|
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 | ||||
Auteur: |
|
|
wat voor speakers gebruik je nu eigenlijk? Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
Ah, nou die klonken ook errug lekker. Trouwens, heb je ng foto's van dat optreden? edit: Ik zie dat jullie op the City Movement festival spelen/speelde. Congrats, das geen klein festival [Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 24-07-2002 16:39] Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
quote: die rampzalige waar Triple-Dan en ik met jou op staan? Meel ff naar aarsridder@triple7.nl (= Triple-Dan), hij heeft die ps: dat meeladres werkt! |
|
hehe, aarsridder@... wat moet de ssteembeheerder wel niet denken. Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
ik heb een peavy blazer (geloof ik, kan ook iets anders zijn...) 158, klein maar fijn. |
|
mesa boogie marshall, vind ik alleen cool als't zon set is met top en onmeunige speakers. line 6 effecten pedal ik weet ut, ik ben drummer.. maar speel ook nog gitaar |
|
quote: boogie heerst ja ! Wat gebruik je? Ik speel over een 50/50 poweramp |
|
Ik vind het geluid van een Peavey 5150 vet! De 5150 II schijnt nog vetter te zijn. En Engl amps Ignorance is bliss |
|
5150 II schijnt juist minder bruut te zijn maar wel meer mogelijkheden; voor elk kanaal een aparte toonregeling en de II heeft een goed clean kanaal, iets wat bij de eerste versie ontbrak... *is aan t sparen voor 5150* |
|
ik speel na laaaaaaaang sparen: MESA BOOGIE DUAL RECTIFIER over 2 Marshall 4X12 kasten |
|
owja, daar hoort natuurlijk een gitarra met EMG's bij! |
|
quote: HEERSCH!!! Ik ben aan het sparen (nog steeds) voor een Simulclass 290 icm een Marshall JMP-1 en TC-Electronincs G-Major.. En wil zelf 1*15 en 4*12 kasten bouwen (of die Randall Warhead kasten ) En evt. dus zelf een buizeneindversterker bouwen.. |
|
quote: EMG 81's?? Ik heb Seymour Duncan Full Shred - Neck en Distortion Trembucker - Bridge.. Blaast ook de ballen uit je broek |
|
yep, 81's. Ben er dik tevreden over. Heb trouwens lang over JCM 800 gespeeld, de laatste tijd in combinatie met een Line 6 POD Pro, maar na tijdens 4 weken touren over een gehuurde rectifier te hebben gespeeld besloten deze "zooi" allemaal te verkopen en mn eigen boogie te halen en ik heb er geen spijt van! |
|
Marshall JCM900 met Marshall 4x12 1960A cabinet. Heb ik al weer een jaar of 6 geloof ik, maar ik heb het eigenlijk nooit echt wat gevonden. Simpelweg te weinig gain, zelfs met mijn Jackson RR1 met EMG81 elementen klinkt het nog maar net als een opgefokte bluesbak. Maar omdat ik maar geen keuze kan maken (en ben met die keuzes sowieso voorzichtiger als voorheen), speel ik er nog steeds op. Ik denk toch dat mijn nieuwe versterker een Koch Powertone gaat worden. Genoeg gain en klinkt clean ook nog eens zeer mooi (komt niet vaak voor, en de prijs valt geloof ik ook nog mee). Ook de 5150-II is een goeie kandidaat (heerlijke gain, clean iets minder). Die van Line6 hoor ik ook goeie dingen over maar daar heb ik helemaal geen ervaring mee. Om de JCM900 nog een beetje draaglijk te laten klinken gebruik ik een Digitech 2101, maar ook daar ben ik niet kapot van maar goed, het werkt. Boss pedalen heb ik ook (compressor CS3, MT2, EQ), en dat klinkt best leuk maar live door de PA minder en voor opnemen is het ook niets eigenlijk. Je blijft toch altijd zoeken, maar ik wil gewoon een top hebben die goed klinkt zonder effecten en andere zooi... |
|
Oh ja Ronster, een MESA Dual Rectifier heb ik zelf ook geen ervaring mee, maar meestal vind ik ze nogal zwaar klinken maar dat kan ook aan de instellingen liggen. Zelf heb ik liever een wat scherper knarsend geluid, is de MESA ook daarvoor geschikt of niet? |
|
van een mesa kun je idd de treble helemaal open draaien zonder dat ie echt scherp gaat klinken, dus ik begrijp wat je bedoelt. Wanneer je bas en mid eruit probeert te draaien om het effect te bereiken wordt het geluid natuurlijk minder vol. maar ik ben voor het zware geluid, hou niet van dat schreeuwerige, snerpende dus... voor mij noooooit meer wat anders, dat weet ik wel zeker... |
|
quote: Sja, ik ben ook geen fan van een JCM900.. Vind het geluid te 'modderig', te weinig gain en definitie.. Het kan misschien wel helpen als je de voortrap van je JCM900 laat opvoeren.. Ff een goede gitaarzaak bellen Line6 klinkt goed, zeker voor een niet-buizenbak.. Die Flextone II-top is relaxed, veel klankmogelijkheden en belachelijk veel vermogen, 2*150 Watt.. Om over de Line6 Vetta maar te zwijgen, maar ja die kost 2600 euro Die Flextone II top icm een Behringer midi-controller is een goede set waar je veel kanten mee opkunt, probeer het eens zou ik zeggen |
|
|
|
Ja die dingen klinken voor direct op te nemen (en zeker voor de prijs) behoorlijk lekker. Maar ik heb zoeen al eens aangesloten op mijn JCM900 en dan is het mooie er toch wel vanaf vind ik, maar wie weet ligt dat ook aan mijn versterker. Ik wil die Vetta welleens gaan proberen alleen jammer dat het geen buizen is en er zit nogal veel electronica in. Normaal heb ik liever wat eenvoudigs met buizen maar ik ga niet lullen voordat ik het geprobeert heb. |
|
quote: Yep, dat was gisteren, dat was echt 1 groot feest! |
|
Ja idd met heel veel erg foute foto's dus hou de site maar in de gaten hhhahahaha lol |
|
quote: Waar juist in Gent? iemand die ik ken verkoopt zijn laney vh100R + cabinet voor 1200 euro...scheelt nog 200 euro. 1000 eur. lijkt me een interessante prijs. After war comes peace, therefor war is good (Scatterbrain) |
|
"I think he looks like a bird who swallowed a plate, Mylord" |
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |