|
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 | ||||
Auteur: |
|
|
+ 1 |
|
winter is mooiste zomer is leukste herfst is depressiefste lente is ..... tja, wat is de lente? Faustian Spirit of the Earth |
|
Ik heb een hekel aan regen, ik heb een hekel aan kou en ik heb een hekel aan hitte. Doe mij maar de Lente. Bareuh... |
|
ik kan slecht tegen de kou en heb een kleine valfobie, voor mij geen sneeuw, gladde wegen etc... de winter is me net iets te kaal ook. de zomer is fijn als het zomers zijn zoals ze hier bedoeld zijn, ca. 25 graden, hittegolven, liever niet. zowat het enige seizoen dat ik zonder kersepitkussen ga slapen. qua algemeen welbehagen zijn de lente en herfst het beste. qua schoonheid moeten de bloessems en het nieuwe groen het toch afleggen tegen de orange -en bruintinten van de herfst. "Tussen droom en daad staan wetten in den weg en praktische bezwaren, en ook weemoedigheid, die niemand kan verklaren, en die des avonds komt, wanneer men slapen gaat. " - Elsschot |
|
ben zomermens, ook in de zomer geboren dus... Winter is voor mij het enige jaargetijde dat ik zwelf thuis blackmetal zal draaien. Grim frostbitten kingdoms met een stralend zonnetje klopt niet echt. 's winters voel ik me wel meestal het kutst "Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine" |
|
De seizoenen weerspiegelen volgens mij de levenscyclus van de mens en de mensheid. De lente zie ik als het bloeiproces; je word geboren en leert heel wat dingen aan door naar school te gaan en contacten met anderen. In de zomer bereikt alles zijn top: net zoals het dan warm is en mooi weer (theoretisch ) bereik je als mens je hoogtepunt. Je gaat werken, leer iemand kennen, ... en benut de dingen die je gedurende je jeugd geleerd hebt. Maar dan is de herfst; een mens wordt ouder en takelt af om dan naar de winter te gaan. En je weet wat dat wilt zeggen; de dood. Je kan die cyclus zelfs toepassen op kleinere aspecten binnen het menselijk leven. |
|
..... Ja. Da's een manier om er tegen aan te kijken. Edit: Zelf krijg ik altijd jeuk van dit soort zweverige pogingen tot filosofie.. maar goed, dit is het 'Spiritualiteit, Filosofie, Levensbeschouwing en Mystiek'-deel van het forum.. vandaar dat ik hier nooit kom. [Dit bericht is gewijzigd door Illusione op 11-09-2006 23:56] [Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.' |
|
oh ja met deze is het niet gemakkelijk mijn mooiste seizoen uit te kiezen |
|
quote: Het is pessimistisch. Maar koppel dit betoog eens aan de zin van het leven? iedereen bouwt vanalles op in zijn leven (gezin ,carriere, ...) maar wat heeft het voor nut als je het uiteindelijk bekijkt. Natuurlik wil ik dat ook later, en ik vind het persoonlijk heel moeilik om te vatten dat het ooit 'winter' zal worden. Misschien daarom dat er religies en tal van andere zaken bestaan, om het te verdoezelen en te blinderen. |
|
De zomer natuurlijk! Ik word altijd erg vrolijk van 't zonnetje en alle gezelligheid die daarbij hoort: overvolle terrasjes, BBQ'en tot 's avonds laat en in de tuin, onder een boom een boek zitten lezen. Ook de festivals, markten en alle activiteiten die er in de zomer worden gedaan maken me erg vrolijk . Ik moet zeggen dat ik de winter ook best leuk vind, met z'n feestdagen en knusheid voor de houtkachel. De herfst is een kutseizoen. Ik haat regen en ik heb gewoon niets met de herfst. ..."Hate can only create more hate"... |
|
De feestdagen zijn nu juist datgene wat ik het meest haat aan de winter; oppervlakkige vriendelijkheid en zorg voor elkaar. Geloof ik niet in; voor mijn part zijn dat oude gebruiken die best mogen stoppen. Ik geloof al lang niet meer in de kerst-illusie. |
|
Ik moet met kerst altijd werken . En op m'n werk is het altijd erg gezellig met kerst. Voor de patiƫnten waarmee ik werk is dat vaak weer een lichtpuntje, en we moeten er met z'n allen dan maar 't beste van maken. Heb 't met kerst nog nooit zo leuk gehad als de laatste 3 jaar. (Hoewel ik nu, samenwonend, wel 's een kerst alleen met vriendlief zou willen doorbrengen). Deuren op slot, lekker eten, mooi filmpje etc. ..."Hate can only create more hate"... |
|
Zomer-heersch Herfst-afschaffen die rommel, wat haat ik deze periode Winter-Ook niet veel boeiends, 't heeft af en toe wel wat maar daar is ook alles mee gezegd. Lente-Mooi, en ideaal weer |
|
Het mooiste seizoen is toch wel het formule 1 seizoen. zo kan ie wel weer |
|
quote: ..."Hate can only create more hate"... |
|
Vooral dit seizoen is gaaf! zo kan ie wel weer |
|
Euh, ja. Mooi seizoen, hopen dat de afloop net zo mooi is. ..."Hate can only create more hate"... |
|
Duitse kilte owned Spaanse warmte Faustian Spirit of the Earth |
|
Ik ga voor de lente, dan is het tenminste nog niet zo belachelijk heet |
|
quote: Nee heur. Zoals Alonso al zei: Het afscheid van Zidane was nog stijlvoller. ..."Hate can only create more hate"... |
|
en dat slaat werkelijk nergens op Faustian Spirit of the Earth |
|
En uiteraard zal menig Schumacher-fan dat beamen. ..."Hate can only create more hate"... |
|
wat is er dan zo eervol aan het afscheid van Zidane vraag ik me af Faustian Spirit of the Earth |
|
Het is nu een paar dagen echt herfst, maar van mij mag het wel weer zomer worden |
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |