|
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: omdat niet iedereen een instrument kan bespelen |
|
quote: hoezo? daar gaat het toch ook niet om? maar goed, ik trek me terug uit de discussie want dit wordt toch alleen maar een true-blackmetal brei... iemand nog een cannibal corpse box van live cannibalism kopen? limited 2000 Je moeder. |
|
quote: daar komt het wel op neer. het black metal, geen metal. maar ik zou me terugtrekken Je moeder. |
|
Hey karni lees de rest ff en je begrijpt denk ik wel wat ik bedoel..ik zeg het expres lomp( ) Over bootlegs: Hier zie je dat ook wel eens...maar ja t slaat nog nergens op....ik wil gewoon gvd die schijf horen! en niet het nummer [Dit bericht is gewijzigd door skullfuck op 05-01-2004 20:54] Suck my piss |
|
muziek zou eigenlijk geen visueel aspect moeten hebben, om het puur te houden...maar we hebben onszelf geconditioneerd met mooie plaatjes...De muziek moet spreken! [Dit bericht is gewijzigd door skullfuck op 05-01-2004 20:59] Suck my piss |
|
quote: Proest. 1.Niemand koopt kvlt releases als die ongeïntereseerd is. 2.Het is muziek, het is bedoeld voor een ieder die er naar wil luisteren. Als je genoeg kopiën maakt hoeft geen enkele tr00 en l33t blekkie zonder zijn kvlt release door het leven gaan. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
De reacties in dit topic zegt alweer genoeg over die mensen die ze schrijven.. Ik, Wil Schuurman |
|
Mmh, door grote labels wordt het vaak als stut gebruikt...door kleine labels en bands zelf,...omdat het waarschijnlijk te duur is en men niet het oog hefet op een massaverkoop: dan is het wel gerechtvaardigd..het wordt dan wel mooi als er na grot vraag tpch nog persingen worden gedaan... Nu is zo'n grootlabel-limited dinges wel interessant als er een meerwaarde aan is. En wat heet "limited"? Damned in black van Immortal: de limited box was op enkele tienduizenden ofzo Ik heb wel enkele minder "en masse" gemaakte cd's maar dat komt eerder door de eerst genoemde reden. I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
quote: Als je 'Limited' op je hoes zet dan impliceer je dat je er eigenlijk meer van zou kunnen maken en verkopen en er bewust voor kiest om het te limiteren. Als je net genoeg geld hebt om er 1000 units te persen dan is het niet 'limited' dan is het gewoon je standaard oplage. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Daar zit een kern van waarheid in, ik vind limited editions (en dan bedoel ik in een oplage van onder de duizend) eigenlijk alleen echt 'overkomen' bij underground bands / labels. Zoals de laatste split van Ritual Steel / Metal Inquisitor bijvoorbeeld. Die is er in 500 stuks op dream evil records. Nou, ten eerste zouden ze er naar mijn weten in de eerstkomende 3 jaar niet meer dan 1500 verkopen tenzij een van de twee bands opeens enorm groot wordt. Ten tweede heeft het Italiaanse label niet teveel geld, maar wil gewoon iets leuks maken met een beperkt budget (da's overigens prima gelukt) en ten derde krijg je als koper iets speciaals wat vooral leuk is over een jaar of 10. Ik, Wil Schuurman |
|
[quote]Op 5 januari 2004 20:25 schreef karnivoor het volgende: he misschien is comercie wel niet de reden..? Om terug te komen op het onderwerp; New Era (nieuw BM label in Nld) heeft een 7" vinyl split uitgebracht van Domini Inferi en Botulistum, limited tot 666, zoals daar staat op de achterkant van het singeltje, maar...er zijn er maar 600 (heb ik gehoord)! (wie zou nu nummer 666 krijgen??)Dat lijkt niet puur commercieel. Daarnaast kost het nogal wat geld op muziek op vinyl te persen, dus daar wordt vrijwel geen geld mee verdiend door het label. |
|
NEP is toch niet zo nieuw? KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Ongeveer anderhalf jaar oud. |
|
quote: Wat bedoelde ik daarnet dacht je? Er zijn bv undergroudbands die een demo/album door grote vraag in beperkte oplage op cd laten persen, en daarnaast tapes in grotere oplage verkopen: omdat ze er anders hun broek aan scheuren. Of gasten die bij gebrek aan fondsen voor een goede persing een limited van hun tape uitbrengen met een bonustrack, gewoon om de trouwe aanhang te belonen: dat vind ik een mooi initiatief I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
Het is toch gewoon leuk om een limited release te hebben? Je koopt toch cd's niet voor de muziek, want die heb je in 99% van de gevallen al op je pc'tje staan. Dus: je koopt 'om het origineel' te hebben, en als die dan limited is, heeft dat wat toegevoegde waarde. Het verzamelaarsgevoel zal ik maar zeggen. Ik zie niet wat het probleem is? "Natur ist Sunde, Geist ist Teufel" |
|
Je koopt cds (lps / eps) niet om de muziek? pardon? Ben ik nou debiel offeuhm.. Ik heb nog nooit een cd gekocht om mn pik in het gat te steken hoor. Het verzamelen van platen doe ik in eerste instantie om de muziek die er op staat, maar als er daarnaast wat speciaals van gemaakt is, is dat altijd mooi meegenomen! Ik, Wil Schuurman |
|
quote:Totaal mee eens! Net als dat ik "Special Editions" interessanter vind (meestal voor het extra materiaal), het is gewoon leuk om iets in je bezit te hebben dat in beperkte maatte verkrijgbaar is , voor de heb..zeg maar. |
|
quote:downen is zo gvd gay en joods Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
Ben het er ook mee eens, je wilt een cd kopen, en als het een "speciale" versie is, is het extra leuk. |
|
quote:Dat wel ja en ik ben het ook met Snagger eens, je koopt het wel voor de muziek en voor de bands! Als ik een rukband een "limited" iets zie uitbrengen koop ik het niet. |
|
quote: Nou niet bij Mastodon Suck my piss |
|
quote: als het joods zou zijn zou je er voor moeten betalen... |
|
quote: ..nou ik hoop het niet voor je. Maar, ik koop eigenlijk alleen maar cd's/lp's (muziekdragers) waarvan ik de muziek al ken, en zo goed vind dat ik het origineel wel wil bezitten. Dan gaat het dus niet echt meer om de muziek, want die "heb" ik al. Natuurlijk is het wel fijn dat je na aanschaf van het origineel de muziek in de best mogelijke geluidskwaliteit hebt. "Natur ist Sunde, Geist ist Teufel" |
|
quote: oke, maar op de nieuwe versie stond wel extra spul |
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |