IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Profielwerkstuk over metal (afgerond, link inside) Volgende pagina
Black Tulip
The End of All Hope
Usericon van Black Tulip
Posted 21-12-2003 12:46 by Black Tulip Wijzig reactieProfiel van Black TulipQuote dit bericht

Voor de belangstellenden:

http://home.kabelfoon.nl/~kunz/pws_bt.zip

DaKonium van metalfan.nl host hem

Nix
Usericon van Nix
Posted 21-12-2003 12:48 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

*nix gezegt*

[Dit bericht is gewijzigd door Nix op 21-12-2003 12:48]

I generally avoid temptation...unless I can't resist it.

webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 21-12-2003 14:21 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

82 pagina's.

een werkstuk van mij bedroeg vroeger 8 blaadjes ofzo, maar ja, vroegah was alles beter.

Oud Vuil.

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 21-12-2003 14:24 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Voor welke opleiding is dit gemaakt? Ik gok een MBO niveau: zo op het eerste gezicht vooral een onderzoeksstuk dat zich beperkt tot mensen & metalfans op internet wat ik niet representatief vindt voor de hele doelgroep en er is te weinig diepgang naar mijn smaak; het gaat meer over: een aantal mensen in de maatschappij & metal, dan over metal zelf en de plaats ervan in de maatschappij; verder wel heel veel subjectieve quotes en weinig wetenschappelijke achtergrondinfo in verhouding hiermee.

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

Black Tulip
The End of All Hope
Usericon van Black Tulip
Posted 21-12-2003 18:01 by Black Tulip Wijzig reactieProfiel van Black TulipQuote dit bericht

quote:
Op 21 december 2003 14:21 schreef webblaster wim het volgende:
82 pagina's.

een werkstuk van mij bedroeg vroeger 8 blaadjes ofzo, maar ja, vroegah was alles beter.

Beter?

Als je de afbeeldingen, tabellen en bijlages niet meetelt, kom je op 19 compleet gevulde pagina's. Ik mocht er maximaal 20.

Black Tulip
The End of All Hope
Usericon van Black Tulip
Posted 21-12-2003 18:13 by Black Tulip Wijzig reactieProfiel van Black TulipQuote dit bericht

quote:
Op 21 december 2003 14:24 schreef Mutilator het volgende:
Voor welke opleiding is dit gemaakt? Ik gok een MBO niveau

6 VWO. Het heet niet voor niets een profielwerkstuk

quote:
zo op het eerste gezicht vooral een onderzoeksstuk dat zich beperkt tot mensen & metalfans op internet wat ik niet representatief vindt voor de hele doelgroep

Dat wist ik zelf ook en het spijt me ook dat het niet geheel representatief is. Ik wist alleen niet hoe ik in het echt genoeg mensen had kunnen bereiken voor een onderzoekje voor mijn profielwerkstuk. Het is slechts een werkstuk op de middelbare school, het concept stelt weinig voor, ik vraag me af hoeveel mensen ik bereid zou hebben gevonden me te helpen. Als ik nou een scriptie aan het schrijven was, of nog leuker, een boek, dan had ik meer en makkelijker animo gekregen.

quote:
en er is te weinig diepgang naar mijn smaak; het gaat meer over: een aantal mensen in de maatschappij & metal, dan over metal zelf en de plaats ervan in de maatschappij

Te weinig diepgang? Ik zat nu op meer dan 80 pagina's. Hoe groot zou het werkstuk wel niet zijn geworden als ik er verder op in ging? Ik zat nu al ver over het aantal toegestane pagina's, maar ik heb mijn leraar weten te overtuigen dat ik niets hoefde te schrappen door hem te wijzen op de 19 pagina's tekst. Als ik overal dieper op was ingegaan, had ik dat niet meer kunnen doen.

quote:
verder wel heel veel subjectieve quotes en weinig wetenschappelijke achtergrondinfo in verhouding hiermee.

Het is in de eerste plaats een onderzoek naar de meningen over metal, dus dan krijg je veel subjectiviteit over je heen. In de tweede plaats is het een verklaring van wat metal eigenlijk is en waar de mensen over oordelen.

Ik denk dat je veel te veel van mijn werkstuk verwacht. Trouwens, wees even reëel, hoe waarschijnlijk acht je het dat een 17 jarige leerling uit 6VWO een groot wetenschappelijk onderzoek weet op te stellen?

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 21-12-2003 18:22 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 21 december 2003 18:13 schreef Black Tulip het volgende:
...
Ik denk dat je veel te veel van mijn werkstuk verwacht. Trouwens, wees even reëel, hoe waarschijnlijk acht je het dat een 17 jarige leerling uit 6VWO een groot wetenschappelijk onderzoek weet op te stellen?

Ach zulke initiatieven zijn uiteindelijk alleen maar te prijzen; t helpt metal serieus te nemen; t is daarnaast natuurlijk hoog tijd dat metal in het basispakket wordt opgenomen verder wist ik niet wie en waarvoor het geschreven is dus heb ik het idd ietwat gespiegeld aan mijn eigen metalscriptie; wat voor cijfer heeft het je opgeleverd?

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 21-12-2003 18:36 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Ik vind het een beetje een onsamenhangend verhaal geworden, vooral al die leuke polls van fora zorgen ervoor dat het geen lopend verhaal meer is. Tevens zijn die polls totaal niet representatief te noemen vanwege het kleine aantal ondervraagden en het feit dat je ze op fora hebt gepland waar toch bepaalde types komen.

[Dit bericht is gewijzigd door Sjaan op 21-12-2003 18:37]

Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 21-12-2003 18:58 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Hmmm, niet zo zeuren...

Iedereen die op zijn 17e een beter werkstuk heeft gemaakt, moet *nu* zijn vinger opsteken...

Ja, dat dacht ik al...

Ik vind het sowieso lovenswaardig dat iemand het aan durft om een werkstuk over metal te maken en dus bereid is om zich er ook echt in te verdiepen.

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

dzouwe
ouwe
Usericon van dzouwe
Posted 21-12-2003 19:00 by dzouwe Wijzig reactieProfiel van dzouweQuote dit bericht

Lekker boeiend. Het is een profielwerkstuk voor de middelbare school. Dat doe je in pauzes en tussenuurtjes, daar ga je niet heel je sociale leven van maken, toch? Mijn PW vorig jaar ging over geluidsgolven en was een pagina of 11.

Maar een 6 is genoeg zeggen we altijd maar...

changed to 'ouwe'

Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 21-12-2003 19:07 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

quote:
Op 21 december 2003 18:58 schreef altx het volgende:
Hmmm, niet zo zeuren...

Iedereen die op zijn 17e een beter werkstuk heeft gemaakt, moet *nu* zijn vinger opsteken...

Ja, dat dacht ik al...

Ik vind het sowieso lovenswaardig dat iemand het aan durft om een werkstuk over metal te maken en dus bereid is om zich er ook echt in te verdiepen.

*steekt vinger op*

Btw, ik beoordeelde het buiten haar leeftijd om.

Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you

kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 21-12-2003 19:08 by kleine Micha Banaan Wijzig reactieProfiel van kleine Micha BanaanQuote dit bericht

quote:
Op 21 december 2003 18:58 schreef altx het volgende:
Hmmm, niet zo zeuren...

Ja, dat dacht ik al...

Ik!

Ik had het over indiaantjes.

And my marlboro light

altx
Usericon van altx
Posted 21-12-2003 19:09 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Jajaja, stelletje opscheppers...

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 21-12-2003 19:09 by kleine Micha Banaan Wijzig reactieProfiel van kleine Micha BanaanQuote dit bericht

Indiaantjes zijn gewoon interssanter dan ongewassen metalheads

Maar heb ook even erdoorheen gebladerd, wel grappig werkstuk hoor

[Dit bericht is gewijzigd door kleine Micha Banaan op 21-12-2003 19:10]

And my marlboro light

Black Tulip
The End of All Hope
Usericon van Black Tulip
Posted 21-12-2003 19:21 by Black Tulip Wijzig reactieProfiel van Black TulipQuote dit bericht

quote:
Op 21 december 2003 18:22 schreef Mutilator het volgende:
Ach zulke initiatieven zijn uiteindelijk alleen maar te prijzen; t helpt metal serieus te nemen

Precies Ik moest voor het profielwerkstuk ook een presentatie houden, waarbij ik dus de gelegenheid kreeg aan leerlingen en ouders iets te vertellen over metal, nou, daar heb ik goed gebruik van gemaakt

quote:
t is daarnaast natuurlijk hoog tijd dat metal in het basispakket wordt opgenomen

Ook waar lol

quote:
verder wist ik niet wie en waarvoor het geschreven is dus heb ik het idd ietwat gespiegeld aan mijn eigen metalscriptie

Zoiets dacht ik al. Heb je die scriptie heel misschien nog digitaal? Ik zou hem eigenlijk graag willen lezen

quote:
wat voor cijfer heeft het je opgeleverd?

Er zijn maar drie mogelijke eindwaarderingen, namelijk onvoldoende, voldoende en goed. Ik zit nu op een voldoende. De presentatie was dinsdag, maar ik heb de definitieve beoordeling nog niet gekregen. Ik zit dus nu te dubben of ik een van de leraren zal bellen of gewoon braaf zal wachten totdat de kerstvakantie afgelopen is.

quote:
Ik vind het een beetje een onsamenhangend verhaal geworden, vooral al die leuke polls van fora zorgen ervoor dat het geen lopend verhaal meer is.

Weet ik Ik wist niet goed hoe ik daar verbetering in aan moest brengen.

quote:
Tevens zijn die polls totaal niet representatief te noemen vanwege het kleine aantal ondervraagden en het feit dat je ze op fora hebt gepland waar toch bepaalde types komen.

Waar vind jij dat ik dan de polls had moeten houden? Bovendien haal je zwaremetalen.com nu ook naar beneden

quote:

Dank je

quote:
Lekker boeiend. Het is een profielwerkstuk voor de middelbare school. Dat doe je in pauzes en tussenuurtjes, daar ga je niet heel je sociale leven van maken, toch? Mijn PW vorig jaar ging over geluidsgolven en was een pagina of 11. Maar een 6 is genoeg zeggen we altijd maar..

Ik had besloten om er wat meer tijd in te steken dan jij De opdracht was dat je het over iets deed wat je echt interesseerde, dus ik greep mijn kans.. en omdat ik het deed over iets wat me echt boeit, heb ik er zoveel tijd aan besteed. Helaas was het doel van het onderzoek te hoog gegrepen voor zoiets miezerigs als een profielwerkstuk, als je begrijpt wat ik bedoel.

quote:
Maar heb ook even erdoorheen gebladerd, wel grappig werkstuk hoor

[Dit bericht is gewijzigd door Black Tulip op 21-12-2003 19:22]

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 21-12-2003 19:22 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

De beschrijving van de geschiedenis etc. vind ik ERG goed gedaan, maar er zijn al honderden soortgelijke verhalen.

De steekproefgrootte is natuurlijk gruwelijk veel te klein en daarbij is de manier waarop de "enquetes" werden afgenomen niet echt bevordelijk voor de waarde van de gegevens (geen anonimiteit, mensen reageren op elkaar, mensen kunnen/durven niet meer hun echte mening te geven). Namen noemen, al zijn het forumnamen, is ook niet gebruikelijk, en gewoon fout

Het taalgebruik en de lay-out had een STUK beter gekund. Hoofdstukken hebben geen titels in de inhoudsopgave, dat is echt NOT done. Daar hoef je volgend jaar op de universiteit niet mee aan te komen. Verder hoofdstukindeling is ook erg brak (geen paragrafen en subparagrafen).

Respect voor het feit dat je dit in je eentje gedaan hebt!

Je conclusies zijn redelijk goed tot goed. Je hebt dat in ieder geval goed uitgewerkt.

De bijlages zijn erg groot en ik denk ook niet dat ze erg relevant zijn, al draagt het wel bij aan de geloofwaardigheid van de gegevens.

===

Ik zou het, gezien het feit dat je het in je eentje gedaan hebt, net geen voldoende geven, maar je de layout laten aanpassen en het geheel wat leesbaarder laten maken. Dan verdient het een 7 (al werken ze alleen met O,V en G )

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 21-12-2003 19:23]

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

Black Tulip
The End of All Hope
Usericon van Black Tulip
Posted 21-12-2003 19:28 by Black Tulip Wijzig reactieProfiel van Black TulipQuote dit bericht

quote:
Op 21 december 2003 19:22 schreef ZelThoR het volgende:
Commentaar

Hier kan ik wat mee, je geeft gewoon een nog duidelijkere beoordeling dan de leraar zelf Ik zal je tips opvolgen bij volgende werkstukken

De bijlages waren overigens verplicht.

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 21-12-2003 19:31 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 21 december 2003 19:28 schreef Black Tulip het volgende:
Hier kan ik wat mee, je geeft gewoon een nog duidelijkere beoordeling dan de leraar zelf Ik zal je tips opvolgen bij volgende werkstukken

Graag gedaan Ik ben nu al anderhalf jaar bezig met het scherpslijpen van werkstukken, rapporten, opdrachten voor m'n studie, weet wel ongeveer waar men op let Moet ook zeggen dat ik m'n werk nu ook stukken beter vind.

Verplicht? Ohja, bij enquetes moet je natuurlijk de ingevulde enquetes inleveren, d'oh... Dat is dan weer het voordeel van papieren enquetes, die zijn er meestal niet zo brak uit als die toegevoegd worden.

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

altx
Usericon van altx
Posted 21-12-2003 19:33 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 21 december 2003 19:28 schreef Black Tulip het volgende:
(...)

Voor polls is het vrij normaal om de kale resultaten als bijlage bij je verslag te voegen. Dan weten mensen tenminste een beetje waar je die "onzin" vandaan hebt.

(dat van die "onzin" is een grapje )

bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 21-12-2003 19:34 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Wat is een zip file???

Bazzio Attacks!!!

altx
Usericon van altx
Posted 21-12-2003 19:35 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 21 december 2003 19:34 schreef bazzio het volgende:
Wat is een zip file???

Je bent nu toch niet serieus he?

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 21-12-2003 19:35 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 21 december 2003 19:33 schreef altx het volgende:
Voor polls is het vrij normaal om de kale resultaten als bijlage bij je verslag te voegen. Dan weten mensen tenminste een beetje waar je die "onzin" vandaan hebt.

(dat van die "onzin" is een grapje )

Als het zo onoverzichtelijk is, ziet het er juist als onzin uit. Maar goed, zulke dingen netjes krijgen is ook een honds karwei, hehe. (slechte herinneringen)

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-12-2003 19:36 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Nee hoor ... is effe werk maar tamelijk simpel, gewoon met een duidelijk opzet beginnen/

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 21-12-2003 19:38 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Het is inderdaad niet moeilijk, maar als je post voor post in de juiste layout moet zetten is het gewoon veeeeeeel en ongelooflijk saai werk.

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-12-2003 19:39 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Haha, maar dan is je begin / opzet slecht!

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 21-12-2003 19:41 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Ja, maar Jan, als je begin/opzet altijd alleen maar het vermijden van enig werk inhoudt, kom je niet ver. Je kunt niet verwachten van iets waar weinig tijd/geld/moeite wordt ingestoken veel oplevert (*kuch*CIA-demo*kuch*).

Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com