|
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 | ||||
Auteur: |
|
|
ik speel op een ibanez 25r ofzo, goed geluid, redelijk volume voor een 25wattertje en goede distortion (mt2 metalzone staat in de planning) Je moeder. |
|
Gibson Les Paul Studio (zwarte met chrome hardware) via ZOOM5000 distortion bak en VOX wahwah (yeah baby!) naar Marshall VS100R combo. Eigenlijk al overkill voor deze kamer, maar toch wil ik een (JCM800) buizentop of peavy 5150 top met een leuk speakercabinet. :D [Dit bericht is gewijzigd door D3vLiN op 18-07-2002 12:28] make yourself all honey... and the flies will devour you |
|
op dit moment speel ik via mijn computer aangezien mijn versterker bij een vriend van me staat. Erg kut geluid, maar goed genoeg om mee te oefenen, naj jah, dat eigenlijk ook niet. Ik ben wel opzoek naar een nieuwe versterker, maar ik weet nog niet wat. Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
quote: aanrader: Marshall JMP1 midi pre-amp |
|
okay, maar dan moet er ook een eindversterker bij (toch?) en een speakerkast, en een rackkast... hoeveel kost zo'n geintje eigenlijk ? Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
klopt ja.. nieuw is die handel erg duur, ik heb dan ook vrijwel alles 2e hands Die JMP1 vind je wel voor ca. EUR 350,- |
|
ik vroeg laatst hoeveel zo'n 19" kast kost. 400 Euro voor een lege kast. Ik denk dat ik er zelf 1 ga bouwen, kolere. Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
waffer kast? gewoon zo'n rek om 19" apparaten in te hangen?? Ik ga over een tijdje een nieuwe speakerkast kopen, maar ik weet nog niet precies wat |
|
quote: yep gewoon zo'n kast met een 19" rek erin waar ook nog eens wielen onder zitten. [Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 18-07-2002 15:57] Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
Dat moet dan toch een grote kast zijn |
|
of ik ben fout geinformeerd. Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
LOL dat kan ja hahaha |
|
mesa boogie + roland + korg "7 Years Have Gone, It Can No Longer Be Left Undone The Candle Must Be Burn Again, And Pain Must Follow the Unholy Flame So Burn... Burn... Burn And Free the Spirit From Its Chain" |
|
M'n pappa was technisch duz mijn versterker is gemaakt van schema's van een marshall versterker.. zker mooi geluid welke effectenkastjes gebruiken jullie? kheb zelf 'zoom gfx 707 'maar ben nu wel op uitgekeken.. weet iemand of zoom 8 (500 euro) een beetje lekker geluid heeft? (wah-wah en goeie lead sound ben ik op zoek) |
|
wat is een fijne gitaarversterker tegen een schappelijk prijsje voor een beginneling?? neem namelijk de gitaar van mijn broertje mee naar huis, een B.C.Rich ugly dus wie heeft er een idee voor mij |
|
Niet te goedkoop ding. MIjn vriendin heeft een 30 watt Marshall gekocht. Niet zo'n super mini ding maar ook geen belachelijk groot geval. Klinkt best goed. |
|
en die is goed te betalen? en gaat redelijk lang mee? |
|
ibanez versterkertjes zijn super, klein, goedkoop, en voor op je kamer beregoed... ik zweer echt bij die dingen.. vanaf 25 watt dan Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist. |
|
ik ga me morgen maar even in de muziek winkel begeven dan. gelijk ook snaren halen en een stem apparaatje. dat wordt puzzelen voor mij aangezien ik nog nooit nieuwe snaren heb gelegd en nog nooit een gitaar gestemd heb. al helemaal geen mint groene gitaar |
|
oh god... |
|
De kleur zal weinig uitmaken. Maar stemmen is met een stemapparaatje erg makkelijk hoor, dus maak je maar niet druk. Wat die versterkers betreft: Je hebt van die hele kleine rotdingen waar je echt na een paar weken op uitgekene bent. Marshall Park bijvoorbeeld. Die dingen kosten vrij weinig (80 a 90 euro of zo) maar zo'n klein ding kun je dus beter niet nemen. Je moet minimaal iets van 25 watt hebben zoals FireFox zegt. En dan kom je toch minimaal rond de 180 a 190 euro uit. Duurder kan natuurlijk ook, maar dat hoeft niet. Dat ding van mijn vriendin was geloof ik 180 euro of zo. Omgerekend zo'n 400 gulden. Maar dan heb je dus een apparaat waar je als beginner nog wel even zoet mee bent! |
|
thanks voor de tips |
|
Ik vind Park versterkertjes van 10 Watt zeer goede beginnerversterkers! Die gaan nooit stuk en klinken zeer goed voor de prijs, vind ik dus. Voor thuisgebruik gaan die trouwens meer dan luid genoeg. (Sterker zelfs: ik vind de distortion van dat ding beter dan een Metalzone -waar ik geen hoge pet van op heb) "I think he looks like a bird who swallowed a plate, Mylord" |
|
quote: Ik gebruik een TC Electronic G-Major effectprocessor en een Morley Bad Horsie Wah pedaal. Goede leadsound (sowieso je sound) is een combinatie van gitaar, elementen, versterker en al wat je er nog tussenhangt EN hoe je de handel instelt... Daarbij blijft het een kwestie van smaak, dus echt een eenduidig antwoord is er niet op te geven |
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |