IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : Swallow the Sun Vorige pagina | Volgende pagina
Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 06-12-2005 20:05 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Van de Sint het nieuwe album met bonus DVD gehad. Een videoclip van Descending Winters + vier live nummers staan erop. De kwaliteit van de livenummers is niet optimaal, maar zeker de moeite waard. Dat beloofd veel goeds voor volgende maand!

LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 06-12-2005 20:06 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

... dude ...

sinterklaas bestaat niet

Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 06-12-2005 20:08 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2005 20:06 schreef Jenje het volgende:
... dude ...

sinterklaas bestaat niet

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 06-12-2005 20:10 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Het leven is hard ..

Sindel
Usericon van Sindel
Posted 07-12-2005 14:28 by Sindel Wijzig reactieProfiel van SindelQuote dit bericht

Goeie band en super CD

Zenial
Usericon van Zenial
Posted 02-01-2007 7:44 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Iemand de nieuwe al gehoord? Is t wat?

Zenial

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-01-2007 8:06 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 2 januari 2007 7:44 schreef Zenial het volgende:

Zojuist begonnen met downloaden...ben benieuwd!

Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.

Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 02-01-2007 12:11 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Nope. Gewoon blindelings besteld

Zenial
Usericon van Zenial
Posted 02-01-2007 13:38 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 2 januari 2007 12:11 schreef Judge M. het volgende:
Nope. Gewoon blindelings besteld

Voordat je hoorde dat ze nu gospeltechno maken?

Zenial

Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 02-01-2007 15:20 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:

Wanneer moet ie uitkomen? Draai de vorige twee albums veel te weinig...

Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 02-01-2007 15:47 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Ik heb 'em al een paar weken en ik vind 'm best goed. Geen knaller zoals de vorige, al kan dat een kwestie van smaak zijn ook.

When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.

karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 02-01-2007 15:48 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 2 januari 2007 13:38 schreef Zenial het volgende:
Voordat je hoorde dat ze nu gospeltechno maken?

Je moeder.

Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 08-02-2007 19:44 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:

Vandaag binnengekregen en nu spelende. Eerste indruk is geweldig!

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 08-02-2007 19:45 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Heb em ook al binnen .. klinkt an sich wel weer erg lekker, veel vertrouwds, maar ook wat kleine nieuwe dingetjes.

Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 08-02-2007 20:04 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Yup.. Inmiddels bij nummer 5 aanbeland en de zoetsappigheid had hier en daar minder gemogen. Maar o mijn god wat heerschen die zware stukken toch weer enorm de pan uit

TekNoir
Usericon van TekNoir
Posted 11-02-2007 17:55 by TekNoir Wijzig reactieProfiel van TekNoirQuote dit bericht

Finland’s Swallow the Sun is a band I’ve been into ever since the cover art for their debut on Firebox back in 2003 caught my eye. Their music back then was a mixture between doom and death with a big emphasis on melody. The next album was birthed in 2005 and was quite the progression. The clean vocals which were all but rare on the debut were given a much bigger role and suddenly the band could be compared to bands like Opeth and the like, albeit it a doomier version. Now in 2007 they’re on Spinefarm Records and releasing their most mature album yet which is called ‘Hope’. On my promo copy there is a picture of open elevator doors containing the band’s logo. When I glance down my eyes hit a big black sticker saying “This is not the final artwork, not even close!”. It seems a lot of effort went into this album’s release indeed. A special website to promote ‘Hope’ has also been launched which you can visit by clicking here.

‘Hope’ contains eight tracks of incredible melodic doom metal featuring clean singing combined with the death metal grunts we’ve come to expect from this band. If you thought the emphasis was on clean vocals on the last album, think again, this album has more clean vocals then the previous two combined. It shows that a lot of effort went into the vocal work and it has to be mentioned that the singing is absolutely stunning this time around, it was already great on previous albums but here it all comes across incredibly emotional and powerful. There also seems to be more range to it all. For instance, listening to a song like the single ‘Don’t Fall Asleep’, the atmosphere the clean singing creates reminds me of Katatonia’s recent album, ‘The Great Cold Distance’. Check out the video for this song here. Also for those of you who are worried that this band has wimped out because of the emphasis on clean vocals, don’t. The grunting death metal styled vocals sound darker, more ruthless and come across way more powerful than I’ve ever heard on any other album this band did, and there’s plenty of it. As for the music itself, there are more melodic hooks than ever before. Most of the songs have several elements that could be called catchy without resorting to a processed, blatant mind numbingly commercial approach aimed at the masses. The instruments are utilised to their full extent to add to the atmosphere and the production is crystal clear making this album a very pleasant listening experience. As a whole I see this as 2005’s ‘Ghosts of Loss’ progressed to a higher level. This album takes the best parts both previous releases had to offer and evolves further on this concept.

Hope is an incredible album and at the same time the best Swallow the Sun has ever made. It will be hard for them to top this release but time will tell. A strongly recommended buy if you like successful doom/death mixes like early My Dying Bride, Anathema, Katatonia and for music a bit more recent, Novembers Doom and Saturnus. If you’re already into this band go out and get this, you will not be disappointed.

Band: Swallow the Sun(int)
Title: Hope
Label: Spinefarm Records
Genre: doom (doom / death / stoner / sludge)
Type: cd
Grade: 9.2
Review by: David

Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 11-02-2007 18:03 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 11 februari 2007 17:55 schreef TekNoir het volgende:
Hope is an incredible album and at the same time the best Swallow the Sun has ever made.
Daar moet ik toch heel even om lachen hoor, neem me niet kwalijk

Misschien dat de reviewer de debuutplaat ook maar eens een keer moet beluisteren in plaats van enkel naar de hoes ervan te kijken.

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 11-02-2007 18:26 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 11 februari 2007 18:03 schreef Judge M. het volgende:
Daar moet ik toch heel even om lachen hoor, neem me niet kwalijk

Misschien dat de reviewer de debuutplaat ook maar eens een keer moet beluisteren in plaats van enkel naar de hoes ervan te kijken.
en die vergelijking met Opeth is ook te kazig voor woorden.

TekNoir
Usericon van TekNoir
Posted 11-02-2007 20:05 by TekNoir Wijzig reactieProfiel van TekNoirQuote dit bericht

we kijken uit naar de al-dan-niet kundige review van ZM, Lords of Metal, Metalfan en de anderen.

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 11-02-2007 20:06 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Prima, zal ik je even mailen als ik em af heb?

Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 11-02-2007 21:31 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Uitstekend. Collega Vera vertrouw ik dat wel toe

Edithoer: O Jenje, dan kunnen we onze reviews gaan copy/pasten op Gothtronic. Er stond een reageerlinkje onder het artikel zag ik

[Dit bericht is gewijzigd door Judge M. op 11-02-2007 21:36]

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 11-02-2007 21:40 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Pff, hij bezoekt de frontpage van ons maar

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 14-02-2007 20:51 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Lezen Jenje ...

De beide gastbijdragen zijn subliem trouwens!

[Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 14-02-2007 20:55]

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 14-02-2007 21:06 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

http://www.zwaremetalen.com/recensie/7723/Swallow-the-Sun-Hope.html

Hier Tekkie

Wil best een keer les geven hoor.

Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 15-02-2007 10:13 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Dat nummer met Jonas is wel zo geweldig...

Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com