IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Limited to ... copies Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-01-2004 20:12 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Kan iemand mij vertellen wat hieraan de lol of de bedoeling is?

Menig metalband limiteert zijn albums, WAAROM? Ik neem toch aan dat bands graag hebben dat mensen hun muziek kopen?

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 05-01-2004 20:13 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

zodat mensen dan gaan denken dat ze iets bijzonders kopen, het sneller kopen. En als die serie uitverkocht is maken ze gewoon weer een heleboel nieuwe cd's

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 05-01-2004 20:13 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Dat is true.

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 05-01-2004 20:14 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Ik vind het echt onzin als ze dat doen.

Iedereen heeft recht op mijn mening.

Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 05-01-2004 20:15 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Dat is.... UNDERGROUND!!

Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 05-01-2004 20:15 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2004 20:15 schreef Misanthrope het volgende:
Dat is.... UNDERGROUND!!

het is anders wel vanuit een commercieel oogpunt

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 05-01-2004 20:16 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hmm maar iedereen weet tegenwoordig toch dat die releases vet gekopieerd gaan worden? What's the use?

Gangrad
MKP
Usericon van Gangrad
Posted 05-01-2004 20:16 by Gangrad Wijzig reactieProfiel van GangradQuote dit bericht

Ooit werd het gedaan omdat labels geen geld hadden om meer te laten maken en dit is nog steeds wel eens het geval.
Echter, het word vaker gedaan om het "kultheidsgehalte" wat op te krikken.

Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 05-01-2004 20:16 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Je bent niet tr00 en l33t als je muziek zomaar beschikbaar is voor mensen die erin geintereseerd zijn.

Buried_Alive
Usericon van Buried_Alive
Posted 05-01-2004 20:16 by Buried_Alive Wijzig reactieProfiel van Buried_AliveQuote dit bericht

En je kunt laten zien dat je een echte fan bent.

Leviathanica
Posted 05-01-2004 20:17 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Echt stom als ze het om het kultheidsgehalte doen.

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 05-01-2004 20:17 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2004 20:16 schreef Gangrad het volgende:
Ooit werd het gedaan omdat labels geen geld hadden om meer te laten maken en dit is nog steeds wel eens het geval.

ik trap daar trouwens wel in, weet je hoe vet als je toevallig nummer 666 van je favo cd hebt

elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 05-01-2004 20:17 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

ik zet het er iig altijd bij op m'n tradelist als iets limited is

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 05-01-2004 20:17 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
oftwel: we weten dat onze cd kompleet ruk is, dus gooien we er het kvltheidsstempel op door hem te limiteren tot 666 stuks?

Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 05-01-2004 20:18 by Bintmeister Wijzig reactieProfiel van BintmeisterQuote dit bericht

Eerst een luxe dure serie op de markt brengen, en een jaar nadat die uitverkocht is, een goedkoop gefacriceerde re-release uitbrengen

Gangrad
MKP
Usericon van Gangrad
Posted 05-01-2004 20:18 by Gangrad Wijzig reactieProfiel van GangradQuote dit bericht

Het trieste is dat een laag nummer ook echt meer waard is dan een hoge.

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 05-01-2004 20:18 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:

Als geld gebrek de reden is dan hoef je het niet als 'limited' promoten. Het is dan je gewone oplage.

Anders zou je op St.Anger ook kunnen drukken: 'Limited to 2.000.000 copies'

Gangrad
MKP
Usericon van Gangrad
Posted 05-01-2004 20:19 by Gangrad Wijzig reactieProfiel van GangradQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2004 20:17 schreef Jenje het volgende:
oftwel: we weten dat onze cd kompleet ruk is, dus gooien we er het kvltheidsstempel op door hem te limiteren tot 666 stuks?

Bijvoorbeeld ja. 90-95% van de bands heeft dit ook wel nodig om gekocht te worden.

Leviathanica
Posted 05-01-2004 20:19 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 5 januari 2004 20:18 schreef Chelman het volgende:
Als geld gebrek de reden is dan hoef je het niet als 'limited' promoten. Het is dan je gewone oplage.

Inderdaad, het is gewoon bullshit.

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 05-01-2004 20:19 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:

Bij St. Anger kunnen ze beter drukken : Buy two packs of washingpowder and get St. Anger for free!

Opvallend trouwens dat gelimiteerde oplages vaak in de BM gebeuren .. een stijl die toch wars is van commercie ..

Gangrad
MKP
Usericon van Gangrad
Posted 05-01-2004 20:20 by Gangrad Wijzig reactieProfiel van GangradQuote dit bericht

quote:

Klopt.

arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 05-01-2004 20:23 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 5 januari 2004 20:17 schreef ghoulliette het volgende:
ik trap daar trouwens wel in, weet je hoe vet als je toevallig nummer 666 van je favo cd hebt

de platenmaatschappij wil die liever zelf houden of kiest zelf naar wie die toegaan. De kans dat je daar ooit een van kan kopen is nihil.

"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers

Gangrad
MKP
Usericon van Gangrad
Posted 05-01-2004 20:24 by Gangrad Wijzig reactieProfiel van GangradQuote dit bericht

Zelf heb ik nummmer 1 van mijn eerste release, die HANDGENUMMERD is tot 300 stuks.

karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 05-01-2004 20:25 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 5 januari 2004 20:19 schreef Jenje het volgende:
Bij St. Anger kunnen ze beter drukken : Buy two packs of washingpowder and get St. Anger for free!

Opvallend trouwens dat gelimiteerde oplages vaak in de BM gebeuren .. een stijl die toch wars is van commercie ..

he

misschien is comercie wel niet de reden..?

grote voordeel van limitatie is dat je releases alleen in handen vallen voor de mensen voor wie ze bedoeld zijn. de kans dat een totaal ongeinteresseerd persoon het bij plato wegtrekt is daarmee nihil. helaas is het grote nadeel dat er door sommige freaks zo hard op gejaagd wordt dat de prijzen daarmee behoorlijk stijgen zoals bij de eerste mlp van funeral mist en alle moonblood en katharsis spullen..

Je moeder.

karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 05-01-2004 20:26 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 5 januari 2004 20:24 schreef Gangrad het volgende:
Zelf heb ik nummmer 1 van mijn eerste release, die HANDGENUMMERD is tot 300 stuks.

ik heb niks origineel, nog culter

Je moeder.

Gangrad
MKP
Usericon van Gangrad
Posted 05-01-2004 20:26 by Gangrad Wijzig reactieProfiel van GangradQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2004 20:26 schreef karnivoor het volgende:
ik heb niks origineel, nog culter

jajaja. Ik heb ook nog een Vazal demo, gelimiteerd tot 33 stuks

Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com