Day, or Hallowmas, or All Hallows. Years later the Church would make November 2nd a holy day. It was called All Souls Day and was to honor the dead. It was celebrated with big bonfires, parades, and people dressing up as saints, angels and devils.

But the spread of Christianity did not make people forget their early customs. On the eve of All Hallows, Oct. 31, people continued to celebrate the festivals of Samhain and Pomona Day. Over the years the customs from all these holidays mixed. October 31st became known as All Hallow Even, eventually All Hallow's Eve, Hallowe'en, and then - Halloween.

But the spread of Christianity did not make people forget their early customs. On the eve of All Hallows, Oct. 31, people continued to celebrate the festivals of Samhain and Pomona Day. Over the years the customs from all these holidays mixed. October 31st became known as All Hallow Even, eventually All Hallow's Eve, Hallowe'en, and then - Halloween.

The Halloween we celebrate today includes all of these influences, Pomona Day's apples, nuts, and harvest, the Festival of Samhain's black cats, magic, evil spirits and death, and the ghosts, skeletons and skulls from All Saint's Day and All Soul's Day. (http://www.holidays.net/halloween/story.htm)




Llie n'vanima ar' lle atara lanneina


EVILinetje
Ode aan de Rubensvrouwtjes onder ons!!
Usericon van EVILinetje
Posted 30-10-2003 9:46 by EVILinetje Wijzig reactieProfiel van EVILinetjeQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2003 19:23 schreef impaled succubus het volgende:
ach er zijn dan altijd lekkere aanbiedingen in m'n stamkroeg, dit jaar echter ga ik Gent onveilig maken.
--> ik ook...is er ergens iets leuks te doen???


Llie n'vanima ar' lle atara lanneina


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 30-10-2003 11:17 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2003 17:56 schreef beli mawr het volgende:
Halloween en Allerheiligen bastaat NIET (mijn opinie), Samhain wel, het Keltische feest van de doden, ald die verkleedpraktijken en enge maskers enzo is allemaal dikke vette bullshit. De uitgeholde pompoen met kaars erin bij het venster doet nog enigzins denken aan het originele feest, maar toen gebruikten ze uitgeholde rapen met een kaars erin om de boze geesten weg te jagen.

Nog eventjes bijvoegen:
Halloween is het commercieel uitzuigen van Samhain
Allerheiligen is volledige diefstal van een het Samhainfeest.


Hmmh, zit wat in. Op halloween zouden de doden en de boze geesten ook rondlopen, vandaar het verkleden, zo denken ze dat je er ook één bent
Maar het is idd eigenlijk gewoon iets handig voor de middenstand om een slappe periode op te vullen.
Wel jammer dat mensen raar gaan kijken als je het over de oorspronkelijke feesten wilt hebben


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


winter throned
under the knife
Usericon van winter throned
Posted 30-10-2003 11:21 by winter throned Wijzig reactieProfiel van winter thronedQuote dit bericht

ik ga met een paar vrienden corpse paint zetten! en naar een parkje bij ons in de buurt en uit de bodjes springen en mensen zich helemaal rot laten schrikken

moet toch wat doen


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 30-10-2003 11:30 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 30 oktober 2003 11:21 schreef winter throned het volgende:
ik ga met een paar vrienden corpse paint zetten! en naar een parkje bij ons in de buurt en uit de bodjes springen en mensen zich helemaal rot laten schrikken

moet toch wat doen

Tss, de jeugd, de jeugd (ik kan het weten, k heb een broer van 15) Oppassen dat ze van het verschrikken niet gaan meppen:

Mijn broer en de buurjongen deden enkele jaren terug (ze waren toen 11-12 dacht ik) mee aan een halloween fakkeltocht van de scouts. De leiding voerde ook dat "uit de bosjes" truukje op, alleen pakte die gast van de buren direct zijn fakkel en begon er keihard op te meppen


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


winter throned
under the knife
Usericon van winter throned
Posted 30-10-2003 11:34 by winter throned Wijzig reactieProfiel van winter thronedQuote dit bericht

quote:
Op 30 oktober 2003 11:30 schreef Gunman het volgende:
Tss, de jeugd, de jeugd (ik kan het weten, k heb een broer van 15) Oppassen dat ze van het verschrikken niet gaan meppen:

Mijn broer en de buurjongen deden enkele jaren terug (ze waren toen 11-12 dacht ik) mee aan een halloween fakkeltocht van de scouts. De leiding voerde ook dat "uit de bosjes" truukje op, alleen pakte die gast van de buren direct zijn fakkel en begon er keihard op te meppen


bedankt voor de tip


EVILinetje
Ode aan de Rubensvrouwtjes onder ons!!
Usericon van EVILinetje
Posted 30-10-2003 12:20 by EVILinetje Wijzig reactieProfiel van EVILinetjeQuote dit bericht

hahahaha...super...ook al reken ik me niet echt meer tot de jeugd, eerder de rijpere jeugd Toch lijkt me da een leuk idee. Alhoewel, we hoeven zelfs niet verkleed uit bosjes te springen. Spring gewoon op klaarlichte dag (eender wanneer) voor iemand zijn neus op straat en ze verschieten zich ook al dood (hoe toepasselijk)..zelfs springen is overbodig..gewoon over straat lopen is al voldoende...veel te veel kleinburgerlijke mensen


Llie n'vanima ar' lle atara lanneina


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 30-10-2003 15:15 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

Ach Halloween is altijd beter dan
Sint maarten kom op zeg.


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 30-10-2003 15:16 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

quote:
Op 30 oktober 2003 9:46 schreef EVILinetje het volgende:
--> ik ook...is er ergens iets leuks te doen???
grimm in de frontline


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 30-10-2003 15:18 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

quote:
Op 30 oktober 2003 9:46 schreef EVILinetje het volgende:
--> ik ook...is er ergens iets leuks te doen???
-kuch- Halloween party @ The Stage, dress-up & surprisen etc




Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


EVILinetje
Ode aan de Rubensvrouwtjes onder ons!!
Usericon van EVILinetje
Posted 30-10-2003 15:34 by EVILinetje Wijzig reactieProfiel van EVILinetjeQuote dit bericht

Optreden van 'Wapenspraak..' of wa vrijdag??? Ik hoop dat ik de anderen meekrijg...zou wel de max zijn. Die rulen echt wel. Aangezien ik Kristof bijna nooit meer zie, heb ik ook geen weet meer van hun optredens.


Llie n'vanima ar' lle atara lanneina


EVILinetje
Ode aan de Rubensvrouwtjes onder ons!!
Usericon van EVILinetje
Posted 30-10-2003 15:36 by EVILinetje Wijzig reactieProfiel van EVILinetjeQuote dit bericht

The stage zou ik ook wel zien zitten, maar ik denk dat mijn uitgaansgenootjes dat zeker niet gaan zien zitten vrijdag. Die zijn echt wel nie zo metal aangelegd...


Llie n'vanima ar' lle atara lanneina


impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 30-10-2003 15:37 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

quote:
Op 30 oktober 2003 15:34 schreef EVILinetje het volgende:
Optreden van 'Wapenspraak..' of wa vrijdag??? Ik hoop dat ik de anderen meekrijg...zou wel de max zijn. Die rulen echt wel. Aangezien ik Kristof bijna nooit meer zie, heb ik ook geen weet meer van hun optredens.
nee die is volgende week, dit is slechts grimm+2 andere.
geen wapenspraak geen heidevolk, geen boombaard etc


EVILinetje
Ode aan de Rubensvrouwtjes onder ons!!
Usericon van EVILinetje
Posted 30-10-2003 15:43 by EVILinetje Wijzig reactieProfiel van EVILinetjeQuote dit bericht

Volgende week. waar?, wanneer? welke bands nog?


Llie n'vanima ar' lle atara lanneina


impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 30-10-2003 15:51 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht



EVILinetje
Ode aan de Rubensvrouwtjes onder ons!!
Usericon van EVILinetje
Posted 30-10-2003 15:59 by EVILinetje Wijzig reactieProfiel van EVILinetjeQuote dit bericht

aaaah, ik heb die flyer al gezien; Ik dacht dat het in Gent was. ah ok. bedankt voor de tips!!!


Llie n'vanima ar' lle atara lanneina


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 30-10-2003 16:06 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

on topic..

Ik doe niet aan halloween.


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 30-10-2003 16:08 by H-K Wijzig reactieProfiel van H-KQuote dit berichthttp://haa-kaa.hyves.net/

Och, afgelopen twee jaar een halloweensfeestje gehad bij Sarjenka (post hier ook af en toe)
Was best gezellig, met pompoensoep en pompoencake
Ik snap het probleem niet zo eigenlijk.


Life doesn't get much better than this!


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 30-10-2003 19:45 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

Ik vind t helaas een commerciele, vergristelijkte vorm van Samhain. Dat t uit Amerika is overgewaaid en daardoor persé slecht is: nou nee.

Ik ga wel op zaterdag nog maar een soort Halloween-based feestje toe, maar toch écht niet verkleed ofzo.
Da's voor Carnaval


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 30-10-2003 20:15 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Ik heb de schurft aan dat nep feest. Het bestaat in Nederland alleen bij de gratie van geld verdienen.... Idioterie is 't...


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 30-10-2003 22:41 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Ba ja...ik moet er maar mee lachen...destijds bij m'n trip naar Florida kwam het personeel van het motel 's morgens koffie inschenken met zwartgelakte nagels... Ik hou wel van een griezelig sfeertje, maar dat is met Halloween weer om de commerciële kas te spijzen ditmaal


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


BellaDamaNocturna
BIERKOMENNNNN
Usericon van BellaDamaNocturna
Posted 31-10-2003 12:16 by BellaDamaNocturna Wijzig reactieProfiel van BellaDamaNocturnaQuote dit berichthttp://img18.photobucket.com/albums/v53/BellaDamaNocturna/meversusme/th_Foto_1338.jpg

achja 1 dagje halloween kan er nog wel bij
voor de mensen hier is het zowiezo iedere dag halloween


AARGHHH


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 31-10-2003 12:32 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Er komen nu wel geinige films op Veronica vanavond.

20:30-22:25 Arachnophobia
22:55-00:40 Friday the 13th


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen